시장보고서
상품코드
1300863

세계의 EC 창고(E-Commerce 창고) 시장 규모 조사 및 예측 : 비즈니스 유형별, 컴포넌트별, 제품별, 지역별 분석(2023-2030년)

Global E-Commerce Warehouse Market Size study & Forecast by Business Type, by Component, by Product and Regional Analysis, 2023-2030

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 EC 창고(E-Commerce 창고) 시장은 2022년에 약 1,584억 달러로 평가되며, 예측 기간인 2023-2030년에 18.4% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

EC 창고 시장은 온라인 소매업을 위한 상품 보관, 관리, 유통에 특화된 물리적 시설과 물류 인프라를 포괄하는 산업을 말합니다. 온라인 고객에게 효율적으로 서비스를 제공하기 위한 재고 관리, 주문 처리 및 물류가 포함되며, EC 창고 시장은 온라인 구매자 증가와 창고 관리의 기술 발전 등의 요인에 의해 주도되고 있습니다.

Invest India(인도 투자 유치 기관)에 따르면 인도 PIN 코드의 거의 100%가 E-Commerce를 도입하고 있습니다. 이와 함께 인도 정부가 2022년에 출범한 네트워크인 ONDC는 중소기업이 디지털 상거래에서 성공할 수 있는 동등한 기회를 제공하고 E-Commerce를 민주화하는 것을 목표로 하고 있습니다.2022년 인도의 E-Commerce 및 소비자 인터넷 기업은 PE/VC에서 154억 달러의 자금을 조달하여 2020년의 82억 달러에서 두 배로 증가했습니다. 세계경제포럼 보고서에 따르면 2019년 인구 100만 명당 E-Commerce 매출은 영국에서 21억 달러, 미국에서 18억 달러를 돌파했습니다. 이처럼 E-Commerce 기업에 대한 자금 조달 증가와 인구 100만 명당 매출 증가가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한 스마트폰 사용자 증가와 온라인 쇼핑의 확산은 시장에 유리한 기회를 창출할 수 있습니다. 그러나 노동력 부족과 역물류는 시장 성장을 저해할 수 있습니다.

세계의 EC 창고 시장 조사 대상으로 하고 있는 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카 등입니다. 아시아태평양은 높은 인터넷 보급률과 미개척 시장(농촌 및 제2급 도시)에 의해 2022년 시장을 독점했습니다. 또한 아시아태평양은 인구가 많고, 상품 수출 대국이 존재하는 것으로 인해 예측 기간 중 가장 급성장하는 지역으로 간주되고 있습니다.

본 조사의 목적은 최근 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 파악하고, 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 리포트는 조사 대상국 산업의 질적·양적 측면을 포함시키도록 설계되고 있습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제 등의 중요한 측면에 관한 상세 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도 및 제품 제공의 상세 분석과 함께 이해관계자가 투자하기 위한 미시적 시장의 잠재적 기회도 포함하고 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 스냅숏
  • 세계 시장·부문별 시장 추산·예측, 2020-2030년
    • EC 창고 시장 : 지역별, 2020-2030년
    • EC 창고 시장 : 비즈니스 유형별, 2020-2030년
    • EC 창고 시장 : 컴포넌트별, 2020-2030년
    • EC 창고 시장 : 제품별, 2020-2030년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사 전제조건

제2장 세계의 EC 창고 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장의 정의와 범위
    • 업계의 진화
    • 조사 범위
  • 조사 대상년
  • 통화 환산율

제3장 세계의 EC 창고 시장 역학

  • EC 창고 시장의 영향 분석(2020-2030년)
    • 시장 촉진요인
      • 온라인 바이어의 증가
      • 창고 관리 기술의 진보
    • 시장이 해결해야 할 과제
      • 노동력 부족과 역물류
    • 시장 기회
      • 온라인 쇼핑의 보급
      • 스마트폰 사용자의 증가

제4장 세계의 EC 창고 시장 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 영향 분석
  • PEST 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • COVID-19 영향 분석
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 시점
  • 애널리스트의 결론·제안

