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세계의 무단변속기(CVT) 시장 - 규모, 점유율, 성장 및 산업 분석 : 유형별, 용도별, 지역별 인사이트 및 예측(2024-2032년)

Continuous Variable Transmission Market Size, Share, Growth and Global Industry Analysis By Type & Application, Regional Insights and Forecast to 2024-2032

발행일: | 리서치사: Fortune Business Insights Pvt. Ltd. | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 문의

    
    
    



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무단 변속기(CVT) 시장 성장 요인

세계의 무단 변속기(CVT) 시장은 2024년 202억 2,000만 달러로 평가되었고, 2025년에는 219억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 또한 2032년까지 439억 달러까지 성장해 예측기간(2025-2032년)에 견조한 CAGR 10.4%를 보일 것으로 전망되고 있습니다.

무단 변속기(CVT)는 무단계 변속비를 실현하고 부드러운 동력 전달을 가능하게 하는 자동 변속 시스템입니다. 기존 기어식 변속기와 달리 CVT는 벨트와 풀리 기구를 사용하여 엔진의 최적 회전수를 유지하여 연비 효율, 가속의 매끄러움, 운전 쾌적성을 향상시킵니다. 기계적 손실의 저감과 연비 향상을 실현하는 특성으로부터, 콤팩트 카, SUV, 하이브리드차에 있어서의 CVT의 채용이 확대되고 있습니다.

시장 확대의 주요 요인은 연비 효율과 환경 성능이 우수한 차량에 대한 수요 증가, 배출 가스 규제 목표 및 변속기 시스템의 혁신입니다. Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd., JATCO Ltd., Aisin Corporation, Punch Powertrain 등 주요 기업은 경량화, 고효율화, 하이브리드 대응을 추구한 CVT 시스템에 대한 지속적인 R&D 투자를 통해 세계 CVT 업계를 선도하고 있습니다.

시장 동향

CVT 업계에서 결정적인 추세는 첨단적이고 경량인 CVT 설계로의 전환입니다. 2023년 10월에 발표된 JATCO의 「CVT-XS」등의 혁신 기술이 이 진화를 구현하고 있습니다. 소형 및 중형 전륜 구동차용으로 설계된 CVT-XS는 90%의 전달 효율을 달성하고 소형화된 기계식 오일 펌프, 멀티 플레이트 클러치, 트윈 오일 펌프 시스템을 채용함으로써 보다 매끄러운 성능과 마찰 손실의 저감을 실현하고 있습니다.

이 경량 설계의 조류는 미국 GHG/CAFE 목표나 EU의 「Fit for 55」계획 등, 탄소 배출량의 삭감과 연비 향상을 중시하는 세계의 배출 규제와 합치하고 있습니다. 자동차 제조업체는 성능과 환경 목표를 모두 충족하는 컴팩트하고 고효율의 CVT 유닛을 개발하고 있습니다.

시장 역학

촉진요인 - 연비 효율 및 배출 가스 규제 준수에 대한 수요 증가

세계의 CO2 규제 강화와 소비자의 저연비 차량 수요로 CVT 시장이 확대되고 있습니다. 유럽에서는 Fit for 55 이니셔티브를 통해 2030년까지 평균 CO2 배출량을 55% 삭감할 의무가 있으며 미국에서는 EPA의 2024년 규칙에 따라 2032년까지 플릿 평균 온실가스 배출량을 약 50% 삭감해야 합니다.

CVT는 엔진 속도를 최적화하고 연료 소비를 줄임으로써 기존의 자동 변속기에 비해 최대 4%의 차량 효율 향상을 실현하고 이러한 목표 달성을 직접 지원합니다. Nissan과 Toyota와 같은 자동차 제조업체들은 기업의 지속가능성 목표를 달성하기 위해 내연 기관차와 하이브리드 차량에 CVT를 통합하고 있습니다. 예를 들어, Nissan과 JATCO가 영국에 5,000만 달러를 투자하는 EV 파워트레인 시설에서는 2026년까지 CVT 기술과 전기부품을 결합하여 하이브리드 및 마일드 하이브리드 차량용으로 개발을 진행하고 있습니다.

