시장보고서
상품코드
1300834

세계의 모터홈 차량 시장 규모 조사 및 예측 : 유형별(A형, B형, C형), 용도별(개인용, 상업용), 지역별 분석(2023-2030년)

Global Motorhome Vehicle Market Size study & Forecast, by Type (Type A, Type B, Type C) By Application (Personal, Commercial) and Regional Analysis, 2023-2030

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 모터홈 차량 시장 규모는 2022년 약 317억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2023-2030년의 예측 기간 동안 8.20% 이상의 건전한 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.

모터홈은 주거 공간과 전기 자동차가 결합된 레저용 차량의 일종입니다. 여행이나 캠핑을 위한 숙박 시설과 시설을 제공하도록 설계되었습니다. 캠핑카에는 일반적으로 수면 공간, 주방, 욕실, 거실 또는 식사 공간이 포함됩니다. 모터홈 차량 시장은 부유층 증가와 레저 활동 증가 등의 요인으로 인해 성장하고 있습니다. 캠핑카는 소형 캠핑카부터 대형 A급 캠핑카까지 다양한 크기와 스타일로 제공되며 에어컨, 난방, 엔터테인먼트 시스템, 수납공간 등의 기능을 장착할 수 있습니다. 캠핑카는 편리하고 편안한 여행 방법을 제공하며, 다양한 목적지를 탐험하면서 숙박 시설을 휴대할 수 있습니다. 그 중요성은 지난 수십년동안 점차 증가하고 있습니다.

Statista에 따르면, 2021년 북미에서 약 23만 3,590명이 최소 3,000만 달러 이상의 순자산을 보유한 것으로 나타났습니다. 같은 해 아시아에서는 16만 9,889명의 UHNWI가 등록됐습니다. 또한 2021년에는 북미에 약 790만 명의 HNWI가 거주하며 많은 부유층을 차지하고 있습니다. 아시아태평양에서는 같은 해에 720만 명의 HNWI가 등록됐습니다. 공간 증가를 촉진하는 또 다른 중요한 요소는 레저 활동의 수. Statista에 따르면 2022년에는 레저 여행이 세계 여행 및 관광 지출의 대부분을 차지할 것으로 예상되며, 같은 해 이 부문 세계 지출의 81%를 차지했습니다. 또한 2021년 세계 레저 관광 지출은 약 25% 증가했습니다. 또한, 여행 및 관광 산업의 발전과 원격으로 운영할 수 있는 모바일 오피스에 대한 수요가 증가함에 따라 이 시장은 예측 기간 동안 유리한 성장 전망을 보일 것으로 보입니다. 그러나 높은 캠핑카 비용으로 인해 2023-2030년의 예측 기간 동안 시장 성장을 저해할 것으로 보입니다.

세계의 모터홈 차량 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미는 밀레니얼 세대의 캠핑카 구매 가구 수 증가와 캠핑카 렌탈 수요 증가로 인해 2022년 시장을 주도했으며, Statista에 따르면 제조업체에서 딜러로의 캠핑카 도매 출하량은 2022년 약 5만 8,400대에 달했습니다. 아시아태평양은 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상되며, 이는 시장 공간에서 새로운 기술의 도입과 저렴한 비용으로 고급 장비를 통합하는 등 이 지역의 모터홈 사용 증가에 기인한 것으로 분석됩니다.

이 조사의 목적은 최근 몇 년간 다양한 부문과 국가 시장 규모를 파악하고 향후 몇 년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가 산업의 질적/양적 측면을 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한, 주요 기업의 경쟁 구도와 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함합니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 세계 시장·부문별 시장 추산·예측, 2020-2030년
    • 모터홈 차량 시장 : 지역별, 2020-2030년
    • 모터홈 차량 시장 : 유형별, 2020-2030년
    • 모터홈 차량 시장 : 용도별, 2020-2030년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사 전제조건 조건

제2장 세계의 모터홈 차량 시장 : 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 산업 발전
    • 조사 범위
  • 조사 대상년도
  • 통화 환산율

제3장 세계의 모터홈 차량 시장 역학

  • 모터홈 차량 시장에 대한 영향 분석(2020-2030년)
    • 시장 성장 촉진요인
    • 시장이 해결해야 할 과제
    • 시장 기회

