시장보고서
상품코드
1486458

세계의 미니버스 시장 규모 조사 : 추진력별, 최종 사용자별, 좌석수별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global Minibus Market Size study, by Propulsion (IC engine, and Electric) by End User (Schools, Tourism, and Others) by Seating Capacity (Less than 20 seats, and More than 20 seats) and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    


■ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 미니버스 시장 규모는 2023년 약 102억 1,000만 달러에 달했고, 예측 기간인 2024년부터 2032년까지 4.72% 이상의 견조한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

미니버스는 소수의 승객을 태울 수 있도록 설계된 소형 승용차다. 좌석은 최대 40명을 수용할 수 있습니다. 이 미니버스는 공항에서의 대규모 인원 수송, 도시 내 단거리 및 중거리 이동 등 다양한 교통 수요에 자주 이용됩니다. 대형 버스의 공간과 소형 버스의 기동성을 모두 갖춘 타협하지 않는 버스입니다. 기존 지붕, 하이탑, 2도어, 1도어 등 다양한 스타일이 있습니다. 교외나 도심의 교통수단에서 미니버스는 경쾌하고, 혼잡한 도심을 통과하며, 대형버스가 진입하기 어려운 좁은 장소에도 들어갈 수 있습니다.

셔틀 서비스에 대한 수요 증가는 미니버스 시장의 성장을 가속하는 중요한 요인이 되고 있습니다. 도시화와 도시로의 인구 집중이 증가함에 따라 효과적이고 적응력이 높은 대중교통 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 셔틀 서비스는 호텔 픽업, 기업 셔틀, 공항 셔틀 등 도시와 교외의 다양한 교통 수요에 대응하고 있습니다. 미니버스는 비용 효율성, 이동성 및 중간 수용력 측면에서 이러한 셔틀 서비스에 특히 적합합니다. 예를 들어, 2023년 10월 서섹스 아트 셔틀(Sussex Art Shuttle)은 타우너 이스트본과 찰스턴의 예술 공연장을 연결하는 미니버스 셔틀 서비스를 시작했습니다. 셔틀 서비스를 제공하는 기업이나 단체에서 미니버스를 선호하는 이유는 승객 수용 능력과 운행 효율성의 균형이 잘 맞기 때문입니다. 미니버스는 승객에게 보다 개별적인 서비스를 제공하는 데 적합하며, 대형 버스보다 짧은 주차 공간과 좁은 도로에서 운행할 수 있습니다. 그러나 규제 제약과 경쟁 압력은 2022년부터 2032년까지 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.

미니버스 세계 시장 조사에서 고려한 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 중남미, 기타 유럽이며, 2023년 유럽이 가장 규모가 큰 지역 시장으로 부상할 것으로 예상됩니다. 인구 밀도가 높은 유럽 도시 지역에서는 효과적인 대중 교통 시스템이 필요합니다. 미니버스는 마지막 1마일의 연결성을 제공하고 대형 버스가 진입할 수 없는 노선을 지원하는 데 중요한 역할을 합니다. 미니버스는 도시의 배기가스 및 교통량 감소에 대한 관심이 높아짐에 따라 대중 교통의 일부로 점점 더 많은 수요가 증가하고 있습니다. 또한 유럽은 매년 수백만 명의 관광객이 찾는 인기 여행지입니다. 관광객의 다양한 교통 수요를 충족시키기 위해 미니 버스는 관광 투어, 공항 교통편, 여행 서비스 등에 자주 사용됩니다. 한편, 아시아태평양 시장은 예측 기간 동안 가장 빠른 속도로 발전할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에 포함된 주요 시장 기업은 다음과 같습니다.
  • Volkswagen Group
  • Mercedes-Benz Group AG
  • Marcopolo SA
  • FORCE MOTORS Ltd
  • Ford Motor Company
  • Karsan
  • Tata Motors
  • Hyundai Motor Company
  • Toyota Motor Corporation

목차

제1장 세계의 미니 버스 시장 정의와 조사의 전제조건

  • 조사 목적
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제조건
    • 포함 사항 및 제외 사항
    • 제한 사항
    • 공급측 분석
      • 가용성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자 시점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상년도
  • 통화 환산율

제2장 주요 요약

  • 세계의 미니 버스 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 추진력별
    • 최종사용자별
    • 좌석수별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제3장 세계의 미니 버스 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제
  • 시장 기회

제4장 세계의 미니 버스 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 바이어의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델에 대한 미래적 접근
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 견해
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제5장 세계의 미니 버스 시장 규모와 예측 : 추진력별, 2022-2032년

