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시장보고서
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제약회사 영업사원, 시험은 통과했지만 대면 응대에서는 불합격 : 의사 여론 조사Physician Poll: Pharma Sales Reps Pass the Test but Fall Short on Face-to-face |
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제약회사 영업사원은 일반적으로 의사들과의 관계에서 높은 평가를 받고 있지만, 대면 시간이 부족하면 관계가 악화될 수 있습니다.
중요한 역할을 담당하는 제약사 영업 담당자는 의사와 환자가 직면한 문제를 충분히 이해하고, 그에 맞는 정보와 지원을 효과적으로 제공해야 합니다. 제약회사와 처방자 간의 상호작용은 '푸시(push)'에서 '풀(pull)'로 진화하고 있으며, 임상의의 니즈에 특화된 인사이트를 제공하는 것이 우선순위가 되고 있습니다. 이러한 변화로 인해 영업 담당자는 정보 요청에 응할 뿐만 아니라 환자 사례에 대한 논의에 의미 있게 참여하고, 의료진에게 치료법과 질병에 대한 적절한 피어 리뷰 연구를 안내할 수 있어야 합니다. 제약사들은 이러한 대화의 질을 영업사원의 효과를 측정하는 중요한 척도로 삼고 있습니다.
FirstWord는 최근 미국 및 EU(프랑스, 독일, 이탈리아, 스페인, 영국)의 의사 334명을 대상으로 설문조사를 실시하여 제약사 영업사원이 제공하는 정보 및 지원과 관련하여 얼마나 우수하다고 생각하는지에 대한 평가를 받았습니다. 이들 의사들은 순환기내과(n=77), 내분비내과(n=67), 신경과(n=53), 종양내과(n=83), 류마티스내과(n=54) 등 5개 전문과목에 근무하고 있습니다.
이 보고서는 독자적인 업계 조사와 업계 오피니언 리더들과의 심층 인터뷰를 통해 얻은 독립적이고 간결한 분석을 바탕으로 작성되었습니다. 이 보고서는 제약회사 경영진이 앞으로 다가올 기회와 도전을 관리하기 위해 이해해야 할 주요 동향과 시장 개척에 대해 자세히 분석합니다. 각 보고서의 초점은 2차 문헌 검토와 확인된 지식 격차를 통해 정의됩니다. 이 초기 조사를 바탕으로 증거에 기반한 전문가 의견을 반영한 토론 가이드를 작성하여 가장 중요한 질문에 대한 답을 얻을 수 있도록 합니다. 또한, 인터뷰 대상자가 해당 주제에 대해 이야기할 수 있는 경험, 지식, 지위를 갖추고 있는지 확인하기 위해 엄격한 심사 기준을 마련하고 있습니다.
이 보고서는 제약 부문에 특화된 신뢰할 수 있는 업계 리더로서 바이오제약 전문가와 의사결정권자를 위한 상세하고 실용적인 인사이트를 제공합니다. 당사의 심층적인 업계 지식을 바탕으로 고객이 새로운 트렌드를 파악하고 복잡한 문제를 효과적으로 해결할 수 있도록 적절하고 가치 있는 인사이트를 제공할 수 있습니다. 광범위한 조사와 최고 전문가 및 KOL의 독립적이고 공정한 인사이트를 바탕으로 한 당사의 보고서는 고객이 필요로 하는 정확성과 신뢰성을 제공합니다. 다른 곳에서는 얻을 수 없는 인터뷰와 데이터에 대한 독점적 접근, 지속적인 시장 모니터링을 통해 시장 역학에 대한 종합적인 인사이트를 제공합니다. 40개 이상의 역동적인 질환 영역을 다루고, KOL 통찰력과 정량적 의사 설문조사를 포함한 의사 인텔리전스, 그리고 의료 문제, 디지털 헬스, 영업 및 마케팅, 시장 접근 및 기타 분야의 문제에 대한 업계 전문가들의 견해를 담은 보고서는 보다 스마트한 데이터 기반 의사결정을 내리고 급변하는 업계에서 경쟁력을 유지할 수 있도록 돕습니다.
ksm 25.04.14While pharma sales reps generally earned high marks for their engagements with physicians, the relationships could fall short with a lack of face time.
Playing a vital role, pharma sales reps must thoroughly understand the challenges faced by physicians and patients to effectively deliver tailored information and support. Interactions between pharma companies and prescribers have evolved from "push" to "pull," prioritising the availability of insights that are specific to the clinician's needs. This evolution requires sales reps to not only meet information requests but also engage meaningfully in discussions about patient cases and guide healthcare providers to pertinent, peer-reviewed research on treatments and diseases. Pharmas increasingly evaluate the quality of these interactions as a critical measure of a sales representative's effectiveness.
FirstWord recently polled 334 physicians from the US and EU (France, Germany, Italy, Spain, UK) to get an assessment of how well they feel pharma sales reps are doing in terms of the information and support they provide. These physicians work across five specialties: cardiology (n = 77), endocrinology (n = 67), neurology (n = 53), oncology (n = 83) and rheumatology (n = 54).
Dossier reports are developed from independent and concise analysis derived from original industry surveys and in-depth interviews with industry thought leaders. Reports analyse in detail significant developments and market trends that pharma executives need to understand if they are to manage the opportunities and challenges that lie ahead. The focus of each report is defined by a review of the secondary literature and any knowledge gaps identified. Based on this initial research, an evidence-based and expert-informed discussion guide is developed to ensure the research answers the most critical questions. Additionally, robust screening criteria are established to ensure that those interviewed are qualified in terms of their experience, knowledge and stature to speak on the topic.
FirstWord Reports, a trusted industry leader with an exclusive focus on the pharmaceutical sector, delivers in-depth, actionable insights for biopharma professionals and decision-makers. Our deep industry knowledge enables us to provide relevant and valuable insights that help you identify emerging trends and navigate complex challenges effectively. Backed by extensive research and independent, impartial insights from leading experts and KOLs, our reports deliver the accuracy and reliability you need. With exclusive access to interviews and data unavailable elsewhere, along with ongoing market monitoring, we give you a comprehensive view of market dynamics. Covering over 40 dynamic disease areas and providing physician intelligence, including KOL insights and quantitative physician surveys, as well as industry expert views on issues in medical affairs, digital health, sales & marketing, market access, and other areas, our reports empower you to make smarter, data-driven decisions and maintain a competitive edge in a fast-moving industry.