시장보고서
상품코드
1279780

세계의 스마트 스페이스 시장 규모 조사 및 예측 : 컴포넌트별, 용도별, 프레미스 유형 유형별, 지역별 분석(2022-2029년)

Global Smart Space Market Size study & Forecast, by Component by Application, by Premises Type and Regional Analysis, 2022-2029

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 스마트 스페이스 시장은 2021년 약 103억 6,000만 달러로 평가되며, 2022-2029년의 예측 기간 중 12.58% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예상됩니다.

스마트 스페이스은 공간과 거주자에 대한 데이터를 실시간으로 수집하고 분석할 수 있는 다양한 기술과 센서를 갖춘 물리적 환경을 말합니다. 이러한 기술에는 스마트 센서, 카메라, 커넥티드 디바이스, 기타 사물인터넷(IoT) 기기 등이 포함될 수 있습니다. 스마트 스페이스 시장은 IoT의 확산, 녹색 건물에 대한 노력, 환경 문제에 대한 관심 증가 등의 요인으로 인해 성장하고 있습니다.

Statista에 따르면 2019년 세계 스마트 시티 구상에 대한 기술 지출은 1,043억 달러로 2022년에는 1,580억 달러로 증가하고 2023년 말에는 1,895억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이처럼 세계에서 스마트 시티 개발을 위한 지출이 증가하면서 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 또한 같은 소식통에 따르면 건설 산업에서 그린 빌딩 활동 수준의 채택이 증가하고 있으며, 2018년에는 그린 빌딩 활동의 점유율이 27%였으며, 2021년에는 약 47%까지 증가하여 그린 빌딩 활동의 수준이 증가했습니다. 이처럼 세계에서 그린빌딩 프로젝트 채택이 증가하면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한 스마트 시티에 대한 정부의 구상, 연결성을 높이기 위한 5G 기술의 등장, 도시 인구 증가도 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 그러나 스마트 스페이스의 높은 비용으로 인해 2022-2029년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해할 것으로 보입니다.

세계의 스마트 스페이스 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미, 기타 라틴아메리카입니다. 북미는 주요 시장 기업의 우위, 기술 발전, 그린 빌딩의 채택 증가로 인해 수익 측면에서 시장을 지배하고 있습니다. 반면, 아시아태평양은 스마트 시티 개념 증가, 녹색 건물 개발, 기술 개발을 위한 투자 증가 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

이 연구의 목적은 최근 수년간 다양한 부문과 국가 시장 규모를 파악하고 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적, 양적 측면을 모두 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제 등 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도와 경쟁력에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 마이크로 시장의 잠재적 기회도 포함합니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 스냅숏
  • 세계·부문별 시장 추산·예측, 2019-2029년
    • 스마트 스페이스 시장, 지역별, 2019-2029년
    • 스마트 스페이스 시장 컴포넌트별, 2019-2029년
    • 스마트 스페이스 시장 : 용도별, 2019-2029년
    • 스마트 스페이스 시장 : 구내 유형별, 2019-2029년
  • 주요 동향
  • 예측 방법
  • 조사의 전제조건

제2장 세계의 스마트 스페이스 시장 정의와 범위

  • 본 조사의 목적
  • 시장의 정의와 스코프
    • 조사 대상 범위
    • 산업의 진화
  • 조사 대상년
  • 통화 환산율

제3장 세계의 스마트 스페이스 시장 역학

  • 스마트 스페이스 시장 영향 분석(2019-2029년)
    • 시장 촉진요인
      • IoT의 보급 증가
      • 그린 빌딩 구상
      • 환경 문제에 대한 관심의 증가
    • 시장이 해결해야 할 과제
      • 높은 초기 투자액
    • 시장 기회
      • 스마트 시티를 위한 정부 구상
      • 접속성을 높이는 5G 기술의 부상
      • 도시 인구의 증가

