시장보고서
상품코드
1269661

세계의 자동차용 블루투스 시장 규모 조사 및 예측 : 용도 타입별(통신, 인포테인먼트, 텔레매틱스), 판매 채널 타입별(OEM, 애프터마켓), 차량 타입별(승용차, 상용차), 지역별 분석(2022-2029년)

Global Bluetooth in Automotive Market Size study & Forecast, by Application Type (Communication, Infotainment, Telematics) by Sales Channel Type (OEM, Aftermarket), by Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) & Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

자동차용 블루투스는 자동차 인포테인먼트 시스템을 통해 휴대 전화를 사용할 수 있습니다.

최근 몇 년 동안 전세계 주요 자동차 제조업체들이 블루투스를 공장 출하 시의 기능으로 탑재하고 있는 것 같습니다. 이 기술을 인포테인먼트 시스템에 구현함으로써 승객과 촉진요인은 운전 중에 음악을 듣거나 정보를 얻을 수 있습니다. 자동차용 블루투스 시장이 확대되고 있는 이유는 가처분 소득의 증가나 도시화의 진전 등의 요인이 세계적으로 시장 수요를 촉진하고 있기 때문입니다.

가처분 소득의 증가와 도시화의 진전이 세계 시장의 확대로 이어지고 있습니다. 세계은행에 따르면 2019년 재량소득은 2018년 9152달러에서 1인당 9201달러로 상승합니다. 2022년 10월 미국의 가처분 소득은 전월 대비 0.4% 증가했습니다. 2022년 세계의 도시화율은 57%라고 합니다. 북미는 가장 도시화가 진행되고 있으며 인구의 5분의 1 이상이 도시에 거주하고 있습니다. "도시"에 사는 인구의 비율은 도시화의 정도를 특징으로합니다. 도시의 정의는 세계의 지역에 따라 다르며, 100호 이상의 주거가 있는 마을을 도시로 하는 나라도 있고, 한 나라의 수도나 지역의 수도만을 카운트하는 나라도 있습니다. 한편, 아프리카 인구의 절반 이하밖에 살지 않는 것이 도시부입니다. 세계적으로 보면 중국은 50만 명 이상의 인구를 가진 기성시가지의 5분의 1 이상을 차지하고 있습니다. 세계 선진국에서는 2050년까지 인구의 86.6%가 도시에 살게 된다고 합니다. 게다가, 스마트카에 대한 투자의 증가와 운전 경험을 향상시키는 기술의 진보는 시장에 유리한 기회를 가져올 것입니다. 하지만 2022년부터 2029년까지의 예측기간 동안 커버 범위 제한과 느린 데이터 전송이 시장 성장을 방해하고 있습니다.

자동차용 블루투스 세계 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미 및 기타 라틴아메리카를 포함합니다. 아시아태평양은 특히 중국, 일본, 인도에서 자동차 판매량과 생산량이 많고 자동차에서 신기술의 이용이 빠르기 때문에 수익면에서 시장을 독점하고 있습니다. 자동차 제조사는 지역 제조 공장에 다양한 엔터테인먼트 기술과 연결 기술을 도입하여 생산량을 높이기 위해 노력하고 있습니다. 북미는 자동차에서 스마트 인포테인먼트 및 텔레매틱스 애플리케이션 시스템의 도입이 증가하고 있는 등의 요인으로 인해 예측기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

이 연구의 목적은 최근 몇 년 동안 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 파악하고 앞으로 수년간의 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가 산업의 질적 및 양적 측면을 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제 등 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 상황과 애플리케이션 유형에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 미시적 시장에서 잠재적인 기회를 통합하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 세계·부문별 시장 추정·예측, 2019-2029년
    • 자동차용 블루투스 시장, 지역별, 2019-2029년
    • 자동차용 블루투스 시장, 용도 타입별, 2019-2029년
    • 자동차용 블루투스 시장, 판매 채널 타입별, 2019-2029년
    • 자동차용 블루투스 시장, 차종별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사의 가정

제2장 자동차용 블루투스 세계 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 조사 대상 범위
    • 산업의 진화
  • 본 조사의 대상이 된 해
  • 환율 변환율

제3장 자동차용 블루투스 세계 시장 역학

  • 자동차용 블루투스의 시장의 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 촉진요인
      • 가처분 소득 증가
      • 도시화의 진전
    • 시장의 과제
      • 커버리지 제한 및 데이터 전송 지연
    • 시장 기회
      • 스마트 차량에 대한 투자 확대
      • 기술의 진보가 운전 체험을 향상시킨다

