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세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모 조사 : 유형별, 트래픽별, 메시징 플랫폼별, 산업별, 용도별, 지역별, 예측(2022-2032년)

Global A2P & P2A Messaging Market Size study, by Type, by Traffic, by Messaging Platform, by Industry, by Application and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장은 2023년에 약 39억 9,000만 달러로 평가되며, 예측 기간인 2024-2032년에는 11.77% 이상의 건전한 성장률로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.

개인 간(A2P) 메시징은 일반적으로 기업이나 조직이 관리하는 용도에서 개인의 모바일 기기로 메시지를 전송하는 것을 말합니다. 이 방법은 SMS, MMS 또는 인앱 푸시 알림을 통해 알림, 경고, 마케팅 메시지, 일회용 비밀번호(OTP), 프로모션 컨텐츠 등을 전송하는 데 널리 사용되고 있습니다. 반대로 P2P(Person-to-Application) 메시징은 개인이 용도을 대상으로 커뮤니케이션을 시작할 수 있으며, 일반적으로 A2P 메시지 회신, 약속 확인, 정보 요청, 설문 조사 및 투표 참여 등에 사용됩니다. 사용됩니다.

A2P 및 P2P 메시징 시장은 모바일 메시징 서비스를 활용하여 전 세계 고객에게 도달하는 모든 비즈니스 부문을 포괄하며, SMS 전송 및 수신을 최적화하기 위한 다양한 플랫폼, 서비스 및 기술 발전에 초점을 맞추었습니다. 시장 성장의 원동력은 수익성 향상을 위한 소비자 참여의 필요성, 모바일 마케팅 및 옴니채널 광고 증가, 은행, 헬스케어, 소매, E-Commerce 등의 분야에서 고객 커뮤니케이션 서비스 채택이 증가하고 있습니다. 그러나 지역 규제, 국가별 가이드라인, 통신사 매출에 영향을 미치는 그레이루트 남용 등의 문제가 세계 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용하고 있습니다.

성장 기회로는 A2P 메시징 분야의 리치 커뮤니케이션 서비스(RCS) 통합, 개인화된 메시징 캠페인을 위한 AI 및 머신러닝, 통신사업자와 OTT(Over The Top) 기업의 협업 등이 있습니다. 또한 도달 범위를 확대하기 위해 기업 사이에서 A2P 메시징에 대한 수요가 증가하고 있으며, 유연성과 속도 면에서 클라우드 API 메시징 플랫폼에 대한 선호도가 높아지면서 시장 확대가 더욱 가속화되고 있습니다.

세계 A2P &P2A 메시징 시장의 주요 지역으로는 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 지역이 포함됩니다. 북미는 높은 스마트폰 보급률, 탄탄한 E-Commerce 부문, 높은 기술 도입으로 인해 P2P &P2A 메시징 서비스에서 북미가 지배적인 지역으로 부상하고 있습니다. 한편, 아시아태평양은 기술 혁신, 모바일 사용 증가, 모바일 가입자의 급속한 증가, 디지털 포용성(digital inclusion) 노력으로 인해 높은 성장세를 보이고 있습니다. 또한 첨단 통신 서비스의 발전과 옴니채널 통신 전략으로의 전환은 2024-2032년의 예측 기간 중 시장 확대를 위한 다양한 성장 기회를 더욱 촉진하고 있습니다.

목차

제1장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 주요 요약

  • 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모·예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 유형별
    • 트래픽별
    • 메시징 플랫폼별
    • 업계별
    • 용도별
  • 주요 동향
  • 불황의 영향
  • 애널리스트의 결론·제안

제2장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장의 정의와 조사 전제조건

  • 조사 목적
  • 시장의 정의
  • 조사 전제조건
    • 포함과 제외
    • 제한사항
    • 공급측의 분석
      • 가용성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자의 시점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술의 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상년
  • 통화 환산율

제3장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 역학

  • 시장 촉진요인
    • 수익성을 높이기 위한 소비자 관여 요구의 증가
    • 모바일 마케팅과 옴니채널 광고의 증가
    • 은행, 헬스케어, 소매, E-Commerce에서 고객 커뮤니케이션 서비스의 채택 증가
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 지역 규제와 국가별 가이드라인
    • 그레이 루트 부정 이용의 식별과 방지
  • 시장 기회
    • A2P 메시징에서 첨단 통신 서비스(RCS)
    • 퍼스널라이즈된 메시징·캠페인을 위한 AI와 기계학습의 통합
    • 통신사업자와 OTT(Over-The-Top) 기업 간 협업

제4장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델에 대한 미래적 어프로치
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 시점
  • 애널리스트의 결론·제안

제5장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모와 예측 : 유형별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • A2P
    • P2A

제6장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모와 예측 : 트래픽별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 복수 국가
    • 국내

제7장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모와 예측 : 메시징 플랫폼별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 클라우드 API 메시징 플랫폼
    • 기존형 & 매니지드 메시징 플랫폼

