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세계의 역회전 프로펠러 스피너 시장(2023-2030년)

Global Contrarotating Propeller Spinners Market - 2023-2030

발행일: | 리서치사: DataM Intelligence | 페이지 정보: 영문 190 Pages | 배송안내 : 2일 (영업일 기준)

    
    
    


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시장 개요

역회전 프로펠러 스피너(Contrarotating Propeller Spinners) 시장은 2022년에 6억 7,240만 달러였으며, 2023-2030년의 예측 기간 동안 CAGR 4.5%로 추이하여, 2030년에는 9억 5,620만 달러에 도달할 것으로 예측됩니다.

세계의 주요 국가에 의한 국방 지출 증가는 예측 기간 동안 세계의 역회전 프로펠러 시장 성장을 가속하는 주요 요인이 됩니다. 특히 러시아 우크라이나 전쟁을 계기로 유럽과 북미에서 국방 지출이 대폭 증가하고 있습니다. 군는 전투 태세를 강화하기 위해 UAV, 부유 탄약 및 기타 첨단 무기 시스템을 도입했습니다.

향후 수년에 걸친 신형 전동 항공기의 개발은 항공 산업에서 중요한 발전이 될 것으로 예상됩니다. 프로펠러 구동 항공기는 전동 항공기의 파워트레인 시스템의 주요 옵션이 될 것으로 예상되므로 역회전 프로펠러가 전동 항공기에 이용 될 것으로 기대됩니다.

시장 역학

무인 항공기 도입 증가

군은 무인 항공기(UAV)의 도입과 이용을 늘리고 있습니다. UAV는 감시와 정찰, 전투 임무 등 다양한 역할을 담당할 수 있습니다. 보다 저렴한 무인기는 적방공권 제압(SEAD) 임무의 제압에도 활용되고 있습니다. 대인·대 장갑 작전에는 체공탄이 활용되고 있습니다.

제트 엔진을 사용하는 일부 대형 장거리 드론을 제외하고 주요 드론은 거의 모든 프로펠러를 사용합니다. 수직 이착륙(VTOL) 무인 항공기는 일반적으로 모든 비행 조건에서 안정성을 보장하기 위해 멀티로터를 갖추고 있습니다. 역회전 프로펠러는 작동 범위와 효율성을 높이기 위해 이러한 드론에 사용됩니다. 다양한 역할에 대한 군에 의한 UAV 도입 증가는 앞으로 몇 년동안 역회전 프로펠러 스피너 수요를 증가시킵니다.

어뢰 기술 진보

어뢰 기술 진보로 어뢰의 속도와 기동성이 향상되어 어뢰의 고속 이동과 표적에 대한 효과적인 공격이 가능해지고 있습니다. 어뢰의 사거리와 내구성을 향상시키는 것은 어뢰의 작전 능력을 강화하는 데 매우 중요합니다.

역회전 프로펠러는 더 높은 추진력과 더 빠른 가속을 제공하기 때문에 어뢰 추진에 일반적으로 사용되며, 어뢰는 발사 후 몇 초 안에 더 높은 속도를 달성하고 보다 민첩하게 조종할 수 있습니다. 어뢰 기술 진보는 어뢰 생산량 증가로 이어져 역회전 프로펠러 수요를 높입니다.

제한된 적용 범위

역회전 프로펠러 스피너는 군사 및 민간 산업에서 틈새 용도를 가진 독특한 기술입니다. 제트 엔진 추진과 같은 대체 기술이 우수하기 때문에 군용기와 민간기에서는 별로 사용되지 않습니다. 또한 동축 로터 기반의 역회전 날개를 이용한 헬리콥터는 일반적으로 고도로 특수한 역할을 하기 위해 만들어지며 생산량도 제한되어 있습니다.

다양한 분야에서 무인 항공기(UAV)의 사용은 크게 증가하고 있으며, 많은 UAV가 프로펠러 기반 추진 시스템을 사용하고 있지만, 역회전 프로펠러는 특정 멀티로터 모델에만 사용됩니다. 전기 항공기는 역회전 프로펠러의 유망한 용도를 제시하지만, 본격적인 상업 운항은 아직 수년이 걸립니다. 역회전 프로펠러의 용도가 제한되어 있는 것은 시장 성장에 큰 도전입니다.

