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세계의 식용 포장 시장 규모 조사 및 예측 : 재료 유형별(지질, 다당류, 단백질, 복합 필름, 계면활성제), 최종사용자별(식품 및 음료, 의약품), 지역별 분석(2022-2029년)

Global Edible Packaging Market Size study & forecast, by Material Type (Lipids, Polysaccharides, Proteins, Composite films, Surfactants) by End User (Food & beverages, Pharmaceuticals) and Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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식용 포장은 식품을 포장하고 보존하기 위해 식품 재료를 사용하는 것을 말합니다.

플라스틱, 종이, 금속 등 기존 포장재가 아닌 식품과 함께 먹을 수 있는 재료로 만들어지는 것이 바로 식용 포장입니다. 식용 포장(Edible Packaging)은 전분, 단백질, 지방 등 다양한 재료로 만들 수 있습니다. 예를 들어 쌀가루, 옥수수 전분, 해조류 또는 과일 등으로 식용 포장재를 만들 수 있습니다. 이러한 재료는 일반적으로 생분해성이 있으며, 사용 후 먹거나 퇴비화할 수 있으며, 폐기물을 줄일 수 있습니다. 시장 성장의 주요 요인은 친환경 솔루션에 대한 선호도 증가, 일회용 플라스틱 금지, 가공 식품에 대한 수요 증가로 예측 기간 중 시장 성장을 지원할 것으로 예상됩니다.

그러나 최근 수년간 가공식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 식품의 맛과 풍미를 향상시키기 위해 이러한 식품에는 과도한 설탕, 지방, 기름 및 소금이 포함되어 있습니다. 또한 가공식품은 유통기한이 연장된 패키지가 필요하며, 식용성 코팅은 이를 실현할 수 있습니다. 가공식품의 소비가 확대됨에 따라 식용 필름 및 코팅의 사용은 식용 포장 시장의 성장을 가속할 것으로 예상되며, Statista에 따르면 2017년 한국의 가공식품 시장은 610억 달러로 평가되며, 시장은 크게 증가하여 2021년에는 780억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 도달할 것입니다. 결과적으로 가공식품 시장의 상승은 예측 기간 중 시장 성장을 지원할 것으로 예상됩니다. 또한 새로운 포장 방법에 대한 기술 발전은 예측 기간 중 시장에 유리한 기회를 창출할 것으로 예상됩니다. 그러나 기존 플라스틱에 비해 인장 강도가 낮고 2차 포장이 필요하기 때문에 2022-2029년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해할 것으로 보입니다.

세계 식용 포장 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미 및 기타 지역입니다. 북미는 주요 시장 기업의 존재, 가공 식품 및 제약 산업의 큰 존재로 인해 시장 점유율 측면에서 세계에서 지배적인 지역입니다. 반면, 아시아태평양은 예측 기간 중 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 플라스틱 금지령 증가, 식품 포장에 과도한 플라스틱 사용으로 인한 유해한 영향에 대한 소비자의 인식 증가, 제약 및 식품 및 음료 산업의 성장 등의 요인으로 인해 아시아태평양의 식용 포장 시장에 유리한 성장 전망을 가져올 것으로 예상됩니다. 것으로 예상됩니다.

이 연구의 목적은 최근 수년간 다양한 부문과 국가 시장 규모를 정의하고 향후 수년간의 가치를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적, 양적 측면을 모두 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도와 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함합니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 스냅숏
  • 세계 시장·부문별 시장 추산·예측, 2019-2029년
    • 식용 포장 시장의 지역별 추이, 2019-2029년
    • 식용 포장 시장 : 재료 유형별, 2019-2029년
    • 식용 포장 시장 : 최종사용자별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 예측 방법
  • 조사의 전제조건

제2장 세계의 식용 포장 시장 정의와 범위

  • 본 조사의 목적
  • 시장의 정의와 스코프
    • 조사 대상 범위
    • 산업의 진화
  • 조사 대상년
  • 통화 환산율

제3장 세계의 식용 포장 시장 역학

  • 식용 포장 시장 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 촉진요인
      • 친환경 솔루션에 대한 선호도의 증가
      • 일회용 플라스틱의 금지
      • 가공식품에 대한 수요의 증가
    • 시장이 해결해야 할 과제
      • 기존 플라스틱에 비해 인장 강도가 낮다.
      • 2차 포장의 필요성
    • 시장 기회
      • 새로운 포장 방법을 위한 기술의 첨단성

