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세계의 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 시장 규모 조사 : 유형별, 플랫폼별, 소프트웨어 유형별, 배포별, 최종 사용자별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global Augmented Reality and Virtual Reality Software Market Size Study by Type, Platform, Software Type, Deployment, End-User and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 시장은 2023년 약 134억 5,000만 달러로 평가되었고, 2024-2032년의 예측 기간 동안 18.43% 이상의 견조한 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.

AR 및 VR 소프트웨어는 디지털 정보를 현실 세계와 완벽하게 통합하고 몰입형 가상 경험을 창출함으로써 사용자 상호작용과 참여를 강화합니다. 첨단 3D 그래픽과 센서 기반 입력을 활용하는 이 혁신적인 기술은 엔터테인먼트, 교육, 의료, 산업 등 다양한 분야의 애플리케이션 개발에 매우 중요한 역할을 합니다. 엔터테인먼트 산업에서 AR&VR 소프트웨어의 채택이 증가하고, 교육 및 의료 분야에서 몰입형 학습에 대한 요구가 증가함에 따라 AR&VR 소프트웨어 시장의 잠재적 성장 가능성을 확인할 수 있습니다. 그러나 AR&VR 소프트웨어와 관련된 막대한 비용과 프라이버시 문제는 시장 확대에 걸림돌이 될 수 있습니다. 대기 시간 단축, 플랫폼 간 호환성 강화, 데이터 보호 강화를 위한 지속적인 기술 혁신이 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 또한, 산업용도에서 AR&VR의 활용은 제조 공정을 크게 발전시켜 향후 시장의 성장 궤도에 기여할 것으로 예상됩니다.

모바일, 데스크톱 등 다양한 플랫폼에서 AR 및 VR 소프트웨어가 빠르게 확산됨에 따라 가상 객체와 현실 환경의 상호작용이 용이해져 원활한 경험을 제공할 수 있게 되었습니다. 특히, VR 헤드셋과 콘솔은 사용자가 현실 세계와 겹쳐진 몰입형 환경을 경험할 수 있게 해줌으로써 산업 전반에 걸쳐 사용자의 몰입도를 높이고 있으며, 3D 모델링, 원격 협업, 내비게이션 등의 용도에서 AR&VR 소프트웨어의 활용이 확대되고 있습니다. AR &VR 소프트웨어의 사용 확대는 생산성과 사용자 경험을 향상시키는 데 있어 혁신의 잠재력을 강조하고 있습니다.

세계 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 시장 조사에서 고려된 주요 지역으로는 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 지역이 있습니다. 북미는 군사 훈련 및 의료 용도를 위한 AR 및 VR 기술에 대한 대규모 투자로 인해 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 시장의 수익 측면에서 지배적인 지역입니다. 또한 고품질 컨텐츠와 원활한 통합에 대한 수요에 힘입어 교육 및 엔터테인먼트용 AR&VR에 대한 관심이 높아짐에 따라 시장 확대가 더욱 가속화되고 있습니다. 한편, 아시아태평양 시장은 예측 기간 동안 가장 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 중국, 일본, 인도와 같은 국가들은 디지털 이니셔티브와 강력한 시장 확장을 통해 세계 AR&VR 소프트웨어 개발에 크게 기여하고 있습니다.

목차

제1장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 주요 요약

  • 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 유형별
    • 플랫폼별
    • 소프트웨어 유형별
    • 전개 형태별
    • 최종사용자별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제2장 세계의 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 시장 정의와 조사의 전제조건

  • 조사 목적
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제조건
    • 포함과 제외
    • 제한 사항
    • 공급측 분석
      • 가용성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자 시점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상년도
  • 통화 환산율

제3장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제
  • 시장 기회

제4장 세계의 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 바이어의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델에 대한 미래적 접근
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 견해
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제5장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 유형별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • AR 소프트웨어
    • VR 소프트웨어