억제요인 - 대형 차량의 토크 처리 능력 한계

효율성의 이점이 있는 한편, CVT는 대형 SUV나 스포츠카 등의 고토크 및 고성능 용도에서는 과제에 직면하고 있습니다. 마찰 기반 벨트 또는 체인 메커니즘은 고부하 하에서 과열되어 마모 및 슬립을 유발할 수 있습니다. Subaru 등 자동차 제조업체는 이를 완화하기 위해 강화 냉각 시스템을 도입하고 있지만, 이 기술은 여전히 경형 및 중형 차량에 최적입니다.

기회 - 고성능 자동차 및 하이브리드 자동차에 통합

체인 재료, 윤활 시스템 및 전자 제어 장치의 발전으로 CVT의 적용 범위는 고성능 차량과 고급 차량으로 확대되고 있습니다. 보쉬의 CVT4EV 프로젝트(2023년, 400Nm 이상 토크에 대응하는 스틸 벨트를 채용)나, ZF 프리드리히스하펜의 「CVT-Sport」 소프트웨어(2024년, 스포티한 주행을 위해서 단계적인 기어 전환을 시뮬레이트)와 같은 혁신 기술이, 이 분야에 혁명을 가져왔습니다.

하이브리드 자동차와 PHEV에서 e-CVT의 성장은 추가적인 기회를 제공합니다. Euro 7 규제와 CVT를 전동화에 중요한 과도적 기술로 자리매김하는 일본의 그린카 추진 협의회의 대처에 힘입어 2027년까지 유럽 하이브리드 차량의 43%가 CVT 기반 구동계를 채용할 것으로 예상되고 있습니다.

부문별 통찰력

차종별

승용차 부문, 특히 SUV는 광범위한 연비 효율적인 차량을 요구하는 세계 소비자 선호로 시장을 독점하고 있습니다. Ford와 Toyota와 같은 자동차 제조업체들은 크로스오버 차량과 패밀리 자동차에 첨단 CVT 통합을 지속하고 있습니다. 소형 상용차도 연비 규제를 충족시키기 위해 CVT를 채용하고 있는 한편, 대형 상용차에서는 산업용 및 농업용으로서 2024년에 30억 달러 규모로 평가되는 정수압식 CVT가 채용되고 있습니다.

유형별

2024년에는 벨트 구동식 CVT 부문이 시장을 선도했습니다. 비용 효율, 간소성, 부드러운 동력 전달 특성이 높게 평가되고 있기 때문입니다. 승용차에 있어서 가장 널리 채용되고 있는 구성으로 계속하고 있습니다. 한편, 체인 구동식 CVT 부문은 SUV 등의 고토크 및 고성능 지향 차량 수요에 힘입어 가장 빠르게 성장하고 있습니다.

구성 요소별

풀리는 최적의 성능을 달성하기 위해 전송비 조정의 핵심을 담당하므로 최대 시장 점유율을 차지합니다. 벨트/체인이 뒤를 이어, 신개발의 스틸제 및 카본 파이버제 설계에 의해 내구성과 토크 처리 능력이 향상하고 있습니다. 제어 유닛은 적응 알고리즘과 실시간 진단 기능을 갖춘 스마트 CVT 제어 소프트웨어의 채용 확대에 견인되어 가장 성장이 중요한 부품이 되고 있습니다.

추진별

2025년에도 내연기관(ICE) 부문이 주류를 유지하고 있습니다. 콤팩트 및 중형 가솔린 차량에서는 연료 효율 향상을 위해 CVT가 널리 채용되고 있기 때문입니다. 한편, 하이브리드 전기자동차(HEV) 부문은 e-CVT가 내연 기관과 전기 구동을 원활하게 전환할 수 있도록 급속히 확대되고 있습니다. 규모는 작지만, 배터리 전기자동차(BEV) 부문에서는 특정 용도에서 보다 부드러운 동력 전달과 효율 향상을 위해 CVT의 채용을 모색하고 있습니다.