제4장 세계의 스마트 스페이스 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 모델의 미래적 어프로치(2019-2029년)
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 업계 전문가별 전망
  • 애널리스트의 결론·제안

제5장 리스크 평가 : COVID-19의 영향

  • COVID-19가 업계에 미치는 전체적인 영향에 관한 평가
  • COVID-19 이전과 COVID-19 이후 시장 시나리오

제6장 세계의 스마트 스페이스 시장, 컴포넌트별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 스마트 스페이스 시장, 컴포넌트별, 실적·잠재력 분석
  • 세계의 스마트 스페이스 시장, 컴포넌트별 추정·예측 2019-2029
  • 세계의 스마트 스페이스 시장, 하위 부문별 분석
    • 솔루션
    • 서비스

제7장 세계의 스마트 스페이스 시장 : 용도별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 스마트 스페이스 시장 : 용도별, 실적·잠재력 분석
  • 세계의 스마트 스페이스 시장, 용도별 추정·예측 2019-2029
  • 스마트 스페이스 시장, 하위 부문별 분석
    • 에너지 관리·최적화
    • 긴급사태 관리
    • 보안 관리
    • 기타

제8장 세계의 스마트 스페이스 시장 : 프레미스 유형별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 스마트 스페이스 시장 : 프레미스 유형별), 실적 - 잠재력 분석
  • 세계의 스마트 스페이스 시장, 프레미스 유형별 추정·예측 2019-2029
  • 세계의 스마트 스페이스 시장, 하위 부문별 분석
    • 상업시설
    • 주택용
    • 기타

제9장 세계의 스마트 스페이스 시장 : 지역별 분석

  • 스마트 스페이스 시장, 지역별 시장 스냅숏
  • 북미
    • 미국
      • 컴포넌트별 추정·예측, 2019-2029년
      • 용도별 추정·예측, 2019-2029년
      • 프레미스 유형별 추정·예측, 2019-2029년
    • 캐나다
  • 유럽 스마트 스페이스 시장 스냅숏
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽 지역
  • 아시아태평양의 스마트 스페이스 시장 스냅숏
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 스마트 스페이스 시장 스냅숏
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카 지역
  • 세계의 기타 지역

제10장 경쟁 정보

  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • ABB Ltd
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우만)
      • 제품 개요
      • 최근 개발 상황
    • Siemens AG
    • Adappt Intelligence Inc.
    • Spacewell Faseas(Nemetschek Group)
    • Cisco Systems Inc.
    • ICONICS Inc.
    • Ubisense Limited
    • Hitachi Vantara Corporation
    • SmartSpace Software PLC
    • Microsoft Corporation

제11장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 밸리데이션
    • 출판
  • 조사의 특징
  • 조사의 전제조건
KSA 23.06.12

Global Smart Space Market is valued approximately USD 10.36 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.58% over the forecast period 2022-2029. Smart space refers to a physical environment that is equipped with various technologies and sensors that can gather and analyze data about the space and its occupants in real-time. These technologies can include things like smart sensors, cameras, connected devices, and other Internet of Things (IoT) devices. The Smart Space market is expanding because of factors such as rising Proliferation of IoT, Green building initiatives and Increasing environmental concerns.

According to Statista, in year 2019 the Technology spending on smart city initiatives worldwide stood at USD 104.3 billion which increased to USD 158 billion in year 2022 and it is projected to reach at USD 189.5 billion by year ending 2023. Thus rising spending on development of smart cities across the world is driving the market growth. Furthermore, from the same source it has been found that there has been rise in adoption of level of green building activity in construction industry, in year 2018 the share of green building activities stood at 27% which increases to around 47% in year 2021, as a result rise in level of green building activities. Thus rising adoption of green building projects across the globe is fostering the market growth. In addition, government initiatives for smart cities, emerging 5g technology to enhance connectivity and rising urban population. However, the high cost of Smart Space stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Smart Space Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of key market players, rising technological advancements, rising adoption of green buildings. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising smart cities initiatives, rising development of green building and rising investment for development of technologies in the region.

