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시장보고서
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세계의 고고도 유사 위성(HAPS) 시장(2023-2033년)Global High Altitude Pseudo Satellites Market 2023-2033 |
고고도 유사 위성(HAPS)은 기존 항공기보다 훨씬 높은 고도, 기존 위성보다 낮은 고도에서 운영되는 일종의 공중 기체다. 일반적으로 고도 17-22km(11-14마일)의 성층권에서 장기간 고정 또는 거의 고정된 플랫폼 역할을 하는 것이 목적입니다.
HAPS는 통신, 원격 감지, 감시, 환경 모니터링, 재난 관리, 조사 등 다양한 용도로 사용할 수 있으며, 통신 신호의 중계국 역할을 할 수 있고, 넓은 범위의 데이터를 수집할 수 있으며, 특정 지역을 일관되게 커버할 수 있습니다. HAPS는 비교적 빠르고 저렴하게 배치할 수 있다는 장점이 있습니다.
HAPS는 또한 특정 장소 상공에서 장시간 호버링이 가능하다는 장점이 있어 통신 중계, 재난 감시 등의 용도로 유용하게 활용될 수 있습니다.
HAPS의 대부분은 태양 전지로 구동되며, HAPS에는 태양 전지판이 장착되어 탑재된 시스템 및 추진 메커니즘에 전력을 공급합니다. HAPS는 상공에서 비교적 고정된 위치를 유지하는 것을 목표로 하고 있으며, 이는 특히 통신에 도움이 됩니다. 위치를 조정하고 바람과 대기 상태에 대응하기 위해 전기 추진기, 프로펠러 등 다양한 추진 시스템을 사용합니다.
HAPS는 통신 중계기, 카메라, 센서, 기타 데이터 수집 장비 등 다양한 페이로드를 운반할 수 있습니다. 높은 고도에서 안정된 위치에 있기 때문에 지속적인 데이터와 관측을 제공할 수 있으며, HAPS는 다양한 용도로 활용될 수 있습니다. 예를 들어, 원격지나 서비스 소외 지역에 인터넷 접속을 제공하고, 농업 활동 모니터링, 야생동물 추적, 오염 모니터링, 실시간 영상 및 통신 서비스 제공을 통한 재난 대응 지원 등에 활용될 수 있습니다.
HAPS 기술은 규제 프레임워크, 항공관제, 효율적이고 신뢰할 수 있는 추진 시스템 개발 등의 과제에 직면해 있습니다. 기술적 과제로는 스테이션을 유지할 수 있는 능력을 유지하면서 에너지 효율적인 추진력의 필요성과 균형을 맞추는 것. HAPS 프로젝트는 여러 기업 및 조직에서 진행하고 있습니다. 대표적으로 에어버스의 Zephyr, AeroVironment의 Global Observer, 구글의 Project Loon(원격지에 인터넷 접속을 제공하는 데 중점을 둔 프로젝트), 다양한 우주 기관과 대학의 연구 이니셔티브 등이 있습니다.
본 보고서에서는 세계의 고고도 유사 위성(HAPS) 시장에 대해 분석했으며, 전체 시장 규모 동향 전망, 지역별/국가별 상세 동향, 주요 기술 개요, 시장 기회 등을 조사하여 전해드립니다.
High Altitude Pseudo Satellites (HAPS) are a type of aerial vehicle that operates at much higher altitudes than traditional aircraft but at lower altitudes than traditional satellites. They are intended to serve as long-duration, stationary, or near-stationary platforms in the stratosphere, typically at altitudes ranging from 17 to 22 kilometers (11 to 14 miles).
Communication, remote sensing, surveillance, environmental monitoring, disaster management, and research are all possible uses for HAPS. They can serve as communication signal relay stations, collect data over large areas, and provide consistent coverage of specific regions. HAPS has several advantages over traditional satellites. They can be deployed relatively quickly and cheaply.
They also have the advantage of being able to hover over a specific location for an extended period, which is useful for applications such as communication coverage or disaster monitoring.
The majority of HAPS are solar-powered. They are outfitted with solar panels, which power the onboard systems and propulsion mechanisms. They generate electricity from the sun during the day and store excess energy in batteries for use at night. HAPS is intended to maintain a relatively stationary position in the sky, which is particularly useful for communication. To adjust their position and counteract wind and atmospheric conditions, they use various propulsion systems such as electric thrusters or propellers.
HAPS can transport a wide range of payloads, such as communication transponders, cameras, sensors, and other data collection instruments. Because of their high altitude and stable position, they can provide continuous data and observations. HAPS has numerous applications. They can, for example, be used to provide internet access to remote or underserved areas, monitor agricultural activities, track wildlife, monitor pollution, and aid in disaster response by providing real-time imagery and communication services.
HAPS technology faces regulatory framework, air traffic management, and the development of efficient and reliable propulsion systems challenges. A technical challenge is also balancing the need for energy-efficient propulsion while maintaining station-keeping capabilities. HAPS projects are being worked on by several companies and organizations. Airbus' Zephyr, AeroVironment's Global Observer, Google's Project Loon (focused on providing internet access to remote areas), and various space agency and university research initiatives are among them.