COVID-19의 영향 분석

COVID-19 팬데믹은 세계의 역회전 프로펠러 스피너 시장에 다양한 과제를 가져왔습니다. 팬데믹의 규제는 연구 개발 및 제조 활동의 큰 혼란을 초래하고 개발중인 신제품 타임라인의 장기화로 이어지고 있습니다. 팬데믹 기간 동안 중단없이 지속을 유지하는 중요한 방위 프로젝트는 거의 없었습니다.

팬데믹 후 시장은 건전한 회복을 보였지만 몇 가지 도전은 여전히 남아 있습니다. 세계의 공급망의 혼란은 팬데믹의 여파가 여전히 남아 있습니다. 이 혼란은 단기·중기적으로 시장이 회복을 계속하기 위한 과제가 될 가능성이 있습니다.

AI의 영향 분석

AI 지원 알고리즘은 역회전 프로펠러의 설계를 최적화하는 데 활용할 수 있습니다. 과거의 테스트 데이터를 기반으로 한 머신러닝 가능한 전산 유체 역학(CFD) 시뮬레이션을 사용하여 AI는 효율성을 극대화하고, 소음을 최소화하며, 전체 시스템 성능을 향상시키는 프로펠러 설계 개발을 지원합니다. 수 있습니다.

AI 기반 기술은 과거의 성능 데이터로 구성된 대규모 데이터 세트에서 통찰력을 도출하는 데에도 도움이 됩니다. 운영 데이터와 유지보수 기록을 분석함으로써 AI 기반 시스템은 효율성 개선, 운영 비용 절감, 운영 성능 향상을 위한 실용적인 제안을 할 수 있습니다.

러시아 우크라이나 전쟁의 영향 분석

분쟁 초기에 러시아는 우크라이나의 공격 임무에 Tu-95 전략 폭격기를 이용했습니다. 이 폭격기는 4개의 NK-12 엔진을 탑재하고 역회전 프로펠러를 사용하고 있습니다. Tu-95는 현재 생산되지 않지만 러시아는 Tu-95를 더욱 효과적으로 만들고 서비스 수명을 연장하기 위해 Tu-95 플릿의 대규모 현대화를 위해 노력하고 있습니다. 이 현대화는 역회전 프로펠러의 단기 수요를 예상합니다.

분쟁이 진행됨에 따라 러시아는 대장갑 작전과 우크라이나의 보병 반격을 막기 위해 카모프 Ka-52 공격 헬리콥터의 사용을 늘리고 있습니다. 카모프 Ka-52 공격 헬리콥터는 추진력에 역회전 동축 프로펠러 시스템을 도입하고 있습니다. 러시아가 전쟁을 위해 Ka-52 헬리콥터 생산을 늘렸기 때문에 역회전 프로펠러 스피너 수요가 증가할 것으로 보입니다.

목차

제1장 조사 방법 및 범위

제2장 정의 및 개요

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 영향 요인
    • 성장 촉진 요인
      • 세계 방위비 증가
      • 전동 항공기 개발에 대한 주목도 상승
      • 무인 항공기의 도입 증가
      • 어뢰 기술 진보
    • 억제 요인
      • 다른 기술과의 경쟁
      • 좁은 응용 범위
    • 기회
    • 영향 분석

제5장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 분석
  • 공급망 분석
  • 가격 분석
  • 규제 분석

제6장 COVID-19 분석

제7장 프로펠러 사이즈별

  • 소형 프로펠러
  • 중형 프로펠러
  • 대형 프로펠러

제8장 용도별

  • 무인 항공기(UAV)
  • 군용기
  • 민간 항공기
  • 선박

제9장 최종 사용자별

  • 항공우주 및 방위
  • 레저
  • 기타

제10장 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 기타 유럽
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타 남미
  • 아시아 태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 기타 아시아 태평양
  • 중동 및 아프리카

