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세계의 비즈니스 제트 시장 : 유형별, 엔진 유형별, 시스템별, 최종사용자별, POS(Point of Sale)별, 지역별 - 시장 규모, 산업 역학, 기회 분석, 예측(2025-2033년)

Global Business Jet Market: Type, Engine Type, System, End Users, Point of Sale, Region-Market Size, Industry Dynamics, Opportunity Analysis and Forecast for 2025-2033

발행일: | 리서치사: Astute Analytica | 페이지 정보: 영문 269 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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비즈니스 제트기 산업은 현재 진행 중인 기체 현대화 노력과 소유형태의 진화에 힘입어 큰 변화의 시기를 맞이하고 있습니다. 2024년 시장 규모는 약 208억 3,000만 달러로, 앞으로도 꾸준히 성장하며, 2033년에는 추정 297억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 성장은 2025-2033년의 예측 기간에 CAGR 4.04%에 상당합니다. 이러한 확장을 촉진하는 주요 요인은 전 세계 부유층과 다국적 기업의 수가 증가하고 있다는 점입니다. 이러한 고객들은 세계 비즈니스와 개인 라이프스타일을 지원하기 위해 보다 빠르고 유연하며 프라이빗한 여행 옵션을 원하고 있으며, 비즈니스 제트기에 대한 수요가 지속적으로 증가하고 있습니다.

비즈니스 제트기 시장의 지역적 변화도 점점 더 두드러지고 있습니다. 유럽에서는 지정학적 움직임과 제재 조치의 결과로 러시아 국적의 초장거리 제트기 60여 대가 사라지면서 상황이 눈에 띄게 바뀌었습니다. 이러한 감소에도 불구하고 유럽 연합내 전세편 시장은 안정세를 유지하며 상반기 약 22만 5,000편을 기록했습니다. 이러한 안정성은 독일과 주변 국가의 중소기업인 미테르스탠드 기업이 동서 교통 흐름을 대체하기 위해 진입하여 지역 비즈니스 항공 활동을 유지한 것이 주요 원인입니다.

주목할 만한 시장 발전

업계 주요 기업은 지속적인 기술 혁신과 전략적 구상을 통해 개인 항공 여행의 진화하는 수요에 대응하기 위해 비즈니스 제트기 시장을 적극적으로 형성하고 있습니다. Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer S.A., Gulfstream Aerospace(General Dynamics Corporation의 일부 문), Textron Aviation, Pilatus Aircraft Ltd., Honda Aircraft Company(Honda Motor Co., Ltd.의 일부문), Airbus Corporate Jets(Airbus SE의 일부문), Boeing Business Jets(The Boeing Company 산하) 등의 주요 기업이 시장을 독점하고 있습니다. 이 회사들은 단기 여행용으로 설계된 경비행기부터 대륙간 논스톱 비행이 가능한 초장거리 모델까지 다양한 항공기 포트폴리오를 제공합니다.

텍사스 주 포트 워스에 본사를 둔 Otto Aviation은 최근 Phantom 3500 비즈니스 제트기를 발표했습니다. 지속가능성 시대의 첫 번째 진정한 항공기로 판매되는 Phantom 3500은 경쟁사 대비 환경적으로 큰 이점을 약속합니다. 이 항공기는 지속가능한 항공 연료(SAF)로 운항할 경우 연료 소비를 최대 60%, 배출가스를 90%까지 줄일 수 있는 것으로 보고되고 있으며, Bombardier Challenger 3500, Embraer Plater 500 및 600과 같은 동급 제트기를 대체할 수 있는 청정 제트기로 자리매김하고 있습니다. 청정 제트기로 자리매김하고 있습니다.

핵심 촉진요인

초부유층(UHNWI) 인구의 급속한 증가는 비즈니스 제트기 시장의 성장을 가속하는 중요한 요인으로, 특히 이들이 보다 빠르고 효율적인 대륙간 이동 솔루션을 원하고 있기 때문입니다. Knight Frank의 2024 자산 보고서에 따르면 자산 3,000만 달러 이상으로 정의되는 UHNWI의 수는 지난 1년 동안 4.2% 증가하여 전 세계에서 총 62만 6,619명에 달했습니다. 이러한 부의 대폭적인 증가는 개인 항공에 대한 수요 증가로 이어졌고, 이 엘리트 계층의 58%가 지난 1년 동안 적어도 한 번 이상 개인 여행을 경험했습니다.

미국은 여전히 UHNWI 중 비즈니스 제트기의 가장 큰 시장으로 약 23만 8,000명의 고객을 보유하고 있습니다. 이들 고객은 기술 허브, 사모펀드, 엔터테인먼트 산업 등 주요 경제 및 문화 중심지에 집중되어 있습니다. 경영자나 기업이들은 기회를 포착하고 경쟁 우위를 유지하기 위해 도시 간, 대륙 간을 빠르게 이동해야 하는 경우가 많기 때문입니다.

새로운 기회의 동향

Fractional ownership은 특히 Embraer Plater 600과 Challenger 3500과 같은 중형기를 포함한 중형 부문에 큰 영향을 미치고 있으며, 비즈니스 제트기 시장 수요를 크게 변화시키고 있습니다. 이 모델에서는 여러 명의 소유자가 한 대의 제트기 비용과 사용량을 공유할 수 있으므로 더 많은 사용자가 개인 항공을 더 친숙하고 유연하게 이용할 수 있습니다. 그 결과, 분수 소유권은 이 카테고리의 성장에 중요한 원동력이 되어 업계 전체의 구매 결정과 이용 패턴에 영향을 미치고 있습니다.

ARGUS 데이터에 따르면 2024년 7월 현재 미국에서 활발히 운항 중인 분수형 항공기는 1,563대로 전년 대비 131대 증가했습니다. 이 증가는 분수 프로그램에 대한 관심과 투자 증가를 반영합니다. 분수 프로그램은 전액 소유의 경제적 부담 없이 개인 제트기 여행의 장점을 원하는 기업 및 개인에게 어필할 수 있는 프로그램입니다.

최적화를 가로막는 장벽

비즈니스 제트기 시장에서는 엔진 부품 부족이 지속적으로 생산에 큰 걸림돌로 작용하고 있으며, 이는 납품 일정과 전체 생산 효율에 영향을 미치는 병목현상이 되고 있습니다. 가장 심각한 부족은 고압 터빈 디스크, FADEC(전권 디지털 엔진 제어) 칩, 블리드 에어 밸브 등 엔진의 성능과 신뢰성에 필수적인 부품입니다. 이러한 부품은 고도로 전문화되고 정밀한 제조 공정이 필요하므로 생산 흐름을 유지하기 위해서는 적시에 공급이 필수적입니다.

Rolls-Royce의 Dahlewitz 공장에서는 2024년까지 Pearl 700 엔진 부품의 재고가 1,120개에 달했습니다. 3교대 근무를 도입하여 지연을 줄이기 위해 노력한 결과, 7월까지 완성된 부품은 340세트에 불과합니다. 이 부족으로 인해 걸프스트림 G700의 납기가 평균 24주 지연되고 있으며, 부품 부족이 항공기 가동률과 고객의 일정에 직접적인 영향을 미치고 있는 것으로 나타났습니다.

시장 세분화 세부 정보

유형별로는 제트기 카테고리가 비즈니스 제트기 시장을 압도적으로 지배하고 있으며, 전체 매출의 93.20%를 차지하고 있습니다. 이 압도적인 점유율은 터보프롭 항공기가 주로 운항하던 기존 600년리 범위를 훨씬 뛰어넘어 미션 프로파일이 크게 진화한 것을 반영합니다. 비즈니스 여행에 대한 수요가 점점 더 복잡하고 광범위해짐에 따라 제트기는 기업 임원들의 빡빡한 일정에 맞추어 더 길고 빠른 출장에 적합한 항공기로 선택되고 있습니다.

