시장보고서
상품코드
1486420

세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 규모 조사 : 제품별, 장착 유형별, 차량 유형별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global Automotive Infotainment Market Size study, by Product, by Fit Type, by Vehicle Type and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 자동차용 인포테인먼트 시장은 2023년 약 149억 9,000만 달러 규모에 달했으며, 예측 기간인 2024년부터 2032년까지 9.90% 이상의 견조한 성장률을 기록할 것으로 전망됩니다.

자동차용 인포테인먼트는 탑승자에게 엔터테인먼트, 내비게이션, 통신 및 기타 멀티미디어 기능을 제공하는 자동차 내 통합 시스템을 말합니다. 이 기술에는 일반적으로 오디오 및 비디오 재생, 위성 내비게이션, 스마트폰과의 통합, 인터넷 연결, 전반적인 운전 경험을 향상시키기 위한 다양한 애플리케이션 등의 기능이 포함됩니다. 세계 자동차용 인포테인먼트 시장의 확산은 주문형 음악, 스마트폰 연결, 라이브 오디오 스트리밍과 같은 기능의 지속적인 통합에 기인합니다.

차량에 대한 인사이트와 데이터를 강화하기 위한 차량 텔레매틱스에 대한 수요 증가는 세계 자동차용 인포테인먼트 시장의 주요 촉진요인이며, ADAS(첨단 운전자 보조 시스템), AR(증강현실), 실시간 데이터 수집, IoT(사물인터넷)와 같은 첨단 기술들을 인포테인먼트 시스템에 통합하는 것이 중요해지면서 운전자의 안전과 편의성이 향상되어 전 세계 자동차용 인포테인먼트 시스템 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 각국 정부는 승객의 안전을 우선시하며 자동차의 ADAS(첨단 운전자 보조 시스템)에 초점을 맞춘 법과 규제를 마련하고 있습니다. 그러나 신차 구매자의 인식 부족과 기술적으로 진보된 인포테인먼트 시스템의 사용자 매뉴얼에 대한 경시 풍조는 세계 자동차용 인포테인먼트 시장 성장의 걸림돌로 작용하고 있습니다. 또한, 첨단 인포테인먼트 시스템의 데이터 조작 및 코드 덮어쓰기 위험은 보안 침해 및 데이터 해킹을 유발할 수 있어 2022-2032년 시장 성장을 저해할 수 있습니다.

세계 자동차용 인포테인먼트 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 지역으로, 2023년 북미가 가장 큰 지역 시장으로 부상했습니다. 아시아태평양은 소득 수준 향상과 높은 수요로 인해 승용차 판매와 생산이 증가하고 있으며, 특히 고급 및 중형 프리미엄 부문에서 승용차 판매와 생산이 증가하고 있기 때문에 성장이 예상됩니다. 또한, 이 지역에서 전기자동차의 견인력이 높아지면서 차량용 엔터테인먼트 시스템에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다. 주요 장점으로는 향상된 연결성, 사용자 경험, 핸즈프리 조작, 다양한 엔터테인먼트 옵션 등이 있습니다. 또한, 아시아태평양은 예측 기간 동안 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

이 보고서에 포함된 주요 시장 기업

  • Alpine Electronics,Inc.
  • Clarion Co.
  • Continental AG
  • Delphi Automotive PLC
  • Denso Corporation
  • Harman International
  • JVC KENWOOD Corporation
  • Panasonic Holdings Corporation
  • Pioneer Corporation
  • Visteon Corporation

목차

제1장 세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 정의와 조사 가정

  • 조사 목적
  • 시장 정의
  • 조사 가정
    • 포함 사항·제외 사항
    • 제한사항
    • 공급측 분석
      • 입수 가능성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자의 관점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술 진보
      • 친환경
      • 소비자의 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제2장 주요 요약

  • 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 제품별
    • 장착 유형별
    • 차종별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론과 제안

제3장 세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 과제
  • 시장 기회

제4장 세계의 자동차용 인포테인먼트 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델로의 미래지향적 접근법
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 제품별, 2022-2032년

