시장보고서
상품코드
1261221

세계의 가상 투어 소프트웨어 시장 규모 조사 및 예측 : 배포별(클라우드, 온프레미스), 최종사용자별(부동산, 교육, 관광과 병원, 자동차, 기타), 지역별 분석(2022-2029년)

Global Virtual Tour Software Market Size study & Forecast, By Deployment (Cloud and On-premises), By End-user (Real Estate, Education, Tourism & Hospitality, Automotive, and Others), and Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 가상 투어 소프트웨어 시장은 2021년에 약 3억 460만 달러로 평가되고, 예측 기간 2022-2029년에는 13.8% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측됩니다.

가상 투어는 상인이 제공하는 서비스와 상품을 고객이 가상 환경에서 경험할 수 있도록 하는 마케팅 도구의 일종입니다. 이 소프트웨어는 일반적으로 주택, 자동차, 관광지 및 기타 개체를 가상으로 탐색하는 데 사용됩니다. 가상 투어 도구는 사진, 음성, 비디오 클립 및 3D 맵을 사용하여 해당 위치의 360도 관점을 만듭니다. 이 서비스에는 부지, 주변 및 요소의 360도 파노라마 이미지가 포함되어 있습니다. 가상현실 도구 수요 증가, 정부 당국의 투자 급증, 인터넷의 급속한 보급과 함께 세계 시장 성장의 주요 요인이 되고 있습니다.

AI 어시스트 차보 가상 투어의 채용이 증가하고 있는 것은 전 세계 시장 수요를 촉진하고 있습니다. 다양한 기업들이 AI, 클라우드 컴퓨팅, 분석 도구 등의 첨단 기술을 침투시키고 제품 프로모션을 제공하는 데 중점을 둡니다. 예를 들어, 2021년 2월, 부동산 회사인 Zillow Group, Inc.는 홈쇼퍼 투어를 위해 AI가 장착된 3D 홈 인터랙티브 플로어 플랫폼을 도입했다고 발표했습니다. 이 새로운 플랫폼은 Zillow의 모든 고객이 부동산 자산 매각에 대한 미디어 정보를 결합하여 3D 플랫폼을 무료로 사용할 수 있도록 설계되었습니다. 마찬가지로 2021년 3월 TMRW Visualization Company는 건물의 사실적인 가상 투어를 제공하고 잠재 고객과 공유하는 SpaceWalk 출시를 발표했습니다. 이 가상 빌딩 투어 플랫폼은 실내와 실외 모두를 지원하도록 제작되었으며 PC 및 스마트폰과 같은 모든 스마트 장치에서 사용할 수 있습니다. 또한, 선진기술개발에 대한 투자의 증가와 주요 시장 관계자의 노력의 활발화는 예측기간 동안 다양한 유리한 기회를 가져올 것입니다. 그러나 높은 대화 비용과 가상 투어 소프트웨어 및 서비스에 대한 고객 인식 및 정보 부족은 2022년부터 2029년까지의 예측 기간을 통해 시장 성장의 과제가 되고 있습니다.

세계의 가상 투어 소프트웨어 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미 및 기타 지역입니다. 북미는 관광 및 병원 부문의 성장, 디지털화의 진전, AI 기술의 도입 증가로 수익 측면에서 시장을 독점하고 있습니다. 반면 아시아태평양은 첨단 분석 도구의 채용이 증가하고 있는 것 외에 시장공간에서 특허출원을 위한 분석 플랫폼의 채용이 급증하고 있는 등의 요인으로 예측기간 중 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

이 연구의 목적은 최근 몇 년 동안 다양한 부문와 국가의 시장 규모를 밝히고 앞으로 수년간의 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적 및 양적 측면을 통합하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제 등 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 마이크로 시장에서의 잠재적인 기회도 포함하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 마켓 스냅샷
  • 세계·부문별 시장 추정·예측, 2019-2029년
    • 가상 투어 소프트웨어 시장, 지역별, 2019-2029년
    • 가상 투어 소프트웨어 시장, 배치별, 2019-2029년
    • 가상 투어 소프트웨어 시장, 최종사용자별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사의 가정

제2장 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 조사 대상 범위
    • 산업의 진화
  • 본 조사의 대상이 된 해
  • 환율 변환율

