시장보고서
상품코드
1303573

세계의 컨텐츠 인텔리전스 시장 규모 조사 및 예측 : 컴포넌트별, 전개별, 조직 유형별, 업계별, 지역별 분석(2023-2030년)

Global Content Intelligence Market Size study & Forecast, by component by Deployment, by Organization Type, by Vertical and Regional Analysis, 2023-2030

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 컨텐츠 인텔리전스 시장은 2022년 약 11억 달러로 평가되며, 예측 기간인 2023년부터 2030년까지 연평균 32.2% 이상의 복합 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다.

컨텐츠 인텔리전스는 인공지능(AI)과 데이터 분석 기술을 사용하여 텍스트, 이미지, 동영상 등의 컨텐츠를 분석하고 인사이트를 도출하는 것을 말합니다. 고급 알고리즘을 사용하여 컨텐츠의 의미, 맥락, 감정을 이해하고 해석하는 것을 포함합니다. 컨텐츠 인텔리전스를 적용하면 기업은 컨텐츠 분류를 자동화하고, 메타데이터를 생성하고, 대량의 컨텐츠에서 관련 정보를 추출할 수 있습니다. 이 기술을 통해 기업은 데이터 기반 의사결정을 내리고, 컨텐츠 검색 및 개인화를 개선하고, 고객 경험을 개선하고, 컨텐츠 마케팅 전략을 최적화할 수 있습니다. 그러나 인공지능(AI)의 확산과 소셜 미디어 사용의 증가는 2023-2030년 예측 기간 동안 시장 성장의 걸림돌로 작용할 것으로 보입니다.

통계청(Statista)에 따르면 2022년 소셜 미디어 사용자가 인터넷에서 컨텐츠를 시청하는 평균 시간은 2021년 하루 145분에서 2022년 하루 147분으로 증가할 것이며, 전 세계 소셜 네트워킹 보급률이 54%에 달할 것으로 예상했다, 2022년 Statista에 따르면 세계 인공지능 소프트웨어 시장은 약 512억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년에는 1,260억 달러에 달할 것으로 전망됩니다. 이처럼 인공지능 기술의 세계화와 소셜 미디어의 보급으로 컨텐츠 인텔리전스 시장의 보급이 광범위하게 확대되고 있음을 알 수 있습니다. 그러나 데이터 프라이버시 및 보안 문제와 숙련된 전문가 부족은 세계 컨텐츠 인텔리전스 시장의 성장을 저해할 수 있습니다. 또한, 컨텐츠 인텔리전스 시장의 기술 발전과 컨텐츠 시장의 확대는 이 시장의 성장 기회로 파악되고 있습니다.

컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미가 시장을 주도하고 있는 이유는 더 나은 고객 경험을 제공하기 위해 디지털 마케팅과 컨텐츠 제작에 대한 투자가 확대되고 있기 때문입니다. 이 지역에서는 머신러닝(ML), 인공지능(AI), 자연어처리(NLP) 등 신기술의 도입과 함께 스마트폰 및 소셜 미디어 사용자 비율이 증가하고 있습니다. 유럽 지역은 컨텐츠 인텔리전스 시장의 성장을 가속화하는 인공지능(AI), 빅데이터, 소셜 미디어 사용자 증가와 같은 첨단 기술의 적응 증가로 인해 컨텐츠 인텔리전스 분야에서 가장 빠르게 성장하는 지역이 될 것으로 예상됩니다.

이 조사의 목적은 최근 몇 년간 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 파악하고 향후 몇 년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적, 양적 측면을 모두 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한, 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 마이크로 시장의 잠재적 기회도 포함됩니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 세계 시장·부문별 시장 추정과 예측, 2020-2030년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사 가정

제2장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 산업의 진화
    • 조사 범위
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제3장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 역학

  • 컨텐츠 인텔리전스 시장의 영향 분석(2020-2030년)
    • 시장 성장 촉진요인
      • 인공지능(AI) 보급 확대
      • 소셜 미디어 이용 증가
    • 시장 과제
      • 데이터 프라이버시와 보안에 대한 우려
      • 숙련 전문가 부족
    • 시장 기회
      • 컨텐츠 인텔리전스 시장의 기술 진보
      • 컨텐츠 시장 세계적 확대

제4장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 영향 분석
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • COVID-19 영향 분석
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 컴포넌트별

  • 시장 현황
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 컴포넌트별, 실적 - 잠재성 분석
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 컴포넌트별 추정·예측, 2020-2030년
  • 컨텐츠 인텔리전스 시장, 하위 부문별 분석
    • 솔루션
    • 서비스

제6장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 전개별

  • 시장 현황
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 전개별, 실적 - 잠재성 분석
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 전개별 추정·예측, 2020-2030년
  • 컨텐츠 인텔리전스 시장, 하위 부문별 분석
    • 클라우드
    • 온프레미스
    • 하이브리드