제8장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모와 예측 : 산업별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 항공우주·방위
    • 자동차·운송
    • 은행, 금융 서비스, 보험
    • 건축·건설·부동산
    • 소비재·소매
    • 교육
    • 에너지·유틸리티
    • 정부·공공 부문
    • 헬스케어·생명과학
    • 정보기술
    • 제조업
    • 미디어·엔터테인먼트
    • 통신 업계
    • 여행·접객(Hoapitality)

제9장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모와 예측 : 용도별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 인증 서비스
    • 고객관계관리 서비스
    • 문의해·검색 관련 서비스
    • 인터랙티브 메시지
    • 통지·얼러트
    • 프로모션 & 마케팅 서비스
    • 푸시형 컨텐츠 서비스
    • 투표·엔터테인먼트

제10장 세계의 A2P 및 P2A 메시징 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미의 A2P 및 P2A 메시징 시장
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽의 A2P 및 P2A 메시징 시장
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 A2P 및 P2A 메시징 시장
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 A2P 및 P2A 메시징 시장
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카의 A2P 및 P2A 메시징 시장
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Tata Communications Limited
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터의 가용성에 따름)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • China Telecom Global Limited
    • ClearSky Technologies, Inc.
    • Comviva Technologies Limited
    • Telnyx LLC
    • Global Message Services AG
    • Infobip Ltd.
    • LINK Mobility Group Holding ASA
    • Mavenir Systems, Inc.
    • MessageBird B.V.

제12장 조사 프로세스

  • 조사 프로세스
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
KSA 24.07.23

Global A2P & P2A Messaging Market is valued at approximately USD 3.99 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.77% over the forecast period 2024-2032. Application-to-Person (A2P) messaging refers to the transmission of messages from an application, that is generally managed by businesses or organizations, to an individual's mobile device. This method is extensively used for sending notifications, alerts, marketing messages, one-time passwords (OTPs), and promotional content via SMS, MMS, or in-app push notifications. Conversely, Person-to-Application (P2A) messaging allows individuals to initiate communication towards an application, commonly used for responding to A2P messages, confirming appointments, requesting information, or participating in surveys and votes.

The A2P & P2A messaging market encompasses all business sectors leveraging mobile messaging services to reach customers globally, focusing on various platforms, services, and technological advancements to optimize SMS delivery and reception. The market's growth is driven by the need to engage consumers to drive profitability, increased mobile marketing and omnichannel advertising, and the adoption of customer communication services in sectors like banking, healthcare, retail, and eCommerce. However, challenges such as local regulations, country-specific guidelines, and gray route abuse affecting telecom operators' revenue that is hindering the market growth across the globe.

Opportunities for growth include the integration of rich communication services (RCS) in the A2P messaging space, AI and machine learning for personalized messaging campaigns, and collaborations between telecom operators and over-the-top (OTT) players. The increasing demand for A2P messaging among businesses to expand their reach and the rising preference for Cloud API messaging platforms due to their flexibility and speed further support the market's expansion.

The key regions considered for the global A2P & P2A messaging market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is accounted as the dominating region in A2P & P2A messaging services due to higher smartphone penetration, a robust e-commerce sector, and advanced adoption of technologies. Whereas, the Asia Pacific region is witnessing high growth due to technological innovation, increasing mobile usage, rapid growth in mobile subscriptions, and digital inclusion initiatives. Additionally, the evolution of advanced communication services and businesses transitioning to omnichannel communication strategies are further leveraging various growth opportunities for market expansion over the forecast period of 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • Tata Communications Limited
  • China Telecom Global Limited
  • ClearSky Technologies, Inc.
  • Comviva Technologies Limited
  • Telnyx LLC
  • Global Message Services AG
  • Infobip Ltd.
  • LINK Mobility Group Holding ASA
  • Mavenir Systems, Inc.
  • MessageBird B.V.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:

  • A2P
  • P2A

By Traffic:

  • Multi-Country
  • National

By Messaging Platform:

  • Cloud API Messaging Platform
  • Traditional & Managed Messaging Platform

By Industry:

  • Aerospace & Defense
  • Automotive & Transportation
  • Banking, Financial Services & Insurance
  • Building, Construction & Real Estate
  • Consumer Goods & Retail
  • Education
  • Energy & Utilities
  • Government & Public Sector
  • Healthcare & Life Sciences
  • Information Technology
  • Manufacturing
  • Media & Entertainment
  • Telecommunication
  • Travel & Hospitality

By Application:

  • Authentication Services
  • Customer Relationship Management Services
  • Inquiry & Search Related Services
  • Interactive Messages
  • Notifications & Alerts
  • Promotional & Marketing Services
  • Pushed Content Services
  • Voting & Entertainment

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global A2P & P2A Messaging Market Executive Summary