엔진 유형별로는 제트 엔진이 비즈니스 제트기 시장을 독점하고 있으며, 탑재 엔진 기반의 65.80%를 차지하고 있습니다. 이러한 우위는 뛰어난 속도와 고도 능력을 제공하는 제트 엔진의 능력에 기인하며, 이는 상당한 시간 단축과 날씨에 대한 내성 강화와 직결됩니다. 제트기가 제공하는 효율성과 신뢰성을 통해 기업은 출장 일정을 최적화하고, 악천후에 노출될 가능성을 줄이고, 전반적인 운항 예측 가능성을 높일 수 있습니다.

시스템별로는 추진시스템이 비즈니스 제트기 시장에서 중요한 위치를 차지하고 있으며, 시스템 단위로 분석하면 전체의 31.80%를 차지합니다. 이러한 높은 평가는 엔진이 항공기에서 가장 기술적으로 정교하고 자본 집약적이며 유지보수가 필요한 부품 중 하나라는 사실을 반영합니다. 그 복잡성은 가혹한 운전 조건에서 최적의 성능, 연료 효율성, 신뢰성을 달성하기 위해 필요한 첨단 엔지니어링에 기인합니다. 그 결과, 추진 시스템은 다른 많은 기체 부품을 훨씬 능가하는 비용으로 제조업체와 운항사 모두에게 매우 중요한 투자로 작용합니다.

최종사용자별로는 전세, 분수, 기업용 비행 부문을 포함한 사업자가 비즈니스 제트기 시장의 55.83%를 차지하며 압도적인 점유율을 차지하고 있습니다. 이러한 압도적인 점유율은 개인 소유자에 비해 보유 기체 규모가 크고, 이용률이 높으며, 재무적 전문지식이 풍부한 것이 주요 이유입니다. 이들 사업자는 개인 소유주가 감당할 수 없는 규모와 효율성으로 항공기를 관리하므로 항공기 사용량과 운영 비용을 보다 효과적으로 최적화할 수 있습니다.

부문별 내역

유형별

  • 제트기
    • 소형 제트기
    • 중형 제트기
    • 슈퍼 중형 제트기
    • 대형 캐빈 제트기
    • 초장거리 항공기
    • 여객기
  • 기타
    • 서비스
    • 수리 및 유지보수
    • 전세 서비스

엔진 유형별

  • 제트 엔진
  • 터보프롭 엔진

시스템별

  • 추진 시스템
  • 항공전자기기
  • 객실 인테리어
  • 기타

최종사용자별

  • 운영자
  • 개인 제트기 사용자

POS(Point of Sale)별

  • OEM
  • 애프터마켓

지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 서유럽
      • 영국
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타
    • 동유럽
      • 폴란드
      • 러시아
      • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주 및 뉴질랜드
    • 한국
    • ASEAN
    • 기타
  • 중동 및 아프리카(MEA)
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 아랍에미리트
    • 기타
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 기타

주요 시장 참여 기업

  • Airbus Corporate Jets
  • Bombardier Inc.
  • Boeing Commercial Airplanes
  • Dassault Aviation
  • Embraer S.A.
  • Gulfstream Aerospace Corporation
  • Honda Aircraft Company
  • Pilatus Aircraft Ltd.
  • Textron Aviation
  • Sirius Aviation
  • 기타 유력 기업

목차

제1장 조사 프레임워크

제2장 조사 방법

제3장 개요 : 세계의 비즈니스 제트 시장

제4장 세계의 비즈니스 제트 시장 개요

  • 업계 밸류체인 분석
    • 소재 프로바이더
    • 제조업체
    • 유통업체/서비스 프로바이더
    • 최종사용자
  • 업계 전망
    • 세계의 비즈니스 제트기 보유 대수(연령·지역별)
    • 2024년의 평균 비행 시간별 비즈니스 제트기 TOP 5사
    • 2023년 제조업체·모델별 출하대수
  • PESTLE 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • 시장 역학과 동향
  • 시장 성장 동향에 대한 COVID-19의 영향 평가
  • 시장 성장과 전망
  • 경쟁 대시보드

제5장 세계의 비즈니스 제트 시장 분석(유형별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020-2033년(10억 달러)
    • 제트
    • 서비스

제6장 세계의 비즈니스 제트 시장 분석(엔진 유형별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020-2033년(10억 달러)
    • 제트 엔진
    • 터보프롭 엔진