제7장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 조직 유형별

  • 시장 현황
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 조직 유형별, 실적 - 잠재성 분석
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 조직 유형별 추정·예측, 2020-2030년
  • 컨텐츠 인텔리전스 시장, 하위 부문별 분석
    • 중소기업(SMEs)
    • 대기업

제8장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 업계별

  • 시장 현황
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 업계별, 실적 - 잠재성 분석
  • 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 업계별 추정·예측, 2020-2030년
  • 컨텐츠 인텔리전스 시장, 하위 부문별 분석
    • 은행, 금융 서비스, 보험(BFSI)
    • 정부·공공부문
    • 헬스케어, 생명과학
    • IT·통신
    • 제조업
    • 미디어·엔터테인먼트
    • 소매·소비재
    • 여행·호스피탈리티
    • 기타

제9장 컨텐츠 인텔리전스 세계 시장 : 지역별 분석

  • 주요 국가
  • 주요 신흥 국가
  • 컨텐츠 인텔리전스 시장 지역별 시장 현황
  • 북미
    • 미국
      • 컴포넌트 추정·예측, 2020-2030년
      • 전개 추정·예측, 2020-2030년
      • 조직 유형 추정·예측, 2020-2030년
      • 업계별 추정·예측, 2020-2030년
    • 캐나다
  • 유럽 컨텐츠 인텔리전스 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 컨텐츠 인텔리전스 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 컨텐츠 인텔리전스 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Adobe Systems Incorporated
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
      • 최근의 동향
    • M-Files Corporation Pvt. Ltd.
    • OpenText Corporation
    • Curata Industries LLP
    • Scoop.it Inc.
    • Socialbaker Inc.
    • Atomic Reach Inc.
    • OneSpot Solutions Pvt. Ltd.
    • Vennli Inc.
    • Content360 Inc.

제11장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
  • 조사 가정
KSM 23.09.18

Global Content Intelligence Market is valued approximately at USD 1.1 billion in 2022 and is anticipated to grow with a compounded annual growth rate of more than 32.2% over the forecast period 2023-2030. Content Intelligence Content intelligence refers to the use of artificial intelligence (AI) and data analytics techniques to analyze and extract insights from content, such as text, images, and videos. It involves using advanced algorithms to understand and interpret the meaning, context, and sentiment behind the content. By applying content intelligence, organizations can automate content categorization, generate metadata, and extract relevant information from large volumes of content. This technology enables businesses to make data-driven decisions, improve content discovery and personalization, enhance customer experiences, and optimize content marketing strategies. However, increasing prevalence of Artificial Intelligence (AI) and rising use of social media are hampring the market growth during forecast years 2023-2030.

According to Statista in 2022, the average time spent by social media users on internet watching content increased from 145 minutes per day in 2021 to 147 minutes per day in 2022, and is expected to rise as the global social networking penetration rate is 54 percent. According to Statista in 2022, the global Artificial Intelligence software market reached to approximately USD 51.27 billion and is expected to reached USD 126 billion by 2025. Thus, it suggests that, due to the extensively growing prevalence of the market for content intelligence, poised because of the global presence of AI technology and the widespread use of social media. However, data privacy & security concern and lack skilled professionals may hamper the growth of the Global Content Intelligence Market. Furthermore, technology advancement in content intelligence market and expansion of content market elucidates as the growth opportunities in this market.

The key regions considered for the Global Content Intelligence Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market because of the growing investment in the digital marketing and content creating for the purpose of serving better customer experience. Along with the implementation of new technologies such as Machine Learning (ML), Artificial Intelligence (AI), Natural language Processing (NLP) and more the percentage of smartphone users as well as social media users are also rising in this region. Europe region expected to be the fastest growing region in the field of content intelligence due to increasing adaptation of advanced technology such as Artificial Intelligence (AI), Big DATA and more and rising social media users that accelerate the growth of content intelligence market.

Major market player included in this report are:

  • Adobe Systems Incorporated
  • M-Files Corporation Pvt. Ltd.
  • OpenText Corporation
  • Curata Industries LLP
  • Scoop.it Inc.
  • Socialbaker Inc.
  • Atomic Reach Inc.
  • OneSpot Solutions Pvt. Ltd.
  • Vennli Inc.
  • Content360 Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In November 2022, International Business Machines (IBM) introduced a new software solution aimed at assisting enterprises in dismantling data and analytics silos, enabling them to make swift data-driven decisions and navigate unforeseen disruptions. Known as IBM Business Analytics Enterprise, this suite encompasses various capabilities such as business intelligence planning, budgeting, reporting, forecasting, and dashboard functionalities. It offers users a comprehensive perspective on data sources throughout their entire organization.
  • In February 2023, Regital Limited and Skyrise Intelligence Limited announced their merger and is going to be known by Skyrise, the merger brings together programmatic expertise and groundbreaking audience analytics, providing advertisers with quantifiable data insights. It establishes a tangible alternative for purchasing, strategizing, and evaluating media in anticipation of a privacy-centric environment.