제11장 경쟁 구도

  • 경쟁 시나리오
  • 시장 상황/점유율 분석
  • M&A 분석

제12장 기업 개요

  • General Electric
    • 기업 개요
    • 제품 포트폴리오와 설명
    • 재무 개요
    • 최근 동향
  • Collins Aerospace
  • MT-Propeller
  • Hartzell Propeller
  • Safran
  • Textron Aviation
  • CR Flight, LLC
  • Warp Drive Incorporated
  • Culver Props
  • HOFFMANN PROPELLER GmbH & Co. KG

제13장 부록

LYJ 23.09.08

Market Overview

Global Contrarotating Propeller Spinners Market reached US$ 672.4 million in 2022 and is expected to reach US$ 956.2 million by 2030, growing with a CAGR of 4.5% during the forecast period 2023-2030.

Increasing defence spending by major global powers will be a key factor in driving the growth of the global contrarotating propellers market during the forecast period. Defence spending has significantly increased in Europe and North America, particularly in the wake of the Russia-Ukraine war. Armed forces are inducting UAVs, loitering munitions and other advanced weapon systems to boost combat preparedness.

The development of new electric aircraft over the coming years is expected to be a significant development in the aviation industry. Contrarotating propellers are expected to be utilized for electric aircraft, since propeller driven aircraft are expected to be the primary choice for electric aircraft powertrain systems.

Market Dynamics

Increasing Adoption of Unmanned Aerial Vehicles

Militaries are increasing their adoption and usage of unmanned aerial vehicles (UAVs). UAVs can undertake various roles such as surveillance and reconnaissance and combat missions. Cheaper drones are also being utilized for suppression of enemy air defense (SEAD) missions. Loitering munitions are being utilized for anti-personnel and anti-armour operations.

With the exception of some large long-range drones which utilize jet engines, almost all major drones use propellers. Vertical take off and landing (VTOL) drones generally have multi-rotors to ensure stability during all types of flight conditions. Contrarotating propellers are being used on these drones to increase their operational range and efficiency. The increasing adoption of UAVs by militaries for various roles will augment demand for contrarotating propeller spinners over the coming years.

Advances in Torpedo Technology

Torpedoes are an important weapon in naval warfare and are used for anti-ship and anti-submarine attacks, Advancements in torpedo technology have led to increased speed and maneuverability, allowing torpedoes to travel faster and engage targets more effectively. Increasing the range and endurance of torpedoes is critical to enhance their operational capabilities.

Contrarotating propellers are commonly used for torpedo propulsion since they deliver higher thrust and faster acceleration, enabling torpedoes to achieve higher speeds within seconds of launching and maneuver with greater agility. Advances in torpedo technology will lead to increase torpedo production, thus enhancing the demand for contrarotating propellers.

Limited Range of Applications

Contrarotating propeller spinners are a unique technology that has niche applications in military and civilian industries. Due to the superiority of alternative technologies such as jet engine propulsion, it is not widely utilized in military or civilian aircrafts. Furthermore, helicopters utilizing co-axial rotor-based contrarotating wings are typically made to perform highly specialized roles and have limited production.

Although the usage of unmanned aerial vehicles (UAVs) in various fields has increased considerably and although many UAVs used propeller-based propulsion systems, contrarotating propellers are only used on certain multi-rotor models. Electric aircraft present a promising application for contrarotating propellers, however, they are still several years away from full commercial operation. The limited range of applications for contrarotating propellers present a major challenge for global market growth.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic presented various challenges for the global contrarotating propeller spinners market. Pandemic restrictions led to a major disruption of R&D and manufacturing activities, leading to prolonged timelines for new products under development. Only a few critical defence projects maintained uninterrupted continuity during the pandemic.

The post-pandemic period has witnessed a healthy rebound for the global market, however, some challenges still remain. The global supply chain disruptions still linger in the aftermath of the pandemic. The disruptions could pose a challenge for the continued recovery of the global market over the short and medium term.

AI Impact Analysis

AI-enabled algorithms can be utilized to optimize the design of contrarotating propellers. By using machine learning enabled computational fluid dynamics (CFD) simulations based on historical testing data, AI can assist in the development of propeller designs to maximize efficiency, minimize noise and improve overall system performance.

AI-based technologies can also help to derive insights from large datasets consisting of historical performance data. By analyzing the operational data and maintenance records, AI-based systems can provide actionable recommendations for improving efficiency, reducing operational costs, and enhancing operational performance.

Russia- Ukraine War Impact Analysis

During the initial period of the conflict, Russia utilized Tu-95 strategic bombers for strike missions in Ukraine. The bombers are powered by four NK-12 engines using contrarotating propellers. The Tu-95 is no longer in production, however, Russia is undertaking deep modernization of its Tu-95 fleet to make it more effective and extend their service life. The modernization is expected to generate short-term demand for contrarotating propellers.

As the conflict has progressed, Russia has increasingly utilized the Kamov Ka-52 attack helicopter for anti-armor operations and for thwarting Ukraine's infantry counterattacks. The Kamov Ka-52 attack helicopters use a contrarotating co-axial propeller system. for propulsion. As Russia increased Ka-52 helicopter production due to the war, it will increase demand for contrarotating propeller spinners.

Segment Analysis

The global contrarotating propeller spinners market is segmented based on propeller size, application, end-user and region.

Marine Applications are Expected to Account for a Significant Share of the Global Market

Marine applications account for more than a third of the global market. One of the biggest marine applications for contrarotating propellers is torpedo propulsion. Almost all modern lightweight and heavyweight torpedoes typically utilize contrarotating propellers to ensure maximum operational speed despite the torpedo's small size. Furthermore, contrarotating propellers counteracts the torque and prevents the torpedo from spinning around its own axis.

Another major application for contra rotating propellers is within azimuth thrusters used in modern ship propulsion systems. Azimuth thrusters give the ship better maneuverability and eliminate the need for a fixed rudder system. Azimuth thrusters are becoming more popular as more and more ships are utilizing integrated electric propulsion (IEP).

Geographical Analysis

Ongoing Rearmanent in Europe

Europe is expected to account for a third of the global market. All major countries in Europe are currently undertaking major rearmament programs in wake of the Russia-Ukraine war. Recently, Germany has committed to establishing a fund of €100 billion (US$ 109.85 billion) for rearmament of the German armed forces. Furthermore, Poland has also announced plans to increase defence spending to 4% of GDP.

The increase in defence spending is expected to create large number of orders for defence contractors and weapons manufacturers. It will augment the demand for contrarotating propellers from various manufacturers for use in various drone systems and torpedoes. The European demand for contrarotating propellers will increase over the medium and long term.

Competitive Landscape

The major global players include: General Electric, Collins Aerospace, MT-Propeller, Hartzell Propeller, Safran, Textron Aviation, CR Flight, LLC, Warp Drive Incorporated, Culver Props and HOFFMANN PROPELLER GmbH & Co. KG.

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The global contrarotating propeller spinners market report would provide approximately 57 tables, 58 figures and 190 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Propeller Size
  • 3.2. Snippet by Application
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Increase in Global Defence Spending
      • 4.1.1.2. Increasing Focus on Development of Electric Aircraft
      • 4.1.1.3. Increasing Adoption of Unmanned Aerial Vehicles
      • 4.1.1.4. Advances in Torpedo Technology
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Competition from Other Technologies
      • 4.1.2.2. Limited Range of Applications
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Propeller Size

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Propeller Size
  • 7.2. Small-Scale Propellers*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Medium-Scale Propellers
  • 7.4. Large-Scale Propellers

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 8.2. Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Military Aircraft
  • 8.4. Civilian Aircraft
  • 8.5. Marine

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Aerospace & Defense*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Recreational & Leisure
  • 9.4. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Target Audience
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.7.1. China
      • 10.5.7.2. India
      • 10.5.7.3. Japan
      • 10.5.7.4. Australia
      • 10.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Propeller Size
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. General Electric*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Recent Developments
  • 12.2. Collins Aerospace
  • 12.3. MT-Propeller
  • 12.4. Hartzell Propeller
  • 12.5. Safran
  • 12.6. Textron Aviation
  • 12.7. CR Flight, LLC
  • 12.8. Warp Drive Incorporated
  • 12.9. Culver Props
  • 12.10. HOFFMANN PROPELLER GmbH & Co. KG

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us
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