지역별 인사이트

아시아태평양

아시아태평양은 일본, 중국, 인도에서 견조한 자동차 생산을 배경으로 2024년에는 83억 2,000만 달러 시장 규모로 세계를 선도하고 있습니다. 일본은 Toyota, Nissan, Honda가 도입을 주도하고 CVT 기술 혁신의 중심지가 되고 있습니다. 중국의 배출가스 규제 목표와 소형 저연비차에 대한 수요 증가가 이 지역의 우위성을 더욱 강화하고 있습니다.

북미

북미는 미국을 중심으로 큰 점유율을 차지하고 있으며, Nissan, Subaru, Honda가 CAFE 연비 기준 달성을 위해 CVT를 널리 채용하고 있습니다. 하이브리드 SUV나 세단의 성장이 지역의 확대를 견인해, 캐나다나 멕시코에서도 꾸준히 채용이 진행되고 있습니다.

유럽

유럽의 CVT 시장은 엄격한 Euro 6 및 Euro 7 배출 가스 규제 하에서 확대되고 있습니다. 독일, 프랑스, 영국에서는 컴팩트 자동차와 하이브리드 자동차용 CVT 탑재가 선행하고 있습니다. 이 지역에서 가장 성장하는 부문은 하이브리드 CVT이며 자동차 제조업체의 CO2 감축 목표 달성에 기여하고 있습니다.

세계의 기타 지역

라틴아메리카 및 중동에서는 CVT 채용이 완만하면서도 증가하는 경향이 있으며, 브라질은 비용 효율적인 CVT 모델에 대한 관심을 보이고 있습니다. 중동 및 아프리카 시장은 여전히 규모가 작고 SUV는 기존의 자동 변속기를 선호하고 있습니다. 그러나, 하이브리드 차량에 유리한 정책은 단계적인 보급을 촉진할 수 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 시장 동향

제4장 주요 인사이트

  • 업계의 주요 동향 - 합병, 인수, 제휴
  • 최신 기술적 진보
  • Porter's Five Forces 분석
  • 공급자 동향(공급 관계)
  • 특허 분석
  • 관세가 세계 무단변속기 시장에 미치는 영향

제5장 세계 무단 변속기 시장 분석, 통찰 및 예측(2019-2032년)

  • 주요 조사 결과/정의
  • 시장 분석, 통찰 및 예측 - 유형별
    • 벨트 구동식 CVT
    • 체인 구동식 CVT
    • 토로이달식 CVT
    • 정수식 CVT
    • 기타
  • 시장 분석, 통찰 및 예측 - 컴포넌트별
    • 풀리
    • 벨트/체인
    • 제어 유닛
  • 시장 분석, 통찰 및 예측 - 차종별
    • 해치백/세단
    • SUV
    • LCV
    • 대형 상용차
  • 시장 분석, 통찰 및 예측 - 추진별
    • 내연기관
    • 하이브리드 자동차(HEV)
    • BEV
  • 시장 분석, 통찰 및 예측 - 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계의 기타 지역

제6장 북미의 무단변속기(CVT) 시장 분석, 통찰 및 예측(2019-2032년)

  • 국가별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코

제7장 유럽의 무단 변속기(CVT) 시장 분석, 통찰 및 예측(2019-2032년)

  • 국가별
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 기타 유럽

제8장 아시아태평양의 무단 변속기(CVT) 시장 분석, 통찰 및 예측(2019-2032년)

  • 국가별
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국

제9장 세계 기타 지역의 무단변속기(CVT) 시장 분석, 통찰 및 예측(2019-2032년)

제10장 경쟁 분석

  • 주요 업계 동향
  • 세계의 시장 랭크 분석(2024년)
  • 경쟁 대시보드
  • 주요 기업 비교 분석
  • 기업 프로파일
  • JATCO Ltd.(Japan)
  • Aisin Corporation(Japan)
  • Honda Motor Co., Ltd.(Japan)
  • Toyota Motor Corporation(Japan)
  • ZF Friedrichshafen AG(Germany)
  • Subaru Corporation(Japan)
  • Nissan Motor Co., Ltd.(Japan)
  • Hyundai Transys Inc.(South Korea)
  • General Motors Company(USA)
  • Punch Powertrain NV(Belgium)
JHS 25.12.09

Growth Factors of Continuous Variable Transmission (CVT) Market

The global Continuous Variable Transmission (CVT) market was valued at USD 20.22 billion in 2024, is projected to reach USD 21.95 billion in 2025, and is anticipated to grow to USD 43.90 billion by 2032, registering a robust CAGR of 10.4% during the forecast period (2025-2032).

