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HVAC 시장 - 세계 규모, 점유율, 동향 분석, 기회, 예측 보고서(2019-2030년)

HVAC Market - Global Size, Share, Trend Analysis, Opportunity and Forecast Report, 2019-2030, Segmented By Type; By End User; By Region

발행일: | 리서치사: Blueweave Consulting | 페이지 정보: 영문 400 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 HVAC 시장 규모는 CAGR 7.78%로 급성장, 2030년 2,500억 달러, 2억 200만 대 규모에 달할 것으로 전망

세계 HVAC 시장은 호황을 누리고 있는 빌딩 및 건설 부문의 HVAC 시스템에 대한 수요가 급증하고 실내 공기질에 대한 관심이 높아지면서 호황을 누리고 있습니다.

전략 컨설팅 및 시장 조사 기관인 BlueWeave Consulting은 최근 조사에서 2023년 세계 HVAC 시장 규모를 1,642억 1,000만 달러로 추정했으며, 2024년부터 2030년까지 예측 기간 동안 세계 HVAC 시장 규모가 연평균 7.78% 성장하여 2030년에는 2,493억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 수량 기준으로는 2023년 HVAC 세계 시장 규모를 1억 4,340만 대, 2024-2030년 예측 기간 동안 연평균 8.01% 성장하여 2030년에는 2억 160만 대에 달할 것으로 예상했습니다. 기후 패턴의 급격한 변화와 지속가능하고 에너지 효율적인 건물의 개발이 진행되고 있는 것이 세계 HVAC 시장의 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 인공지능(AI), 사물인터넷(IoT) 등 첨단 기술을 도입하는 움직임이 활발해지고 있는 것도 예측 기간 동안 세계 HVAC 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.

기회: 실내 공기질 개선 및 질병 위험 감소에 대한 인식 개선

세계의 기온 상승과 대기 오염은 천식, 알레르기 등의 질병을 악화시켜 발진, 인후통, 눈의 염증 등의 증상을 유발하며, 미국 환경보호청(EPA)은 실내 공기의 질이 실외 공기보다 2-5배 더 나쁘다고 주장하고 있습니다. 이는 실내 공기 흐름이 일반적으로 외부 공기 흐름보다 혼잡하기 때문이며, HVAC 시스템은 실내 공기를 정기적으로 신선한 외부 공기와 교체하여 질병의 위험을 줄입니다. 대기 오염의 증가로 인해 HVAC 시스템에 대한 수요가 증가함에 따라 HVAC 시스템에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 HVAC 시스템 세계 시장 확장을 주도하고 있습니다.

지정학적 긴장의 증가가 세계 HVAC 시장에 미치는 영향

지정학적 긴장이 세계 HVAC 시장의 성장을 저해하고 있습니다. 러시아의 우크라이나 침공, 중동의 긴장 고조와 같은 분쟁은 이들 국가와 주변 국가의 건설 활동에 직접적인 영향을 미칩니다. 예를 들어, 이스라엘과 하마스의 전쟁은 레바논과 이란과 같은 주변 국가에도 영향을 미치고 있습니다. 지정학적 긴장은 소비자의 구매력에 직접적인 영향을 미치고, 그 결과 HVAC 시스템을 포함한 비우선순위 재화 서비스에 대한 직접적이고 큰 수요가 발생합니다.

세계 HVAC 시장

부문별 적용 범위

HVAC 세계 시장 : 최종사용자별

최종사용자를 기준으로 세계 HVAC 시장은 상업용, 산업용, 주거용으로 구분됩니다. 상업 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지합니다. 이 부문의 성장은 주로 다음과 같은 요인에 기인합니다. 가장 큰 최종사용자 부문은 상업용이며, 이는 주로 세계 호스피탈리티 부문의 성장과 작업장 수 및 신규 건설 프로젝트에 의해 주도되고 있습니다. 또한, 에너지 효율적인 장비의 사용을 장려하기 위해 고안된 정부의 인센티브 및 수당 제도는 HVAC 산업의 성장을 촉진할 것으로 예상되며, HVAC 시스템은 주거, 상업 및 산업 시설의 창의적인 건설 및 개조에도 사용되고 있습니다.

HVAC 세계 시장 - 지역별

HVAC 세계 시장에 대한 상세한 조사 보고서는 5개 주요 지역에 걸친 다수의 국가별 시장을 다루고 있습니다. 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 아시아태평양은 인도, 중국, 한국 등 신흥 경제권에서 건설 활동이 증가함에 따라 세계 HVAC 시장을 주도하고 있습니다. 이들 국가의 인구가 증가함에 따라 이들을 수용하기 위한 주거 및 상업용 건물의 건설 수요도 증가하고 있으며, 이는 이 지역의 HVAC 시장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 싱가포르의 Gardens by the Bay와 같은 지속가능한 건축 프로젝트의 시작은 아시아태평양의 HVAC 시장을 더욱 견인하고 있습니다.

