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세계의 액션 피규어 시장 규모 조사 및 예측 : 유형별(슈퍼히어로, 애니메이션 캐릭터, 영화 캐릭터, 기타), 최종사용자별(8세까지, 9-15세, 15세 이상), 유통 채널별(오프라인, 온라인), 지역별 분석(2022-2029년)

Global Action Figures Market Size study & Forecast, by Type (Superheroes, Anime Characters, Movie Characters, Others), End-user (Up to 8 years, 9 - 15 years, 15 years & above), Distribution Channel (Offline, Online) & Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

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액션 피규어 세계 시장은 2021년에 약 76억 2,000만 달러로 평가되고 예측 기간 2022-2029년에는 8.6% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측됩니다.

액션 피규어는 일반적으로 플라스틱으로 제작되며 가상 또는 역사적인 영화, 만화책, 비디오 게임, TV 프로그램 캐릭터를 기반으로 한 포즈 가능한 캐릭터 모델의 피규어입니다. 수많은 애니메이션 프로그램과 액션 영화의 인기가 높아지고, 15세 미만의 어린이 수가 증가하고, 주요 시장 기업의 전략적 이니셔티브가 증가하는 등의 요인이 전 세계 시장 수요를 촉진하고 있습니다. 유엔 인구부(2022년)에 따르면, 2021년에는 15세 미만의 어린이가 약 20억명 존재하고, 1950년의 8억 7,000만명으로부터 증가하고 있습니다.

또한 인구의 가처분 소득 증가는 세계 시장 성장의 촉매 역할을 합니다. 세계 은행에 따르면 미국에서는 2011년 1인당 GDP가 50,066달러를 차지할 것으로 추정됩니다. 또한 늘 성장하고 있으며 2021년에는 69,287.5달러에 이른다. 마찬가지로 세계 은행에 따르면 멕시코에서는 2016년 1인당 GDP가 8,774.5달러로 추정되고 있습니다. 또한 지속적으로 성장하고 있으며 2021년에는 9,926.4달러에 이르고 있습니다. 따라서 국민의 가처분 소득이 높아지면 국민의 구매력이 높아지면서 시장 성장을 상당한 속도로 늘리고 있습니다. 게다가 혁신적인 제품의 출현과 E-Commerce 플랫폼에서의 제품 제공의 증가는 예측 기간 동안 다양한 유리한 기회를 제공할 것입니다. 그러나 아이들 사이에서 비디오 게임의 보급이 진행되고 있는 것은 2022-2029년 예측 기간을 통해 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다.

액션 피규어 세계 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미 및 기타 라틴아메리카입니다. 북미는 인구 사이에서 액션 장난감 동향이 커지고 있으며 맞춤 제작 액션 장난감에 대한 수요가 높기 때문에 수익 측면에서 시장을 독점하고 있습니다. 반면 아시아태평양은 목표 인구 증가, 가처분 소득 수준 향상, E-Commerce로 인한 장난감 판매 급증 등의 요인으로 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

이 연구의 목적은 최근 몇 년 동안 다양한 부문와 국가의 시장 규모를 밝히고 앞으로 수년간의 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가에서 업계의 질적 및 양적 측면을 포착하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제 등 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 마이크로 시장에서의 잠재적인 기회도 포함하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 마켓 스냅샷
  • 세계·부문별 시장 추정·예측, 2019-2029년
    • 액션 피규어 시장, 지역별, 2019-2029년
    • 액션 피규어 시장, 유형별, 2019-2029년
    • 액션 피규어 시장, 최종사용자별, 2019-2029년
    • 액션 피규어 시장, 유통 채널별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사의 가정

제2장 액션 피규어 세계 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 조사 대상 범위
    • 산업의 진화
  • 본 조사의 대상이 된 해
  • 환율 변환율