제6장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 플랫폼별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 콘솔
    • 데스크톱
    • 헤드셋
    • 모바일

제7장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 소프트웨어 유형별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 3D 모델링
    • AR 원격 협업
    • 다큐멘테이션
    • 내비게이션
    • 시각화
    • VR 컨텐츠 작성
    • 워크플로우 최적화

제8장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 전개 형태별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 하이브리드
    • 온클라우드
    • 온프레미스

제9장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 최종사용자별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 항공우주 및 방위
    • 자동차 및 운송
    • 소비재 및 소매
    • 교육
    • 엔터테인먼트 및 게임
    • 헬스케어

제10장 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
    • AB Volvo
    • Advanced Micro Devices, Inc.
    • Amazon Web Services, Inc.
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • AB Volvo
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Advanced Micro Devices, Inc.
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Appinventiv Technologies Pvt. Ltd.
    • Apple Inc.
    • ARLOOPA Inc.
    • Autodesk, Inc.
    • Blippar Ltd.
    • Cisco Systems, Inc.
    • Contentful Group
    • Cosm Immersive
    • Epic Games, Inc.
    • Fyusion, Inc.
    • Google LLC
    • HQSoftware

제12장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
LSH 24.08.06

Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market is valued approximately at USD 13.45 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.43% over the forecast period 2024-2032. AR & VR software, through the seamless integration of digital information with real-world environments or the creation of fully immersive virtual experiences, enhances user interaction and engagement. This transformative technology leveraging advanced 3D graphics and sensor-based inputs that is pivotal in developing applications across diverse sectors including entertainment, education, healthcare, and industrial applications. The increasing adoption of AR & VR software in the entertainment industry and the heightened need for immersive learning in education and healthcare underscore the market's potential growth. However, substantial costs and privacy concerns associated with AR & VR software could impede market expansion. Continuous innovations aimed at reducing latency, enhancing cross-platform compatibility, and improving data protection are expected to foster market growth. Furthermore, the utilization of AR & VR in industrial applications is anticipated to significantly advance manufacturing processes, thereby contributing to the market's future growth trajectory.

The rapid deployment of AR & VR software across various platforms, such as mobile and desktop, facilitates the interaction with virtual objects and the real environment, thus offering a seamless experience. Specifically, VR headsets and consoles enable users to experience immersive environments with superimposed real-world backgrounds, enhancing user engagement across industry verticals. The expanding use of AR & VR software for applications like 3D modeling, remote collaboration, and navigation underscores its transformative potential in enhancing productivity and user experience.

The key regions considered for the global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market in terms of revenue due to significant investments in AR & VR technologies for military training and healthcare applications. Also, strong interest in AR & VR for education and entertainment, driven by the demand for high-quality content and seamless integration further supports the market expansion. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period. Countries like China, Japan, and India are making significant contributions to global AR & VR software development through digital initiatives and strong market expansion.

Major market players included in this report are:

  • AB Volvo
  • Advanced Micro Devices, Inc.
  • Amazon Web Services, Inc.
  • Appinventiv Technologies Pvt. Ltd.
  • Apple Inc.
  • ARLOOPA Inc.
  • Autodesk, Inc.
  • Blippar Ltd.
  • Cisco Systems, Inc.
  • Contentful Group
  • Cosm Immersive
  • Epic Games, Inc.
  • Fyusion, Inc.
  • Google LLC
  • HQSoftware

The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:

By Type:

  • AR Software
  • VR Software

By Platform:

  • Console
  • Desktop
  • Headsets
  • Mobile

By Software Type:

  • 3D Modeling
  • AR Remote Collaboration
  • Documentation
  • Navigation
  • Visualization
  • VR Content Creation
  • Workflow Optimization

By Deployment:

  • Hybrid
  • On-Cloud
  • On-Premises

By End-User:

