시장보고서
상품코드
1279743

세계의 스마트 리테일 시장 규모 조사 및 예측 : 솔루션별(하드웨어, 소프트웨어), 용도별(시각적 마케팅, 스마트 라벨, 스마트 결제 시스템, 지능형 시스템, 기타), 지역별 분석(2022-2029년)

Global Smart Retail Market Size study & Forecast, by Solution (Hardware, Software) by Application (Visual Marketing, Smart Label, Smart Payment System, Intelligent System, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

스마트 리테일은 인공지능(AI), 머신러닝, 사물인터넷(IoT) 등 첨단 기술을 활용해 고객의 쇼핑 경험을 개선하고, 재고 관리를 최적화하며, 업무 프로세스를 간소화하는 것을 말합니다.

스마트 리테일 솔루션은 일반적으로 데이터 분석을 통해 고객의 행동, 선호도, 구매 패턴을 파악하여 개인화된 경험을 창출하고 타겟팅된 프로모션을 제공하는 데 활용할 수 있습니다. 시장 성장의 주요 요인은 소매업체의 빅데이터 분석, 머신러닝, 블록체인, 인공지능 기술 채택 확대, 고객에게 쇼핑 편의를 제공하기 위한 로봇 및 자동화 사용 증가, 소매업체의 스마트 기술 사용 증가로 이어지는 고객의 기대치 변화 등이 예측 기간 동안 시장에 시장에 유리한 수요를 창출할 것으로 예상됩니다. 그러나 시장 성장을 촉진하는 주요 트렌드 중 하나는 인공지능(AI), 가상현실(VR), 증강현실(AR), 사물인터넷(IoT)과 같은 기술의 채택이 증가하면서 소비자의 쇼핑 경험을 개선하고, 정확한 재고 관리를 실현하며, 매장 운영이 강화되고 있다는 점입니다. 특히 증강현실은 모바일 기기를 통해 브랜드가 고객과 소통할 수 있게 함으로써 소매업계를 변화시키고 있습니다. 마케팅에 증강현실(AR)을 도입하면 고객과의 관계를 발전시키고, 고객 경험을 개선하며, 궁극적으로 매출을 향상시킬 수 있습니다.

또한, 고객에게 편리한 쇼핑 경험을 제공하기 위해 소매점에서 로봇과 자동화를 도입하는 사례가 증가하고 있어 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 2020년 1월, 베이 지역에 본사를 둔 Bossa Nova Robotics는 Walmart Inc, 미국 내 1,000개 월마트 매장에 재고관리용 로봇을 공급한다고 발표했습니다. 또한, 스마트 스토어 개발에 대한 시장 기업들의 투자 증가와 커넥티드 디바이스의 채택 확대는 예측 기간 동안 시장에 유리한 기회를 창출할 것으로 예상됩니다. 그러나 고급 하이엔드 컴퓨팅 시스템의 높은 유지보수 비용과 고객 데이터 도난의 높은 위험은 2022-2029년 예측 기간 동안 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용하고 있습니다.

스마트 리테일 세계 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미 및 기타 지역입니다. 북미는 주요 시장 기업의 존재, 커넥티드 디바이스의 보급, 소매점 수의 증가로 인해 시장 점유율에서 세계 주요 지역으로 부상했습니다. 반면, 아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 중국, 일본 등의 국가에서 빅데이터 분석, 접수 로봇, 지능형 옷 갈아입는 거울, 쇼핑 가이드 로봇과 같은 스마트 리테일 솔루션의 도입이 증가하면서 아시아태평양 스마트 리테일 시장에 유리한 성장 전망을 가져다 줄 것으로 예상되기 때문입니다.

이 조사의 목적은 최근 몇 년 동안 다양한 부문 및 국가별 시장 규모를 정의하고 향후 몇 년 동안의 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적, 양적 측면을 모두 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한, 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함합니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 세계·부문별 시장 추정과 예측, 2019-2029년
    • 스마트 리테일 시장, 지역별, 2019-2029년
    • 스마트 리테일 시장 : 솔루션별, 2019-2029년
    • 스마트 리테일 시장, 용도별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사 가정

제2장 스마트 리테일 세계 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 조사 대상 범위
    • 산업 진화
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제3장 스마트 리테일 세계 시장 역학