경쟁 상황

세계 HVAC 시장에서 활동하는 주요 기업으로는 Carrier Global Corporation, Daikin Industries Ltd, Fujitsu General Ltd, Gree Electric Appliances, Hitachi Ltd, Honeywell International Inc., Johnson Controls International PLC, Lennox International Inc., LG Electronics Inc, Mitsubishi Electric Corporation, Nortek Global HVAC LLC, Panasonic Corporation, Rheem Manufacturing Company, Robert Bosch GmbH, Samsung Electronics Co. Ltd, Siemens AG, Trane Technologies plc, Vaillant Group입니다.

이러한 기업들은 시장 점유율을 더욱 높이기 위해 M&A, 파트너십, 합작투자, 라이선스 계약, 신제품 출시 등 다양한 전략을 채택하고 있습니다.

이 보고서는 성장 잠재력, 향후 동향, 세계 HVAC 시장에 대한 정보를 상세히 분석하여 제공합니다. 또한 전체 시장 규모 예측을 촉진하는 요인도 다루고 있습니다. 이 보고서는 세계 HVAC 시장의 최신 기술 동향과 업계 인사이트를 제공하여 의사결정자들이 올바른 전략적 의사결정을 내릴 수 있도록 돕고자 합니다. 또한, 시장 성장 촉진요인, 도전 과제, 경쟁 구도도 분석합니다.

목차

제1장 조사 프레임워크

제2장 주요 요약

제3장 세계의 HVAC 시장 인사이트

  • 업계 밸류체인 분석
  • DROC 분석
    • 성장 촉진요인
      • 건설 활동 증가
      • 에너지 효율에 중점
      • 스마트 빌딩 동향
      • 실내 공기질에 대한 수요 증가
    • 성장 억제요인
      • 높은 설치·보수 비용
      • 원재료 가격 변동
      • 숙련 노동자의 부족
    • 기회
      • 기술 진보
      • 지속가능성에 초점
      • 신흥 경제국
    • 과제
      • 엄격한 환경 규제
      • 사이버 보안 위협
      • 기후변화와 기상이변
  • 기술 진보/최근의 개발
  • 규제 프레임워크
  • Porter's Five Forces 분석

제4장 세계의 HVAC 시장 : 마케팅 전략

제5장 세계의 HVAC 시장 개요

  • 시장 규모와 예측, 2019-2030년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
      • 난방
      • 환기
      • 냉각
    • 최종사용자별
      • 상업용
      • 산업용
      • 주거용
    • 지역별
      • 북미
      • 유럽
      • 아시아태평양
      • 라틴아메리카(LATAM)
      • 중동 및 아프리카

제6장 북미의 HVAC 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2030년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 미국
      • 캐나다

제7장 유럽의 HVAC 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2030년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 스페인
      • 벨기에
      • 러시아
      • 기타 유럽

제8장 아시아태평양의 HVAC 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2030년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 호주와 뉴질랜드
      • 인도네시아
      • 말레이시아
      • 싱가포르
      • 베트남
      • 기타 아시아태평양

제9장 라틴아메리카의 HVAC 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2030년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 브라질
      • 멕시코
      • 아르헨티나
      • 페루
      • 기타 라틴아메리카

제10장 중동 및 아프리카의 HVAC 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2030년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트
      • 카타르
      • 쿠웨이트
      • 남아프리카공화국
      • 나이지리아
      • 알제리
      • 중동 및 아프리카의 나머지

제11장 경쟁 상황

  • 주요 진출 기업과 그 제공 리스트
  • 2023년 세계 HVAC 시장 점유율 분석
  • 경영 파라미터에 의한 경쟁 벤치마킹
  • 주요 전략적 전개(합병, 인수, 제휴 등)

제12장 지정학적 긴장 상승이 세계의 HVAC 시장에 미치는 영향

제13장 기업 개요(기업 개요, 재무 매트릭스, 경쟁 상황, 주요 인물, 주요 경쟁, 연락처, 전략 전망, SWOT 분석)

  • Carrier Global Corporation
  • Daikin Industries Ltd
  • Fujitsu General Ltd
  • Gree Electric Appliances
  • Hitachi Ltd
  • Honeywell International Inc.
  • Johnson Controls International PLC
  • Lennox International Inc.
  • LG Electronics Inc
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • Nortek Global HVAC LLC
  • Panasonic Corporation
  • Rheem Manufacturing Company
  • Robert Bosch GmbH
  • Samsung Electronics Co. Ltd
  • Siemens AG
  • Trane Technologies plc
  • Vaillant Group
  • 기타 주요 기업

제14장 주요 전략적 제안

제15장 조사 방법

ksm 24.05.31

Global HVAC Market Size Booming at Significant CAGR of 7.78% to Reach Whopping USD 250 Billion & 202 Million Units by 2030

Global HVAC Market is flourishing because of a spurring demand for HVAC systems from thriving building and construction sector and an increasing focus on indoor air quality.

BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated the Global HVAC Market size at USD 164.21 billion in 2023. During the forecast period between 2024 and 2030, BlueWeave expects the Global HVAC Market size to expand at a CAGR of 7.78% reaching a value of USD 249.38 billion by 2030. By volume, BlueWeave estimated the Global HVAC Market size at 143.4 million units in 2023. During the forecast period between 2024 and 2030, BlueWeave expects the Global HVAC Market size to expand at a CAGR of 8.01% reaching the volume of 201.6 million units by 2030. Significant changes in climatic patterns and the increasing development of sustainable and energy-efficient buildings are key drivers of growth in the global HVAC market. Furthermore, the growing incorporation of cutting-edge technologies, such as artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT), is expected to drive the Global HVAC Market during the forecast period.

Opportunity: Awareness about enhanced indoor air quality and reduced risk of illnesses

Globally rising temperatures and air pollution are exacerbating illnesses like asthma and allergies, resulting in symptoms like rashes, sore throats, and irritation of the eyes. The EPA claims that indoor air quality is two to five times worse than outside air quality. This is mostly due to the fact that interior airflow is typically more congested than outside airflow. HVAC systems reduce the risk of sickness by regularly replacing the interior air with fresh, outside air. It results in better air quality. The need for HVAC systems is rising due to rising air pollution, which is propelling the expansion of the global market for these systems.

Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global HVAC Market

The geopolitical tensions are hindering the growth of the Global HVAC Market. Conflicts such as Russia's invasion of Ukraine or intensifying tensions in Middle East directly affect the construction activities in these countries as well as in countries around them. For instance, Israel-Hamas war is also affecting the neighboring countries such as Lebanon as well as Iran. The geopolitical tensions directly affect the purchasing power of the consumers, which results in the direct and significant demand for non-priority goods and services, including HVAC systems.

Global HVAC Market

Segmental Coverage

Global HVAC Market - By End User

Based on end users, the Global HVAC Market is segmented into commercial, industrial, and residential. The commercial segment accounts for the largest market share. The growth of the segment is mainly attributed to The largest end-user segment is commercial, which is mostly driven by the growing global hospitality sector as well as the number of workplaces and new construction projects. Additionally, it is anticipated that government incentives and allowance programs designed to promote the use of energy-efficient equipment would bolster the growth of the HVAC industry. HVAC systems are also used in creative construction and remodeling of residential, commercial, or industrial structures.

Global HVAC Market - By Region

The in-depth research report on the Global HVAC Market covers a number of country-specific markets across five major regions: North America, Europe, Asia Pacific (APAC), Latin America, and Middle East and Africa. Asia Pacific dominates the Global HVAC Market owing to the rising construction activities in emerging economies, including India, China, and South Korea. The rising population in these countries also raises the need for building residential and commercial complexes to accommodate them, which is fueling the HVAC market in these regions. Furthermore, the launch of sustainable building projects, such as Gardens by the Bay in Singapore, further drives the HVAC market in the Asia Pacific region.

Competitive Landscape

Major players operating in the Global HVAC Market include Carrier Global Corporation, Daikin Industries Ltd, Fujitsu General Ltd, Gree Electric Appliances, Hitachi Ltd, Honeywell International Inc., Johnson Controls International PLC, Lennox International Inc., LG Electronics Inc, Mitsubishi Electric Corporation, Nortek Global HVAC LLC, Panasonic Corporation, Rheem Manufacturing Company, Robert Bosch GmbH, Samsung Electronics Co. Ltd, Siemens AG, Trane Technologies plc, and Vaillant Group.

To further enhance their market share, these companies employ various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, license agreements, and new product launches.

The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and the Global HVAC Market. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in the Global HVAC Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.

