Global Information
회사소개 | 문의 | 위시리스트

커넥티드 컨슈머 조사(2019년) : 신흥 아시아태평양 국가의 모바일 고객 만족도와 해약 동향

Connected Consumer Survey 2019: Mobile Customer Satisfaction and Churn in Emerging Asia-Pacific

리서치사 Analysys Mason
발행일 2020년 01월 상품 코드 922960
페이지 정보 영문 17 Pages
가격
US $ 4,999 ₩ 6,086,000 PPTX, PDF and Excel by E-mail (Single User License)


커넥티드 컨슈머 조사(2019년) : 신흥 아시아태평양 국가의 모바일 고객 만족도와 해약 동향 Connected Consumer Survey 2019: Mobile Customer Satisfaction and Churn in Emerging Asia-Pacific
발행일 : 2020년 01월 페이지 정보 : 영문 17 Pages

아시아태평양 신흥 국가의 스마트폰 사용자를 대상으로 조사한 결과를 바탕으로 고객 경험 향상에 대한 주요 영향요인, 해약에 대한 주요 영향요인, 주요 사업자의 NPS(Net Promoter Scores) 및 비교 분석, 서비스 번들링, 고객 서비스 디지털화 등의 중요성 검증 등을 정리했습니다.

조사 대상 국가

  • 인도네시아
  • 말레이시아
  • 필리핀
  • 태국

제공 내용

  • 고객 경험 향상에 대한 영향요인과 국가 및 사업자에 의한 차이
  • 해약에 대한 주요 영향요인
  • 주요 사업자의 NPS(Net Promoter Scores)
  • NPS 비교 분석
  • 고객 유지에서 추가 서비스 번들링의 중요성과 새로운 서비스 기반 가격 모델의 KPI에 대한 영향
  • 고객 서비스 디지털화의 중요성과 KPI에 대한 영향
KSM 20.02.12

"Network performance is the main factor that influences customer satisfaction with mobile services in EMAP."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's ‘Connected Consumer Survey’ that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in emerging Asia-Pacific (EMAP). In particular, it focuses on customer satisfaction, churn and retention-related aspects of mobile services. The survey was conducted in association with On Device Research.

THIS REPORT PROVIDES:

  • insight into the main drivers of mobile customer experience and how they vary by country and by operator
  • analysis of the key factors that influence consumers' intention to churn
  • Net Promoter Scores (NPSs) of operators in emerging Asia-Pacific
  • an assessment of why some operators have better NPSs than others
  • analysis of the role of bundling additional services in customer retention and how new service-based pricing models affect KPIs
  • insight into the role of digitalising customer services and its impact on KPIs.

SURVEY DATA COVERAGE:

The survey was conducted in association with On Device Research between August and September 2019. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 1000 respondents per country, and 4000 in the region.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • Indonesia
  • Malaysia
  • Philippines
  • Thailand

Table of Contents

  • Executive summary
  • Drivers of customer satisfaction and churn
  • Focus on plans and pricing
  • Focus on digital experience
  • Appendix
  • Methodology and panel information
  • About the authors and Analysys Mason
Back to Top
전화 문의
F A Q