제7장 세계의 비즈니스 제트 시장 분석(시스템별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020-2033년(10억 달러)
    • 추진 시스템
    • 아비오닉스
    • 캐빈 인테리어
    • 기타

제8장 세계의 비즈니스 제트 시장 분석(최종사용자별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020-2033년(10억 달러)
    • 오퍼레이터
    • 프라이빗 제트 이용자

제9장 세계의 비즈니스 제트 시장 분석(판매 시점별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020-2033년(10억 달러)
    • OEM
    • 애프터마켓

제10장 세계의 비즈니스 제트 시장 분석(지역별)

  • 주요 인사이트
  • 시장 규모와 예측, 2020-2033년(10억 달러)
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
    • 남미

제11장 북미의 비즈니스 제트 시장 분석

제12장 유럽의 비즈니스 제트 시장 분석

제13장 아시아태평양의 비즈니스 제트 시장 분석

제14장 중동 및 아프리카의 비즈니스 제트 시장 분석

제15장 남미의 비즈니스 제트 시장 분석

제16장 기업 개요

  • Airbus Corporate Jets
  • Bombardier Inc.
  • Boeing Commercial Airplanes
  • Dassault Aviation
  • Embraer SA
  • Gulfstream Aerospace Corporation
  • Honda Aircraft Company
  • Pilatus Aircraft Ltd.
  • Sirius Aviation
  • Textron Aviation
  • 기타
KSA 25.09.11

The business jet industry is undergoing a significant transformation, driven by ongoing fleet modernization efforts and evolving ownership patterns. In 2024, the market was valued at approximately US$ 20.83 billion and is projected to grow steadily, reaching an estimated valuation of US$ 29.75 billion by 2033. This growth corresponds to a compound annual growth rate (CAGR) of 4.04% over the forecast period from 2025 to 2033. A key factor fueling this expansion is the rising number of high-net-worth individuals and multinational corporations around the world, which continuously bolsters demand for business jets as these customers seek faster, more flexible, and more private travel options to support their global operations and personal lifestyles.

Geographic shifts within the business jet market are also becoming increasingly pronounced. In Europe, the landscape has changed notably with the loss of approximately 60 Russian-registered ultra-long-range jets, a consequence of geopolitical developments and sanctions. Despite this reduction, the intra-European Union charter market remained stable, with around 225,000 flights recorded in the first half of the year. This stability is largely due to Mittelstand firms-small and medium-sized enterprises in Germany and surrounding countries-stepping in to replace east-west traffic flows, thereby sustaining regional business aviation activity.

Noteworthy Market Developments

Several key industry leaders are actively shaping the business jet market through continuous innovation and strategic initiatives aimed at meeting the evolving demands of private air travel. Major players such as Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer S.A., Gulfstream Aerospace (a division of General Dynamics Corporation), Textron Aviation, Pilatus Aircraft Ltd., Honda Aircraft Company (part of Honda Motor Co., Ltd.), Airbus Corporate Jets (a division of Airbus SE), and Boeing Business Jets (under The Boeing Company) dominate the landscape. These companies offer a broad portfolio of aircraft, spanning from light jets designed for shorter trips to ultra-long-range models capable of nonstop intercontinental flights.

An example of this innovation is Otto Aviation, based in Fort Worth, Texas, which has recently introduced the Phantom 3500 business jet. Marketed as "the first true aircraft of the sustainability era," the Phantom 3500 promises significant environmental benefits compared to its competitors. The aircraft reportedly achieves up to 60% lower fuel consumption and reduces emissions by 90% when operating on sustainable aviation fuel (SAF), positioning it as a cleaner alternative to similarly sized jets like the Bombardier Challenger 3500 or the Embraer Praetor 500 and 600.

Core Growth Drivers

The rapid increase in the population of ultra-high-net-worth individuals (UHNWIs) is a key factor propelling growth in the business jet market, especially as these individuals demand faster and more efficient intercontinental travel solutions. According to Knight Frank's 2024 Wealth Report, the number of UHNWIs-defined as those with assets exceeding $30 million-has risen by 4.2% over the past year, reaching a total of 626,619 people worldwide. This significant growth in wealth has translated into increased demand for private aviation, with 58% of this elite group having traveled privately at least once in the last twelve months.