  • 스마트 리테일 시장의 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 성장 촉진요인
      • 소매업체의 빅데이터 분석, 머신러닝, 블록체인, 인공지능 기술 채용 확대
      • 고객에게 쇼핑 편리성을 제공하기 위한 로봇이나 자동화 이용 증가
      • 소매업체의 스마트 테크놀러지 사용 증가로 이어지는 고객 기대 변화
    • 시장 과제
      • 첨단 하이엔드 컴퓨팅 시스템의 유지보수 비용 상승
      • 고객 데이터 도난의 높은 위험
    • 시장 기회
      • 스마트 스토어 개발을 위한 시장 관계자의 투자 증가
      • 커넥티드 디바이스 채용이 증가

제4장 세계의 스마트 리테일 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 모델의 미래지향적 접근법(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 업계 전문가의 전망
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 위험 평가 : COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 대한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후 시장 시나리오

제6장 스마트 리테일 세계 시장, 솔루션별

  • 시장 현황
  • 스마트 리테일 세계 시장, 솔루션별, 실적 - 잠재성 분석
  • 스마트 리테일 세계 시장, 솔루션별 추정·예측, 2019-2029년
  • 스마트 리테일 시장, 하위 부문별 분석
    • 하드웨어
    • 소프트웨어

제7장 스마트 리테일 세계 시장 : 용도별

  • 시장 현황
  • 스마트 리테일 세계 시장 : 용도별, 실적 - 잠재성 분석
  • 스마트 리테일 세계 시장, 용도별 추정·예측, 2019-2029
  • 스마트 리테일 시장, 하위 부문별 분석
    • 시각적 마케팅
    • 스마트 라벨
    • 스마트 결제 시스템
    • 지능형 시스템
    • 기타

제8장 스마트 리테일 세계 시장 : 지역별 분석

  • 스마트 리테일 시장, 지역별 시장 현황
  • 북미
    • 미국
      • 솔루션별 추정·예측, 2019-2029년
      • 용도별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽 스마트 리테일 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 스마트 리테일 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 스마트 리테일 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 세계 기타 지역

제9장 경쟁 정보

  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Amazon.com, Inc.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우에 한함)
      • 제품 개요
      • 최근의 동향
    • NCR Corporation
    • PAX Global Technology Limited
    • Ingenico, Fiserv, Inc.
    • Google LLC
    • Honeywell International Inc.
    • Huawei Technologies Co., Ltd.
    • LG Display Co., Ltd.
    • Intel Corporation
    • Samsung Electronics

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 승인
    • 출판
  • 조사 특징
  • 조사 가정
ksm 23.06.13

Global Smart Retail Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Smart retail refers to the use of advanced technologies, such as artificial intelligence (AI), machine learning, and the Internet of Things (IoT), to enhance the customer shopping experience, optimize inventory management, and streamline operational processes. Smart retail solutions typically leverage data analytics to gain insights into customer behavior, preferences, and buying patterns, which can be used to create personalized experiences and offer targeted promotions. The key factor driving the market growth is growing adoption of big data analytics, machine learning, blockchain, and artificial intelligence technologies by retailers, rising use of robots and automation to offer shopping convenience to customers, and changing customer expectations leading to increased use of smart technologies by retailers is anticipated to create the lucrative demand for the market during forecast period. However, one of the key trends fueling market growth is the growing adoption of technologies like artificial intelligence (AI), virtual reality (VR), augmented reality (AR), and the internet of things (IoT) to improve the shopping experience for consumers, enable accurate inventory management, and enhance store operations. Because technology enables brands to interact with customers via their mobile devices, augmented reality is particularly transforming the retail sector. Adopting augmented reality (AR) in marketing aids in fostering customer relationships, improving the customer experience, and ultimately boosting sales.

Moreover, the rising adoption of robots and automation in retail stores to offer convenience shopping experience to customers is anticipated to boost the market growth. In Jan. 2020, Bossa Nova Robotics, a company based in the Bay area, has announced the collaboration with Walmart Inc. to deliver shelf-scanning inventory robots to 1,000 Walmart shops across the US. Additionally, rising investment by the market players for the development of smart stores and growing adoption of connected devices is anticipated to create the lucrative opportunity for the market during forecast period. However, the rising maintenance costs of advanced high-end computing systems and high risks of customer data thefts stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Smart Retail Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the presence of key market players, growing adoption of connected devices and rising number of retail stores in the region. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as increasing deployment of smart retail solutions such as big data analytics, reception robots, intelligent dressing mirrors, and shopping guide robots in countries such as China and Japan would create lucrative growth prospects for the Smart Retail market across Asia Pacific region.