제4장 세계의 식용 포장 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 모델의 미래적 어프로치(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 업계 전문가별 전망
  • 애널리스트의 결론·제안

제5장 리스크 평가 COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 관한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후 시장 시나리오

제6장 세계의 식용 포장 시장, 재료 유형별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 식용 포장 시장 : 재료 유형별, 실적 - 잠재력 분석
  • 세계의 식용 포장 시장, 재료 유형별 추정·예측 2019-2029
  • 식용 포장 시장, 하위 부문별 분석
    • 지질
    • 다당류
    • 단백질
    • 복합재 필름
    • 계면활성제

제7장 세계의 식용 포장 시장 : 최종사용자별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 식용 포장 시장 : 최종사용자별 실적·잠재력 분석
  • 세계의 식용 포장 시장, 최종사용자별 추정·예측 2019-2029
  • 세계의 식용 포장 시장, 하위 부문별 분석
    • 식품 및 음료
    • 의약품

제8장 세계의 식용 포장 시장 : 지역별 분석

  • 세계의 식용 포장 시장, 지역별 시장 스냅숏
  • 북미
    • 미국
      • 재료 유형별 추정·예측, 2019-2029년
      • 최종사용자별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽의 식용 포장 시장 스냅숏
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 식용 포장 시장 스냅숏
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 식용 포장 시장 스냅숏
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카 지역
  • 세계의 기타 지역

제9장 경쟁 정보

  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • WikiCell Designs Inc.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우만)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • Tate & Lyle Plc.
    • Safetraces, Inc.
    • MonoSol, LLC
    • Watson, Inc.
    • Coveris Holdings
    • Devro plc
    • Dupont de Nemours and Company
    • Ingredion Inc
    • Nagase & Co. Ltd.

제10장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 밸리데이션
    • 출판
  • 조사의 특징
  • 조사의 전제조건
KSA 23.06.12

Global Edible Packaging Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2029. Edible packaging refers to the use of food materials to package and store food products. Instead of traditional packaging materials like plastic, paper, or metal, edible packaging is made from materials that can be consumed along with the food they contain. Edible packaging can be made from a variety of materials such as starches, proteins, and fats. For example, edible packaging can be made from rice flour, corn starch, seaweed, or even fruit. These materials are typically biodegradable and can reduce waste since they can be eaten or composted after use. The key factor driving the market growth is growing preference for environment friendly solutions, ban on single-use plastics, and rising demand for the processed food products that anticipated to support the market growth during forecast period.

However, over the past few years, there has been a rise in demand for processed food products. To improve the taste and flavour of the foods, these food items have extra sugar, fats, oils, and salt. Additionally, processed goods need packaging with an extended shelf life, which edible coatings can provide. The use of edible films and coatings is anticipated to drive the edible packaging market to grow due to the widespread consumption of processed foods. According to Statista, in 2017, the processed food market in South Korea was valued USD 61 billion and the market is increased significantly and reached USD 78 billion in 2021. As a result, the rising processed food market is anticipated to support the market growth during the forecast period. Additionally, advancements in technologies for new packaging methods are anticipated to create the lucrative opportunity for the market during forecast period. However, the low tensile strength as compared to traditional plastic, and requirement of secondary packaging stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Edible Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the presence of key market players, and significant presence of processed food and pharmaceutical industries. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as growing plastics bans, growing consumer awareness of the harmful impacts of excessive plastic use for food packaging, and growing pharmaceutical and food and beverage industries would create lucrative growth prospects for the Edible Packaging market across Asia Pacific region.

Major market players included in this report are:

  • WikiCell Designs Inc.
  • Tate & Lyle Plc.
  • Safetraces, Inc.
  • MonoSol, LLC
  • Watson, Inc.
  • Coveris Holdings
  • Devro plc
  • Dupont de Nemours and Company
  • Ingredion Inc
  • Nagase & Co. Ltd.