The United States remains the largest market for business jets among UHNWIs, hosting approximately 238,000 such clients. These individuals are predominantly concentrated in key economic and cultural centers, including technology hubs, private equity firms, and the entertainment industry. These sectors place a premium on rapid, coast-to-coast, and trans-Atlantic travel capabilities, as executives and entrepreneurs often need to move quickly between cities and continents to seize opportunities and maintain competitive advantages.

Emerging Opportunity Trends

Fractional ownership is significantly reshaping the demand landscape within the business jet market, with a particularly strong impact on the midsize segment that includes aircraft such as the Embraer Praetor 600 and the Challenger 3500. This model allows multiple owners to share the costs and usage of a single jet, making private aviation more accessible and flexible for a wider range of users. As a result, fractional ownership has become a key driver of growth in this category, influencing purchasing decisions and utilization patterns across the industry.

According to ARGUS data, there were 1,563 fractional aircraft actively operating in the United States as of July 2024, marking an increase of 131 airframes compared to the previous year. This growth reflects heightened interest and investment in fractional programs, which appeal to businesses and individuals seeking the benefits of private jet travel without the full financial burden of outright ownership.

Barriers to Optimization

Engine component shortages continue to significantly hamper production within the business jet market, creating bottlenecks that affect delivery schedules and overall manufacturing efficiency. Among the most critical shortages are high-pressure turbine discs, FADEC (Full Authority Digital Engine Control) chips, and bleed-air valves, all of which are essential for engine performance and reliability. These components are highly specialized and require precise manufacturing processes, making their timely supply crucial for maintaining production flow.

At Rolls-Royce's Dahlewitz facility, the backlog of Pearl 700 engine components reached 1,120 units entering 2024. Despite efforts to mitigate delays by introducing a third work shift, only 340 component sets had been completed by July. This shortfall has led to an average delay of 24 weeks for Gulfstream G700 delivery slots, underscoring how component scarcity directly impacts aircraft availability and customer timelines.

Detailed Market Segmentation

By Type, the jet category overwhelmingly dominates the business jet market, generating an impressive 93.20% of total revenue. This commanding share reflects a significant evolution in mission profiles, which have expanded well beyond the traditional 600-nautical-mile range once primarily served by turboprop aircraft. As business travel demands have grown more complex and far-reaching, jets have become the aircraft of choice for longer, faster trips that meet the rigorous schedules of corporate executives.

By Engine Type, jet engines dominate the business jet market, constituting 65.80% of the installed engine base. This prevalence is largely driven by their ability to deliver superior speed and altitude capabilities, which translate directly into significant time savings and enhanced weather resilience-two critical factors that corporate risk managers evaluate in concrete financial terms. The efficiency and reliability that jets provide allow businesses to optimize travel schedules, reduce exposure to adverse weather conditions, and improve overall operational predictability, all of which contribute to lowering costs and mitigating risks associated with corporate travel.

By System, the propulsion system holds a significant position within the business jet market, accounting for 31.80% of the total value when analyzed at the system level. This prominent valuation reflects the fact that engines are among the most technologically sophisticated, capital-intensive, and maintenance-demanding components of the aircraft. Their complexity stems from the advanced engineering required to deliver optimal performance, fuel efficiency, and reliability under rigorous operating conditions. As a result, propulsion systems represent a critical investment for manufacturers and operators alike, with costs that far surpass many other airframe components.

By End Users, operators, including charter, fractional, and corporate flight departments, dominate the business jet market, accounting for 55.83% of the sector. This commanding share is largely due to their substantial fleet sizes, higher utilization rates, and greater financial expertise compared to private individual owners. These operators manage their fleets with a level of scale and efficiency that private owners typically cannot match, allowing them to optimize aircraft usage and operational costs more effectively.