제4장 자동차용 블루투스 세계 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 적대 관계
  • Porter's 5 Force 모델에 대한 미래적 접근(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
  • 투자 채용 모델
  • 애널리스트의 권고와 결론
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략

제5장 위험 평가: COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 대한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후의 시장 시나리오

제6장 자동차용 블루투스 세계 시장 : 용도 타입별

  • 시장 현황
  • 자동차용 블루투스 세계 시장 : 용도 타입별, 실적 - 잠재력 분석
  • 자동차용 블루투스 세계 시장 추정·예측(용도 타입별) 2019-2029
  • 자동차용 블루투스 시장, 하위 부문별 분석
    • 통신
    • 인포테인먼트
    • 텔레매틱스

제7장 자동차용 블루투스 세계 시장 : 판매 채널 타입별

  • 시장 현황
  • 자동차용 블루투스 세계 시장 : 판매 채널 타입별, 성능 - 잠재력 분석
  • 자동차용 블루투스 세계 시장 추정·예측(판매 채널 타입별) 2019-2029
  • 자동차용 블루투스 시장, 하위 부문별 분석
    • OEM
    • 애프터마켓

제8장 자동차용 블루투스 세계 시장 : 차종별

  • 시장 현황
  • 자동차용 블루투스 세계 시장 : 차종별, 실적 - 잠재력 분석
  • 자동차용 블루투스 세계 시장 추정·예측(차종별) 2019-2029
  • 자동차용 블루투스 시장, 하위 부문별 분석
    • 승용차
    • 상용차

제9장 자동차용 블루투스 세계 시장 : 지역별 분석

  • 자동차용 블루투스 시장, 지역별 시장 현황
  • 북미
    • 미국
      • 용도 타입별 추정·예측, 2019-2029년
      • 판매 채널 타입별 추정·예측, 2019-2029년
      • 차종별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽 자동차용 블루투스 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 자동차용 블루투스 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카 자동차용 블루투스 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
  • 세계의 기타 지역

제10장 경쟁 정보

  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Panasonic Corporation(Kadoma, Osaka, Japan)
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 입수가 가능한 경우만)
      • 용도 타입의 개요
      • 최근 동향
    • Harman International(Stamford, United Kingdom)
    • Cypress Semiconductor Corporation(California, United States)
    • intel technologies(California, United States)
    • LG Electronics Inc.(Seoul, South Korea)
    • Qualcomm Technologies, Inc.(California, United States)
    • Samsung Electronics Co Ltd.(Suwon-si, South Korea)
    • Sony Corporation(Tokyo, Japan)
    • Texas Instruments Incorporated(Texas, United States)
    • Pioneer Corporation(Tokyo, Japan)

제11장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사의 특징
  • 조사의 가정
ksm 23.05.25

Global Bluetooth in Automotive Market is valued at approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Bluetooth in automotive allows individuals to use their mobile phones via the in-car infotainment system. Apparently, in recent years, major automotive manufacturers all over the world have included Bluetooth as a factory-installed function. The implementation of this technology in the infotainment system allows passengers and drivers to listen to music and get information while driving. The Bluetooth in Automotive Market is expanding because factors such as a rise in disposable income and rising urbanization are driving market demand across the world.

The increase in disposable income and increasing urbanisation have led to the expansion of the global market. According to the World Bank, in 2019, discretionary income will rise from $9152 in 2018 to $9201 per capita. In October 2022, disposable personal income in the United States increased by 0.4% over the previous month. The global urbanisation rate was 57 per cent in 2022. North America has the highest amount of urbanisation, with more than four-fifths of the population living in cities. The proportion of the population living in "cities" is characterised by the degree of urbanisation. The definition of a city varies by region of the world; some countries classify settlements with 100 or more dwellings as urban, while others only count the capital of a country or regional capital. On the other hand, urban communities house fewer than half of Africa's population. Globally, China accounts for more than one-fifth of all built-up areas with more than 500,000 people. More developed parts of the world will have 86.6 per cent of their people living in urban areas by 2050. Moreover, the rising investment in smart vehicles and technological advancement that improves driving experience will create lucrative opportunities for the market. However, the coverage restrictions and slow data transfer stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Bluetooth in Automotive Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the high vehicle sales and production, as well as the fast use of new technology in automobiles, particularly in China, Japan, and India. Automobile manufacturers are working on increasing production by implementing various entertainment and connection technologies in regional manufacturing plants. North America is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the increased deployment of smart infotainment and telematics application systems in automobiles.

