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세계의 스포츠 앱 시장 규모 조사 및 예측 : 마켓플레이스별, 지역별 분석(2023-2030년)

Global Sports App Market Size study & Forecast, by Marketplace (Google Play Store, Apple iOS Store, Others), and Regional Analysis, 2023-2030

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 스포츠 앱 시장은 2022년 약 83억 7,000만 달러로 평가되며, 예측 기간인 2023-2030년 동안 10.9% 이상의 건전한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

스포츠 앱 시장은 사용자가 스마트폰에 설치할 수 있는 스포츠 관련 소프트웨어 애플리케이션 시장입니다. 기본적으로 운동선수와 스포츠 애호가들이 사용합니다. 스포츠 앱 시장은 클라우드 기반 기술 솔루션에 대한 높은 수용성, 애플리케이션 및 인터넷의 인지도와 활용도 증가 등의 요인으로 인해 확대되고 있습니다. 그러나 주요 진입자들의 새로운 애플리케이션에 대한 기술 혁신의 증가, 스포츠 팬과 소셜 네트워킹의 증가는 시장을 저해하는 경향이 있습니다.

클라우드 기반 기술 솔루션은 최근 더 많은 사람들이 이러한 솔루션을 채택하려고 노력하면서 상승세를 보이고 있습니다. Statista 2023에 따르면 약 4억 달러가 클라우드 컴퓨팅 솔루션에 의해 생성되었습니다. 더 많은 사람들이 자신의 기기에 애플리케이션을 도입하고 설치함에 따라 최대 인구의 인터넷 사용률이 증가하고 있으며, Statista 2023에 따르면 전 세계 인터넷 사용자는 51억 8,000만 명에 달한다, 스포츠 시장은 2022년 22억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 또한, 새로운 애플리케이션을 위한 주요 진입자의 기술 혁신의 증가, 스포츠 팬과 소셜 네트워킹의 증가는 이 시장의 성장 기회로 더욱 작용할 것입니다.

세계 스포츠 앱 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카를 포함합니다. 북미는 스포츠 라이브 스트리밍, 특히 레슬링 AEW 스포츠의 인기가 높아지면서 2022년 시장을 장악했습니다. 또한, 스포츠 앱의 사용이 쉬워지고 OTT 앱과 구독에 대한 수요가 증가하는 것도 이 시장의 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 북미는 기술 혁신의 중심지 역할을 하고 있습니다. 아시아태평양은 특히 중국 등 개발도상국에서 구독형 앱의 증가 추세로 인해 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다. 또한, 디지털 결제 서비스의 인기도 높아지고 있는데, Statista에 따르면 이 지역의 디지털 결제 거래액은 4조 3,700억 달러에 달합니다. 더 많은 소비자들이 디지털 결제로 전환함에 따라 스포츠 앱 구독을 구매하는 사람들이 늘어나면서 시장이 성장할 것입니다.

이 조사의 목적은 최근 몇 년간 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 파악하고 향후 몇 년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적, 양적 측면을 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한, 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자들이 투자할 수 있는 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함합니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 세계의 스포츠 앱 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 업계의 진화
    • 조사 범위
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제3장 세계의 스포츠 앱 시장 역학

  • 스포츠 앱 시장의 영향 분석(2020-2030년)
    • 시장 촉진요인
      • 클라우드 기반 기술 솔루션의 높은 수용성
      • 애플리케이션과 인터넷에 대한 인식과 이용 상승
    • 시장 과제
      • 스포츠 앱 구독 갱신 비용 증가
      • 다수의 주요 진출 기업의 존재
    • 시장 기회
      • 새로운 애플리케이션을 위한 주요 진출 기업의 기술 혁신 증가
      • 스포츠 팬과 소셜 네트워킹 증가

제4장 세계의 스포츠 앱 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
  • Porter's Five Forces 분석
  • PEST 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • COVID-19 영향 분석
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 스포츠 앱 세계 시장 : 마켓플레이스별

  • 시장 현황
  • 스포츠 앱 세계 시장 : 마켓플레이스별, 실적 - 잠재성 분석
  • 스포츠 앱 세계 시장 : 마켓플레이스별, 추정·예측, 2020-2030년
  • 스포츠 앱 시장, 하위 부문 분석
    • Google Play 스토어
    • Apple iOS 스토어
    • 기타

제6장 스포츠 앱 세계 시장 : 지역별 분석

  • 주요 국가
  • 주요 신흥 국가
  • 스포츠 앱 시장 지역별 시장 현황
  • 북미
    • 미국
      • 마켓플레이스, 추정·예측, 2020-2030년
    • 캐나다
  • 유럽의 스포츠 앱 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 스포츠 앱 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 스포츠 앱 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • 365Scores Ltd
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
    • ESPN, Inc.
    • NBCUniversal, Inc.
    • Warner Media, LLC
    • Penn Entertainment, Inc.,
    • SuperSport
    • LIVESCORE Group Limited
    • beIN SPORTS
    • DAZN Group Limited
    • FuboTV Inc.

제8장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
  • 조사 가정
ksm 24.01.10

Global Sports App Market is valued approximately at USD 8.37 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.9% over the forecast period 2023-2030. Sports App Market is a software applications market which is related to sports; it can be installed by users on their smartphones. Basically, used by athletes and sports lovers. The Sports App market is expanding because of factors such as high acceptance of cloud-based technologies solutions and rise in awareness and use of applications and internet. However, increasing innovation by the key players for its new applications and increase in sports fans and social networking tends to hinder the market.

