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시장보고서
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세계의 레토르트 포장 시장 규모 조사 및 예측 : 유형별, 소재별, 최종사용자별, 지역별 분석(2023-2030년)Global Retort Packaging Market Size study & Forecast, by Type (Trays, Cartons, Others, Pouches, Others) by Material (Paperboard, Aluminum foil, Polypropylene, Others), by End User (Food, Beverages, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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세계의 레토르트 포장 시장은 2022년에 약 38억 7,000만 달러로 평가되며, 예측 기간인 2023-2030년에는 5.20% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
레토르트 포장은 열을 이용하여 식품을 살균하고 밀폐된 용기에 밀봉하는 포장의 일종입니다. 레토르트 포장 과정을 레토르트 살균이라고 하며, 일반적으로 다양한 식품의 보존 및 포장에 사용됩니다. 레토르트 포장의 목적은 유해한 미생물, 효소 및 기타 부패 물질을 제거하여 포장 식품의 유통 기한을 연장하는 것입니다. 또한 가볍고 컴팩트한 포장재에 대한 수요 증가, 편리하고 바로 먹을 수 있는 식사에 대한 수요 증가, 지속가능성에 대한 관심 증가, 2023-2030년의 예측 기간 중 시장에 유리한 수요를 창출할 것으로 예상되는 편의 식품 산업의 성장 등이 있습니다.
또한 편리한 식품에 대한 수요 증가는 레토르트 포장 시장의 성장에 중요한 역할을 하고 있습니다. 소비자들은 점점 더 편리하고 시간을 절약할 수 있는 식품을 찾고 있습니다. 즉석 조리 식품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 별도의 조리 과정 없이 바로 조리하여 먹을 수 있는 식품에 대한 수요를 증가시키고 있습니다. 레토르트 포장은 이러한 식사의 보존을 가능하게 하고, 냉장 보관 없이도 장기간 안전하고 풍미를 유지할 수 있도록 보장합니다. 이처럼 편의식품에 대한 수요 증가는 시장 성장을 지원할 것으로 예상되며, Statista에 따르면 2019년 편의식품 시장 규모는 82억 4,000만 달러, 2022년에는 202억 8,000만 달러, 2025년에는 398억 1, 000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 또한 E-Commerce 분야의 성장과 식품 무역의 세계화는 시장 성장에 유리한 기회를 창출할 것으로 예상됩니다. 그러나 설비 투자 증가와 원자재 가격의 불확실성은 2023-2030년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해할 것으로 보입니다.
세계의 레토르트 포장 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미는 편리하고 바로 먹을 수 있는 식사에 대한 수요 증가, 포장재 기술 발전, 식품 안전에 대한 인식과 관심 증가, 주요 시장 기업의 존재 등으로 인해 2022년 가장 큰 시장 점유율을 차지하며 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 반면, 아시아태평양은 E-Commerce의 부상, 지속가능한 포장 솔루션에 대한 중요성 증가, 가공 및 조리 식품에 대한 수요 증가, 도시화 진행, 라이프스타일 변화 등의 요인으로 인해 예측 기간 중 가장 빠른 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
본 조사의 목적은 최근의 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 정의하고, 향후 수년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 조사 대상국내 산업의 질적·양적 측면을 포함시키도록 설계되고 있습니다.
또한 시장의 향후 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제 등의 중요한 측면에 관한 상세 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도 및 제품 제공의 상세 분석과 함께 이해관계자가 투자하기 위한 미시적 시장의 잠재적 기회도 포함하고 있습니다.
Global Retort Packaging Market is valued approximately at USD 3.87 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.20% over the forecast period 2023-2030. Retort packaging is a type of packaging that involves the use of heat to sterilize food and then seal it in airtight containers. The process of retort packaging is called retort sterilization, and it is commonly used for preserving and packaging a variety of food products. The goal of retort packaging is to extend the shelf life of the packaged food by eliminating harmful microorganisms, enzymes, and other spoilage agents. Moreover, growing demand for lightweight and compact packaging materials, rising demand for convenient and ready-to-eat meals, increasing focus on sustainability and growing convenience food industry that is anticipated to create the lucrative demand for the market during forecast period 2023-2030.
Additionally, the growing demand for convenience foods plays a crucial role in supporting the growth of the retort packaging market. Consumers are increasingly seeking convenient and time-saving food options. Ready-to-eat meals, which can be quickly prepared or consumed without extensive cooking, are in high demand. Retort packaging allows for the preservation of such meals, ensuring that they remain safe and flavorful over an extended period without the need for refrigeration. Thus, the growing convenience foods demand is anticipated to support the market growth. According to Statista, in 2019 the convenience food market is valued USD 8.24 billion; in 2022, the number reached USD 20.28 billion and it is anticipated to reach USD 39.81 billion by 2025. Moreover, the growing eE-commerce sectors, and globalization of food trade is anticipated to create the lucrative opportunity for the market growth. However, the higher capital investments, and uncertain prices of raw materials stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Retort Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 with largest market share owing to the growing demand for convenient, ready-to-eat meals, technological advancements in packaging materials, increasing growing awareness and concerns about food safety, and presence of key market players. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the fastest growth rate during the forecast period, owing to factors such as the rise of e-commerce, growing emphasis on sustainable packaging solutions, increasing demand for processed and ready-to-eat foods, rising urbanization and changing lifestyles that anticipated to support the region market growth.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: