시장보고서
상품코드
1266640

세계의 쇼핑센터 시장 규모 조사 및 예측 : 제품별(의류 및 액세서리, FMCG, 하드라인 및 소프트라인, 종합), 지역별 분석(2022-2029년)

Global Shopping Centers Market Size study & Forecast, by Product (Apparel and Accessories, FMCG, Hardline and Softline, Diversified) and Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 쇼핑센터 시장은 2021년에 약 5조 2,316억 3,000만 달러로 평가되고, 예측기간인 2022-2029년에는 5.90% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

쇼핑센터는 의류점, 식품점 등 다양한 공급업체와 소매업체의 광범위한 상품을 수용하기 때문에 점점 널리 사용되고 있습니다. 이것이 업계의 확대를 뒷받침하는 주요 요소입니다. 또한 쇼핑몰은 신상품의 발매나 축제, 이벤트 등 다양한 행사에 참가할 수 있기 때문에 고객에게 보다 좋은 체험을 해 주실 수 있습니다. 이와 같이 세계 쇼핑센터 시장의 주요 촉진요인은 브랜드 수의 증가와 구매력의 향상입니다.

Statista에 따르면 일본 쇼핑센터의 수가 크게 증가하고 있으며, 2012년에는 3096개의 쇼핑센터가 있으며 2021년까지 증가하고 있습니다. 또한 쇼핑센터에서 AI와 생체인증의 채택은 예측기간 중 시장에 유리한 성장 기회를 창출하고 있습니다. 그러나 쇼핑센터의 고비용은 2022-2029년의 예측기간 중 시장 성장을 방해하고 있습니다.

세계의 쇼핑센터 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미 및 기타 라틴아메리카입니다. 지역 분석에 따르면 북미는 2021년 최대 시장 수익 점유율을 갖게 됩니다. 이는 고객 수요의 증가와 지역 소매업계의 성장으로 인한 것으로 보인다. 북미에서는 급속한 도시화가 진행되고 있으며, 환경에 배려한 소매 센터의 수요가 높아지고 있습니다. 또한 이 지역의 쇼핑센터 확대를 뒷받침하는 요인으로 쇼핑센터는 매우 편리하고 다양한 상품을 다루고 있기 때문에 사람들에게 선호되고 있다는 사실이 있습니다. 2022-2029년까지 아시아태평양이 가장 큰 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 쇼핑몰의 수요증가는 중국과 인도 중산계급이 가처분소득을 많이 가지고 있기 때문입니다. 또한 소매업체는 고객과 매출 증가를 위해 쇼핑몰에 AI와 생체인증을 도입하고 있습니다. 인도인의 생활수준 향상, 중류계급 수입, 절약지향 등이 지역의 쇼핑센터 수요를 끌어올려 예측기간 중 가장 빠른 CAGR을 창출할 것으로 예상됩니다.

본 연구의 목적은 최근 다양한 부문 및 국가의 시장 규모를 정의하고 향후 몇 년간의 가치를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적 및 양적 측면을 통합하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제 등 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 마이크로 시장에서의 잠재적인 기회도 포함하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 스냅숏
  • 세계·부문별 시장 추정·예측, 2019-2029년
    • 쇼핑센터 시장, 지역별, 2019-2029년
    • 쇼핑센터 시장, 제품별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사의 전제 조건

제2장 세계의 쇼핑센터 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장의 정의와 범위
    • 조사 대상 범위
    • 산업의 진화
  • 본 조사의 대상이 된 해
  • 환율 변환율

제3장 세계의 쇼핑센터 시장 역학

  • 쇼핑센터 시장의 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 촉진요인
      • 브랜드 수의 증가
      • 높아지는 구매력
    • 시장이 해결해야 할 과제
      • 쇼핑센터의 고비용
    • 시장 기회
      • 쇼핑센터에서의 AI·생체 인증의 도입

제4장 세계의 쇼핑센터 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force Model
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force Model에 대한 미래적 접근(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 업계 관계자 전망
  • 애널리스트의 권고와 결론

제5장 위험 평가 : COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 대한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후의 시장 시나리오

제6장 세계의 쇼핑센터 시장 : 제품별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 쇼핑센터 시장 : 제품별, 실적, 잠재력 분석
  • 세계의 쇼핑센터 시장 제품별 추정·예측 2019-2029
  • 쇼핑센터 시장, 서브부문별 분석
    • 의류?액세서리
    • FMCG
    • 하드 라인과 소프트 라인
    • 종합

제7장 세계의 쇼핑센터 시장 : 지역별 분석

  • 쇼핑센터 시장, 지역별 시장 스냅숏
  • 북미
    • 미국
      • 제품별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽 쇼핑센터 시장 스냅숏
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 쇼핑센터 시장의 스냅숏
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카 쇼핑센터 시장 스냅숏
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카 지역
  • 세계의 기타 지역

제8장 경쟁 정보

  • 최고 시장 전략
  • 기업 개요
    • Walmart Inc
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 입수가 가능한 경우만)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • Amazon.com, Inc.
    • Costco Wholesale Corporation
    • Schwarz Group
    • The Kroger Co.
    • Walgreens Boots Alliance, Inc.
    • The Home Depot, Inc.
    • Tesco PLC
    • AB Baltic Shopping Centers
    • Beijing Changping Sunshine Shopping Center Co.,Ltd

제9장 조사 과정

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 밸리데이션
    • 출판
  • 조사의 특징
  • 조사의 전제 조건
KSA 23.05.23

Global Shopping Centers Market is valued at approximately USD 5231.63 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.90% over the forecast period 2022-2029. Shopping centres are becoming more and more common because they house a wide array of goods from various vendors or retailers, including clothing stores, food stores, and much more. This is the main element fueling industry expansion. Shopping malls also give customers a better overall experience by giving them access to a variety of activities like new product releases, festivals, and events. Thus, the major driving factors for Global Shopping Center Market are rising number of brands and rising purchasing power.