Recent Developments in the Market:

  • In April 2021, A plant-based, edible coating named VitaFresh Botanicals - Life Ultra was launched by AgroFresh Solutions, Inc., to keep produce fresh and prevent food loss and waste. For better fruit protection and coating coverage, Life Ultra creates smaller particles using a cutting-edge nano emulsion process. The Federal University of So Carlos in Brazil, QGP Qumica, and Embrapa Instrumentation-all subsidiaries of the Brazilian Agricultural Research Corporation-developed the nano emulsion technology.

Global Edible Packaging Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Material Type, End User, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Material Type:

  • Lipids
  • Polysaccharides
  • Proteins
  • Composite films
  • Surfactants

By End User:

  • Food & beverages
  • Pharmaceuticals

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Edible Packaging Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Edible Packaging Market, by Material Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Edible Packaging Market, by End User, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Edible Packaging Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Edible Packaging Market Dynamics

  • 3.1. Edible Packaging Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Growing preference for environment friendly solutions
      • 3.1.1.2. Ban on single-use plastics
      • 3.1.1.3. Rising demand for the processed food products
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Low tensile strength as compared to traditional plastic
      • 3.1.2.2. Requirement of secondary packaging
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Advancements in technologies for new packaging methods

Chapter 4. Global Edible Packaging Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Edible Packaging Market, by Material Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Edible Packaging Market by Material Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Edible Packaging Market Estimates & Forecasts by Material Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Edible Packaging Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Lipids
    • 6.4.2. Polysaccharides
    • 6.4.3. Proteins
    • 6.4.4. Composite films
    • 6.4.5. Surfactants

Chapter 7. Global Edible Packaging Market, by End User

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Edible Packaging Market by End User, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Edible Packaging Market Estimates & Forecasts by End User 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Edible Packaging Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Food & beverages
    • 7.4.2. Pharmaceuticals

Chapter 8. Global Edible Packaging Market, Regional Analysis

  • 8.1. Edible Packaging Market, Regional Market Snapshot
  • 8.2. North America Edible Packaging Market
    • 8.2.1. U.S. Edible Packaging Market
      • 8.2.1.1. Material Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 8.2.1.2. End User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 8.2.2. Canada Edible Packaging Market
  • 8.3. Europe Edible Packaging Market Snapshot
    • 8.3.1. U.K. Edible Packaging Market
    • 8.3.2. Germany Edible Packaging Market
    • 8.3.3. France Edible Packaging Market
    • 8.3.4. Spain Edible Packaging Market
    • 8.3.5. Italy Edible Packaging Market
    • 8.3.6. Rest of Europe Edible Packaging Market
  • 8.4. Asia-Pacific Edible Packaging Market Snapshot
    • 8.4.1. China Edible Packaging Market
    • 8.4.2. India Edible Packaging Market
    • 8.4.3. Japan Edible Packaging Market
    • 8.4.4. Australia Edible Packaging Market
    • 8.4.5. South Korea Edible Packaging Market
    • 8.4.6. Rest of Asia Pacific Edible Packaging Market
  • 8.5. Latin America Edible Packaging Market Snapshot
    • 8.5.1. Brazil Edible Packaging Market
    • 8.5.2. Mexico Edible Packaging Market
    • 8.5.3. Rest of Latin America Edible Packaging Market
  • 8.6. Rest of The World Edible Packaging Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Top Market Strategies
  • 9.2. Company Profiles
    • 9.2.1. WikiCell Designs Inc.
      • 9.2.1.1. Key Information
      • 9.2.1.2. Overview
      • 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.2.1.4. Product Summary
      • 9.2.1.5. Recent Developments
    • 9.2.2. Tate & Lyle Plc.
    • 9.2.3. Safetraces, Inc.
    • 9.2.4. MonoSol, LLC
    • 9.2.5. Watson, Inc.
    • 9.2.6. Coveris Holdings
    • 9.2.7. Devro plc
    • 9.2.8. Dupont de Nemours and Company
    • 9.2.9. Ingredion Inc
    • 9.2.10. Nagase & Co. Ltd.

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption
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