A Continuous Variable Transmission (CVT) is an automatic transmission system that provides an infinite range of gear ratios for seamless power delivery. Unlike traditional gear-based transmissions, CVTs use a belt and pulley mechanism that maintains the engine's optimal speed, enhancing fuel efficiency, acceleration smoothness, and driving comfort. Owing to their ability to reduce mechanical losses and improve mileage, CVTs are increasingly used in compact cars, SUVs, and hybrid vehicles.

The market's expansion is primarily driven by rising demand for fuel-efficient and eco-friendly vehicles, regulatory emission targets, and technological innovation in transmission systems. Leading companies such as Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd., JATCO Ltd., Aisin Corporation, and Punch Powertrain dominate the global CVT industry through continuous R&D investments in lightweight, efficient, and hybrid-compatible CVT systems.

Market Trends

A defining trend in the CVT industry is the shift toward advanced, lightweight CVT designs. Innovations such as JATCO's CVT-XS, launched in October 2023, exemplify this evolution. Designed for small and mid-size front-wheel-drive vehicles, the CVT-XS achieves 90% transmission efficiency and incorporates a downsized mechanical oil pump, multi-plate clutch, and twin oil-pump system for smoother performance and reduced friction losses.

This lightweight design trend aligns with global emission mandates, such as the U.S. GHG/CAFE targets and the EU's "Fit for 55" plan, which emphasize reducing carbon emissions and improving fuel economy. Automakers are thus developing compact, high-efficiency CVT units that meet both performance and environmental goals.

Market Dynamics

Drivers - Rising Demand for Fuel Efficiency and Emission Compliance

The CVT market is expanding due to stringent global CO2 regulations and consumer demand for fuel-efficient vehicles. In Europe, the "Fit for 55" initiative mandates a 55% reduction in average CO2 emissions by 2030, while in the U.S., the EPA's 2024 rules call for nearly a 50% cut in fleet-average greenhouse gas emissions by 2032.

CVTs directly support these goals by optimizing engine RPM, reducing fuel consumption, and improving vehicle efficiency by up to 4% compared to traditional automatics. Automakers such as Nissan and Toyota are integrating CVTs in both ICE and hybrid vehicles to meet corporate sustainability targets. For instance, Nissan and JATCO's $50 million investment in a U.K. EV powertrain facility will combine CVT technology with electric components for hybrid and mild-hybrid vehicles by 2026.

Restraints - Limited Torque Handling for Large Vehicles

Despite efficiency benefits, CVTs face challenges in high-torque and performance applications, such as heavy-duty SUVs and sports cars. The friction-based belt or chain mechanisms can overheat under high loads, leading to wear and slippage. Automakers like Subaru have implemented enhanced cooling systems to mitigate this, but the technology remains best suited for light-duty and mid-range vehicles.

Opportunities - Integration in High-Performance and Hybrid Vehicles

Advances in chain materials, lubrication systems, and electronic control units are expanding CVT applicability to performance and luxury vehicles. Innovations such as Bosch's CVT4EV project (2023)-featuring a steel belt that handles 400+ Nm torque-and ZF Friedrichshafen's "CVT-Sport" software (2024), which simulates stepped gear shifts for sporty driving, are revolutionizing the segment.

The growth of e-CVTs in hybrid and plug-in hybrid vehicles (PHEVs) presents additional opportunities. By 2027, 43% of hybrid vehicles in Europe are expected to use CVT-based drivetrains, supported by Euro 7 norms and Japan's Green Vehicle Promotion Council initiatives that position CVTs as a key transitional technology toward electrification.

Segmentation Insights

By Vehicle Type

The passenger vehicle segment, particularly SUVs, dominates the market due to global consumer preference for spacious, fuel-efficient vehicles. Automakers such as Ford and Toyota continue integrating advanced CVTs in crossovers and family cars. Light commercial vehicles are also adopting CVTs to meet fuel economy norms, while heavy commercial vehicles employ hydrostatic CVTs, valued at USD 3 billion in 2024, for industrial and agricultural use.

By Type

The belt-driven CVT segment led the market in 2024, favored for its cost-efficiency, simplicity, and smooth power delivery. It remains the most widely used configuration in passenger vehicles. Meanwhile, the chain-driven CVT segment is growing fastest, supported by demand for high-torque, performance-oriented vehicles such as SUVs.

By Component

Pulleys hold the largest market share, as they are central to adjusting transmission ratios for optimal performance. Belts/chains follow, with new steel and carbon-fiber designs improving durability and torque handling. Control units represent the fastest-growing component, driven by increasing adoption of smart CVT control software featuring adaptive algorithms and real-time diagnostics.

By Propulsion

The Internal Combustion Engine (ICE) segment remains dominant in 2025, as CVTs are extensively used in compact and mid-size gasoline vehicles for fuel optimization. The Hybrid Electric Vehicle (HEV) segment, however, is expanding rapidly as e-CVTs support seamless transitions between combustion and electric power. Though smaller, the Battery Electric Vehicle (BEV) segment is exploring CVTs for smoother power delivery and improved efficiency in specific applications.

Regional Insights

Asia Pacific

Asia Pacific leads the market with a valuation of USD 8.32 billion in 2024, driven by robust automotive manufacturing in Japan, China, and India. Japan remains the hub of CVT innovation, with Toyota, Nissan, and Honda spearheading adoption. China's emissions targets and rising demand for small fuel-efficient cars further strengthen the region's dominance.

North America

North America holds a significant share, led by the U.S., where Nissan, Subaru, and Honda employ CVTs extensively to meet CAFE fuel economy standards. Growth in hybrid SUVs and sedans continues to drive regional expansion, with steady adoption in Canada and Mexico.

Europe

Europe's CVT market is expanding under strict Euro 6 and Euro 7 emission regulations. Germany, France, and the U.K. lead in compact and hybrid CVT-equipped vehicles. The region's fastest-growing segment is hybrid CVTs, which help automakers comply with CO2 reduction targets.

Rest of the World

In Latin America and the Middle East, CVT adoption is moderate but rising, with Brazil showing interest in budget-friendly CVT models. The Middle East & Africa market remains small, favoring traditional automatics for SUVs. However, hybrid-friendly policies may stimulate gradual adoption.

Competitive Landscape

The global CVT market is consolidated, led by JATCO Ltd., Aisin Corporation, ZF Friedrichshafen AG, and BorgWarner Inc..

  • JATCO Ltd. dominates as the world's largest CVT manufacturer, with a global network supplying Nissan, Mitsubishi, and Renault. Its CVT8, CVT9, and e-CVT series offer superior fuel efficiency and smooth performance.
  • Aisin Corporation, a Toyota Group company, specializes in precision-engineered CVTs and e-CVTs, widely used in Toyota Prius and Corolla Hybrid.
  • Other notable players include Hyundai Transys, Getrag, Eaton, and GKN Automotive.

Recent Developments:

  • January 2025: Subaru launched the Crosstrek Hybrid featuring a next-gen e-CVT.
  • July 2024: Nissan reintroduced the X-Trail in India with 3rd-gen Xtronic CVT.
  • December 2024: Alter Ego unveiled the world's first geared CVT, offering 10% higher efficiency than traditional designs.
  • August 2023: Nidec Powertrain Systems developed a new electric oil pump to support CVTs in idling-stop hybrid systems.

Conclusion

The global CVT market is on a strong growth trajectory through 2032, supported by regulatory pressure for fuel efficiency, hybrid vehicle proliferation, and continuous innovation in transmission design. While torque limitations and performance constraints remain, advancements in chain materials, control electronics, and e-CVT architectures are expanding the technology's relevance across all vehicle classes.

