Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

생명과학자 대상 디지털 마케팅(2019년)

Digital Marketing to Life Scientists 2019

리서치사 BioInformatics Inc.
발행일 2019년 03월 상품 코드 815487
페이지 정보 영문 86 Pages
가격
US $ 7,500 ₩ 9,363,000 Powerpoint/PDF (Corporate License)


생명과학자 대상 디지털 마케팅(2019년) Digital Marketing to Life Scientists 2019
발행일 : 2019년 03월 페이지 정보 : 영문 86 Pages

생명과학자를 대상으로 한 디지털 마케팅(검색 엔진 최적화, 소셜 미디어, 이메일, 모바일, 비디오, 웨비나, 웹사이트 및 컨텐츠 마케팅 등)의 가장 중요한 요소에 대해 조사했습니다.

서론 및 주요 요약

조사 결과의 분석과 설명

  • 과학자가 매주 이용하는 소셜 미디어 사이트
  • 소셜 미디어 피드에서 생명과학 공급업체의 광고에 대한 반응
  • 연구/작업에 사용하는 과학 기반 소셜 미디어 사이트

인플루언서 마케팅

  • 소셜 미디어를 통해 팔로우한 과학자 및 사용하는 소셜 미디어 종류
  • 소셜 미디어에 팔로우하고 있는 과학자의 게재된 컨텐츠에 대한 관심 수준
  • 제품 마케팅의 각종 출처에 대한 신빙성 등

비주얼 컨텐츠

  • 실험실에서 사용되고 있는 생명과학 공급업체/브랜드를 선전·소개하는 온라인 비디오 시청
  • 라이브스트림 비디오 시청
  • 라이브스트림 비디오 시청에 사용되는 디바이스 등

경험적 마케팅

  • 과거 12개월간 공급업체 주최 활동에 대한 참여 등
  • 벤더 주최 활동에서 고객 경험의 공유
  • 고객이 그 경험을 벤더 주최 활동에서 공유하는 방법

스폰서가 있는 컨텐츠

  • 공급업체가 작성한 화이트 페이퍼/사례 연구의 유용성과 신뢰성
  • 공급업체가 작성한 화이트 페이퍼/사례 연구의 유용성 : 신뢰성별
  • 화이트 페이퍼/사례 연구에서 공급업체의 주장을 검증하기 위해 사용하는 출처
  • 온라인 컨텐츠에 관한 고객 심리

고객 참여

  • 신제품을 검색할 때 도움이 되는 웹사이트 기능

모바일 마케팅

  • 공급업체로부터의 문자 메시지 수신
  • 공급업체 앱으로부터 푸시 알림을 받을 의향

스마트 장비

  • 스마트 장비 기능의 유용성
  • 스마트 장비에 의해서 가능해진 공유 수준에 의한 편리성

조사 방법과 조사 통계

KSM 19.04.12

Scientists were among the first to use the Internet to publish and share information and to communicate with each other. The suppliers of lab instruments and consumables were among the first to identify their customer's digital behavior and respond with email marketing to direct them to the earliest online catalogs and e-commerce systems. This evolution continues today with suppliers and scientists alike. As scientists take advantage of new digital media their suppliers respond with new ways to inform and influence their customers online.

This report examines some of the most important elements of digital marketing, including Search Engine Optimization, social media, email, mobile, video, webinars, websites, and content marketing. The scientists responding to this survey described their use of each of these channels, how they use them, and the forms of content they are most interested in accessing. BioInformatics Inc. has been tracking scientists' use of digital media since 1997 which give our report a unique perspective on the subject. This report includes trending data with our 2016 and 2017 reports on the same topic, so readers can understand which digital marketing techniques remain effective, which are falling out of favor, and what new techniques are emerging.

Table of Contents

Introduction and Executive Summary

Analysis and Presentation of Results

  • Social Media Sites Scientists Use Each Week
  • Response to Life Science Suppliers Advertising in Social Media Feeds
  • Science-Oriented Social Media Sites Used for Research/Work

Influencer Marketing

  • Following Scientist Via Social Media and Types of Social Media Used
  • Levels of Interest in Content Posted by Scientists Followed on Social Media
  • Credibility of Different Sources of Product Marketing
  • Ethical to Publicly Endorse Life Science Products or Services Used?
  • Level of Interest in Posting Paid Reviews/Endorsements
  • Interest in Posting Reviews/Endorsements by Whether Consider Ethical to Publicly Endorse Life Science Products/Services Used
  • Fair Payment (USD) to Post Reviews and Product Endorsements

Visual Content

  • Watching an Online Video that Promotes and Features a Life Science Supplier/Brand Used in the Lab
  • Watching Livestream Video
  • Device(s) Used to Watch Livestream Video
  • Advantages Associated with Livestream Video Over Standard Video
  • Level of Interest in Various Types of Livestream Video
  • Percent Highly Interested in Various Types of Livestream Video

Experiential Marketing

  • Participation in and Most Positive Supplier-Sponsored Activities in Last 12 Months
  • Customer Sharing of their Experience at Vendor-Sponsored Activities
  • How Customers Share their Experience at Vendor-Sponsored Activities

Sponsored Content

  • Usefulness and Believability of Supplier-Generated White Papers/Case Studies
  • Usefulness of Supplier-Generated White Papers/Case Studies by Believability
  • Sources Used to Verify Claims Made by Suppliers in White Papers/Case Studies
  • Customer Sentiments Regarding Online Content

Executive Branding

  • Greatest Credibility When Speaking About Their Company's Products
  • Information of Interest from Senior Executives
  • Engagement with Senior Executives
  • Purchase of Stock in Life Science Companies
  • Awareness of Life Science Executives and Their Companies

Customer Engagement

  • Helpful Website Features When Searching for New Products

Mobile Marketing

  • Receipt of Text Message from a Supplier
  • Willingness to Accept Push Notifications from Supplier App

Smart Instrumentation

  • Usefulness of Smart Instrumentation Features
  • Comfort with Levels of Sharing Made Possible by Smart Instrumentation

Methodology and Study Demographics

Back to Top
전화 문의
F A Q