Major market players included in this report are:

  • Amazon.com, Inc.
  • NCR Corporation
  • PAX Global Technology Limited
  • Ingenico, Fiserv, Inc.
  • Google LLC
  • Honeywell International Inc.
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • LG Display Co., Ltd.
  • Intel Corporation
  • Samsung Electronics

Recent Developments in the Market:

  • In January 2020, Intel Corporation collaborated with Sensormatic Solutions, a Johnson Controls division, to provide merchants scalable, AI-powered solutions. Sensormatic Solutions will also use the Intel Distribution of OpenVINO toolkits and Intel models when distributing its products to retailers.

Global Smart Retail Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Solution, Application, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Solution:

  • Hardware
  • Software

By Application:

  • Visual Marketing
  • Smart Label
  • Smart Payment System
  • Intelligent System
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Smart Retail Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Smart Retail Market, by Solution, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Smart Retail Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Smart Retail Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Smart Retail Market Dynamics

  • 3.1. Smart Retail Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Growing adoption of big data analytics, machine learning, blockchain, and artificial intelligence technologies by retailers
      • 3.1.1.2. Rising use of robots and automation to offer shopping convenience to customers
      • 3.1.1.3. Changing customer expectations leading to increased use of smart technologies by retailers
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Rising maintenance costs of advanced high-end computing systems
      • 3.1.2.2. High risks of customer data thefts
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising investment by the market players for the development of smart stores
      • 3.1.3.2. Growing adoption of connected devices

Chapter 4. Global Smart Retail Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Smart Retail Market, by Solution

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Smart Retail Market by Solution, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Smart Retail Market Estimates & Forecasts by Solution 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Smart Retail Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Hardware
    • 6.4.2. Software

Chapter 7. Global Smart Retail Market, by Application

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Smart Retail Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Smart Retail Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Smart Retail Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Visual Marketing
    • 7.4.2. Smart Label
    • 7.4.3. Smart Payment System
    • 7.4.4. Intelligent System
    • 7.4.5. Others

Chapter 8. Global Smart Retail Market, Regional Analysis

  • 8.1. Smart Retail Market, Regional Market Snapshot
  • 8.2. North America Smart Retail Market
    • 8.2.1. U.S. Smart Retail Market
      • 8.2.1.1. Solution breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 8.2.2. Canada Smart Retail Market
  • 8.3. Europe Smart Retail Market Snapshot
    • 8.3.1. U.K. Smart Retail Market
    • 8.3.2. Germany Smart Retail Market
    • 8.3.3. France Smart Retail Market
    • 8.3.4. Spain Smart Retail Market
    • 8.3.5. Italy Smart Retail Market
    • 8.3.6. Rest of Europe Smart Retail Market
  • 8.4. Asia-Pacific Smart Retail Market Snapshot
    • 8.4.1. China Smart Retail Market
    • 8.4.2. India Smart Retail Market
    • 8.4.3. Japan Smart Retail Market
    • 8.4.4. Australia Smart Retail Market
    • 8.4.5. South Korea Smart Retail Market
    • 8.4.6. Rest of Asia Pacific Smart Retail Market
  • 8.5. Latin America Smart Retail Market Snapshot
    • 8.5.1. Brazil Smart Retail Market
    • 8.5.2. Mexico Smart Retail Market
    • 8.5.3. Rest of Latin America Smart Retail Market
  • 8.6. Rest of The World Smart Retail Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Top Market Strategies
  • 9.2. Company Profiles
    • 9.2.1. Amazon.com, Inc.
      • 9.2.1.1. Key Information
      • 9.2.1.2. Overview
      • 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.2.1.4. Product Summary
      • 9.2.1.5. Recent Developments
    • 9.2.2. NCR Corporation
    • 9.2.3. PAX Global Technology Limited
    • 9.2.4. Ingenico, Fiserv, Inc.
    • 9.2.5. Google LLC
    • 9.2.6. Honeywell International Inc.
    • 9.2.7. Huawei Technologies Co., Ltd.
    • 9.2.8. LG Display Co., Ltd.
    • 9.2.9. Intel Corporation
    • 9.2.10. Samsung Electronics

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제