제3장 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 역학

  • 가상 투어 소프트웨어 시장의 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 촉진요인
      • 가상 현실 도구 수요 확대
      • AI를 활용한 가상 투어의 도입이 진행된다
    • 시장의 과제
      • 높은 상호작용 비용
      • 가상 투어의 소프트웨어나 서비스에 대해서, 고객에게의 인지도나 정보 제공이 부족합니다
    • 시장 기회
      • 첨단기술개발에 대한 투자 증가
      • 시장의 주요 기업별 이니셔티브의 증가

제4장 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 모델에 대한 미래적 접근(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 소셜
    • 테크니컬
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 업계 관계자 전망
  • 애널리스트의 권고와 결론

제5장 위험 평가: COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 대한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후의 시장 시나리오

제6장 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 : 배치별

  • 마켓 스냅샷
  • 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 : 배치별, 실적, 잠재력 분석
  • 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 배치별 추정·예측 2019-2029
  • 가상 투어 소프트웨어 시장, 서브 부문별 분석
    • 클라우드
    • 온프레미스

제7장 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 : 최종사용자별

  • 마켓 스냅샷
  • 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 : 최종사용자별, 실적, 잠재 능력 분석
  • 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 추정·예측(최종사용자별) 2019-2029
  • 가상 투어 소프트웨어 시장, 서브 부문별 분석
    • 리얼 에스테이트
    • 교육
    • 관광 & 호스피탈리티
    • 자동차
    • 기타

제8장 가상 투어 소프트웨어 세계 시장 : 지역별 분석

  • 가상 투어 소프트웨어 시장, 지역별 시장 스냅샷
  • 북미
    • 미국
      • 전개별 추정·예측, 2019-2029년
      • 최종사용자별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽 가상 투어 소프트웨어 시장 스냅샷
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 가상 투어 소프트웨어 시장의 스냅샷
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 가상 투어 소프트웨어 시장의 스냅샷
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 세계 기타 지역

제9장 경쟁 정보

  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • RTV, Inc.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 입수가 가능한 경우만)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • Concept3D, Inc.
    • Klapty
    • Kuula LLC
    • Matterport, Inc.
    • CloudPano
    • My360
    • Eyespy360
    • 3DVista Stitcher
    • Roundme Limited

제10장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 밸리데이션
    • 출판
  • 조사의 특징
  • 조사의 가정
ksm 23.04.28

Global Virtual Tour Software Market is valued at approximately USD 304.6 million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.8% over the forecast period 2022-2029. Virtual tour is a type of marketing tool that facilitated clients to experience services or goods offered by a merchant in a virtual setting. This software is generally used to explore homes, cars, tourist attractions, and other objects virtually. A virtual tour tool creates a 360-degree perspective of the location using pictures, audio, video clips, and 3D maps. This service includes 360-degree panoramic images of the site, its surroundings, and its elements. The increasing demand for virtual reality tools, the surge in investment by government authorities, coupled with the rapid proliferation of the internet are the primary factors that are attributing to the global market growth.

The rising adoption of AI-assisted Chabot virtual tours is propelling the market demand across the world. Various companies are emphasizing penetrating advanced technologies such as A.I., cloud computing, and analytics tools to provide product promotions. For instance, in February 2021, Zillow Group, Inc., a real estate company unveiled that the company introduced an AI-Powered 3D Home interactive floor platform for home shoppers' tours. The new platform is designed for all Zillow customers to utilize the 3D platform for free by combining together media information on selling their real estate assets. Likewise, in March 2021, TMRW Visualization Company announced the launch of SpaceWalk, which offers photorealistic virtual tours of buildings and shares them with potential customers. This platform for virtual building tours was created for both indoor and outdoor settings, and it is available on any smart device, including computers and smartphones. Furthermore, the growing investment in the development of advanced technology, as well as the increasing initiatives by the key market players are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high interaction costs and lack of awareness and information to customers about virtual tour software and services are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Virtual Tour Software Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growth of the tourism and hospitality sector, increasing digitization, along with the rising adoption of AI technology. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the increasing adoption of advanced analytics tools, as well as the surge in adoption of the analytics platform for patent filing in the market space.