Major market players included in this report are:

  • ABB Ltd
  • Siemens AG
  • Adappt Intelligence Inc.
  • Spacewell Faseas (Nemetschek Group)
  • Cisco Systems Inc.
  • ICONICS Inc.
  • Ubisense Limited
  • Hitachi Vantara Corporation
  • SmartSpace Software PLC
  • Microsoft Corporation

Recent Developments in the Market:

  • In October 2022, Huawei unveiled its intelligent connection solutions for scenarios. These solutions include intelligent campus networks, intelligent premium private lines, intelligent distributed access solutions for residences, and intelligent cloud network solutions for businesses. These solutions will quicken the pace of the digital transformation in all sectors.

Global Smart Space Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Component, Application, Premises Type, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Componentofferings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Component:

  • Solution
  • Services

By Application:

  • Energy Management and Optimization
  • Emergency Management
  • Security Management
  • Others

By Premises Type:

  • Commercial
  • Residential
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Smart Space Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Smart Space Market, by Component, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Smart Space Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Smart Space Market, by Premises Type, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Smart Space Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Smart Space Market Dynamics

  • 3.1. Smart Space Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing Proliferation of IoT
      • 3.1.1.2. Green building initiatives
      • 3.1.1.3. Increasing environmental concerns
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High initial capital expenditure
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Government initiatives for smart cities
      • 3.1.3.2. Emerging 5G technology to enhance connectivity
      • 3.1.3.3. Rising urban population

Chapter 4. Global Smart Space Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Smart Space Market, by Component

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Smart Space Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Smart Space Market Estimates & Forecasts by Component 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Smart Space Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Solutions
    • 6.4.2. Services

Chapter 7. Global Smart Space Market, by Application

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Smart Space Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Smart Space Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Smart Space Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Energy Management and Optimization
    • 7.4.2. Emergency Management
    • 7.4.3. Security Management
    • 7.4.4. Others

Chapter 8. Global Smart Space Market, by Premises Type

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Smart Space Market by Premises Type, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Smart Space Market Estimates & Forecasts by Premises Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Smart Space Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Commercial
    • 8.4.2. Residential
    • 8.4.3. Others

Chapter 9. Global Smart Space Market, Regional Analysis

  • 9.1. Smart Space Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Smart Space Market
    • 9.2.1. U.S. Smart Space Market
      • 9.2.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 9.2.1.3. Premises Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 9.2.2. Canada Smart Space Market
  • 9.3. Europe Smart Space Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Smart Space Market
    • 9.3.2. Germany Smart Space Market
    • 9.3.3. France Smart Space Market
    • 9.3.4. Spain Smart Space Market
    • 9.3.5. Italy Smart Space Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Smart Space Market
  • 9.4. Asia-Pacific Smart Space Market Snapshot
    • 9.4.1. China Smart Space Market
    • 9.4.2. India Smart Space Market
    • 9.4.3. Japan Smart Space Market
    • 9.4.4. Australia Smart Space Market
    • 9.4.5. South Korea Smart Space Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Smart Space Market
  • 9.5. Latin America Smart Space Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Smart Space Market
    • 9.5.2. Mexico Smart Space Market
    • 9.5.3. Rest of Latin America Smart Space Market
  • 9.6. Rest of The World Smart Space Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. ABB Ltd
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. Siemens AG
    • 10.2.3. Adappt Intelligence Inc.
    • 10.2.4. Spacewell Faseas (Nemetschek Group)
    • 10.2.5. Cisco Systems Inc.
    • 10.2.6. ICONICS Inc.
    • 10.2.7. Ubisense Limited
    • 10.2.8. Hitachi Vantara Corporation
    • 10.2.9. SmartSpace Software PLC
    • 10.2.10. Microsoft Corporation

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제