  • 1.1. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Type
    • 1.3.2. By Traffic
    • 1.3.3. By Messaging Platform
    • 1.3.4. By Industry
    • 1.3.5. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global A2P & P2A Messaging Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global A2P & P2A Messaging Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Growing need for consumer engagement to drive profitability
    • 3.1.2. Increased mobile marketing and omnichannel advertising
    • 3.1.3. Rising adoption of customer communication services in banking, healthcare, retail, and eCommerce
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Local regulations and country-specific guidelines
    • 3.2.2. Identifying and preventing gray route abuse
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. High communication services (RCS) in A2P messaging
    • 3.3.2. Integration of AI and machine learning for personalized messaging campaigns
    • 3.3.3. Collaboration between telecom operators and over-the-top (OTT) players

Chapter 4. Global A2P & P2A Messaging Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. A2P
    • 5.2.2. P2A

Chapter 6. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Traffic 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Traffic Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Multi-Country
    • 6.2.2. National

Chapter 7. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Messaging Platform 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Messaging Platform Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Cloud API Messaging Platform
    • 7.2.2. Traditional & Managed Messaging Platform

Chapter 8. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Industry 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Industry Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Aerospace & Defense
    • 8.2.2. Automotive & Transportation
    • 8.2.3. Banking, Financial Services & Insurance
    • 8.2.4. Building, Construction & Real Estate
    • 8.2.5. Consumer Goods & Retail
    • 8.2.6. Education
    • 8.2.7. Energy & Utilities
    • 8.2.8. Government & Public Sector
    • 8.2.9. Healthcare & Life Sciences
    • 8.2.10. Information Technology
    • 8.2.11. Manufacturing
    • 8.2.12. Media & Entertainment
    • 8.2.13. Telecommunication
    • 8.2.14. Travel & Hospitality

Chapter 9. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. Global A2P & P2A Messaging Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 9.2.1. Authentication Services
    • 9.2.2. Customer Relationship Management Services
    • 9.2.3. Inquiry & Search Related Services
    • 9.2.4. Interactive Messages
    • 9.2.5. Notifications & Alerts
    • 9.2.6. Promotional & Marketing Services
    • 9.2.7. Pushed Content Services
    • 9.2.8. Voting & Entertainment

Chapter 10. Global A2P & P2A Messaging Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 10.1. North America A2P & P2A Messaging Market
    • 10.1.1. U.S. A2P & P2A Messaging Market
      • 10.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.1.2. Canada A2P & P2A Messaging Market
      • 10.1.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.2. Europe A2P & P2A Messaging Market
    • 10.2.1. UK A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.2. Germany A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.3. France A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.4. Spain A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.4.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.4.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.5. Italy A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.5.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.5.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.2.6. Rest of Europe A2P & P2A Messaging Market
      • 10.2.6.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.2.6.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.3. Asia-Pacific A2P & P2A Messaging Market
    • 10.3.1. China A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.2. India A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.3. Japan A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.4. Australia A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.4.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.4.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.5. South Korea A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.5.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.5.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.3.6. Rest of Asia-Pacific A2P & P2A Messaging Market
      • 10.3.6.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.3.6.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.4. Latin America A2P & P2A Messaging Market
    • 10.4.1. Brazil A2P & P2A Messaging Market
      • 10.4.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.4.2. Mexico A2P & P2A Messaging Market
      • 10.4.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.4.3. Rest of Latin America A2P & P2A Messaging Market
      • 10.4.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.4.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 10.5. Middle East & Africa A2P & P2A Messaging Market
    • 10.5.1. Saudi Arabia A2P & P2A Messaging Market
      • 10.5.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.1.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.5.2. South Africa A2P & P2A Messaging Market
      • 10.5.2.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.2.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.5.3. Rest of Middle East & Africa A2P & P2A Messaging Market
      • 10.5.3.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.2. Traffic breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.3. Messaging Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.4. Industry breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.5.3.5. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032

Chapter 11. Competitive Intelligence

  • 11.1. Key Company SWOT Analysis
  • 11.2. Top Market Strategies
  • 11.3. Company Profiles
    • 11.3.1. Tata Communications Limited
      • 11.3.1.1. Key Information
      • 11.3.1.2. Overview
      • 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 11.3.1.4. Product Summary
      • 11.3.1.5. Market Strategies
    • 11.3.2. China Telecom Global Limited
    • 11.3.3. ClearSky Technologies, Inc.
    • 11.3.4. Comviva Technologies Limited
    • 11.3.5. Telnyx LLC
    • 11.3.6. Global Message Services AG
    • 11.3.7. Infobip Ltd.
    • 11.3.8. LINK Mobility Group Holding ASA
    • 11.3.9. Mavenir Systems, Inc.
    • 11.3.10. MessageBird B.V.

Chapter 12. Research Process

  • 12.1. Research Process
    • 12.1.1. Data Mining
    • 12.1.2. Analysis
    • 12.1.3. Market Estimation
    • 12.1.4. Validation
    • 12.1.5. Publishing
  • 12.2. Research Attributes
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