제4장 세계의 모터홈 차량 시장 : 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 바이어의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PEST 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • COVID-19의 영향 분석
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 견해
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제5장 세계의 모터홈 차량 시장 : 유형별

  • 시장 현황
  • 세계의 모터홈 차량 시장 : 유형별, 실적-가능성 분석
  • 세계의 모터홈 차량 시장 : 유형별, 추정·예측 : 2020-2030년
  • 세계의 모터홈 차량 시장, 하위 부문별 분석
    • Type A
    • Type B
    • Type C

제6장 세계의 모터홈 차량 시장 : 용도별

  • 시장 현황
  • 세계의 모터홈 차량 시장 : 용도별, 실적-가능성 분석
  • 세계의 모터홈 차량 시장 : 용도별, 추정·예측, 2020-2030년
  • 세계의 모터홈 차량 시장, 하위 부문별 분석
    • 개인
    • 상용

제7장 세계의 모터홈 차량 시장 : 지역별 분석

  • 주요 국가
  • 주요 신흥 국가
  • 모터홈 차량 시장, 시장 현황, 지역별
  • 북미
    • 미국
      • 유형별 추정·예측, 2020-2030년
      • 용도별 추정·예측, 2020-2030년
    • 캐나다
  • 유럽의 모터홈 차량 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 모터홈 차량 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 모터홈 차량 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Airstream Inc
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • Coachmen Recreational Vehicle Company, LLC,
    • Burstner GmbH & Co. KG,
    • Entegra Coach, Inc,
    • Forest River Inc.,
    • Gulf Stream Coach Inc.,
    • Newmar Corporation,
    • Hymer GmbH & Co. KG,
    • Thor Industries, Inc.,
    • Winnebago Industries, Inc

제9장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
  • 조사 전제조건
LSH 23.07.31

Global Motorhome Vehicle Market is valued approximately at USD 31.70 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.20% over the forecast period 2023-2030. A motorhome is a type of recreational vehicle that combines a living space with a motorized vehicle. It is designed to provide accommodation and amenities for travel and camping purposes. Motorhomes typically include sleeping areas, a kitchen, a bathroom, and a living or dining area. The Motorhome Vehicle market is expanding because of factors such as increasing number of High-net-worth individual and growing number of leisure activities. They come in various sizes and styles, ranging from compact campervans to larger Class A motorhomes, and can be equipped with features such as air conditioning, heating, entertainment systems, and storage compartments. Motorhomes offer a convenient and comfortable way to travel, allowing people to bring their accommodations with them while exploring different destinations. Its importance has progressively increased during the last few decades.

According to the Statista, in 2021, around 233,590 people in North America had net assets of at least $30 million USD. That year, 169,889 UHNWIs were registered in Asia. Furthermore, in 2021, North America accounts large number of high-net-worth individuals, with approx. 7.9 million HNWIs living there. In Asia Pacific, there were 7.2 million HNWIs registered during the same year. Another important component driving space increase is the number of leisure activities. As per Statista, in 2022, leisure travel accounts for most of the worldwide travel and tourism expenditure. It contributed to 81% of the sector's global spending that year. In addition, Global leisure tourism spending rose by roughly 25% in 2021. Also, an increase in the development of travel and tourism industry and rising demand of remotely operated mobile offices would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost of Motorhome Vehicle stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Motorhome Vehicle Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to a rise in the number of households purchasing motorhomes, among millennials, and growing demand for rental motorhomes. According to the Statista, Wholesale shipments of motorhomes from manufacturers to dealers amounted to approximately 58.4 thousand in 2022. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as increased use of motorhomes in this region is attributable to the implementation of novel technologies and the incorporation of advanced facilities at a low cost in the market space.

Major market players included in this report are:

  • Airstream Inc,
  • Coachmen Recreational Vehicle Company, LLC,
  • Burstner GmbH & Co. KG,
  • Entegra Coach, Inc,
  • Forest River Inc.,
  • Gulf Stream Coach Inc.,
  • Newmar Corporation,
  • Hymer GmbH & Co. KG,
  • Thor Industries, Inc.,
  • Winnebago Industries, Inc

Recent Developments in the Market:

  • In July 2022, REI Co-op and Airstream collaborated to create a unique edition based on the Airstream Basecamp model, bringing a variety of sustainability features to the travel trailer. The partnership comes as REI increases its investment and solutions to suit the expanding consumer segment interested in vehicle-supported camping excursions. REI Co-op members will be able to purchase the REI Co-op Special Edition Basecamp Travel Trailer. Customers can place orders from authorized Airstream dealerships with prices starting at $52,900.