Table of Contents

1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

2. Executive Summary

3. Global HVAC Market Insights

  • 3.1. Industry Value Chain Analysis
  • 3.2. DROC Analysis
    • 3.2.1. Growth Drivers
      • 3.2.1.1. Rising Construction Activities
      • 3.2.1.2. Focus on Energy Efficiency
      • 3.2.1.3. Smart Building Trend
      • 3.2.1.4. Growing Demand for Indoor Air Quality
    • 3.2.2. Restraints
      • 3.2.2.1. High Installation and Maintenance Costs
      • 3.2.2.2. Fluctuating Raw Material Prices
      • 3.2.2.3. Skilled Labor Shortage
    • 3.2.3. Opportunities
      • 3.2.3.1. Technological Advancements
      • 3.2.3.2. Focus on Sustainability
      • 3.2.3.3. Emerging Economies
    • 3.2.4. Challenges
      • 3.2.4.1. Stringent Environmental Regulations
      • 3.2.4.2. Cybersecurity Threats
      • 3.2.4.3. Climate Change and Extreme Weather Events
  • 3.3. Technological Advancements/Recent Developments
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 3.5.2. Bargaining Power of Buyers
    • 3.5.3. Threat of New Entrants
    • 3.5.4. Threat of Substitutes
    • 3.5.5. Intensity of Rivalry

4. Global HVAC Market: Marketing Strategies

5. Global HVAC Market Overview

  • 5.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 5.1.1. By Value (USD Billion)
  • 5.2. Market Share and Forecast
    • 5.2.1. By Type
      • 5.2.1.1. Heating
      • 5.2.1.1.1. Furnaces
      • 5.2.1.1.2. Heat Pumps
      • 5.2.1.1.3. Boilers
      • 5.2.1.2. Ventilation
      • 5.2.1.2.1. Humidifiers/Dehumidifiers
      • 5.2.1.2.2. Air Cleaners
      • 5.2.1.2.3. Ventilation Fans
      • 5.2.1.3. Cooling
      • 5.2.1.3.1. Ducted Split/Packaged Unit
      • 5.2.1.3.2. Split Units
      • 5.2.1.3.3. Chillers
    • 5.2.2. By End User
      • 5.2.2.1. Commercial
      • 5.2.2.2. Industrial
      • 5.2.2.3. Residential
    • 5.2.3. By Region
      • 5.2.3.1. North America
      • 5.2.3.2. Europe
      • 5.2.3.3. Asia Pacific (APAC)
      • 5.2.3.4. Latin America (LATAM)
      • 5.2.3.5. Middle East and Africa (MEA)

6. North America HVAC Market

  • 6.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 6.1.1. By Value (USD Billion)
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Type
    • 6.2.2. By End User
    • 6.2.3. By Country
      • 6.2.3.1. United States
      • 6.2.3.1.1. By Type
      • 6.2.3.1.2. By End User
      • 6.2.3.2. Canada
      • 6.2.3.2.1. By Type
      • 6.2.3.2.2. By End User

7. Europe HVAC Market

  • 7.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 7.1.1. By Value (USD Billion)
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By End User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. Germany
      • 7.2.3.1.1. By Type
      • 7.2.3.1.2. By End User
      • 7.2.3.2. United Kingdom
      • 7.2.3.2.1. By Type
      • 7.2.3.2.2. By End User
      • 7.2.3.3. Italy
      • 7.2.3.3.1. By Type
      • 7.2.3.3.2. By End User
      • 7.2.3.4. France
      • 7.2.3.4.1. By Type
      • 7.2.3.4.2. By End User
      • 7.2.3.5. Spain
      • 7.2.3.5.1. By Type
      • 7.2.3.5.2. By End User
      • 7.2.3.6. Belgium
      • 7.2.3.6.1. By Type
      • 7.2.3.6.2. By End User
      • 7.2.3.7. Russia
      • 7.2.3.7.1. By Type
      • 7.2.3.7.2. By End User
      • 7.2.3.8. Rest of Europe
      • 7.2.3.8.1. By Type
      • 7.2.3.8.2. By End User

8. Asia Pacific HVAC Market

  • 8.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 8.1.1. By Value (USD Billion)
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By End User
    • 8.2.3. By Country
      • 8.2.3.1. China
      • 8.2.3.1.1. By Type
      • 8.2.3.1.2. By End User
      • 8.2.3.2. India
      • 8.2.3.2.1. By Type
      • 8.2.3.2.2. By End User
      • 8.2.3.3. Japan
      • 8.2.3.3.1. By Type
      • 8.2.3.3.2. By End User
      • 8.2.3.4. South Korea
      • 8.2.3.4.1. By Type
      • 8.2.3.4.2. By End User
      • 8.2.3.5. Australia & New Zealand
      • 8.2.3.5.1. By Type
      • 8.2.3.5.2. By End User
      • 8.2.3.6. Indonesia
      • 8.2.3.6.1. By Type
      • 8.2.3.6.2. By End User
      • 8.2.3.7. Malaysia
      • 8.2.3.7.1. By Type
      • 8.2.3.7.2. By End User
      • 8.2.3.8. Singapore
      • 8.2.3.8.1. By Type
      • 8.2.3.8.2. By End User
      • 8.2.3.9. Vietnam
      • 8.2.3.9.1. By Type
      • 8.2.3.9.2. By End User
      • 8.2.3.10. Rest of APAC
      • 8.2.3.10.1. By Type
      • 8.2.3.10.2. By End User

9. Latin America HVAC Market

  • 9.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 9.1.1. By Value (USD Billion)
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By End User
    • 9.2.3. By Country
      • 9.2.3.1. Brazil
      • 9.2.3.1.1. By Type
      • 9.2.3.1.2. By End User
      • 9.2.3.2. Mexico
      • 9.2.3.2.1. By Type
      • 9.2.3.2.2. By End User
      • 9.2.3.3. Argentina
      • 9.2.3.3.1. By Type
      • 9.2.3.3.2. By End User
      • 9.2.3.4. Peru
      • 9.2.3.4.1. By Type
      • 9.2.3.4.2. By End User
      • 9.2.3.5. Rest of LATAM
      • 9.2.3.5.1. By Type
      • 9.2.3.5.2. By End User

10. Middle East and Africa HVAC Market

  • 10.1. Market Size & Forecast, 2019-2030
    • 10.1.1. By Value (USD Billion)
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Type
    • 10.2.2. By End User
    • 10.2.3. By Country
      • 10.2.3.1. Saudi Arabia
      • 10.2.3.1.1. By Type
      • 10.2.3.1.2. By End User
      • 10.2.3.2. UAE
      • 10.2.3.2.1. By Type
      • 10.2.3.2.2. By End User
      • 10.2.3.3. Qatar
      • 10.2.3.3.1. By Type
      • 10.2.3.3.2. By End User
      • 10.2.3.4. Kuwait
      • 10.2.3.4.1. By Type
      • 10.2.3.4.2. By End User
      • 10.2.3.5. South Africa
      • 10.2.3.5.1. By Type
      • 10.2.3.5.2. By End User
      • 10.2.3.6. Nigeria
      • 10.2.3.6.1. By Type
      • 10.2.3.6.2. By End User
      • 10.2.3.7. Algeria
      • 10.2.3.7.1. By Type
      • 10.2.3.7.2. By End User
      • 10.2.3.8. Rest of MEA
      • 10.2.3.8.1. By Type
      • 10.2.3.8.2. By End User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. List of Key Players and Their Offerings
  • 11.2. Global HVAC Market Share Analysis, 2023
  • 11.3. Competitive Benchmarking, By Operating Parameters
  • 11.4. Key Strategic Developments (Mergers, Acquisitions, Partnerships, etc.)

12. Impact of Escalating Geopolitical Tension on Global HVAC Market

13. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Competitive Landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 13.1. Carrier Global Corporation
  • 13.2. Daikin Industries Ltd
  • 13.3. Fujitsu General Ltd
  • 13.4. Gree Electric Appliances
  • 13.5. Hitachi Ltd
  • 13.6. Honeywell International Inc.
  • 13.7. Johnson Controls International PLC
  • 13.8. Lennox International Inc.
  • 13.9. LG Electronics Inc
  • 13.10. Mitsubishi Electric Corporation
  • 13.11. Nortek Global HVAC LLC
  • 13.12. Panasonic Corporation
  • 13.13. Rheem Manufacturing Company
  • 13.14. Robert Bosch GmbH
  • 13.15. Samsung Electronics Co. Ltd
  • 13.16. Siemens AG
  • 13.17. Trane Technologies plc
  • 13.18. Vaillant Group
  • 13.19. Other Prominent Players

14. Key Strategic Recommendations

15. Research Methodology

  • 15.1. Qualitative Research
    • 15.1.1. Primary & Secondary Research
  • 15.2. Quantitative Research
  • 15.3. Market Breakdown & Data Triangulation
    • 15.3.1. Secondary Research
    • 15.3.2. Primary Research
  • 15.4. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 15.5. Assumptions & Limitations

*Financial information of non-listed companies can be provided as per availability.

**The segmentation and the companies are subject to modifications based on in-depth secondary research for the final deliverable

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