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현대 생명과학 구매 프로세스 가시화 : 고객의 사고, 결정, 구매 방식(2025년)

Mapping the Modern Life Science Purchasing Journey: How Customers Think, Decide, and Purchase in 2025

발행일: | 리서치사: BioInformatics | 페이지 정보: 영문 87 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

표면적으로 생명과학 분야 고객이 겪는 구매 프로세스는 매우 단순해 보일 수 있습니다. 특히 클릭 한 번으로 구매가 완료되는 요즘 같은 시대에는 더욱 그렇습니다. 하지만 좀 더 주의 깊게 관찰해보면, 고객이 특정 제품을 필요로 한다고 결정하는 단계부터 모든 접점, 채널, 상호작용을 거쳐 최종 구매에 이르기까지의 과정이 매우 복잡하다는 것을 쉽게 알 수 있습니다. 이 고객 구매 프로세스는 생명과학 시장에서 고객이 다양한 제품을 선택할 때 경험하는 모든 접점을 시각적으로 표현한 것입니다. 고객의 경험을 이야기하는 데 도움을 주고, 어떤 접점에서도 고객이 소외되지 않도록 지원합니다.

본 조사에서는 31개 공급업체의 성과에 대한 상세한 분석, 공급업체 전략이 고객 경험 점수에 미치는 시간 경과에 따른 영향, 각 공급업체의 경쟁사와의 시간 경과에 따른 비교를 가능하게 합니다.

2025년 버전에서는 739명의 과학자들에게 잠재적 제품 인지 및 조사, 해당 제품의 구매 프로세스, 납품 후 대응 및 서비스 평가와 같은 특정 접점에서공급업체 경험에 대한 평가를 부탁했습니다..

이 보고서에는 Tableau 워크북이 포함되어 있으며, 다음과 같은 기능을 제공합니다.

  • 31개의 최고 브랜드 제품 카테고리의 성능을 확인하고 비교할 수 있습니다.

대상 제품 카테고리:

  • 생물제제(예: 조직배양배지, 효소, 시약)
  • 데이터 분석 소프트웨어
  • 유리제품/플라스틱 제품
  • 계측기기
  • 조사용/특수 키트
  • 장비, 시약, 소모품 등을 통합한 완벽한 제품 솔루션
  • 맞춤형 제품(예: 전장합성유전자, 모델시스템(형질전환세포주, 동물모델))
  • 맞춤형 서비스(예: 전문 분석법 개발, 차세대 시퀀싱 라이브러리 준비)
  • 특정 접점에서의 고객 구매 프로세스의 복잡성 조사(2016-2025년).
  • 31개 브랜드의 고객 만족도를 좌우하는 구매 프로세스의 각 접점의 상대적 중요성을 명확하게 파악합니다.
  • 고객 구매 동향의 지역별 차이를 파악합니다.
  • 고객 구매 프로세스의 접점에서 세대 간 변화를 추적합니다.
  • 다양한 고용 부문이 고객 구매 동향에 미치는 영향을 조사했습니다.

Tableau 통합 문서는 완전히 인터랙티브하며, 프레젠테이션, 추가 연구 및 기타 필요에 따라 차트를 내보낼 수 있습니다. 이를 통해 귀사의 고객 맞춤형 벤치마크 설정이 가능합니다. 귀사만의 정보 및 설문 응답을 표시하고 보고서를 작성하고 싶으신가요? 그것도 가능합니다. 귀사와 여러 경쟁사를 비교하고 싶으신가요? 이 기능을 위해 Tableau를 사용할 수 있습니다.

경쟁 우위를 확보하고자 하는 공급업체에게 중요한 툴이 될 이 보고서는 경쟁사보다 앞서 나가기 위해 필요한 인사이트를 팀에 제공합니다.

바이오인포매틱스(Bioinformatics)는 목적 달성을 위한 온라인 정량적 조사를 설계했습니다.

이 보고서의 기초가 되는 설문조사는 시장 조사 활동에 참여하고자 하는 의지가 입증된 과학계 전문가 집단인 과학자문위원회(SAB) 회원 739명을 대상으로 실시되었습니다.

게재 기업:

  • Abcam
  • Agilent Technologies
  • ATCC
  • BD Biosciences
  • Beckman Coulter
  • Bio-Rad Laboratories
  • Bio-Techne(R&D Systems, Novus Biologicals, ProteinSimple)
  • Bruker
  • Cell Signaling Technology
  • Corning Life Sciences
  • Eppendorf
  • Cytiva/Pall(Danaher)
  • IDT(Integrated DNA Technologies)
  • Illumina
  • Leica
  • MilliporeSigma/Merck
  • New England Biolabs
  • Revvity
  • Promega
  • QIAGEN
  • Repligen
  • Roche Molecular Systems
  • Santa Cruz Biotechnology
  • Sartorius
  • SCIEX
  • STEMCELL Technologies
  • Tecan
  • Thermo Fisher Scientific(including all sub-brands, Applied Biosystems, Invitrogen, etc.)
  • VWR
  • Waters
  • Zeiss

목차

탑라인 리포트 :

  • 연구의 개요와 목적
  • 개요
  • 인구통계
  • 생명과학 고객 여정 맵
  • 시간 경과에 수반하는 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사회사 소개

유화 :

  • 조사 방법
  • 생명과학 제품 고객 여정 맵(2023년)
  • 벤더 구입 쟈니파넬
  • 인지/동기 부여 단계
  • 조사·검토 단계
  • 구입 단계
  • 구입 후/납품/서비스 단계
  • 충성심
  • 인구통계

*2016-2025년 Tableau 워크북내 일부 대시보드에서는 동향이 제공되고 있습니다.

KSA

On the surface, the journey the life science customer takes may seem very simple - especially in the modern age of point and click purchasing. However, if you look more closely, it is easy to see that the journey a customer takes from deciding they need a specific product, through all of the touchpoints, channels, and interactions, to the point of purchase, this journey is quite complex. This customer purchasing journey is a visual representation of all those touchpoints a customer goes through when selecting different products in the life sciences market. It helps tell the story of their experiences and aids in ensuring that no customer slips through the cracks at any given touchpoint.

This study offers in-depth analysis of the performance of 31 different suppliers, allowing for analysis of how supplier strategies have shaped customer experience scores over time and how individual suppliers compare to their competitors over time.

In the 2025 edition, we asked 739 scientists to evaluate their experience with suppliers during specific touchpoints including their awareness and research of potential products, the purchasing process of those products, and evaluation of the delivery and any post-delivery interactions and service.

The report includes a Tableau workbook and will allow you to:

  • Uncover and compare different product category performances for 31 top-tier brands.

Product categories include:

  • Biologicals (e.g., tissue culture media, enzymes, reagents)
  • Data analysis software
  • Glassware / Plastics
  • Instrumentation
  • Research / Specialty kits
  • Complete product solutions that integrate instrumentation, reagents, consumables, etc.
  • Customized products (e.g., full-length synthetic genes, model systems [engineered cell lines, animal models])
  • Customized services (e.g., specialized assay development, NGS library prep)
  • Explore the intricacies of the customer purchasing journey at select touchpoints (2016- 2025).
  • Gain clarity on the relative significance of purchasing journey touchpoints that drive customer satisfaction across 31 brands.
  • Discern regional nuances in customer purchasing trends.
  • Track generational shifts in customer purchasing journey touchpoints.
  • Investigate how various employment sectors influence customer purchasing trends.

The Tableau workbook is fully interactive, and can be used to export charts for presentations, further research, or other needs. This will allow you to target your benchmarking to your customers. Want only to see YOUR company's information and survey responses and produce a report? You can do that. Want to compare your company against a few competitors? Use Tableau for this function.

A key tool for suppliers looking to gain a competitive edge, this report equips teams with the insights needed to stay ahead of the competition.

BioInformatics designed an online quantitative survey to address the objectives.

The survey this report was based on was fielded to n=739 respondents who were members of the Science Advisory Board (SAB) - a segment of the scientific community with a demonstrated willingness to participate in market research activities.

Companies Mentioned:

  • Abcam
  • Agilent Technologies
  • ATCC
  • BD Biosciences
  • Beckman Coulter
  • Bio-Rad Laboratories
  • Bio-Techne (R&D Systems, Novus Biologicals, ProteinSimple)
  • Bruker
  • Cell Signaling Technology
  • Corning Life Sciences
  • Eppendorf
  • Cytiva/Pall (Danaher)
  • IDT (Integrated DNA Technologies)
  • Illumina
  • Leica
  • MilliporeSigma/Merck
  • New England Biolabs
  • Revvity
  • Promega
  • QIAGEN
  • Repligen
  • Roche Molecular Systems
  • Santa Cruz Biotechnology
  • Sartorius
  • SCIEX
  • STEMCELL Technologies
  • Tecan
  • Thermo Fisher Scientific (including all sub-brands, Applied Biosystems, Invitrogen, etc.)
  • VWR
  • Waters
  • Zeiss

Table of Contents

Topline Report:

  • Study Overview and Objectives
  • Executive Summary
  • Demographics
  • Life Science Customer Journey Map
  • Key Trends Over Time
  • Methodology
  • About Us

Tableau:

  • Methodology
  • Life Sciences Products Customer Journey Map 2023
  • Vendor Purchase Journey Funnels
  • Awareness/Motivation Phase
  • Research/Consideration Phase
  • Purchasing Phase
  • Post-Purchase/Delivery/Service Phase
  • Loyalty
  • Demographics

*Note: Trending is provided on some dashboards within the Tableau workbook for 2016-2025.

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