  • Aerospace & Defense
  • Automotive & Transportation
  • Consumer Goods & Retail
  • Education
  • Entertainment & Gaming
  • Healthcare

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Executive Summary

  • 1.1. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Type
    • 1.3.2. By Platform
    • 1.3.3. By Software Type
    • 1.3.4. By Deployment
    • 1.3.5. By End-User
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increased adoption in entertainment and education sectors
    • 3.1.2. Growing number of AR & VR software companies
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High costs and privacy concerns
    • 3.2.2. Need for skilled operators
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Innovations in latency reduction and cross-platform compatibility
    • 3.3.2. Expanding industrial applications

Chapter 4. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. AR Software
    • 5.2.2. VR Software

Chapter 6. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Platform 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Platform Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Console
    • 6.2.2. Desktop
    • 6.2.3. Headsets
    • 6.2.4. Mobile

Chapter 7. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Software Type 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Software Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. 3D Modeling
    • 7.2.2. AR Remote Collaboration
    • 7.2.3. Documentation
    • 7.2.4. Navigation
    • 7.2.5. Visualization
    • 7.2.6. VR Content Creation
    • 7.2.7. Workflow Optimization

Chapter 8. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: Deployment Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Hybrid
    • 8.2.2. On-Cloud
    • 8.2.3. On-Premises

Chapter 9. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market: End-User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 9.2.1. Aerospace & Defense
    • 9.2.2. Automotive & Transportation
    • 9.2.3. Consumer Goods & Retail
    • 9.2.4. Education
    • 9.2.5. Entertainment & Gaming
    • 9.2.6. Healthcare

Chapter 10. Global Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 10.1. North America Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.1.1. U.S. Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
      • 10.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.2. Platform breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.3. Software Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.4. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 10.1.1.5. End-User breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 10.1.2. Canada Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.2. Europe Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.1. U.K. Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.2. Germany Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.3. France Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.4. Spain Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.5. Italy Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.2.6. Rest of Europe Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.3. Asia-Pacific Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.1. China Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.2. India Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.3. Japan Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.4. Australia Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.5. South Korea Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.3.6. Rest of Asia Pacific Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.4. Latin America Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.4.1. Brazil Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.4.2. Mexico Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.4.3. Rest of Latin America Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
  • 10.5. Middle East & Africa Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.5.1. Saudi Arabia Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.5.2. South Africa Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market
    • 10.5.3. Rest of Middle East & Africa Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) Software Market

Chapter 11. Competitive Intelligence

  • 11.1. Key Company SWOT Analysis
    • 11.1.1. AB Volvo
    • 11.1.2. Advanced Micro Devices, Inc.
    • 11.1.3. Amazon Web Services, Inc.
  • 11.2. Top Market Strategies
  • 11.3. Company Profiles
    • 11.3.1. AB Volvo
      • 11.3.1.1. Key Information
      • 11.3.1.2. Overview
      • 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 11.3.1.4. Product Summary
      • 11.3.1.5. Market Strategies
    • 11.3.2. Advanced Micro Devices, Inc.
    • 11.3.3. Amazon Web Services, Inc.
    • 11.3.4. Appinventiv Technologies Pvt. Ltd.
    • 11.3.5. Apple Inc.
    • 11.3.6. ARLOOPA Inc.
    • 11.3.7. Autodesk, Inc.
    • 11.3.8. Blippar Ltd.
    • 11.3.9. Cisco Systems, Inc.
    • 11.3.10. Contentful Group
    • 11.3.11. Cosm Immersive
    • 11.3.12. Epic Games, Inc.
    • 11.3.13. Fyusion, Inc.
    • 11.3.14. Google LLC
    • 11.3.15. HQSoftware

Chapter 12. Research Process

  • 12.1. Research Process
    • 12.1.1. Data Mining
    • 12.1.2. Analysis
    • 12.1.3. Market Estimation
    • 12.1.4. Validation
    • 12.1.5. Publishing
  • 12.2. Research Attributes
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