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세계의 스포츠 기술 시장 조사 및 예측 : 기술별, 종목별, 지역별 분석(2023-2030년)

Global Sports Technology Market Size study & Forecast, by Technology (Device, Smart Stadium, Esports, Sports Analytics), by Sports (Soccer, Basketball, Ice Hockey, Tennis, Cricket, Esports, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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세계 스포츠 기술 시장은 2022년 약 133억 3,000만 달러로 평가되었고, 예측 기간인 2023-2030년 동안 19.73% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예상됩니다.

스포츠 기술 부문은 연구를 지원하기 위한 새로운 용도 및 기술 설계, 운동 능력 향상을 위한 중재 기술 개발, 스포츠 분석, 팬 참여, 방송 및 미디어 보도, 스포츠 경기장 관리 등에 관여합니다. 최근 몇 년동안 스포츠 기술과 데이터는 스포츠의 발전과 성과에 중요한 요소로 부상하고 있습니다. 다양한 스포츠에서 사물인터넷(IoT), 데이터 분석, 소셜 미디어와의 통합과 같은 신기술의 사용이 증가하면서 시장을 주도하고 있습니다.

또한, e스포츠 기술 채택이 증가함에 따라 스포츠 기술 시장은 더욱 빠르게 성장할 것으로 예상되며, Republic of Estonia E-Residency에 따르면 2022년 e스포츠 시장 규모는 13억 8,000만 달러를 넘어섰으며, 2025년에는 18억 7,000만 달러로 성장할 것으로 예상됩니다. 2022년에는 세계 5억 3,200만 명이 e스포츠를 시청했고, 2025년에는 6억 4,000만 명에 달할 것으로 예상되는 이유 중 하나가 바로 e스포츠 산업의 수익 증가 때문입니다. 또한, 선수들의 경기력을 추적하고 팬들을 끌어들이기 위한 최신 기술을 도입하기 위해 많은 조직들이 투자를 늘리면서 업계는 패러다임의 전환을 맞이하고 있으며, 이는 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한 AI 및 ML 기술의 발전은 향후 몇 년동안 스포츠 기술 산업의 확장에 큰 전망을 가져다 줄 것으로 예상됩니다. 하지만, 시작 비용 증가와 재정적 제약은 예상 기간 동안 스포츠 기술 시장의 확장을 더욱 억제할 것으로 예상됩니다. 그러나 인력의 분석가 부족은 2023-2030년의 예측 기간 동안 스포츠 기술 사업 발전에 더 많은 어려움을 초래할 수 있습니다.

세계 스포츠 기술 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 유럽은 2020년 세계 스포츠 테크놀로지 시장 매출의 30% 이상을 차지했으며, 예측 기간 동안 이러한 지배력이 지속될 것으로 예상됩니다. 유럽의 수많은 축구 리그는 이 지역의 주요 시장 성장 촉진요인이며, 대부분 선수, 리그 및 관중 관리를 위해 스마트 기기를 통합하여 더 나은 선수, 리그 및 관중을 관리하고 있습니다. 인도, 일본, 중국과 같은 국가들의 스포츠 산업이 성장함에 따라 아시아태평양은 향후 몇 년동안 스포츠 기술 분야에서 가장 빠른 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 인도에서는 많은 스포츠 리그가 젊은이들 사이에서 인기를 끌고 있으며, 지역별 경쟁이 이 분야의 성장에 큰 영향을 미치고 있습니다.

이 조사의 목적은 최근 몇 년간 다양한 부문과 국가 시장 규모를 파악하고 향후 몇 년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가 산업의 질적/양적 측면을 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한, 주요 기업의 경쟁 구도와 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 마이크로 시장의 잠재적 기회도 포함됩니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 세계 시장·부문별 시장 추산·예측, 2020-2030년
    • 스포츠 테크놀러지 시장 : 지역별, 2020-2030년
    • 스포츠 테크놀러지 시장 : 기술별, 2020-2030년
    • 스포츠 테크놀러지 시장 : 스포츠별, 2020-2030년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사 전제조건

제2장 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 산업 발전
    • 조사 범위
  • 조사 대상년도
  • 통화 환산율

제3장 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 역학

  • 스포츠 테크놀러지 시장 영향 분석(2020년-2030년)
    • 시장 성장 촉진요인
    • 시장이 해결해야 할 과제
    • 시장 기회

