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세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 유형별, 장치별, 업계별, 지역별

Graphic Processing Unit Market, By Type, By Device, By Industry Vertical, and By Geography

발행일: | 리서치사: Coherent Market Insights | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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그래픽 처리 장치(GPU) 시장은 2025년에는 464억 4,000만 달러로 평가되었고, 2032년에는 1,026억 6,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025년부터 2032년에 걸쳐 CAGR 12%로 성장할 전망입니다.

보고 범위 보고서 세부 정보
기준 연도 2024년 시장 규모(2025년) 464억 4,000만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
CAGR(2025-2032년) 12.00% 가치 예측(2032년) 1,026억 6,000만 달러

GPU는 3D 및 4D 렌더링 소프트웨어, 비디오 편집 소프트웨어, 컴퓨터 게임 등 고강도 이미지 처리 기능을 요구하는 용도를 가속화하는 데 필수적인 구성 요소입니다. GPU는 CPU에 내장될 수 있거나 별도의 전자 회로에 포함된 그래픽 어댑터의 한 종류로, 디스크리트 GPU라고도 불립니다. CPU(중앙 처리 장치)가 다양한 일반적인 컴퓨팅 작업을 처리하는 반면, GPU는 더 좁은 범위이지만 더 전문적인 수학적 계산을 수행함으로써 CPU의 아키텍처를 보완합니다. GPU는 또한 광범위한 계산을 요구하는 다른 복잡한 작업도 처리할 수 있습니다. 이에는 화면에 표시되어야 할 순서대로 데스크톱을 표시하는 것, 물체의 위치와 그림자를 감지하는 것, 픽셀 셰이더를 사용하여 다양한 효과를 적용하는 것이 포함됩니다.

시장 역학 :

자동차 산업에서 CAD/CAM 소프트웨어를 지원하기 위한 GPU 칩의 수요 증가가 예측 기간 동안 세계의 그래픽 처리 장치 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 자율주행 차량의 인기가 증가함에 따라 이 산업에서 이러한 프로세서에 대한 수요도 더욱 증가할 것으로 예상됩니다.

COVID-19 팬데믹은 이러한 프로세서의 생산 및 유통에 심각한 영향을 미쳤으며, 충분한 운송 서비스의 부족으로 GPU 공급망이 지연되어 제품 부족과 가격 상승을 초래했습니다.

이 조사의 주요 특징

  • 이 보고서는 세계의 그래픽 처리 장치 시장을 심층 분석하며, 2024년을 기준 연도로 하여 2025년부터 2032년까지의 예측 기간 동안 시장 규모와 연평균 성장률(34.3%)을 제공합니다.
  • 또, 다양한 부문에 걸친 잠재적 수익 기회를 설명하고 이 시장에 대한 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.
  • 또한 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 또는 승인, 시장 트렌드, 지역별 전망, 주요 업체들이 채택한 경쟁 전략을 설명합니다. 세계의 그래픽 처리 장치 시장 주요 업체는 다음과 같은 기준에 따라 프로파일링되었습니다.
  • 기업 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 재무 실적, 전략 등의 파라미터에 근거해, 세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장의 주요 기업을 프로파일 하고 있습니다.
  • 이 보고서의 인사이트는 기업들의 마케팅 담당자와 경영진이 미래 제품 출시, 제품 업그레이드, 시장 확장, 마케팅 전략 등에 대한 정보 기반 결정을 내리는 데 도움을 줄 것입니다.
  • 이 조사 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 참가자, 재무 분석가 등 이 업계의 다양한 이해관계자를 대상으로 하고 있습니다.
  • 이해관계자는 세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장의 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해, 의사 결정을 용이하게 할 수 있습니다.

목차

제1장 조사의 목적 및 전제조건

  • 조사 목적
  • 전제조건
  • 약어

제2장 시장 전망

  • 보고서 설명
    • 시장 정의와 범위
  • 주요 요약
  • 일관된 기회 지도(COM)

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
  • 그래픽 기반 게임의 지속적인 발전
  • 가상현실(VR)과 증강현실(AR)의 인기 증가
    • 억제요인
  • 통합형 GPU의 그래픽 디자인 소프트웨어 지원 한계
  • 고급 GPU 시스템의 높은 비용
    • 기회
  • 휴대용 전자기기 및 웨어러블 기기의 확산
  • 영향 분석
  • 주요 하이라이트
  • 규제 시나리오
  • 제품 출시 및 승인
  • PEST 분석
  • PORTER 분석
  • 합병과 인수 시나리오

제4장 세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 코로나 바이러스(COVID-19) 팬데믹의 영향

  • COVID-19 역학
  • 공급 측면 및 수요 측면 분석
  • 경제에 미치는 영향

제5장 세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 유형별(2020-2032년)