  • IC 엔진
  • 전기

제6장 세계의 미니 버스 시장 규모와 예측 : 최종사용자별, 2022-2032년

  • 학교
  • 관광
  • 기타

제7장 세계의 미니 버스 시장 규모와 예측 : 좌석수별, 2022-2032년

  • 20석 미만
  • 20석 이상

제8장 세계의 미니 버스 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미의 미니 버스 시장
    • 미국
      • 추진력 내역 규모와 예측, 2022-2032년
      • 최종사용자 내역 규모와 예측, 2022-2032년
      • 좌석수 내역 규모와 예측, 2022-2032년
    • 캐나다의 미니 버스 시장
  • 유럽의 미니 버스 시장
    • 영국의 미니 버스 시장
    • 독일의 미니 버스 시장
    • 프랑스의 미니 버스 시장
    • 스페인의 미니 버스 시장
    • 이탈리아의 미니 버스 시장
    • 기타 유럽의 미니 버스 시장
  • 아시아태평양의 미니 버스 시장
    • 중국의 미니 버스 시장
    • 인도의 미니 버스 시장
    • 일본의 미니 버스 시장
    • 호주의 미니 버스 시장
    • 한국의 미니 버스 시장
    • 기타 아시아태평양의 미니 버스 시장
  • 라틴아메리카의 미니 버스 시장
    • 브라질의 미니 버스 시장
    • 멕시코의 미니 버스 시장
    • 기타 라틴아메리카의 미니 버스 시장
  • 중동 및 아프리카의 미니 버스 시장
    • 사우디아라비아의 미니 버스 시장
    • 남아프리카공화국의 미니 버스 시장
    • 기타 중동 및 아프리카의 미니 버스 시장

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • IVECO S.P.A
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Volkswagen Group
    • Mercedes-Benz Group AG
    • Marcopolo SA
    • FORCE MOTORS Ltd
    • Ford Motor Company
    • Karsan
    • Tata Motors
    • Hyundai Motor Company
    • Toyota Motor Corporation

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
LSH 24.06.04

Global Minibus Market is valued approximately USD 10.21 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.72% over the forecast period 2024-2032. A minibus is a small passenger vehicle designed to accommodate a small group of passengers. It can accommodate up to 40 people in seats. These minibuses are commonly used for a variety of transportation needs, including as picking up and dropping off large groups of people at airports or for short to medium distance travel within cities. With room for bigger buses and the maneuverability of a smaller buses, it offers a compromise. They come in a range of styles, including conventional roof, high-top, 2-door, and 1-door models. When it comes to suburban and urban transit, minibuses are nimble and fit through crowded city streets and into tight spots that are challenging for larger buses to enter.

The rising demand for shuttle services is a significant driver propelling the growth of the minibus market. The need for effective and adaptable public transportation systems grows as urbanization and population concentration in cities increase. Shuttle services address a variety of transportation needs in urban and suburban areas, from hotel pickups to corporate shuttles and airport transfers. Because of their cost-effectiveness, mobility, and intermediate capacity, minibuses are especially well-suited for these shuttle services. For instance, in October 2023, Sussex Art Shuttle launched minibus shuttle services to connect Towner Eastbourne and both Charleston art venues, permitting visitors the chance to visit several art sites for single fee. Minibuses are frequently preferred by companies and organizations that provide shuttle services because they provide a balance between passenger capacity and operational efficiency. Minibuses are more suited to provide more individualized service to passengers and can fit through shorter parking spaces and narrower streets than larger buses. However, regulatory constraints and a competitive pressure, will stifle market growth between 2022 and 2032.

The key regions considered for the Global Minibus market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, Europe was the largest regional market. Europe's densely populated urban areas require effective public transportation systems. Minibuses is important in providing last-mile connectivity, helping routes where larger buses may not be able to enter. Minibuses are becoming more and more in demand to be a part of public transportation fleets as attention turns to reducing emissions and traffic in cities. Moreover, Europe is a popular travel destination, drawing millions of tourists there each. In order to meet the various transportation demands of tourists, minibuses are frequently utilized for sightseeing tours, airport transfers, and excursion services. The market in Asia Pacific, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:

  • IVECO S.P.A
  • Volkswagen Group
  • Mercedes-Benz Group AG
  • Marcopolo SA
  • FORCE MOTORS Ltd
  • Ford Motor Company
  • Karsan
  • Tata Motors
  • Hyundai Motor Company
  • Toyota Motor Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Propulsion

  • IC engine
  • Electric

By End User

  • Schools
  • Tourism
  • Others

By Seating Capacity

  • Less than 20 seats
  • More than 20 seats

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1.Global Minibus Market Definition and Research Assumptions

  • 1.1.Research Objective
  • 1.2.Market Definition
  • 1.3.Research Assumptions
    • 1.3.1.Inclusion & Exclusion
    • 1.3.2.Limitations
    • 1.3.3.Supply Side Analysis
      • 1.3.3.1.Availability
      • 1.3.3.2.Infrastructure
      • 1.3.3.3.Regulatory Environment
      • 1.3.3.4.Market Competition
      • 1.3.3.5.Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 1.3.4.Demand Side Analysis
      • 1.3.4.1.Regulatory frameworks
      • 1.3.4.2.Technological Advancements
      • 1.3.4.3.Environmental Considerations
      • 1.3.4.4.Consumer Awareness & Acceptance
  • 1.4.Estimation Methodology
  • 1.5.Years Considered for the Study
  • 1.6.Currency Conversion Rates

Chapter 2.Executive Summary

  • 2.1.Global Minibus Market Size & Forecast (2022- 2032)
  • 2.2.Regional Summary
  • 2.3.Segmental Summary
    • 2.3.1.By Propulsion
    • 2.3.2.By End User
    • 2.3.3.By Seating Capacity
  • 2.4.Key Trends
  • 2.5.Recession Impact
  • 2.6.Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 3.Global Minibus Market Dynamics

  • 3.1.Market Drivers
  • 3.2.Market Challenges
  • 3.3.Market Opportunities

Chapter 4.Global Minibus Market Industry Analysis

  • 4.1.Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1.Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2.Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3.Threat of New Entrants
    • 4.1.4.Threat of Substitutes
    • 4.1.5.Competitive Rivalry
    • 4.1.6.Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7.Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2.PESTEL Analysis
    • 4.2.1.Political
    • 4.2.2.Economical
    • 4.2.3.Social
    • 4.2.4.Technological
    • 4.2.5.Environmental
    • 4.2.6.Legal
  • 4.3.Top investment opportunity
  • 4.4.Top winning strategies
  • 4.5.Disruptive Trends
  • 4.6.Industry Expert Perspective
  • 4.7.Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5.Global Minibus Market Size & Forecasts by Propulsion 2022-2032

  • 5.1.IC engine
  • 5.2.Electric

Chapter 6.Global Minibus Market Size & Forecasts by End User 2022-2032

  • 6.1.Schools
  • 6.2.Tourism
  • 6.3.Others

Chapter 7.Global Minibus Market Size & Forecasts by Seating Capacity 2022-2032

  • 7.1.Less than 20 seats
  • 7.2.More than 20 seats

Chapter 8.Global Minibus Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1.North America Minibus Market
    • 8.1.1.U.S. Minibus Market
      • 8.1.1.1. Propulsion breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2.End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3.Seating Capacity breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2.Canada Minibus Market
  • 8.2.Europe Minibus Market
    • 8.2.1.U.K. Minibus Market
    • 8.2.2.Germany Minibus Market
    • 8.2.3.France Minibus Market
    • 8.2.4.Spain Minibus Market
    • 8.2.5.Italy Minibus Market
    • 8.2.6.Rest of Europe Minibus Market
  • 8.3.Asia-Pacific Minibus Market
    • 8.3.1.China Minibus Market
    • 8.3.2.India Minibus Market
    • 8.3.3.Japan Minibus Market
    • 8.3.4.Australia Minibus Market
    • 8.3.5.South Korea Minibus Market
    • 8.3.6.Rest of Asia Pacific Minibus Market
  • 8.4.Latin America Minibus Market
    • 8.4.1.Brazil Minibus Market
    • 8.4.2.Mexico Minibus Market
    • 8.4.3.Rest of Latin America Minibus Market
  • 8.5.Middle East & Africa Minibus Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Minibus Market
    • 8.5.2. South Africa Minibus Market
    • 8.5.3.Rest of Middle East & Africa Minibus Market

Chapter 9.Competitive Intelligence

  • 9.1.Key Company SWOT Analysis
  • 9.2.Top Market Strategies
  • 9.3.Company Profiles
    • 9.3.1. IVECO S.P.A
      • 9.3.1.1.Key Information
      • 9.3.1.2.Overview
      • 9.3.1.3.Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4.Product Summary
      • 9.3.1.5.Market Strategies
    • 9.3.2. Volkswagen Group
    • 9.3.3.Mercedes-Benz Group AG
    • 9.3.4.Marcopolo SA
    • 9.3.5.FORCE MOTORS Ltd
    • 9.3.6.Ford Motor Company
    • 9.3.7.Karsan
    • 9.3.8.Tata Motors
    • 9.3.9.Hyundai Motor Company
    • 9.3.10.Toyota Motor Corporation

Chapter 10.Research Process

  • 10.1.Research Process
    • 10.1.1.Data Mining
    • 10.1.2.Analysis
    • 10.1.3.Market Estimation
    • 10.1.4.Validation
    • 10.1.5.Publishing
  • 10.2.Research Attributes
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제