제4장 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 바이어의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • COVID-19의 영향 분석
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 견해
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제5장 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 기술별

  • 시장 현황
  • 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 기술별, 실적-가능성 분석
  • 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 기술별, 추정·예측2020-2030년
  • 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 하위 부문별 분석
    • 디바이스
    • 스마트 스타디움
    • Esports
    • 스포츠 애널리틱스

제6장 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 스포츠별

  • 시장 현황
  • 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 스포츠별, 실적-가능성 분석
  • 세계의 스포츠 테크놀러지 시장 : 스포츠별, 추정·예측, 2020-2030년
  • 스포츠 테크놀러지 시장, 하위 부문 분석
    • 축구
    • 농구
    • 아이스하키
    • 테니스
    • 크리켓
    • Esports
    • 기타

제7장 세계의 스포츠 테크놀러지 시장, 지역 분석

  • 주요 국가
  • 주요 신흥 국가
  • 세계의 스포츠 테크놀러지 시장, 지역별 시장 현황
  • 북미
    • 미국
      • 기술별 추정·예측, 2020-2030년
      • 스포츠별 추정·예측, 2020-2030년
    • 캐나다
  • 유럽의 스포츠 테크놀러지 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 스포츠 테크놀러지 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 스포츠 테크놀러지 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Cisco Systems, Inc.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우)
      • 제품 개요
      • 최근 동향
    • Apple Inc.
    • Modern Times Group MTG
    • Panasonic Corporation
    • SAP SE
    • Sony Corporation
    • Oracle Systems Corporation
    • HCL Technologies Limited
    • IBM Corporation
    • Infosys Limited

제9장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
  • 조사 전제조건
LSH 23.08.02

Global Sports Technology Market is valued approximately at USD 13.33 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.73% over the forecast period 2023-2030. The sport technology department is concerned with the design of novel applications and technologies to support research and the development of intervention techniques to enhance athletic performance, sports analytics, fan engagement, broadcasting and media coverage, and sports venue management. In recent years, Sports Technology and data have emerged as critical components of athletic development and performance. The market is driven by the increasing use of new technologies such as the internet of things (IoT) and data analytics, as well as social media integration, across a variety of sports.

Additionally, the market for Sports Technology will expand more quickly as eSports Technology is increasingly adopted. According to Republic of Estonia E-Residency, in 2022, the esports market valued over USD 1.38 billion and is estimated grow as high as USD 1.87 billion by 2025. The higher revenue in the esports industry is one of the reasons for 2022, that worldwide 532 million people watched esports, and projected to reach up to 640 million by 2025. In addition, due to the increased investments by many organizations in implementing the most recent technologies for tracking players' performances and engaging fans, the industry is undergoing a paradigm shift will support market growth. Additionally, it is predicted that the development of AI and ML technologies will present significant prospects for the expansion of the Sports Technology industry in the upcoming years. However, it is anticipated that the rise in startup costs and financial limitations would further restrain the expansion of the Sports Technology market throughout the anticipated time frame. The lack of analysts in the workforce, however, could pose additional difficulties for the development of the Sports Technology business in the forecasted period 2023-2030.

The key regions considered for the Global Sports Technology Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the Sports Technology market, with over 30% of the global industry's sales in 2020 and it is anticipated that this dominance will persist throughout the forecast period. Numerous football leagues from Europe are a major market driver in the region, and the majority of them include smart device integration for better player, league, and audience management. Because of the expanding sports industries in countries like India, Japan, and China, the Asia Pacific region is expected to witness the fastest growth in the Sports Technology sector over the coming years. In India, a number of sports leagues are becoming more and more popular among young people, and regional competitions have a significant impact on the growth of the sector.

Major market player included in this report are:

  • Cisco Systems, Inc.
  • Apple Inc.
  • Modern Times Group MTG
  • Panasonic Corporation
  • SAP SE
  • Sony Corporation
  • Oracle Systems Corporation
  • HCL Technologies Limited
  • IBM Corporation
  • Infosys Limited

Recent Developments in the Market:

  • In February 2022, Biocon announced the acquisition of Viatris' biosimilar portfolio for USD 3.335 billion. This acquisition strengthened Biocon's biosimilar product portfolio and improved its revenue generation.
  • In Aug 2021, The U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved an expanded label for Eli Lilly and Company's rapid-acting insulin, Lyumjev® (Sports Technology lispro-AABC injection) 100 units/mL indicated to improve glycaemic control in adults with type 1 and type 2 diabetes, to include administration via continuous subcutaneous Sports Technology infusion (CSII) with an Sports Technology pump.
  • In July 2021, Semglee, a first-of-its-kind Sports Technology product made by India's Biocon, gets United States approval. Semglee, manufactured by Biocon Biologics, a Bengaluru-based pharmaceutical company, is both interchangeable with and biosimilar to Lantus, a long-acting Sports Technology product already approved in the United States.

Global Sports Technology Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered:Technology, Sports, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Technology:

  • Device
  • Smart Stadium
  • Esports
  • Sports Analytics

By Sports:

  • Soccer
  • Basketball
  • Ice Hockey
  • Tennis
  • Cricket
  • Esports
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Sports Technology Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Sports Technology Market, by Technology , 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Sports Technology Market, by Sport, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Sports Technology Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Sports Technology Market Dynamics

  • 3.1. Sports Technology Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing in use of new technologies like the internet of things (IoT) and data analytics
      • 3.1.1.2. Increasing e-sport Technology
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. High Installation and Investment Cost of Sports Technology
      • 3.1.2.2. Lack of analysts in the workforce
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Development of AI and ML technologies
      • 3.1.3.2. Increased investment by key players

Chapter 4. Global Sports Technology Market: Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Sports Technology Market, by Technology

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Sports Technology Market by Technology , Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Sports Technology Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Sports Technology Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Device
    • 5.4.2. Smart Stadium
    • 5.4.3. Esports
    • 5.4.4. Sports Analytics

Chapter 6. Global Sports Technology Market, by Sport

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Sports Technology Market by Sport, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Sports Technology Market Estimates & Forecasts by Sport 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Sports Technology Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Soccer
    • 6.4.2. Basketball
    • 6.4.3. Ice Hockey
    • 6.4.4. Tennis
    • 6.4.5. Cricket
    • 6.4.6. Esports
    • 6.4.7. Others

Chapter 7. Global Sports Technology Market, Regional Analysis

  • 7.1. Top Leading Countries
  • 7.2. Top Emerging Countries
  • 7.3. Sports Technology Market, Regional Market Snapshot
  • 7.4. North America Sports Technology Market
    • 7.4.1. U.S. Sports Technology Market
      • 7.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 7.4.1.2. Sport breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 7.4.2. Canada Sports Technology Market
  • 7.5. Europe Sports Technology Market Snapshot
    • 7.5.1. U.K. Sports Technology Market
    • 7.5.2. Germany Sports Technology Market
    • 7.5.3. France Sports Technology Market
    • 7.5.4. Spain Sports Technology Market
    • 7.5.5. Italy Sports Technology Market
    • 7.5.6. Rest of Europe Sports Technology Market
  • 7.6. Asia-Pacific Sports Technology Market Snapshot
    • 7.6.1. China Sports Technology Market
    • 7.6.2. India Sports Technology Market
    • 7.6.3. Japan Sports Technology Market
    • 7.6.4. Australia Sports Technology Market
    • 7.6.5. South Korea Sports Technology Market
    • 7.6.6. Rest of Asia Pacific Sports Technology Market
  • 7.7. Latin America Sports Technology Market Snapshot
    • 7.7.1. Brazil Sports Technology Market
    • 7.7.2. Mexico Sports Technology Market
  • 7.8. Middle East & Africa Sports Technology Market
    • 7.8.1. Saudi Arabia Sports Technology Market
    • 7.8.2. South Africa Sports Technology Market
    • 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports Technology Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Key Company SWOT Analysis
    • 8.1.1. Company 1
    • 8.1.2. Company 2
    • 8.1.3. Company 3
  • 8.2. Top Market Strategies
  • 8.3. Company Profiles
    • 8.3.1. Cisco Systems, Inc.
      • 8.3.1.1. Key Information
      • 8.3.1.2. Overview
      • 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.3.1.4. Product Summary
      • 8.3.1.5. Recent Developments
    • 8.3.2. Apple Inc.
    • 8.3.3. Modern Times Group MTG
    • 8.3.4. Panasonic Corporation
    • 8.3.5. SAP SE
    • 8.3.6. Sony Corporation
    • 8.3.7. Oracle Systems Corporation
    • 8.3.8. HCL Technologies Limited
    • 8.3.9. IBM Corporation
    • 8.3.10. Infosys Limited

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes
  • 9.3. Research Assumption
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