  • 전용형
  • 통합형
  • 하이브리드

제6장 세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 장치별(2020-2032년)

  • 컴퓨터
  • 태블릿
  • 스마트폰
  • 게임기
  • TV
  • 기타

제7장 세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 업계별(2020-2032년)

  • 전자
  • IT 및 통신
  • 방어와 정보
  • 미디어&엔터테인먼트
  • 기타

제8장 세계의 그래픽 처리 장치(GPU) 시장 : 지역별(2020-2032년)

  • 북미
  • 유럽
  • 아시아태평양
  • 라틴아메리카

제9장 경쟁 구도

  • IBM Corporation
  • Intel Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Qualcomm Incorporated
  • Advanced Micro Devices, Inc.
  • Dassault Systems, Inc.
  • Google, Inc.
  • Siemens AG
  • Sony Corporation

제10장 섹션

  • 조사 방법
  • 회사 소개
HBR 25.06.17

Graphic Processing Unit Market is estimated to be valued at USD 46.44 Bn in 2025 and is expected to reach USD 102.66 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 12% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 46.44 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 12.00% 2032 Value Projection: USD 102.66 Bn

The GPU is a vital component for accelerating applications that require intensive imaging functions, such as 3D and 4D rendering software, video editing software, and computer games. It's a type of graphics adapter that can be either embedded in the CPU or contained within a separate electronic circuit, known as a discrete GPU. While a CPU (central processing unit) handles a wide range of general-purpose computing tasks, the GPU complements its architecture by performing a narrower range of more specialized mathematical calculations. A GPU is also capable of handling other complex tasks that require extensive calculations. These include displaying the desktop in the order it should appear on the screen, detecting the position of objects and their shadows, and using pixel shaders to apply various effects. The GPU can even decode high-definition video on its own, offloading the task from the CPU.

Market Dynamics:

The growing demand for GPU chips in automotive industry to facilitate CAD/CAM software is anticipated to boost growth of the global graphic processing unit market over the forecast period. The increasing popularity of self-driving cars is further projected to boost the demand for these processors in this industry.

The COVID-19 pandemic, which caused a major impact on the production and distribution of these processors and the lack of adequate transportation services also slowed down the supply chain for GPUs causing a shortage of this product and led to an increase in the price of these products. Such factor are further expected to hinder growth of the global graphic processing unit market over the forecast period.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global graphic processing unit market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (34.3%) for the forecast period 2025-2032, considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global graphic processing unit market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include IBM Corporation, Intel Corporation, NVIDIA Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Qualcomm Incorporated, Advanced Micro Devices, Inc., Dassault Systems, Inc., Google, Inc., Siemens AG, and Sony Corporation
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global graphic processing unit market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global graphic processing unit market

Detailed Segmentation:

  • Global Graphic Processing Unit Market, By Type
    • Dedicated
    • Integrated
    • Hybrid
  • Global Graphic Processing Unit Market, By Device
    • Computer
    • Tablet
    • Smartphone
    • Gaming Console
    • Television
    • Others
  • Global Graphic Processing Unit Market, By Industry Vertical
    • Electronics
    • IT & Telecommunication
    • Defense & Intelligence
    • Media & Entertainment
    • Others
  • Global Graphic Processing Unit Market, By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • IBM Corporation
    • Intel Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Qualcomm Incorporated
    • Advanced Micro Devices, Inc.
    • Dassault Systems, Inc.,
    • Google, Inc.
    • Siemens AG
    • Sony Corporation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Type
    • Market Snapshot, By Device
    • Market Snapshot, By Industry Vertical
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Growing developments in graphic-based games
  • Growing popularity of virtual reality (VR) and augmented reality (AR)
    • Restraints
  • Incapability of integrated GPUs in facilitative intensive graphic designing software
  • High cost of advanced GPU systems
    • Opportunities
  • Growing adoption of portable electronics and wearable devices
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Graphic Processing Unit Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Graphic Processing Unit Market, By Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Dedicated
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Integrated
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Hybrid
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

6. Global Graphic Processing Unit Market, By Device, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021- 2032
    • Segment Trends
  • Computer
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Tablet
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Smartphone
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Gaming Console
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Television
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)

7. Global Graphic Processing Unit Market, By Industry Vertical, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021- 2032
    • Segment Trends
  • Electronics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • IT & Telecommunication
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Defense & Intelligence
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Media & Entertainment
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)

8. Global Graphic Processing Unit Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2021-2032
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Device, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Device, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Device, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Type, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Device, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2020-2032,(US$ Bn)

9. Competitive Landscape

  • IBM Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Intel Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • NVIDIA Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Qualcomm Incorporated
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Advanced Micro Devices, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Dassault Systems, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Google, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Siemens AG
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sony Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

10. Section

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