Global Content Intelligence Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Component, Deployment, Organization Type, Vertical, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Component:

  • Solutions
  • Services

By Deployment:

  • Cloud
  • On-Premises
  • Hybrid

By Organization:

  • Small and Medium Enterprises (SMEs)
  • Large Enterprise

By Vertical:

  • BFSI
  • Government & Public Sector
  • Healthcare & Life Sciences
  • IT & Telecommunications
  • Manufacturing
  • Media & Entertainment
  • Retail & Consumer Goods
  • Travel & Hospitality
  • Other

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Content Intelligence Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Content Intelligence Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Content Intelligence Market, by Deployment, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Content Intelligence Market, by Organization Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.5. Content Intelligence Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Content Intelligence Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Content Intelligence Market Dynamics

  • 3.1. Content Intelligence Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing Prevalence of Artificial Intelligence (AI)
      • 3.1.1.2. Rising Use of Social Media
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Data Privacy & Security Concern
      • 3.1.2.2. Lack of Skilled Professionals
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Technology Advancements in Content Intelligence Market
      • 3.1.3.2. Global Expansion of Content Market.

Chapter 4. Global Content Intelligence Market: Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Content Intelligence Market, by Component

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Content Intelligence Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Solutions
    • 5.4.2. Services

Chapter 6. Global Content Intelligence Market, by Deployment

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Content Intelligence Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Cloud
    • 6.4.2. On-Premises
    • 6.4.3. Hybrid

Chapter 7. Global Content Intelligence Market, by Organization Type

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Content Intelligence Market by Organization Type, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Organization Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Small and Medium Enterprises (SMEs)
    • 7.4.2. Large Enterprises

Chapter 8. Global Content Intelligence Market, by Vertical

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Content Intelligence Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Content Intelligence Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
  • 8.4. Content Intelligence Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
    • 8.4.2. Government & Public Sector
    • 8.4.3. Healthcare & Life Sciences
    • 8.4.4. IT & Telecommunications
    • 8.4.5. Manufacturing
    • 8.4.6. Media & Entertainment
    • 8.4.7. Retail & Consumer Goods
    • 8.4.8. Travel & Hospitality
    • 8.4.9. Other

Chapter 9. Global Content Intelligence Market, Regional Analysis

  • 9.1. Top Leading Countries
  • 9.2. Top Emerging Countries
  • 9.3. Content Intelligence Market, Regional Market Snapshot
  • 9.4. North America Content Intelligence Market
    • 9.4.1. U.S. Content Intelligence Market
      • 9.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.2. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.3. Organization Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.4. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 9.4.2. Canada Content Intelligence Market
  • 9.5. Europe Content Intelligence Market Snapshot
    • 9.5.1. U.K. Content Intelligence Market
    • 9.5.2. Germany Content Intelligence Market
    • 9.5.3. France Content Intelligence Market
    • 9.5.4. Spain Content Intelligence Market
    • 9.5.5. Italy Content Intelligence Market
    • 9.5.6. Rest of Europe Content Intelligence Market
  • 9.6. Asia-Pacific Content Intelligence Market Snapshot
    • 9.6.1. China Content Intelligence Market
    • 9.6.2. India Content Intelligence Market
    • 9.6.3. Japan Content Intelligence Market
    • 9.6.4. Australia Content Intelligence Market
    • 9.6.5. South Korea Content Intelligence Market
    • 9.6.6. Rest of Asia Pacific Content Intelligence Market
  • 9.7. Latin America Content Intelligence Market Snapshot
    • 9.7.1. Brazil Content Intelligence Market
    • 9.7.2. Mexico Content Intelligence Market
  • 9.8. Middle East & Africa Content Intelligence Market
    • 9.8.1. Saudi Arabia Content Intelligence Market
    • 9.8.2. South Africa Content Intelligence Market
    • 9.8.3. Rest of Middle East & Africa Content Intelligence Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
    • 10.1.1. Company 1
    • 10.1.2. Company 2
    • 10.1.3. Company 3
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Adobe Systems Incorporated
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Recent Developments
    • 10.3.2. M-Files Corporation Pvt. Ltd.
    • 10.3.3. OpenText Corporation
    • 10.3.4. Curata Industries LLP
    • 10.3.5. Scoop.it Inc.
    • 10.3.6. Socialbaker Inc.
    • 10.3.7. Atomic Reach Inc.
    • 10.3.8. OneSpot Solutions Pvt. Ltd.
    • 10.3.9. Vennli Inc.
    • 10.3.10. Content360 Inc.

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제