  • 오디오 유닛
  • 디스플레이 유닛
  • 헤드업 디스플레이
  • 내비게이션 유닛
  • 통신 유닛

제6장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 장착 유형별, 2022-2032년

  • OEM(제조업체개발생산) 장착
  • 애프터마켓

제7장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 차종별, 2022-2032년

  • 승용차
  • 상용차

제8장 자동차용 인포테인먼트 세계 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 미국
      • 제품 내역 규모와 예측, 2022-2032년
      • 피트 유형 내역 규모와 예측, 2022-2032년
      • 차종 내역 규모와 예측, 2022-2032년
    • 캐나다의 자동차용 인포테인먼트 시장
  • 유럽의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 영국의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 독일의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 프랑스의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 스페인의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 이탈리아의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 기타 유럽의 자동차용 인포테인먼트 시장
  • 아시아태평양의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 중국의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 인도의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 일본의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 호주의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 한국의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 기타 아시아태평양의 자동차용 인포테인먼트 시장
  • 라틴아메리카의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 브라질의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 멕시코의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 기타 라틴아메리카의 자동차용 인포테인먼트 시장
  • 중동 및 아프리카의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 사우디아라비아의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 남아프리카공화국의 자동차용 인포테인먼트 시장
    • 기타 중동 및 아프리카의 자동차용 인포테인먼트 시장

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Alpine Electronics Inc,
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Clarion Co., Ltd.
    • Continental AG
    • Delphi Automotive PLC
    • Denso Corporation
    • Harman International
    • JVC KENWOOD Corporation
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Pioneer Corporation
    • Visteon Corporation

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
ksm 24.06.04

Global Automotive Infotainment Market is valued at approximately USD 14.99 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.90% during the forecast period 2024-2032. Automotive infotainment refers to the integrated system within vehicles that provides entertainment, navigation, communication, and other multimedia functionalities to occupants. This technology typically includes features such as audio and video playback, satellite navigation, smartphone integration, internet connectivity, and various applications designed to enhance the overall driving experience. The pervasive nature of the Global Automotive Infotainment Market can be attributed to the ongoing integration of features such as on-demand music, smartphone connectivity, and live audio streaming.

Growing demand for Vehicle Telematics for enhanced vehicle insights and data is a major driver for the Global Automotive Infotainment Market. The heightened emphasis on integrating advanced technologies such as driver assistance, augmented reality, real-time data collection, and the Internet of Things (IoT) into infotainment systems enhances both driver safety and experience, consequently fueling demand for the Global automotive infotainment system. Furthermore, Governments globally prioritize passenger safety, drafting laws and regulations focusing on Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in vehicles. However, limited awareness among new-vehicle buyers, neglect user manuals for technologically advanced infotainment systems, poses a barrier to Global Automotive Infotainment Market growth. Moreover, the risk of data manipulation and code overwriting in advanced infotainment systems can result in security breaches and data hacking, thereby impeding market growth between 2022 and 2032.

The key regions considered for the global Automotive Infotainment market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America was the largest regional market. The expected growth in the APAC region can be attributed to rising sales and production of passenger cars, particularly in the luxury and mid-sized premium segments due to increasing income levels and high demand. The increasing traction for electric vehicles in the region is also expected to drive demand for in-car entertainment systems. Major benefits include enhanced connectivity, user experience, hands-free operation, and a diverse range of entertainment options. Moreover, Asia Pacific is expected to grow with a high growth rate in the forecatsted period.

Major market player included in this report are:

  • Alpine Electronics,Inc.
  • Clarion Co., Ltd.
  • Continental AG
  • Delphi Automotive PLC
  • Denso Corporation
  • Harman International
  • JVC KENWOOD Corporation
  • Panasonic Holdings Corporation
  • Pioneer Corporation
  • Visteon Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product

  • Audio Unit
  • Display Unit
  • Heads-Up Display
  • Navigation Unit
  • Communication Unit

By Fit Type

  • Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted
  • Aftermarket

By Vehicle Type

  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1.Global Automotive Infotainment Market Definition and Research Assumptions

  • 1.1.Research Objective
  • 1.2.Market Definition
  • 1.3.Research Assumptions
    • 1.3.1.Inclusion & Exclusion
    • 1.3.2.Limitations
    • 1.3.3.Supply Side Analysis
      • 1.3.3.1.Availability
      • 1.3.3.2.Infrastructure
      • 1.3.3.3.Regulatory Environment
      • 1.3.3.4.Market Competition
      • 1.3.3.5.Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 1.3.4.Demand Side Analysis
      • 1.3.4.1.Regulatory frameworks
      • 1.3.4.2.Technological Advancements
      • 1.3.4.3.Environmental Considerations
      • 1.3.4.4.Consumer Awareness & Acceptance
  • 1.4.Estimation Methodology
  • 1.5.Years Considered for the Study
  • 1.6.Currency Conversion Rates

