시장보고서
상품코드
1269683

세계의 품질 관리 시스템(QMS) 시장 규모 조사 및 예측 : 기업 규모별, 최종사용자별, 지역별 분석(2022-2029년)

Global Quality Management System Market Size study & Forecast, by Enterprise Size by End-user and Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

품질 관리 시스템(QMS)은 품질 정책과 목표를 달성하기 위한 프로세스, 절차 및 책임을 문서화한 공식 시스템입니다.

QMS는 계획, 설계, 개발, 생산, 배송 등 제품 또는 서비스의 품질에 영향을 미치는 기업 운영의 모든 측면을 관리하도록 설계되었습니다. QMS는 고객과 규제 당국의 요구 사항을 충족하고 효율성과 효율성을 지속적으로 향상시키기 위해 조직의 업무를 조정하고 지휘하는 데 도움이됩니다. QMS는 일반적으로 일련의 품질 기준, 지침 및 도구를 포함하며 조직이 품질 문화를 수립하고 유지하는 데 도움이 됩니다. 품질 관리 시스템의 가장 유명한 표준은 품질 관리 시스템(QMS)의 사양을 설명한 국제규격인 ISO 9001:2015입니다. 시장 성장은 품질관리와 컴플라이언스에 대한 수요 급증, 고객 만족도 향상, 자동화 도입 증가, 효과적인 리스크 관리 필요성 증가 등의 요인으로 인해 발생합니다.

또한 Industry 4.0의 출현은 시장 수요에 기여하는 중요한 역할을 담당합니다. QMS 솔루션은 제품 및 서비스의 품질 향상, 낭비 감소, 규제 요구 사항 준수 등 새로운 디지털 환경에서 조직의 업무 관리 및 최적화를 지원합니다. 예를 들어, 2021년 7월 인도 정부는 첨단 제조업, 사물인터넷(IoT), 블록체인, 사이버피지컬 시스템, 인공지능 등 인더스트리 4.0을 추진하기 위한 여러 국가 정책을 시작했습니다. 이러한 노력의 목적은 Industry 4.0 분야의 기술 혁신을 촉진하는 것입니다. 또한 국제로봇연맹(IFR)은 2021년 시점에서 전세계에서 출하된 로봇의 대수는 486,800대 가까이 된다고 보고하고 있습니다. 또한 클라우드 기반 솔루션의 채택이 증가하고 공급망 관리의 중요성이 높아짐에 따라 예측기간 동안 다양한 유리한 기회가 생길 것입니다. 그러나 클라우드 기반 플랫폼과 관련된 보안 위협은 2022년부터 2029년까지의 예측기간 동안 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다.

품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 조사에서 고려된 주요지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미 및 기타 세계 지역입니다. 북미는 고객 만족도 향상, R&D 투자 증가, 정부 이니셔티브 및 정책 이행으로 매출액으로 시장을 독점하고 있습니다. 한편, 아시아태평양은 주요 시장 진입 기업에 의한 기술 개발의 진전이나 자동화의 동향 등에 의해 예측기간 중에 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

이 연구의 목적은 최근 몇 년 동안 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 파악하고 앞으로 수년간의 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가 산업의 질적 및 양적 측면을 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제 등 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 미시적 시장에서의 잠재적인 기회도 포함하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 세계·부문별 시장 추정·예측, 2019-2029년
    • 품질 관리 시스템(QMS) 시장, 지역별, 2019-2029년
    • 품질 관리 시스템(QMS) 시장, 기업 규모별, 2019-2029년
    • 품질 관리 시스템(QMS) 시장, 최종사용자별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사의 가정

제2장 세계의 품질 관리 시스템(QMS) 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 조사 대상 범위
    • 산업의 진화
  • 본 조사의 대상이 된 해
  • 환율 변환율

제3장 세계의 품질 관리 시스템(QMS) 시장 역학

  • 품질 관리 시스템(QMS) 시장의 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 촉진요인
      • 품질 관리·컴플라이언스에 대한 요구가 급증
      • 인더스트리 4.0의 등장
    • 시장의 과제
      • 클라우드 기반 플랫폼과 관련된 보안 위협
    • 시장 기회
      • 클라우드형 솔루션의 채용이 진행된다
      • 증가하는 공급망 관리의 중요성