Market Size Overview:

  • 2024: USD 20.22 Billion
  • 2025: USD 21.95 Billion
  • 2032: USD 43.90 Billion
  • CAGR (2025-2032): 10.4%

Segmentation By Type

  • Belt-driven CVT
  • Chain-driven CVT
  • Toroidal CVT
  • Hydrostatic CVT
  • Others

By Component

  • Pulleys
  • Belts/Chains
  • Control Units

By Vehicle Type

  • Hatchback/Sedan
  • SUV
  • LCV
  • HCV

By Propulsion Type

  • ICE
  • HEV
  • BEV

By Region

  • North America (By Type, By Vehicle Type, By Component, By Propulsion Type, and by Country)
    • U.S. (By Vehicle Type)
    • Canada ( By Vehicle Type )
    • Mexico ( By Vehicle Type )
  • Europe ( By Type, By Vehicle Type, By Component, By Propulsion Type, and by Country )
    • Germany ( By Vehicle Type )
    • France ( By Vehicle Type )
    • U.K. ( By Vehicle Type )
    • Italy ( By Vehicle Type )
    • Spain ( By Vehicle Type )
    • Rest of Europe ( By Vehicle Type )
  • Asia Pacific ( By Type, By Vehicle Type, By Component, By Propulsion Type, and by Country )
    • China ( By Vehicle Type )
    • India ( By Vehicle Type )
    • Japan ( By Vehicle Type )
    • South Korea ( By Vehicle Type )
    • Rest of Asia Pacific ( By Vehicle Type )Rest of the World (By Type, By Vehicle Type, By Component, By Propulsion Type, and by Country)

Table of Content

1. Introduction

  • 1.1. Research Scope
  • 1.2. Market Segmentation
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Definitions and Assumptions

2. Executive Summary

3. Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Market Trends

4. Key Insights

  • 4.1. Key Industry Developments - Mergers, Acquisitions & Partnerships
  • 4.2. Latest Technological Advancements
  • 4.3. Porters Five Forces Analysis
  • 4.4. Suppliers Outlook (Who Supply Whom)
  • 4.5. Patent Analysis
  • 4.6. Impact of Tariff on Global Continuous Variable Transmission Market

5. Global Continuous Variable Transmission Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032

  • 5.1. Key Findings / Definition
  • 5.2. Market Analysis, Insights and Forecast - By Type
    • 5.2.1. Belt-driven CVT
    • 5.2.2. Chain-driven CVT
    • 5.2.3. Toroidal CVT
    • 5.2.4. Hydrostatic CVT
    • 5.2.5. Others
  • 5.3. Market Analysis, Insights and Forecast - By Component
    • 5.3.1. Polleys
    • 5.3.2. Belts/Chains
    • 5.3.3. Control Units
  • 5.4. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 5.4.1. Hatchback/Sedan
    • 5.4.2. SUV
    • 5.4.3. LCV
    • 5.4.4. HCV
  • 5.5. Market Analysis, Insights and Forecast - By propolsion Type
    • 5.5.1. ICE
    • 5.5.2. HEV
    • 5.5.3. BEV
  • 5.6. Market Analysis, Insights and Forecast - By Region
    • 5.6.1. North America
    • 5.6.2. Europe
    • 5.6.3. Asia Pacific
    • 5.6.4. Rest of the World

6. North America Continuous Variable Transmission Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032

  • 6.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Type
    • 6.1.1. Belt-driven CVT
    • 6.1.2. Chain-driven CVT
    • 6.1.3. Toroidal CVT
    • 6.1.4. Hydrostatic CVT
    • 6.1.5. Others
  • 6.2. Market Analysis, Insights and Forecast - By Component
    • 6.2.1. Polleys
    • 6.2.2. Belts/Chains
    • 6.2.3. Control Units
  • 6.3. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 6.3.1. Hatchback/Sedan
    • 6.3.2. SUV
    • 6.3.3. LCV
    • 6.3.4. HCV
  • 6.4. Market Analysis, Insights and Forecast - By propolsion Type
    • 6.4.1. ICE
    • 6.4.2. HEV
    • 6.4.3. BEV
  • 6.5. Market Analysis, Insights and Forecast - By Country
    • 6.5.1. S.
      • 6.5.1.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 6.5.2. Canada
      • 6.5.2.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 6.5.3. Mexico
      • 6.5.3.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type