Global Motorhome Vehicle Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Application, Type, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type

  • Type A
  • Type B
  • Type C

By Application

  • Personal
  • Commercial

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Motorhome Vehicle Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Motorhome Vehicle Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Motorhome Vehicle Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Motorhome Vehicle Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Motorhome Vehicle Market Dynamics

  • 3.1. Motorhome Vehicle Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing number of High-net-worth individual
      • 3.1.1.2. Growing number of Leisure Activities.
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High Cost of Motorhome Vehicle
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Increase in development of travel and tourism industry
      • 3.1.3.2. Rising demand of remotely operated mobile offices

Chapter 4. Global Motorhome Vehicle Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Motorhome Vehicle Market, by Type

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Motorhome Vehicle Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Motorhome Vehicle Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Motorhome Vehicle Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Type A
    • 5.4.2. Type B
    • 5.4.3. Type C

Chapter 6. Global Motorhome Vehicle Market, by Application

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Motorhome Vehicle Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Motorhome Vehicle Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Motorhome Vehicle Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Personal
    • 6.4.2. Commercial

Chapter 7. Global Motorhome Vehicle Market, Regional Analysis

  • 7.1. Top Leading Countries
  • 7.2. Top Emerging Countries
  • 7.3. Motorhome Vehicle Market, Regional Market Snapshot
  • 7.4. North America Motorhome Vehicle Market
    • 7.4.1. U.S. Motorhome Vehicle Market
      • 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 7.4.2. Canada Motorhome Vehicle Market
  • 7.5. Europe Motorhome Vehicle Market Snapshot
    • 7.5.1. U.K. Motorhome Vehicle Market
    • 7.5.2. Germany Motorhome Vehicle Market
    • 7.5.3. France Motorhome Vehicle Market
    • 7.5.4. Spain Motorhome Vehicle Market
    • 7.5.5. Italy Motorhome Vehicle Market
    • 7.5.6. Rest of Europe Motorhome Vehicle Market
  • 7.6. Asia-Pacific Motorhome Vehicle Market Snapshot
    • 7.6.1. China Motorhome Vehicle Market
    • 7.6.2. India Motorhome Vehicle Market
    • 7.6.3. Japan Motorhome Vehicle Market
    • 7.6.4. Australia Motorhome Vehicle Market
    • 7.6.5. South Korea Motorhome Vehicle Market
    • 7.6.6. Rest of Asia Pacific Motorhome Vehicle Market
  • 7.7. Latin America Motorhome Vehicle Market Snapshot
    • 7.7.1. Brazil Motorhome Vehicle Market
    • 7.7.2. Mexico Motorhome Vehicle Market
  • 7.8. Middle East & Africa Motorhome Vehicle Market
    • 7.8.1. Saudi Arabia Motorhome Vehicle Market
    • 7.8.2. South Africa Motorhome Vehicle Market
    • 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Motorhome Vehicle Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Key Company SWOT Analysis
    • 8.1.1. Company 1
    • 8.1.2. Company 2
    • 8.1.3. Company 3
  • 8.2. Top Market Strategies
  • 8.3. Company Profiles
    • 8.3.1. Airstream Inc
      • 8.3.1.1. Key Information
      • 8.3.1.2. Overview
      • 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.3.1.4. Product Summary
      • 8.3.1.5. Recent Developments
    • 8.3.2. Coachmen Recreational Vehicle Company, LLC,
    • 8.3.3. Burstner GmbH & Co. KG,
    • 8.3.4. Entegra Coach, Inc,
    • 8.3.5. Forest River Inc.,
    • 8.3.6. Gulf Stream Coach Inc.,
    • 8.3.7. Newmar Corporation,
    • 8.3.8. Hymer GmbH & Co. KG,
    • 8.3.9. Thor Industries, Inc.,
    • 8.3.10. Winnebago Industries, Inc

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes
  • 9.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제