제4장 세계의 품질 관리 시스템(QMS) 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 적대 관계
  • Porter's 5 Force 모델에 대한 미래적 접근(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 업계 관계자 전망
  • 애널리스트의 권고와 결론

제5장 위험 평가: COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 대한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후의 시장 시나리오

제6장 품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 : 기업규모별

  • 시장 현황
  • 품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 : 기업 규모별, 실적, 잠재력 분석
  • 품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 기업 규모별 추정·예측 2019-2029
  • 품질 관리 시스템(QMS) 시장, 하위 부문별 분석
    • 중소기업
    • 대기업

제7장 품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 : 최종사용자별

  • 시장 현황
  • 품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 : 최종사용자별, 실적 - 잠재력 분석
  • 품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 최종사용자별 추정·예측 2019-2029
  • 품질 관리 시스템(QMS) 시장, 하위 부문별 분석
    • 은행·금융 서비스·보험
    • 통신·IT
    • 제조업
    • 화학제품
    • 음식
    • 기타

제8장 품질 관리 시스템(QMS) 세계 시장 : 지역별 분석

  • 품질 관리 시스템(QMS) 시장, 지역별 시장 현황
  • 북미
    • 미국
      • 기업 규모별 추정·예측, 2019-2029년
      • 최종사용자별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽 품질 관리 시스템(QMS) 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 품질 관리 시스템(QMS) 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카 품질 관리 시스템(QMS) 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 세계의 기타 지역

제9장 경쟁 정보

  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Arena Solutions, Inc.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 입수가 가능한 경우만)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • Cority Software Inc.
    • Dassault Systemes SE
    • ETQ LLC
    • Ideagen Plc.
    • Intelex Technologies
    • MasterControl Solutions, Inc.
    • MetricStream, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation

제10장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사의 특징
  • 조사의 가정
ksm 23.05.25

Global Quality Management System (QMS) Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. A quality management system (QMS) is a formal system that documents processes, procedures, and responsibilities to meet quality policies and objectives. A QMS is designed to manage all aspects of a company's operations that impact the quality of its products or services, including planning, design, development, production, and delivery. It helps in coordinating and directing an organization's operations to satisfy customer and regulatory requirements and continuously enhance effectiveness and efficiency. A QMS typically includes a set of quality standards, guidelines, and tools that help organizations to establish and maintain a culture of quality. The most well-known standard of quality management systems is ISO 9001:2015, an international standard outlining the specifications for quality management systems (QMS). The market growth is driven by factors such as surging demand for quality control and compliance, rising emphasis on customer satisfaction, increasing adoption of automation, and growing need for effective risk management.

In addition, the emergence of Industry 4.0 is playing a vital role that is contributing towards the market demand. QMS solutions assist organizations to manage and optimize their operations in this new digital environment by improving the quality of their products and services, reduce waste, and comply with regulatory requirements. For instance, in July 2021, the Government of India initiated several national policies to promote Industry 4.0 that includes Advanced manufacturing, the Internet of Things (IoT), Blockchain, Cyber-Physical Systems, and Artificial Intelligence. The aim of these initiatives is to promote technological innovations in the field of Industry 4.0. Further, The International Federation of Robotics (IFR) reported that as of 2021, there were nearly 486,800 units of robots shipped globally. Moreover, the rising adoption of cloud-based solutions, as well as the growing significance of supply chain management are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the security threats involved in cloud-based platforms are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Quality Management System (QMS) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing focus on customer satisfaction, growing R&D investments, along with rising government initiatives and implementation of several policies. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the rising technological developments by the key market players, as well as the growing trend of automation in the market space.

Major market players included in this report are:

  • Arena Solutions, Inc.
  • Cority Software Inc.
  • Dassault Systemes SE
  • ETQ LLC
  • Ideagen Plc.
  • Intelex Technologies
  • MasterControl Solutions, Inc. .
  • MetricStream, Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Oracle Corporation

Recent Developments in the Market:

  • In May 2019, Sparta Systems declared that the company had introduced its industry's first AI-augmented decision-making capabilities to facilitate a shift from reactive to proactive quality management.

Global Quality Management System (QMS) Market Report Scope:

  • Historical Data 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation 2021
  • Forecast period 2022-2029
  • Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered Enterprise Size, End-user, Region
  • Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Enterprise Size:

  • Small & Medium Enterprises
  • Large Enterprises

By End-user:

  • Banking, Financial Services & Insurance
  • Telecom & Information Technology (IT)
  • Manufacturing
  • Chemicals
  • Food and Beverage
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.1. Quality Management System (QMS) Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.2. Quality Management System (QMS) Market, by Enterprise Size, 2019-2029 (USD Million)
    • 1.2.3. Quality Management System (QMS) Market, by End-user, 2019-2029 (USD Million)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Quality Management System (QMS) Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Quality Management System (QMS) Market Dynamics

  • 3.1. Quality Management System (QMS) Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Surging demand for quality control and compliance
      • 3.1.1.2. Emergence of Industry 4.0
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Security threats involved in cloud-based platforms
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising adoption of cloud-based solutions
      • 3.1.3.2. Growing significance of supply chain management

Chapter 4. Global Quality Management System (QMS) Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Quality Management System (QMS) Market, by Enterprise Size

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Quality Management System (QMS) Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Quality Management System (QMS) Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2019-2029 (USD Million)
  • 6.4. Quality Management System (QMS) Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Small & Medium Enterprises
    • 6.4.2. Large Enterprises

Chapter 7. Global Quality Management System (QMS) Market, by End-user

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Quality Management System (QMS) Market by End-user, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Quality Management System (QMS) Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Million)
  • 7.4. Quality Management System (QMS) Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Banking, Financial Services & Insurance
    • 7.4.2. Telecom & Information Technology (IT)
    • 7.4.3. Manufacturing
    • 7.4.4. Chemicals
    • 7.4.5. Food and Beverage
    • 7.4.6. Others

Chapter 8. Global Quality Management System (QMS) Market, Regional Analysis

  • 8.1. Quality Management System (QMS) Market, Regional Market Snapshot
  • 8.2. North America Quality Management System (QMS) Market
    • 8.2.1. U.S. Quality Management System (QMS) Market
      • 8.2.1.1. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 8.2.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 8.2.2. Canada Quality Management System (QMS) Market
  • 8.3. Europe Quality Management System (QMS) Market Snapshot
    • 8.3.1. U.K. Quality Management System (QMS) Market
    • 8.3.2. Germany Quality Management System (QMS) Market
    • 8.3.3. France Quality Management System (QMS) Market
    • 8.3.4. Spain Quality Management System (QMS) Market
    • 8.3.5. Italy Quality Management System (QMS) Market
    • 8.3.6. Rest of Europe Quality Management System (QMS) Market
  • 8.4. Asia-Pacific Quality Management System (QMS) Market Snapshot
    • 8.4.1. China Quality Management System (QMS) Market
    • 8.4.2. India Quality Management System (QMS) Market
    • 8.4.3. Japan Quality Management System (QMS) Market
    • 8.4.4. Australia Quality Management System (QMS) Market
    • 8.4.5. South Korea Quality Management System (QMS) Market
    • 8.4.6. Rest of Asia Pacific Quality Management System (QMS) Market
  • 8.5. Latin America Quality Management System (QMS) Market Snapshot
    • 8.5.1. Brazil Quality Management System (QMS) Market
    • 8.5.2. Mexico Quality Management System (QMS) Market
    • 8.5.3. Rest of Latin America Quality Management System (QMS) Market
  • 8.6. Rest of The World Quality Management System (QMS) Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Top Market Strategies
  • 9.2. Company Profiles
    • 9.2.1. Arena Solutions, Inc.
      • 9.2.1.1. Key Information
      • 9.2.1.2. Overview
      • 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.2.1.4. Product Summary
      • 9.2.1.5. Recent Developments
    • 9.2.2. Cority Software Inc.
    • 9.2.3. Dassault Systemes SE
    • 9.2.4. ETQ LLC
    • 9.2.5. Ideagen Plc.
    • 9.2.6. Intelex Technologies
    • 9.2.7. MasterControl Solutions, Inc.
    • 9.2.8. MetricStream, Inc.
    • 9.2.9. Microsoft Corporation
    • 9.2.10. Oracle Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제