제5장 세계의 EC 창고 시장 : 비즈니스 유형별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 EC 창고 시장 : 비즈니스 유형별, 실적 - 잠재 능력 분석
  • 세계의 EC 창고 시장 : 비즈니스 유형별 추정·예측, 2020-2030년
  • EC 창고 시장, 하위 부문 분석
    • B2B
    • B2C

제6장 세계의 EC 창고 시장 : 컴포넌트별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 EC 창고 시장 : 컴포넌트별 실적 - 잠재력 분석
  • 컴포넌트별 세계의 EC 창고 시장, 추정·예측, 2020-2030년
  • EC 창고 시장, 하위 부문 분석
    • 하드웨어 기기
    • 소프트웨어

제7장 세계의 EC 창고 시장 : 제품별

  • 시장 스냅숏
  • 세계의 EC 창고 시장 : 제품별, 실적별, 잠재력 분석
  • 세계의 EC 창고 시장 : 제품별 추정·예측, 2020-2030년
  • EC 창고 시장, 하위 부문 분석
    • 일렉트로닉스
    • 의류
    • 홈퍼니싱
    • 퍼스널케어, 베이비 케어
    • 서적
    • 기타

제8장 세계의 EC 창고 시장 : 지역 분석

  • 주요 국가
  • 주요 신흥 국가
  • EC 창고 시장, 지역별 시장 스냅숏
  • 북미
    • 미국
      • 비즈니스 유형 추정·예측, 2020-2030년
      • 컴포넌트 추정·예측, 2020-2030년
      • 제품별 추정·예측, 2020-2030년
    • 캐나다
  • 유럽의 EC 창고 시장 스냅숏
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 EC 창고 시장 스냅숏
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 EC 창고 시장 스냅숏
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Amazon.com services LLC. Co.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따름)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • Deutsche Post DHL Group
    • FedEx
    • Kenco Group
    • Red stag fulfilment
    • Shipbob Inc.
    • ShipMonk.
    • ShipNetwork
    • Shopify Inc.
    • United Parcel Services of America Inc.

제10장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
  • 조사 전제조건
KSA 23.08.02

Global E-Commerce Warehouse Market is valued at approximately USD 158.4 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.4% over the forecast period 2023-2030. The E-Commerce Warehouse Market refers to the industry encompassing the physical facilities and logistics infrastructure dedicated to the storage, management, and distribution of products for online retail businesses. It involves the management of inventory, order processing and logistics to efficiently serve the online customer. The E-commerce warehouse market is being driven by factors such as a rise in the number of online buyers and technological advancement in warehouse management.

According to Invest India National investment promotion & facilitation agency Close to 100 per cent of pin codes in India have seen e-commerce adoption. Along with that ONDC, a network launched by the Government of India in 2022, aims to provide equal opportunities to MSMEs to thrive in digital commerce and democratize e-commerce. In 2022, Indian e-commerce and consumer internet companies raised USD 15.4 billion in PE/VC funding, a 2x increase from USD 8.2 billion in 2020. Along with that in 2019, e-commerce sales per million population surpassed $2.1 billion in Britain and nearly $1.8 billion in the United States, as reported by the World Economic Forum. Thus, increasing funding for e-commerce companies and increasing sale per million drives market growth. In addition to the rising number of smartphone users and the adoption of online shopping may create lucrative opportunities for the market. However, the shortage of labor and reverse logistics may hinder the growth of the market.

The key regions considered for the Global E-Commerce Warehouse Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the high internet penetration and untapped market (rural areas or second-tier cities). The Asia Pacific is also considered the fastest growing region during the forecasted period due to the large population base and presence of big merchandise exporters countries in the region.

Major market players included in this report are:

  • Amazon.com Services LLC. Co.
  • Deutsche Post DHL Group
  • FedEx
  • Kenco Group
  • Red Stag Fulfillment
  • ShipBob Inc.
  • ShipMonk
  • ShipNetwork
  • SHOPIFY INC.
  • United Parcel Service of America, Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In 19 April 2023 The Ranch Arrangement is a furniture store located in Denton TX that specializes in unique and custom furniture pieces and home decor. The company recently launched a new eCommerce website to improve the user experience and help customers find products, and make purchases anywhere and at any time. The new site is mobile-friendly, making it easier for customers to access the website on their phones or tablets.
  • In April 2023, Indian govt. launch zero commission portal for artisans. The textile ministry statement reveals that the portal offers several benefits to its users. Sellers are not charged any commission, while customers enjoy free shipping and the option to return items. Additionally, the platform supports multiple payment gateways for convenient transactions.