제3장 액션 피규어 세계 시장 역학

  • 액션 피규어의 시장 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 촉진요인
      • 국민의 가처분 소득이 증가한다
      • 다수의 애니메이션 프로그램이나 액션 영화의 인기 상승
    • 시장의 과제
      • 아이의 비디오 게임 보급률의 높이
    • 시장 기회
      • 혁신적인 제품의 도입이 진행되는
      • 다양한 E-Commerce 플랫폼에서의 상품 제공의 증가

제4장 액션 피규어 세계 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 모델에 대한 미래적 접근(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 소셜
    • 테크니컬
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 업계 관계자 전망
  • 애널리스트의 권고와 결론

제5장 위험 평가: COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 대한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후의 시장 시나리오

제6장 액션 피규어 세계 시장 : 유형별

  • 마켓 스냅샷
  • 액션 피규어 세계 시장 : 유형별, 실적, 잠재 능력 분석
  • 액션 피규어 세계 시장 유형별 추정·예측 2019-2029
  • 액션 피규어 시장, 서브 부문 분석
    • 슈퍼 히어로즈
    • 애니메이션 캐릭터
    • 영화 캐릭터
    • 기타

제7장 액션 피규어 세계 시장 : 최종사용자별

  • 마켓 스냅샷
  • 액션 피규어 세계 시장 : 최종사용자별, 성능 - 잠재력 분석
  • 액션 피규어 세계 시장 최종사용자별 추정·예측 2019-2029
  • 액션 피규어 시장, 서브 부문 분석
    • 8세까지
    • 9-15세
    • 15세 이상

제8장 액션 피규어 세계 시장 : 유통 채널별

  • 마켓 스냅샷
  • 액션 피규어 세계 시장 : 유통 채널별), 성능 - 잠재력 분석
  • 액션 피규어 세계 시장 유통 채널별 추정·예측 2019-2029
  • 액션 피규어 시장, 서브 부문 분석
    • 오프라인
    • 온라인

제9장 액션 피규어 세계 시장 : 지역별 분석

  • 액션 피규어 시장, 지역별 시장 스냅샷
  • 북미
    • 미국
      • 유형별 추정·예측, 2019-2029년
      • 최종사용자별 추정·예측, 2019-2029년
      • 유통 채널별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽 액션 피규어 시장 스냅샷
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 액션 피규어 시장 스냅샷
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카 액션 피규어 시장 스냅샷
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 세계 기타 지역

제10장 경쟁 정보

  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Hasbro
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 입수가 가능한 경우만)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • The LEGO Group
    • Playmates Toys Ltd.
    • JAKKS Pacific, Inc.
    • Mattel
    • Bandai Namco Holdings Inc.
    • Diamond Select Toys
    • Good Smile Company, Inc.
    • 스핀 마스터
    • McFarlane Toys

제11장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 밸리데이션
    • 출판
  • 조사의 특징
  • 조사의 가정
ksm 23.04.28

Global Action Figures Market is valued at approximately USD 7.62 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.6% over the forecast period 2022-2029. An action figure is a poseable character model figure that is generally created of plastic and is based on characters from fictitious or historical movies, comic books, video games, or television shows. Factors such as the growing popularity of numerous cartoon programs and action films, the rising number of children under 15 years, coupled with the increasing number of strategic initiatives for the key market players are driving market demand across the globe. As per the United Nations Population Division (2022), approximately 2 billion children under the age of 15 were present in 2021, which is up from 0.87 billion in 1950.

In addition, increasing disposable income of the population is further acting as a catalyzing factor for the growth of the global market. According to The World Bank, in the United States, the GDP per capita was estimated to account for USD 50,066 in 2011. Also, it is constantly growing and reached USD 69, 287.5 by 2021. Likewise, The World Bank reported that, in Mexico, the GDP per capita was estimated to account for USD 8,774.5 in 2016. Also, it is constantly growing and reached USD 9,926.4 by the year 2021. Therefore, the high disposable income of the population is boosting the purchasing capacity of the population, which, in turn, augments the market growth at a considerable rate. Moreover, the rising introduction of innovative products, as well as the increasing availability of products on various e-commerce platforms are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high adoption of video games among children is challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Action Figures Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growing trend of action toys among the population and the high demand for custom-made action toys. Whereas, the Asia Pacific is also expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising target populations, increasing disposable income levels, and a surge in sales of toys through e-commerce platforms in the market space.