According to Statista, number of shopping centers in Japan has increased significantly, in 2012 there were 3096 shopping centers which have increased up to 2021. Moreover, adopting AI and biometrics in shopping centers is creating lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, the high cost of Shopping Centers stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Shopping Centers Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. According to the regional analysis, North America will have the largest market revenue share in 2021. This can be attributed to increasing customer demand and regional retail industry growth. Rapid urbanisation in North America is driving up demand for green retail centres. Another factor fueling the expansion of shopping centres in this region is the fact that people prefer them because they are so handy and offer a wide variety of goods. From 2022 to 2029, Asia Pacific is anticipated to have the greatest CAGR. The rise in demand for shopping malls is blamed on the middle-class populations in China and India having more disposable income. Retailers are also implementing AI and biometrics in shopping malls to draw customers and increase sales. Indians' rising standards of living, middle-class income, and desire to save money are driving up demand for shopping centres in the area, which is expected to produce the fastest CAGR during the forecast period.

Major market players included in this report are:

  • Walmart Inc
  • Amazon.com, Inc.
  • Costco Wholesale Corporation
  • Schwarz Group
  • The Kroger Co.
  • Walgreens Boots Alliance, Inc.
  • The Home Depot, Inc.
  • Tesco PLC
  • AB Baltic Shopping Centers
  • Beijing Changping Sunshine Shopping Center Co., Ltd.

Recent Developments in the Market:

  • In January 2023, Oberoi Mall is planning to add nearly 25000-30000 sq ft of space for F&B and FEC segments in the shopping centers.

Global Shopping Centers Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Product, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Product:

  • Apparel and Accessories
  • FMCG
  • Hardline and Softline
  • Diversified

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Shopping Centers Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Shopping Centers Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Shopping Centers Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Shopping Centers Market Dynamics

  • 3.1. Shopping Centers Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rising number of brands
      • 3.1.1.2. Growing purchasing power
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High Cost of Shopping Centers
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Adopting AI and biometrics in shopping centers

Chapter 4. Global Shopping Centers Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Shopping Centers Market, by Product

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Shopping Centers Market by Product, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Shopping Centers Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Shopping Centers Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Apparel and Accessories
    • 6.4.2. FMCG
    • 6.4.3. Hardline and Softline
    • 6.4.4. Diversified

Chapter 7. Global Shopping Centers Market, Regional Analysis

  • 7.1. Shopping Centers Market, Regional Market Snapshot
  • 7.2. North America Shopping Centers Market
    • 7.2.1. U.S. Shopping Centers Market
      • 7.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 7.2.2. Canada Shopping Centers Market
  • 7.3. Europe Shopping Centers Market Snapshot
    • 7.3.1. U.K. Shopping Centers Market
    • 7.3.2. Germany Shopping Centers Market
    • 7.3.3. France Shopping Centers Market
    • 7.3.4. Spain Shopping Centers Market
    • 7.3.5. Italy Shopping Centers Market
    • 7.3.6. Rest of Europe Shopping Centers Market
  • 7.4. Asia-Pacific Shopping Centers Market Snapshot
    • 7.4.1. China Shopping Centers Market
    • 7.4.2. India Shopping Centers Market
    • 7.4.3. Japan Shopping Centers Market
    • 7.4.4. Australia Shopping Centers Market
    • 7.4.5. South Korea Shopping Centers Market
    • 7.4.6. Rest of Asia Pacific Shopping Centers Market
  • 7.5. Latin America Shopping Centers Market Snapshot
    • 7.5.1. Brazil Shopping Centers Market
    • 7.5.2. Mexico Shopping Centers Market
    • 7.5.3. Rest of Latin America Shopping Centers Market
  • 7.6. Rest of The World Shopping Centers Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Top Market Strategies
  • 8.2. Company Profiles
    • 8.2.1. Walmart Inc
      • 8.2.1.1. Key Information
      • 8.2.1.2. Overview
      • 8.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.2.1.4. Product Summary
      • 8.2.1.5. Recent Developments
    • 8.2.2. Amazon.com, Inc.
    • 8.2.3. Costco Wholesale Corporation
    • 8.2.4. Schwarz Group
    • 8.2.5. The Kroger Co.
    • 8.2.6. Walgreens Boots Alliance, Inc.
    • 8.2.7. The Home Depot, Inc.
    • 8.2.8. Tesco PLC
    • 8.2.9. AB Baltic Shopping Centers
    • 8.2.10. Beijing Changping Sunshine Shopping Center Co.,Ltd

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes
  • 9.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제