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시장보고서
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세계의 활성포장 시장 규모 조사 및 예측 : 유형별, 용도별, 지역별 분석(2023-2030년)Global Active Packaging Market Size study & Forecast, by Type, by Application and Regional Analysis, 2023-2030 |
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세계의 활성포장 시장은 2022년에 약 238억 7,000만 달러로 평가되며, 예측 기간인 2023-2030년에는 9.49% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
활성포장은 함유된 식품의 영양가, 관능적 특성 및 일반적인 품질을 효과적으로 유지하고 잠재적으로 강화하여 유통 기한을 연장하기 위해 고안된 포장 기술입니다. 이 참신한 접근 방식은 현대 소비자의 취향이 진화함에 따라 신선하고 바로 먹을 수 있는 제품(종종 부분적으로 조리된 제품)에 점점 더 매력을 느끼는 현대 소비자의 취향에 부응하여 탄생했습니다. 신선하고, 소비하기 쉽고, 휴대가 간편한 식품에 대한 도시 거주자와 직장인들의 선호도가 높아지면서 활성포장 솔루션의 필요성이 크게 증가하고 있습니다. 또한 식품 및 음료 및 의약품과 같은 분야에서는 포장에 특정 품목의 세부 정보를 기재해야 하는 경우가 많아 활성포장 시장 수요를 더욱 자극하고 있습니다.
도시화는 많은 지역에서 통제할 수 없는 현상으로, 사람들의 라이프스타일이 크게 변화하고 식습관도 변화하고 있습니다. Eating Better가 2020년 실시한 Ready Meals Snapshot Survey에 따르면 영국 성인의 88%가 아침, 점심, 저녁 식사로 포장된 식품을 정기적으로 섭취하는 것으로 나타났습니다. 저녁 식사, 즉석조리식품을 정기적으로 섭취하고 있으며, 5명 중 2명은 매주 포장된 식사를 선택하는 것으로 나타났습니다. 예측 기간 중 세계 활성포장 시스템 시장은 추적 시간 단축과 제품 모니터링의 효율성 향상으로 인한 기회로부터 이익을 얻을 수 있는 태세를 갖추고 있습니다. 지속가능하고 내구성이 뛰어난 제품에 대한 판매자와 소비자 모두의 요구가 증가함에 따라 예측 기간 중 큰 성장 기회가 있을 것으로 보입니다. 그러나 활성포장으로 포장된 장기 보존 식품을 섭취할 경우 발생할 수 있는 잠재적인 부작용은 건강을 중시하는 소비자들에게 위협이 되고 있습니다. 이러한 기준의 부족은 2022-2030년의 예측 기간 중 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용하고 있습니다.
세계 활성포장 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미는 2022년 시장을 장악했습니다. 첨단 포장 기술에서 스마트 라벨과 센서의 활용이 이 지역 시장 점유율을 크게 높이는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 아시아태평양은 예측 기간 중 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 그 요인으로는 음식물 쓰레기에 대한 관심 증가, 지속가능한 포장 솔루션의 필요성, 도시화로 인한 소비자의 식습관 변화 등을 들 수 있습니다.
본 조사의 목적은 최근 다양한 부문 및 국가의 시장 규모를 정의하고, 향후 수년간 가치를 예측하는 것입니다. 조사 대상국에서 산업의 질적·양적 측면 양측을 포함시키도록 설계되고 있습니다.
또한 시장의 향후 성장을 규정하는 촉진요인 및 과제 등의 중요한 측면에 관한 상세 정보도 제공하고 있습니다. 또한 주요 기업의 경쟁 구도 및 제품 제공의 상세 분석과 함께 이해관계자가 투자하기 위한 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 통합하고 있습니다.
Global Active Packaging Market is valued at approximately USD 23.87 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.49% during the forecast period 2023-2030. Active packaging is a packaging technique crafted to proficiently maintain and potentially augment the nutritional value, sensory properties, and general quality of the contained food products, thereby extending their storage duration. This novel approach has arisen in reaction to the evolving tastes of modern consumers, who are increasingly drawn to readily available, fresh products, often partially prepared. The rising preference among urban and employed populations for fresh, easily consumable, and conveniently transportable food items substantially drives the need for active packaging solutions. Additionally, sectors such as Food & Beverage and Pharmaceuticals require specific item details to be included on the packaging, further stimulating demand for the Active Packaging Market.
Urbanization has been an uncontrollable phenomenon in numerous regions, leading to significant shifts in people's lifestyles and subsequent evolution of eating habits. Based on the Ready Meals Snapshot Survey conducted by Eating Better, in 2020, it was found that 88% of adults in the United Kingdom regularly consume ready breakfasts, dinners, or ready-to-cook food items, with two out of five individuals opting for packaged meals every week. Over the forecast period, the global Active Packaging Systems Market is poised to benefit from opportunities arising from shorter tracking durations and improved effectiveness in product monitoring. The increasing desire for sustainable and durable products, driven by both sellers and consumers, represents a significant growth opportunity during the forecast period. Nonetheless, the potential adverse effects of consuming long-preserved food packaged via active packaging pose a threat to health-conscious consumers, attributed to the absence of market standards. This lack of standards impedes market growth during the projected period 2022-2030.
The key regions considered for the Global Active Packaging Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 The utilization of smart labels and sensors within advanced packaging technology stands as the primary factor contributing to the substantial market share of this region. Asia Pacific is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as growing concern for food waste, the need for sustainable packaging solutions, and changes in the eating habits of the consumers due to urbanization are considered to be factors of growth for this region throughout the forecast period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: