시장보고서
상품코드
1507338

세계의 교육 분야 IoT 시장 규모 조사 : 제공별, 용도별, 최종 용도별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global IoT in Education Market Size study, by Offering by Application by End-User and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 교육 분야 IoT 시장은 2023년 약 92억 달러로 평가되며, 예측 기간인 2024년부터 2032년까지 18.60% 이상의 견조한 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다.

교육 분야는 사물인터넷(IoT)의 맥락에서 급격한 변화를 겪고 있습니다. 디지털 솔루션의 사용은 교육에 대한 접근성을 높일 뿐만 아니라 기존 교육 시스템의 효과와 효율성을 향상시키고 있습니다. 다양한 연령대의 학생들이 디지털 교실에서 스마트폰과 태블릿을 사용하고 있으며, IoT와 모바일 기술의 발전으로 교육 기관은 중요한 자원을 모니터링하고, 교실에서 정보 접근성을 높이고, 캠퍼스 안전을 개선할 수 있게 되었습니다. 교사와 교수는 전통적인 수업 계획을 사용하는 대신 기술의 도움을 받아 지능형 수업 계획을 설계할 수 있습니다. 또한 IoT는 학생 데이터를 수집하고 분석하여 개인의 필요와 학습 스타일에 맞는 맞춤형 학습 경험을 제공할 수 있습니다. 커넥티드 디바이스를 통한 즉각적인 피드백과 같은 트렌드는 학생들이 자신의 진행 상황과 개선이 필요한 영역을 이해하는 데 도움이 되어 학습 과정을 강화할 수 있습니다. 따라서 이러한 추세는 전 세계 교육 분야 IoT 시장 수요를 더욱 촉진할 것으로 보입니다.

고속 인터넷의 보급과 무선 기술, 특히 5G의 발전은 교육 분야에서 IoT에 대한 세계 시장 수요를 크게 촉진하고 있습니다. 초고속 인터넷은 IoT 기기에서 생성되는 방대한 양의 데이터를 빠르고 효율적으로 전송할 수 있도록 보장하고, 대화형 개인화 학습 경험에 필수적인 실시간 커뮤니케이션과 피드백을 촉진하며, 5G 기술은 연결성을 더욱 강화하여 저지연, 고 대역폭을 실현합니다. 더욱 견고하고 낮은 지연과 높은 대역폭을 제공합니다. 이를 통해 스마트보드, 인터랙티브 디스플레이, 웨어러블 건강 모니터와 같은 IoT 디바이스의 원활한 통합이 가능해져 교육 및 학습 환경을 모두 향상시킬 수 있습니다. 이러한 발전은 원격 학습과 블렌디드 러닝 모델도 지원하여 학생과 교육자들이 어디서든 상호 작용하고 리소스에 접근할 수 있도록 하여 지리적 장벽을 극복할 수 있습니다. 결과적으로 초고속 인터넷과 5G가 제공하는 향상된 연결성은 교육 현장에서 IoT 솔루션의 보급과 효과를 실현하는 데 중요한 요소로 작용하고 있습니다. 그러나 IoT 기술을 도입하기 위해서는 하드웨어, 소프트웨어, 네트워크 인프라에 대한 막대한 선행 투자가 필요하며, 프라이버시 및 보안에 대한 우려로 인해 2024-2032년 예측 기간 동안 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용하고 있습니다.

세계 교육 분야 IoT 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 지역이며, 2023년 북미는 수익 측면에서 가장 큰 시장으로 부상했습니다. 북미 교육 분야 IoT 시장은 개인화되고 적응형 학습에 대한 수요 증가와 교육 기관의 안전 및 효율성 향상에 대한 관심과 함께 IoT 기술 채택을 촉진하여 지속적인 성장이 예상됩니다. 교육 분야가 계속 진화함에 따라 IoT의 통합은 학습의 미래를 형성하는 데 중요한 역할을 할 것이며, 교육과 학생 참여를 모두 강화하는 혁신적인 솔루션을 제공할 것입니다. 아시아태평양 시장은 2024년부터 2032년까지 예측 기간 동안 가장 빠른 속도로 발전할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 세계의 교육 분야 IoT 시장 정의와 조사 가정

  • 조사 목적
  • 시장 정의
  • 조사 가정
    • 포함과 제외
    • 제한사항
    • 공급측 분석
      • 입수 가능성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자의 관점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술의 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제2장 주요 요약

  • 교육 분야 IoT 세계 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 제공별
    • 용도별
    • 최종 용도별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론과 제안

제3장 세계의 교육 분야 IoT 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 과제
  • 시장 기회

제4장 세계의 교육 분야 IoT 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델로의 미래지향적 접근법
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 교육 분야 IoT 세계 시장 규모와 예측 : 제공별, 2022-2032년

  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스

제6장 교육 분야 IoT 세계 시장 규모와 예측 : 용도별, 2022-2032년

  • 학습 관리 시스템
  • 교실 관리
  • 사무 관리
  • 기타

제7장 교육의 IoT 세계 시장 규모와 예측 : 최종 용도별, 2022-2032년

  • K-12
  • 고등교육
  • 기업

제8장 교육 분야 IoT 세계 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미의 교육 분야 IoT 시장
    • 미국
      • 제공별, 시장과 예측 2022-2032년
      • 용도별, 시장과 예측 2022-2032년
      • 최종 용도별, 시장과 예측 2022-2032년
    • 캐나다의 교육 분야 IoT 시장
  • 유럽 교육 분야 IoT 시장
    • 영국의 교육 분야 IoT 시장
    • 독일의 교육 분야 IoT 시장
    • 프랑스의 교육 분야 IoT 시장
    • 스페인의 교육 분야 IoT 시장
    • 이탈리아의 교육 분야 IoT 시장
    • 기타 유럽의 교육 분야 IoT 시장
  • 아시아태평양의 교육 분야 IoT 시장
    • 중국의 교육 분야 IoT 시장
    • 인도의 교육 분야 IoT 시장
    • 일본의 교육 분야 IoT 시장
    • 호주의 교육 분야 IoT 시장
    • 한국의 교육 분야 IoT 시장
    • 기타 아시아태평양의 교육 분야 IoT 시장
  • 라틴아메리카의 교육 분야 IoT 시장
    • 브라질의 교육 분야 IoT 시장
    • 멕시코의 교육 분야 IoT 시장
    • 기타 라틴아메리카의 교육 분야 IoT 시장
  • 중동 및 아프리카의 교육 분야 IoT 시장
    • 사우디아라비아의 교육 분야 IoT 시장
    • 남아프리카공화국 교육 분야 IoT 시장
    • 기타 중동 및 아프리카의 교육 분야 IoT 시장

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Microsoft Corporation
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Google LLC
    • Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
    • Intel Corporation
    • Oracle Corporation
    • Amazon Web Services, Inc.
    • SAP SE
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • Cisco Systems Inc.
    • IBM Corporation

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
ksm 24.07.11

Global IoT in Education Market is valued approximately USD 9.2 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.60% over the forecast period 2024-2032. The sector of education is seeing dramatic changes in the context of the Internet of Things (IoT). The use of digital solutions is not only making education more widely available but also improving the effectiveness and efficiency of conventional educational systems. Students in various age groups use smartphones and tablets in digital classrooms. The IoT and the growth of mobile technology have made it possible for educational institutions to monitor important resources, increase information access in the classroom, and improve campus safety. Instead of using traditional lesson plans, teachers and professors can design intelligent ones with the help of technology. Moreover, IoT enables the collection and analysis of student data, allowing for personalized learning experiences tailored to individual needs and learning styles. Trends such as immediate feedback through connected devices helps students understand their progress and areas needing improvement, enhancing the learning process. Thus, these trends further drive demand for the Global IoT in Education Market.

The widespread availability of high-speed internet and advancements in wireless technology, particularly 5G, significantly drive the demand for Global IoT in Education Market. High-speed internet ensures that the vast amounts of data generated by IoT devices can be transmitted quickly and efficiently, facilitating real-time communication and feedback essential for interactive and personalized learning experiences. With 5G technology, the connectivity becomes even more robust, offering lower latency and higher bandwidth. This allows for seamless integration of IoT devices such as smartboards, interactive displays, and wearable health monitors, enhancing both the teaching and learning environments. These advancements also support remote and blended learning models, enabling students and educators to interact and access resources from anywhere, thus overcoming geographical barriers. Consequently, the enhanced connectivity provided by high-speed internet and 5G is a critical enabler for the proliferation and effectiveness of IoT solutions in educational settings. However, implementing IoT technologies requires significant upfront investment in hardware, software, & network infrastructure and privacy and security concerns stifle market growth during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the global IoT in Education market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America was the dominated regional market in terms of revenue. The North American IoT in education market is poised for continued growth driven by the increasing demand for personalized and adaptive learning, combined with the focus on improving safety and efficiency in educational institutions, drives the adoption of IoT technologies. As the education sector continues to evolve, the integration of IoT will play a crucial role in shaping the future of learning, providing innovative solutions that enhance both teaching and student engagement. The market in Asia Pacific is expected to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:

  • Microsoft Corporation
  • Google LLC
  • Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
  • Intel Corporation
  • Oracle Corporation
  • Amazon Web Services, Inc.
  • SAP SE
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
  • Cisco Systems Inc.
  • IBM Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Offering

  • Hardware
  • Software
  • Service

By Application

  • Learning Management System
  • Classroom Management
  • Administration Management
  • Others

By End-User

  • K-12
  • Higher Education
  • Corporate

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global IoT in Education Market Definition and Research Assumptions

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Research Assumptions
    • 1.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 1.3.2. Limitations
    • 1.3.3. Supply Side Analysis
      • 1.3.3.1. Availability
      • 1.3.3.2. Infrastructure
      • 1.3.3.3. Regulatory Environment
      • 1.3.3.4. Market Competition
      • 1.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 1.3.4. Demand Side Analysis
      • 1.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 1.3.4.2. Technological Advancements
      • 1.3.4.3. Environmental Considerations
      • 1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Years Considered for the Study
  • 1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Global IoT in Education Market Size & Forecast (2022- 2032)
  • 2.2. Regional Summary
  • 2.3. Segmental Summary
    • 2.3.1. By Offering
    • 2.3.2. By Application
    • 2.3.3. By End-User
  • 2.4. Key Trends
  • 2.5. Recession Impact
  • 2.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 3. Global IoT in Education Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Challenges
  • 3.3. Market Opportunities

Chapter 4. Global IoT in Education Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by Offering 2022-2032

  • 5.1. Hardware
  • 5.2. Software
  • 5.3. Service

Chapter 6. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 6.1. Learning Management System
  • 6.2. Classroom Management
  • 6.3. Administration Management
  • 6.4. Others

Chapter 7. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032

  • 7.1. K-12
  • 7.2. Higher Education
  • 7.3. Corporate

Chapter 8. Global IoT in Education Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America IoT in Education Market
    • 8.1.1. U.S. IoT in Education Market
      • 8.1.1.1. Offering breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. End-User breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada IoT in Education Market
  • 8.2. Europe IoT in Education Market
    • 8.2.1. U.K. IoT in Education Market
    • 8.2.2. Germany IoT in Education Market
    • 8.2.3. France IoT in Education Market
    • 8.2.4. Spain IoT in Education Market
    • 8.2.5. Italy IoT in Education Market
    • 8.2.6. Rest of Europe IoT in Education Market
  • 8.3. Asia-Pacific IoT in Education Market
    • 8.3.1. China IoT in Education Market
    • 8.3.2. India IoT in Education Market
    • 8.3.3. Japan IoT in Education Market
    • 8.3.4. Australia IoT in Education Market
    • 8.3.5. South Korea IoT in Education Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific IoT in Education Market
  • 8.4. Latin America IoT in Education Market
    • 8.4.1. Brazil IoT in Education Market
    • 8.4.2. Mexico IoT in Education Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America IoT in Education Market
  • 8.5. Middle East & Africa IoT in Education Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia IoT in Education Market
    • 8.5.2. South Africa IoT in Education Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa IoT in Education Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Microsoft Corporation
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Google LLC
    • 9.3.3. Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
    • 9.3.4. Intel Corporation
    • 9.3.5. Oracle Corporation
    • 9.3.6. Amazon Web Services, Inc.
    • 9.3.7. SAP SE
    • 9.3.8. Huawei Technologies Co. Ltd.
    • 9.3.9. Cisco Systems Inc.
    • 9.3.10. IBM Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제