Cloud based technological solutions are rising these days with this more people trying to adopt these solutions. According to Statista 2023, Approx. USD 400 million was generated by cloud computing solutions. There is a rise in usage of internet by maximum population with that more and more people are adopting and installing applications in their devices. As, according to Statista 2023, internet users globally stood by 5.18 billion. Rising sports market leads to rise in sports app market, as according to Statista 2023, Sports market is projected to reach USD 2.27 billion in 2022. Moreover, increasing innovation of key players for its new applications and increase in sports fans and social networking further act as a growing opportunity for this market.

The key regions considered for the Global Sports App Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to rising popularity for the live streaming of sports specially wrestling AEW sports. Moreover, easy accessibility of using sports application and rising demand of OTT apps and subscription act as a driver for growth of this market. Furthermore, North America acting as a focal point for innovation. Asia Pacific is expected to be the fastest growing during the forecast period, owing to factors such as increase in trend of subscription-based apps specially in developing countries such as China. Additionally, rise in popularity of digital payment services. As, according to Statista transaction value of digital payments in this region was USD 4.37 trillion. These apps need online payments to buy its subscription as more consumers are shifting to digital payments there will be a increase in people buying subscription of sports application resulting in growth of market.

Major market player included in this report are:

  • 365Scores Ltd
  • ESPN, Inc.
  • NBCUniversal, Inc.
  • Warner Media, LLC
  • Penn Entertainment, Inc.,
  • SuperSport
  • LIVESCORE Group Limited
  • beIN SPORTS
  • DAZN Group Limited
  • FuboTV Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In July 2023, PENN Entertainment released a new and improved Barstool Sportsbook & Casino after a successful full-scale migration to the Company's unique online gaming technology platform.
  • In October 2020, SuperSport has launched a game-changing app, and it will revolutionize the way you consume sport on your mobile device. It provides a far-sleeker experience than before where consumers are able to personalize their content. It has a complete coverage of news, videos, and favorite sports.

Global Sports App Market Report Scope:

  • Historical Data - 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation - 2022
  • Forecast period - 2023-2030
  • Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered - Marketplace, Region
  • Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Marketplace:

  • Google Play Store
  • Apple iOS Store
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Sports App Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Sports App Market, by Marketplace, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Sports App Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Sports App Market Dynamics

  • 3.1. Sports App Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. High acceptance of cloud-based technologies solutions
      • 3.1.1.2. Rising awareness and use of applications and internet
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Growth in cost of subscription renewal of sports application
      • 3.1.2.2. Presence of large number of key players
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Increasing innovation of key players for its new applications
      • 3.1.3.2. Increase in sports fans and social networking

Chapter 4. Global Sports App Market: Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Sports App Market, by Marketplace

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Sports App Market by Marketplace, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Sports App Market Estimates & Forecasts by Marketplace 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Sports App Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Google Play Store
    • 5.4.2. Apple iOS Store
    • 5.4.3. Others

Chapter 6. Global Sports App Market, Regional Analysis

  • 6.1. Top Leading Countries
  • 6.2. Top Emerging Countries
  • 6.3. Sports App Market, Regional Market Snapshot
  • 6.4. North America Sports App Market
    • 6.4.1. U.S. Sports App Market
      • 6.4.1.1. Marketplace breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 6.4.2. Canada Sports App Market
  • 6.5. Europe Sports App Market Snapshot
    • 6.5.1. U.K. Sports App Market
    • 6.5.2. Germany Sports App Market
    • 6.5.3. France Sports App Market
    • 6.5.4. Spain Sports App Market
    • 6.5.5. Italy Sports App Market
    • 6.5.6. Rest of Europe Sports App Market
  • 6.6. Asia-Pacific Sports App Market Snapshot
    • 6.6.1. China Sports App Market
    • 6.6.2. India Sports App Market
    • 6.6.3. Japan Sports App Market
    • 6.6.4. Australia Sports App Market
    • 6.6.5. South Korea Sports App Market
    • 6.6.6. Rest of Asia Pacific Sports App Market
  • 6.7. Latin America Sports App Market Snapshot
    • 6.7.1. Brazil Sports App Market
    • 6.7.2. Mexico Sports App Market
  • 6.8. Middle East & Africa Sports App Market
    • 6.8.1. Saudi Arabia Sports App Market
    • 6.8.2. South Africa Sports App Market
    • 6.8.3. Rest of Middle East & Africa Sports App Market

Chapter 7. Competitive Intelligence

  • 7.1. Key Company SWOT Analysis
    • 7.1.1. Company 1
    • 7.1.2. Company 2
    • 7.1.3. Company 3
  • 7.2. Top Market Strategies
  • 7.3. Company Profiles
    • 7.3.1. 365Scores Ltd
      • 7.3.1.1. Key Information
      • 7.3.1.2. Overview
      • 7.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 7.3.1.4. Product Summary
      • 7.3.1.5. Recent Developments
    • 7.3.2. ESPN, Inc.
    • 7.3.3. NBCUniversal, Inc.
    • 7.3.4. Warner Media, LLC
    • 7.3.5. Penn Entertainment, Inc.,
    • 7.3.6. SuperSport
    • 7.3.7. LIVESCORE Group Limited
    • 7.3.8. beIN SPORTS
    • 7.3.9. DAZN Group Limited
    • 7.3.10. FuboTV Inc.

Chapter 8. Research Process

  • 8.1. Research Process
    • 8.1.1. Data Mining
    • 8.1.2. Analysis
    • 8.1.3. Market Estimation
    • 8.1.4. Validation
    • 8.1.5. Publishing
  • 8.2. Research Attributes
  • 8.3. Research Assumption
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