Segment Breakdown

By Type

  • Jets
    • Light Jets
    • Midsize Jets
    • Super Midsize Jets
    • Large Cabin Jets
    • Ultra-Long-Range Aircraft
    • Airliner
  • Others
    • Services
    • Repair & Maintenance
    • Charter Services

By Engine Type

  • Jet engines
  • Turboprop engines

By System

  • Propulsion System
  • Avionics
  • Cabin Interiors
  • Others

By End User

  • Operator
  • Private Jet Users

By Point of Sale

  • OEM
  • After Market

By Region

  • North America
    • The U.S.
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Western Europe
      • The UK
      • Germany
      • France
      • Italy
      • Spain
      • Rest of Western Europe
    • Eastern Europe
      • Poland
      • Russia
      • Rest of Eastern Europe
  • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia & New Zealand
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa (MEA)
    • Saudi Arabia
    • South Africa
    • UAE
    • Rest of MEA
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Rest of South America

Leading Market Participants

  • Airbus Corporate Jets
  • Bombardier Inc.
  • Boeing Commercial Airplanes
  • Dassault Aviation
  • Embraer S.A.
  • Gulfstream Aerospace Corporation
  • Honda Aircraft Company
  • Pilatus Aircraft Ltd.
  • Textron Aviation
  • Sirius Aviation
  • Other Prominent Players

Table of Content

Chapter 1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

Chapter 2 Research Methodology

  • 2.1. Qualitative Research
    • 2.1.1. Primary & Secondary Sources
  • 2.2. Quantitative Research
    • 2.2.1. Primary & Secondary Sources
  • 2.3. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 2.4. Assumption for the Study
  • 2.5. Market Size Estimation
  • 2.6. Data Triangulation

Chapter 3. Executive Summary: Global Business Jet Market

Chapter 4. Global Business Jet Market Overview

  • 4.1. Industry Value Chain Analysis
    • 4.1.1. Material Provider
    • 4.1.2. Manufacturer
    • 4.1.3. Distributor / Service Provider
    • 4.1.4. End User
  • 4.2. Industry Outlook
    • 4.2.1. The Global Business Jet Fleet by Age & Region
    • 4.2.2. Top 5 Business Jets by Average Total Flight Time in 2024
    • 4.2.3. Shipments by Manufacturer Make and Model 2023
  • 4.3. PESTLE Analysis
  • 4.4. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3. Threat of Substitutes
    • 4.4.4. Threat of New Entrants
    • 4.4.5. Degree of Competition
  • 4.5. Market Dynamics and Trends
    • 4.5.1. Growth Drivers
      • 4.5.1.1. Rising HNWI population across the globe.
      • 4.5.1.2. Rising demand from emerging economies coupled with technological advancements
    • 4.5.2. Restrain
    • 4.5.3. Challenges
    • 4.5.4. Key Trends
  • 4.6. Covid-19 Impact Assessment on Market Growth Trend
  • 4.7. Market Growth and Outlook
    • 4.7.1. Market Revenue Estimates and Forecast (US$ Bn), 2020 - 2033
    • 4.7.2. Price Trend Analysis, By Product Type
  • 4.8. Competition Dashboard
    • 4.8.1. Market Concentration Rate
    • 4.8.2. Company Market Share Analysis (Value %), 2024
    • 4.8.3. Competitor Mapping

Chapter 5. Global Business Jet Market Analysis, By Type

  • 5.1. Key Insights
  • 5.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 5.2.1. Jets
      • 5.2.1.1. Light Jets
      • 5.2.1.2. Midsize Jets
      • 5.2.1.3. Super Midsize Jets
      • 5.2.1.4. Large Cabin Jets
      • 5.2.1.5. Ultra-Long-Range Aircraft
      • 5.2.1.6. Airliner
      • 5.2.1.7. Others
    • 5.2.2. Services
      • 5.2.2.1. Repair & Maintenance
      • 5.2.2.2. Charter Services

Chapter 6. Global Business Jet Market Analysis, By Engine Type

  • 6.1. Key Insights
  • 6.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 6.2.1. Jet engines
    • 6.2.2. Turboprop engines

Chapter 7. Global Business Jet Market Analysis, By System

  • 7.1. Key Insights
  • 7.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 7.2.1. Propulsion System
    • 7.2.2. Avionics
    • 7.2.3. Cabin Interiors
    • 7.2.4. Others

Chapter 8. Global Business Jet Market Analysis, By End-User

  • 8.1. Key Insights
  • 8.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 8.2.1. Operator
    • 8.2.2. Private Jet Users

Chapter 9. Global Business Jet Market Analysis, By Point of Sale

  • 9.1. Key Insights
  • 9.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 9.2.1. OEM
    • 9.2.2. After Market

Chapter 10. Global Business Jet Market Analysis, By Region

  • 10.1. Key Insights
  • 10.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 10.2.1. North America
      • 10.2.1.1. The U.S.
      • 10.2.1.2. Canada
      • 10.2.1.3. Mexico
    • 10.2.2. Europe
      • 10.2.2.1. Western Europe
        • 10.2.2.1.1. The UK
        • 10.2.2.1.2. Germany
        • 10.2.2.1.3. France
        • 10.2.2.1.4. Italy
        • 10.2.2.1.5. Spain
        • 10.2.2.1.6. Rest of Western Europe
      • 10.2.2.2. Eastern Europe
        • 10.2.2.2.1. Poland
        • 10.2.2.2.2. Russia
        • 10.2.2.2.3. Rest of Eastern Europe
    • 10.2.3. Asia Pacific
      • 10.2.3.1. China
      • 10.2.3.2. India
      • 10.2.3.3. Japan
      • 10.2.3.4. South Korea
      • 10.2.3.5. Australia & New Zealand
      • 10.2.3.6. ASEAN
      • 10.2.3.7. Rest of Asia Pacific
    • 10.2.4. Middle East & Africa
      • 10.2.4.1. UAE
      • 10.2.4.2. Saudi Arabia
      • 10.2.4.3. South Africa
      • 10.2.4.4. Rest of MEA
    • 10.2.5. South America
      • 10.2.5.1. Argentina
      • 10.2.5.2. Brazil
      • 10.2.5.3. Rest of South America

Chapter 11. North America Business Jet Market Analysis

  • 11.1. Key Insights
  • 11.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 11.2.1. By Type
    • 11.2.2. By Engine Type
    • 11.2.3. By System
    • 11.2.4. By End-User
    • 11.2.5. By Point of Sale
    • 11.2.6. By Country

Chapter 12. Europe Business Jet Market Analysis

  • 12.1. Key Insights
  • 12.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 12.2.1. By Type
    • 12.2.2. By Engine Type
    • 12.2.3. By System
    • 12.2.4. By End-User
    • 12.2.5. By Point of Sale
    • 12.2.6. By Country

Chapter 13. Asia Pacific Business Jet Market Analysis

  • 13.1. Key Insights
  • 13.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 13.2.1. By Type
    • 13.2.2. By Engine Type
    • 13.2.3. By System
    • 13.2.4. By End-User
    • 13.2.5. By Point of Sale
    • 13.2.6. By Country

Chapter 14. Middle East & Africa Business Jet Market Analysis

  • 14.1. Key Insights
  • 14.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 14.2.1. By Type
    • 14.2.2. By Engine Type
    • 14.2.3. By System
    • 14.2.4. By End-User
    • 14.2.5. By Point of Sale
    • 14.2.6. By Country

Chapter 15. South America Business Jet Market Analysis

  • 15.1. Key Insights
  • 15.2. Market Size and Forecast, 2020 - 2033 (US$ Bn)
    • 15.2.1. By Type
    • 15.2.2. By Engine Type
    • 15.2.3. By System
    • 15.2.4. By End-User
    • 15.2.5. By Point of Sale
    • 15.2.6. By Country

Chapter 16. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Key Product landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, and Business Strategy Outlook)

  • 16.1. Airbus Corporate Jets
  • 16.2. Bombardier Inc.
  • 16.3. Boeing Commercial Airplanes
  • 16.4. Dassault Aviation
  • 16.5. Embraer S.A
  • 16.6. Gulfstream Aerospace Corporation
  • 16.7. Honda Aircraft Company
  • 16.8. Pilatus Aircraft Ltd.
  • 16.9. Sirius Aviation
  • 16.10. Textron Aviation
  • 16.11. Other Prominent Players
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