7. Europe Continuous Variable Transmission Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032

  • 7.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Type
    • 7.1.1. Belt-driven CVT
    • 7.1.2. Chain-driven CVT
    • 7.1.3. Toroidal CVT
    • 7.1.4. Hydrostatic CVT
    • 7.1.5. Others
  • 7.2. Market Analysis, Insights and Forecast - By Component
    • 7.2.1. Polleys
    • 7.2.2. Belts/Chains
    • 7.2.3. Control Units
  • 7.3. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 7.3.1. Hatchback/Sedan
    • 7.3.2. SUV
    • 7.3.3. LCV
    • 7.3.4. HCV
  • 7.4. Market Analysis, Insights and Forecast - By propolsion Type
    • 7.4.1. ICE
    • 7.4.2. HEV
    • 7.4.3. BEV
  • 7.5. Market Analysis, Insights and Forecast - By Country
    • 7.5.1. UK
      • 7.5.1.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 7.5.2. Germany
      • 7.5.2.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 7.5.3. France
      • 7.5.3.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 7.5.4. Rest of Europe
      • 7.5.4.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type

8. Asia Pacific Continuous Variable Transmission Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032

  • 8.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Type
    • 8.1.1. Belt-driven CVT
    • 8.1.2. Chain-driven CVT
    • 8.1.3. Toroidal CVT
    • 8.1.4. Hydrostatic CVT
    • 8.1.5. Others
  • 8.2. Market Analysis, Insights and Forecast - By Component
    • 8.2.1. Polleys
    • 8.2.2. Belts/Chains
    • 8.2.3. Control Units
  • 8.3. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 8.3.1. Hatchback/Sedan
    • 8.3.2. SUV
    • 8.3.3. LCV
    • 8.3.4. HCV
  • 8.4. Market Analysis, Insights and Forecast - By propolsion Type
    • 8.4.1. ICE
    • 8.4.2. HEV
    • 8.4.3. BEV
  • 8.5. Market Analysis, Insights and Forecast - By Country
    • 8.5.1. China
      • 8.5.1.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 8.5.2. Japan
      • 8.5.2.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 8.5.3. India
      • 8.5.3.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 8.5.4. South Korea
      • 8.5.4.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type

9. Rest of the World Continuous Variable Transmission Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2032

  • 9.1. Market Analysis, Insights and Forecast - By Type
    • 9.1.1. Belt-driven CVT
    • 9.1.2. Chain-driven CVT
    • 9.1.3. Toroidal CVT
    • 9.1.4. Hydrostatic CVT
    • 9.1.5. Others
  • 9.2. Market Analysis, Insights and Forecast - By Component
    • 9.2.1. Polleys
    • 9.2.2. Belts/Chains
    • 9.2.3. Control Units
  • 9.3. Market Analysis, Insights and Forecast - By Vehicle Type
    • 9.3.1. Hatchback/Sedan
    • 9.3.2. SUV
    • 9.3.3. LCV
    • 9.3.4. HCV
  • 9.4. Market Analysis, Insights and Forecast - By propolsion Type
    • 9.4.1. ICE
    • 9.4.2. HEV
    • 9.4.3. BEV

10. Competitive Analysis

  • 10.1. Key Industry Developments
  • 10.2. Global Market Rank Analysis (2024)
  • 10.3. Competitive Dashboard
  • 10.4. Comparative Analysis - Major Players
  • 10.5. Company Profiles (Overview, Products & Services, SWOT Analysis, Recent Developments, Strategies, Financials (Based on Availability)
    • 10.5.1. JATCO Ltd. (Japan)
    • 10.5.2. Aisin Corporation (Japan)
    • 10.5.3. Honda Motor Co., Ltd. (Japan)
    • 10.5.4. Toyota Motor Corporation (Japan)
    • 10.5.5. ZF Friedrichshafen AG (Germany)
    • 10.5.6. Subaru Corporation (Japan)
    • 10.5.7. Nissan Motor Co., Ltd. (Japan)
    • 10.5.8. Hyundai Transys Inc. (South Korea)
    • 10.5.9. General Motors Company (USA)
    • 10.5.10. Punch Powertrain N.V. (Belgium)
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