Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

MOBA(멀티 플레이어 온라인 배틀 아레나) 게임 시장 예측

MOBA Market Forecast

리서치사 DFC Intelligence
발행일 2020년 01월 상품코드 926844
페이지 정보 영문 배송안내 1-2일 (영업일 기준)
가격
US $ 1,000 ₩ 1,420,000 PDF (Single User License)
US $ 1,500 ₩ 2,130,000 PDF (Group License)
US $ 2,000 ₩ 2,841,000 PDF (Enterprise License)


MOBA(멀티 플레이어 온라인 배틀 아레나) 게임 시장 예측 MOBA Market Forecast
발행일 : 2020년 01월 페이지 정보 : 영문

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

MOBA(멀티 플레이어 온라인 배틀 아레나) 게임 장르는 최근 배틀로얄 게임의 성장에 의해 그림자가 드리워졌습니다. 그러나 MOBA 게임은 수십억 달러 규모의 매출을 올리고 있으며, 향후 몇 년간 성장이 예상되고 있습니다.

세계의 MOBA(멀티 플레이어 온라인 배틀 아레나) 게임 시장을 조사했으며, MOBA 개요, 개발 역사, 주요 이용자와 비즈니스 모델, 주요 게임 및 기업 비교, 각종 구분별 시장 규모 추이와 예측 등에 대해 정리했습니다.

요약

  • MOBA(멀티 플레이어 온라인 배틀 아레나)란?
  • 역사
  • MOBA 소비자 및 비즈니스 모델
    • 주요 게임 지표
    • MOBA Funnels
  • 주요 MOBA 비교
    • 주요 게임
    • 주요 기업
  • MOBA와 eSports
  • 시장 규모 예측
    • 플랫폼별
    • 지역별
    • 게임별
  • 요약
LSH 20.03.17

In recent years the MOBA game genre has been overshadowed by the growth of battle royale games. However, MOBA games not only generate billions of dollars they are expected to grow in coming years.

This brief looks at the size and growth potential for the MOBA game genre. It includes historical analysis, 5-year forecasts, a look at MOBA and esports, and profiles of leading games and companies.

This brief is included as part of the DFC Executive Brief Series.

OUTLINE

  • What is a MOBA?
  • History
  • MOBA Consumer and Business Models
    • Key Game Metrics
    • MOBA Funnels
  • Comparison of Top MOBAs
    • Major Games
    • Major Players
  • MOBA and eSports
  • Market Size and Forecasts
    • Platform
    • Region
    • Game
  • Summary
Back to Top
전화 문의
F A Q