Major market players included in this report are:

  • Hasbro
  • The LEGO Group
  • Playmates Toys Ltd.
  • JAKKS Pacific, Inc.
  • Mattel
  • Bandai Namco Holdings Inc.
  • Diamond Select Toys
  • Good Smile Company, Inc.
  • Spin Master
  • McFarlane Toys

Recent Developments in the Market:

  • In August 2022, The LEGO Group unveiled the introduction of its new factory of around 33,850 m² in Monterrey with a total investment of approximately USD 500 million in the site. This new facility boosts production capacity to fulfill the long-term demand globally especially in America.

Global Action Figures Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Type, End-user, Distribution Channel, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Type:

  • Superheroes
  • Anime Characters
  • Movie Characters
  • Others

By End-user:

  • Up to 8 years
  • 9 - 15 years
  • 15 years & above

By Distribution Channel:

  • Offline
  • Online

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Action Figures Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Action Figures Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Action Figures Market, by End-user, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Action Figures Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Action Figures Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Action Figures Market Dynamics

  • 3.1. Action Figures Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing disposable income of the population
      • 3.1.1.2. Growing popularity of numerous cartoon programs and action films
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High adoption of video games among children
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising introduction of innovative products
      • 3.1.3.2. Increasing availability of products on various e-commerce platforms

Chapter 4. Global Action Figures Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Action Figures Market, by Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Action Figures Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Action Figures Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Action Figures Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Superheroes
    • 6.4.2. Anime Characters
    • 6.4.3. Movie Characters
    • 6.4.4. Others

Chapter 7. Global Action Figures Market, by End-user

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Action Figures Market by End-user, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Action Figures Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Action Figures Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Up to 8 years
    • 7.4.2. 9 - 15 years
    • 7.4.3. 15 years & above

Chapter 8. Global Action Figures Market, by Distribution Channel

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Action Figures Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Action Figures Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Action Figures Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Offline
    • 8.4.2. Online

Chapter 9. Global Action Figures Market, Regional Analysis

  • 9.1. Action Figures Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Action Figures Market
    • 9.2.1. U.S. Action Figures Market
      • 9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.3. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 9.2.2. Canada Action Figures Market
  • 9.3. Europe Action Figures Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Action Figures Market
    • 9.3.2. Germany Action Figures Market
    • 9.3.3. France Action Figures Market
    • 9.3.4. Spain Action Figures Market
    • 9.3.5. Italy Action Figures Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Action Figures Market
  • 9.4. Asia-Pacific Action Figures Market Snapshot
    • 9.4.1. China Action Figures Market
    • 9.4.2. India Action Figures Market
    • 9.4.3. Japan Action Figures Market
    • 9.4.4. Australia Action Figures Market
    • 9.4.5. South Korea Action Figures Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Action Figures Market
  • 9.5. Latin America Action Figures Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Action Figures Market
    • 9.5.2. Mexico Action Figures Market
    • 9.5.3. Rest of Latin America Action Figures Market
  • 9.6. Rest of The World Action Figures Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. Hasbro
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. The LEGO Group
    • 10.2.3. Playmates Toys Ltd.
    • 10.2.4. JAKKS Pacific, Inc.
    • 10.2.5. Mattel
    • 10.2.6. Bandai Namco Holdings Inc.
    • 10.2.7. Diamond Select Toys
    • 10.2.8. Good Smile Company, Inc.
    • 10.2.9. Spin Master
    • 10.2.10. McFarlane Toys

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption
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