Major market player included in this report are:

  • Panasonic Corporation (Kadoma, Osaka, Japan)
  • Harman International (Stamford, United Kingdom)
  • Cypress Semiconductor Corporation (California, United States)
  • intel technologies (California, United States)
  • LG Electronics Inc. (Seoul, South Korea)
  • Qualcomm Technologies, Inc. (California, United States)
  • Samsung Electronics Co Ltd. (Suwon-si, South Korea)
  • Sony Corporation (Tokyo, Japan)
  • Texas Instruments Incorporated (Texas, United States)
  • Pioneer Corporation (Tokyo, Japan)

Recent Developments in the Market:

  • In May 2019, Qualcomm launches a new infotainment control platform that includes everything from infotainment to autonomous control. The company organised a virtual automotive summit - 'Automotive Redefined,' in January this year. Qualcomm launched various technologies and established partnerships at this event, to position the firm as a full automotive platform technology supplier.

Global Bluetooth in Automotive Market Report Scope:

  • Historical Data 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation 2021
  • Forecast period 2022-2029
  • Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered Application Type, Sales Channel Type, Vehicle Type, Region
  • Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Application Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Application Type:

  • Communication
  • Infotainment
  • Telematics

By Sales Channel Type:

  • OEM
  • Aftermarket

By Vehicle Type:

  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Bluetooth in Automotive Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Bluetooth in Automotive Market, by Application Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Bluetooth in Automotive Market, by Sales Channel Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Bluetooth in Automotive Market, by Vehicle Type, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Bluetooth in Automotive Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Bluetooth in Automotive Market Dynamics

  • 3.1. Bluetooth in Automotive Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rise in disposable income
      • 3.1.1.2. Rising Urbanization
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Coverage restrictions and slow data transfer
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising investment in smart vehicles
      • 3.1.3.2. Technological advancement improves driving experience.

Chapter 4. Global Bluetooth in Automotive Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Investment Adoption Model
  • 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
  • 4.6. Top investment opportunity
  • 4.7. Top winning strategies

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Bluetooth in Automotive Market, by Application Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Application Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Application Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Communication
    • 6.4.2. Infotainment
    • 6.4.3. Telematics

Chapter 7. Global Bluetooth in Automotive Market, by Sales Channel Type

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Sales Channel Type, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Sales Channel Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. OEM
    • 7.4.2. Aftermarket

Chapter 8. Global Bluetooth in Automotive Market, by Vehicle Type

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Bluetooth in Automotive Market by Vehicle Type, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Bluetooth in Automotive Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Bluetooth in Automotive Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Passenger Cars
    • 8.4.2. Commercial Vehicles

Chapter 9. Global Bluetooth in Automotive Market, Regional Analysis

  • 9.1. Bluetooth in Automotive Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Bluetooth in Automotive Market
    • 9.2.1. U.S. Bluetooth in Automotive Market
      • 9.2.1.1. Application Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.2. Sales Channel Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.3. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 9.2.2. Canada Bluetooth in Automotive Market
  • 9.3. Europe Bluetooth in Automotive Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Bluetooth in Automotive Market
    • 9.3.2. Germany Bluetooth in Automotive Market
    • 9.3.3. France Bluetooth in Automotive Market
    • 9.3.4. Spain Bluetooth in Automotive Market
    • 9.3.5. Italy Bluetooth in Automotive Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Bluetooth in Automotive Market
  • 9.4. Asia-Pacific Bluetooth in Automotive Market Snapshot
    • 9.4.1. China Bluetooth in Automotive Market
    • 9.4.2. India Bluetooth in Automotive Market
    • 9.4.3. Japan Bluetooth in Automotive Market
    • 9.4.4. Australia Bluetooth in Automotive Market
    • 9.4.5. South Korea Bluetooth in Automotive Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Bluetooth in Automotive Market
  • 9.5. Latin America Bluetooth in Automotive Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Bluetooth in Automotive Market
    • 9.5.2. Mexico Bluetooth in Automotive Market
  • 9.6. Rest of The World Bluetooth in Automotive Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. Panasonic Corporation (Kadoma, Osaka, Japan)
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Application Type Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. Harman International (Stamford, United Kingdom)
    • 10.2.3. Cypress Semiconductor Corporation (California, United States)
    • 10.2.4. intel technologies (California, United States)
    • 10.2.5. LG Electronics Inc. (Seoul, South Korea)
    • 10.2.6. Qualcomm Technologies, Inc. (California, United States)
    • 10.2.7. Samsung Electronics Co Ltd. (Suwon-si, South Korea)
    • 10.2.8. Sony Corporation (Tokyo, Japan)
    • 10.2.9. Texas Instruments Incorporated (Texas, United States)
    • 10.2.10. Pioneer Corporation (Tokyo, Japan)

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제