Chapter 2.Executive Summary

  • 2.1.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecast (2022- 2032)
  • 2.2.Regional Summary
  • 2.3.Segmental Summary
    • 2.3.1.By Product
    • 2.3.2.By Fit Type
    • 2.3.3.By Vehicle Type
  • 2.4.Key Trends
  • 2.5.Recession Impact
  • 2.6.Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 3.Global Automotive Infotainment Market Dynamics

  • 3.1.Market Drivers
  • 3.2.Market Challenges
  • 3.3.Market Opportunities

Chapter 4.Global Automotive Infotainment Market Industry Analysis

  • 4.1.Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1.Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2.Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3.Threat of New Entrants
    • 4.1.4.Threat of Substitutes
    • 4.1.5.Competitive Rivalry
    • 4.1.6.Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7.Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2.PESTEL Analysis
    • 4.2.1.Political
    • 4.2.2.Economical
    • 4.2.3.Social
    • 4.2.4.Technological
    • 4.2.5.Environmental
    • 4.2.6.Legal
  • 4.3.Top investment opportunity
  • 4.4.Top winning strategies
  • 4.5.Disruptive Trends
  • 4.6.Industry Expert Perspective
  • 4.7.Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Product 2022-2032

  • 5.1.Audio Unit
  • 5.2.Display Unit
  • 5.3.Heads-Up Display
  • 5.4.Navigation Unit
  • 5.5.Communication Unit

Chapter 6.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Fit Type 2022-2032

  • 6.1.Original Equipment Manufacturer (OEM) Fitted
  • 6.2.Aftermarket

Chapter 7.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032

  • 7.1.Passenger Cars
  • 7.2.Commercial Vehicles

Chapter 8.Global Automotive Infotainment Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1.North America Automotive Infotainment Market
    • 8.1.1.U.S. Automotive Infotainment Market
      • 8.1.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2.Fit Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3.Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2.Canada Automotive Infotainment Market
  • 8.2.Europe Automotive Infotainment Market
    • 8.2.1.U.K. Automotive Infotainment Market
    • 8.2.2.Germany Automotive Infotainment Market
    • 8.2.3.France Automotive Infotainment Market
    • 8.2.4.Spain Automotive Infotainment Market
    • 8.2.5.Italy Automotive Infotainment Market
    • 8.2.6.Rest of Europe Automotive Infotainment Market
  • 8.3.Asia-Pacific Automotive Infotainment Market
    • 8.3.1.China Automotive Infotainment Market
    • 8.3.2.India Automotive Infotainment Market
    • 8.3.3.Japan Automotive Infotainment Market
    • 8.3.4.Australia Automotive Infotainment Market
    • 8.3.5.South Korea Automotive Infotainment Market
    • 8.3.6.Rest of Asia Pacific Automotive Infotainment Market
  • 8.4.Latin America Automotive Infotainment Market
    • 8.4.1.Brazil Automotive Infotainment Market
    • 8.4.2.Mexico Automotive Infotainment Market
    • 8.4.3.Rest of Latin America Automotive Infotainment Market
  • 8.5.Middle East & Africa Automotive Infotainment Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Automotive Infotainment Market
    • 8.5.2. South Africa Automotive Infotainment Market
    • 8.5.3.Rest of Middle East & Africa Automotive Infotainment Market

Chapter 9.Competitive Intelligence

  • 9.1.Key Company SWOT Analysis
  • 9.2.Top Market Strategies
  • 9.3.Company Profiles
    • 9.3.1. Alpine Electronics Inc,
      • 9.3.1.1.Key Information
      • 9.3.1.2.Overview
      • 9.3.1.3.Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4.Product Summary
      • 9.3.1.5.Market Strategies
    • 9.3.2.Clarion Co., Ltd.
    • 9.3.3.Continental AG
    • 9.3.4.Delphi Automotive PLC
    • 9.3.5.Denso Corporation
    • 9.3.6.Harman International
    • 9.3.7.JVC KENWOOD Corporation
    • 9.3.8.Panasonic Holdings Corporation
    • 9.3.9.Pioneer Corporation
    • 9.3.10.Visteon Corporation

Chapter 10.Research Process

  • 10.1.Research Process
    • 10.1.1.Data Mining
    • 10.1.2.Analysis
    • 10.1.3.Market Estimation
    • 10.1.4.Validation
    • 10.1.5.Publishing
  • 10.2.Research Attributes
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제