Major market players included in this report are:

  • RTV, Inc.
  • Concept3D, Inc.
  • Klapty
  • Kuula LLC
  • Matterport, Inc.
  • CloudPano
  • My360
  • Eyespy360
  • 3DVista Stitcher
  • Roundme Limited

Recent Developments in the Market:

  • In December 2021, CloudPano declared that the company entered into a collaborative agreement with realtor.com in order to offer 3D virtual tour capability to home buyers.
  • In December 2021, Matterport, Inc. announced the company's partnership with Nodalview- a real estate sales and marketing provider to provide virtual experience to enhance real estate sales.

Global Virtual Tour Software Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Deployment, End-user, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Deployment:

  • Cloud
  • On-premises

By End-user:

  • Real Estate
  • Education
  • Tourism & Hospitality
  • Automotive
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.1. Virtual Tour Software Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.2. Virtual Tour Software Market, by Deployment, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.3. Virtual Tour Software Market, by End-user, 2019-2029 (USD Million)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Virtual Tour Software Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Virtual Tour Software Market Dynamics

  • 3.1. Virtual Tour Software Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing demand for virtual reality tools
      • 3.1.1.2. Rising adoption of AI-assisted Chabot virtual tours
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High interaction costs
      • 3.1.2.2. Lack of awareness and information to customers about virtual tour software and services
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising investment in the development of advanced technology
      • 3.1.3.2. Increasing initiatives by the key market players

Chapter 4. Global Virtual Tour Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Virtual Tour Software Market, by Deployment

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Virtual Tour Software Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Virtual Tour Software Market Estimates & Forecasts by Deployment 2019-2029 (USD Million)
  • 6.4. Virtual Tour Software Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Cloud
    • 6.4.2. On-premises

Chapter 7. Global Virtual Tour Software Market, by End-user

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Virtual Tour Software Market by End-user, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Virtual Tour Software Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Million)
  • 7.4. Virtual Tour Software Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Real Estate
    • 7.4.2. Education
    • 7.4.3. Tourism & Hospitality
    • 7.4.4. Automotive
    • 7.4.5. Others

Chapter 8. Global Virtual Tour Software Market, Regional Analysis

  • 8.1. Virtual Tour Software Market, Regional Market Snapshot
  • 8.2. North America Virtual Tour Software Market
    • 8.2.1. U.S. Virtual Tour Software Market
      • 8.2.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 8.2.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 8.2.2. Canada Virtual Tour Software Market
  • 8.3. Europe Virtual Tour Software Market Snapshot
    • 8.3.1. U.K. Virtual Tour Software Market
    • 8.3.2. Germany Virtual Tour Software Market
    • 8.3.3. France Virtual Tour Software Market
    • 8.3.4. Spain Virtual Tour Software Market
    • 8.3.5. Italy Virtual Tour Software Market
    • 8.3.6. Rest of Europe Virtual Tour Software Market
  • 8.4. Asia-Pacific Virtual Tour Software Market Snapshot
    • 8.4.1. China Virtual Tour Software Market
    • 8.4.2. India Virtual Tour Software Market
    • 8.4.3. Japan Virtual Tour Software Market
    • 8.4.4. Australia Virtual Tour Software Market
    • 8.4.5. South Korea Virtual Tour Software Market
    • 8.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Tour Software Market
  • 8.5. Latin America Virtual Tour Software Market Snapshot
    • 8.5.1. Brazil Virtual Tour Software Market
    • 8.5.2. Mexico Virtual Tour Software Market
    • 8.5.3. Rest of Latin America Virtual Tour Software Market
  • 8.6. Rest of The World Virtual Tour Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Top Market Strategies
  • 9.2. Company Profiles
    • 9.2.1. RTV, Inc.
      • 9.2.1.1. Key Information
      • 9.2.1.2. Overview
      • 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.2.1.4. Product Summary
      • 9.2.1.5. Recent Developments
    • 9.2.2. Concept3D, Inc.
    • 9.2.3. Klapty
    • 9.2.4. Kuula LLC
    • 9.2.5. Matterport, Inc.
    • 9.2.6. CloudPano
    • 9.2.7. My360
    • 9.2.8. Eyespy360
    • 9.2.9. 3DVista Stitcher
    • 9.2.10. Roundme Limited

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제