Global E-Commerce Warehouse Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered -Business Type, Component, Product, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Business Type :

  • B2B
  • B2C

By Component:

  • Hardware Equipment
  • Software

By Product:

  • Electronics
  • Apparel
  • Home Furnishing
  • Personal care and Baby Products
  • Books
  • Other

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. E-Commerce Warehouse Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. E-Commerce Warehouse Market, by Business Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. E-Commerce Warehouse Market, by Component 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. E-Commerce Warehouse Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global E-Commerce Warehouse Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global E-Commerce Warehouse Market Dynamics

  • 3.1. E-Commerce Warehouse Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rise in the number of online buyers
      • 3.1.1.2. Technology advancement in warehouse management.
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Shortage of labour and reverse logistics
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Adoption of online shopping
      • 3.1.3.2. Rising number of smartphone user

Chapter 4. Global E-Commerce Warehouse Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global E-Commerce Warehouse Market, by Business Type

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Business Type, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Business Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. B2B
    • 5.4.2. B2C

Chapter 6. Global E-Commerce Warehouse Market, by Component

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Component Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Hardware Equipment
    • 6.4.2. Software

Chapter 7. Global E-Commerce Warehouse Market, by Product

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global E-Commerce Warehouse Market by Product, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global E-Commerce Warehouse Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. E-Commerce Warehouse Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Electronics
    • 7.4.2. Apparel
    • 7.4.3. Home Furnishing
    • 7.4.4. Personal care and Baby care
    • 7.4.5. Books
    • 7.4.6. Other

Chapter 8. Global E-Commerce Warehouse Market, Regional Analysis

  • 8.1. Top Leading Countries
  • 8.2. Top Emerging Countries
  • 8.3. E-Commerce Warehouse Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4. North America E-Commerce Warehouse Market
    • 8.4.1. U.S. E-Commerce Warehouse Market
      • 8.4.1.1. Business Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2. Canada E-Commerce Warehouse Market
  • 8.5. Europe E-Commerce Warehouse Market Snapshot
    • 8.5.1. U.K. E-Commerce Warehouse Market
    • 8.5.2. Germany E-Commerce Warehouse Market
    • 8.5.3. France E-Commerce Warehouse Market
    • 8.5.4. Spain E-Commerce Warehouse Market
    • 8.5.5. Italy E-Commerce Warehouse Market
    • 8.5.6. Rest of Europe E-Commerce Warehouse Market
  • 8.6. Asia-Pacific E-Commerce Warehouse Market Snapshot
    • 8.6.1. China E-Commerce Warehouse Market
    • 8.6.2. India E-Commerce Warehouse Market
    • 8.6.3. Japan E-Commerce Warehouse Market
    • 8.6.4. Australia E-Commerce Warehouse Market
    • 8.6.5. South Korea E-Commerce Warehouse Market
    • 8.6.6. Rest of Asia Pacific E-Commerce Warehouse Market
  • 8.7. Latin America E-Commerce Warehouse Market Snapshot
    • 8.7.1. Brazil E-Commerce Warehouse Market
    • 8.7.2. Mexico E-Commerce Warehouse Market
  • 8.8. Middle East & Africa E-Commerce Warehouse Market
    • 8.8.1. Saudi Arabia E-Commerce Warehouse Market
    • 8.8.2. South Africa E-Commerce Warehouse Market
    • 8.8.3. Rest of Middle East & Africa E-Commerce Warehouse Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
    • 9.1.1. Company 1
    • 9.1.2. Company 2
    • 9.1.3. Company 3
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Amazon.com services LLC. Co.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Recent Developments
    • 9.3.2. Deutsche Post DHL Group
    • 9.3.3. FedEx
    • 9.3.4. Kenco Group
    • 9.3.5. Red stag fulfilment
    • 9.3.6. Shipbob Inc.
    • 9.3.7. ShipMonk.
    • 9.3.8. ShipNetwork
    • 9.3.9. Shopify Inc.
    • 9.3.10. United Parcel Services of America Inc.

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제