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IoT 스타트업 트래커 : 디지털 리테일

IoT Start-up Tracker-Digital Retail

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2021년 05월 상품 코드 1008339
페이지 정보 영문 56 Pages
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IoT 스타트업 트래커 : 디지털 리테일 IoT Start-up Tracker-Digital Retail
발행일 : 2021년 05월 페이지 정보 : 영문 56 Pages

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소매 업계에서는 근본적인 혁신과 디지털 전환에 의한 판매량·매출 향상에 점점 더 주력하고 있습니다. IoT의 일부로 간주되기 위해서는 제품, 애플리케이션, 서비스가 다음의 요소로 구성되는 더 큰 솔루션의 일부이지 않으면 안됩니다.

  • 가상화되고 데이터 측정 기능을 갖춘 오브젝트
  • 물리적 및 가상적인 오브젝트에 ID를 부여하는 기능
  • 모니터링과 인터랙션을 위한 이러한 오브젝트간 상호접속
  • 데이터로부터 실시간 인사이트를 얻고, 그것을 기존 비지니스 프로세스에 결합하는 기능

성숙한 ICT 분야와는 달리 IoT 분야는 자동차, 에너지, 제조업 등의 다른 산업과 크게 겹치고 있습니다. IoT 관련 경제 활동을 정확하게 관찰·측정하기 위해서 상기의 정의를 이용하고, 테크놀러지 제품, 애플리케이션, 서비스가 IoT의 일부로 간주되는지 여부를 판단하고 있습니다.

디지털 리테일의 IoT 스타트업에 초점을 맞추어 최종사용자에 부가가치를 부여하는 능력을 가진 신흥 기업이나 틈새 기업을 확인하고, 리테일용 IoT에 대처하는 스타트업을 지역별로 리스트화하고, 업계가 안고 있는 과제에 매치하는 제품을 제공하는 솔루션 프로바이더를 밝히고 있습니다.

목차

전략적 원칙

  • 성장이 점점 더 어려워지는 이유
  • Strategic Imperative 8
  • 디지털 리테일 업계에 대한 상위 3개 전략적 원칙의 영향
  • 성장 기회에 의해 추진되는 Growth Pipeline Engine

시장 정의와 조사 방법

  • 사물인터넷(IoT) 정의
  • 조사 범위
  • 조사 과정과 조사 방법
  • 소매업의 IoT : 주요 토픽

성장 환경

  • 리테일 시장의 비지니스 목표
  • 테크놀러지 기반 구축
  • 엣지 아키텍처 현황
  • 소매업의 미래
  • 점포의 역할 변화
  • 저스트 커머스
  • 퍼스널라이제이션, 몰입형 경험, 마케팅 채널
  • 지속적인 실험과 '리테일테인먼트'의 실현
  • Frictionless Convenience
  • 디지털 리테일 시장의 주요 동향
  • 디지털 리테일 시장의 주요 기술
  • 인스토어 IoT 솔루션
  • 디지털 리테일 시장의 4대 성장 기회
  • 성장을 위한 중요한 성공요인

경쟁 상황

  • 디지털 리테일 시장의 주요 경쟁사(스타트업)
  • 스코어링 조사 방법
  • 혁신 타겟

기업 개요

  • RetailNext
    • 기업 개요
    • 애널리스트의 견해
  • Aislelabs
    • 기업 개요
    • 애널리스트의 견해
  • VideoMining
    • 기업 개요
    • 애널리스트의 견해
  • Zaitt
    • 기업 개요
    • 애널리스트의 견해

성장 기회

  • 성장 기회 1 : 시장 투입까지 시간을 단축하기 위한 소프트웨어 통합
  • 성장 기회 2 : 적정 가격 하드웨어에 의한 시장 대중화
  • 성장 기회 3 : 인지도 향상을 위한 컨설팅과 서포트
  • 성장 기회 4 : 폭넓은 접속 옵션에 의한 소매 인프라 구축
  • 출품물 리스트
  • 면책사항
KSM 21.07.02

Seamless Integration Between Offline and Online Creates New Growth Opportunities

The retail industry is increasingly focused on increasing sales and revenue through radical innovation and digital transformation.

Frost & Sullivan's Start-Up Tracker is a resource to help the ecosystem participants identify solution providers with offerings that match industry challenges.

The Start-Up Tracker provides a rich database of start-up and niche players that have the capabilities to transform processes in retail and add value to the end-user. These companies were selected based on the Frost & Sullivan best practices database, in addition to secondary research on retail tech ecosystem mappings and rankings worldwide, such as the IoT Retail Market Map from CB Insights and other regional Retail Tech mapping and rankings.

A list of start-ups focused on retail IoT was made by region, including different segments: sensor-based analytics and marketing, indoor mapping, smart dressing rooms, and service robots.

Frost & Sullivan conducted detailed primary interviews with start-ups that are standing out in beacon-and sensor-based analytics and marketing in different regions to generate a competitive profile and understand relevant developments, strategy and value proposition. Beacon-and sensor-based analytics and marketing was chosen because it is the segment with the most innovative solutions in the digital retail industry.

Each company short-listed has been screened and analyzed by the analyst, and an overall score was established for each start-up based on the criteria described in this study.

To be considered a part of the IoT, any product, application, or service must be part of a larger solution that comprises these 4 elements:

  • Objects that are virtualized and imbued with data measurement capabilities
  • The ability to grant identities to physical and virtual objects
  • Interconnections between these objects for monitoring and interaction
  • The ability to generate real-time insights from data and incorporate them into existing business processes
  • The Internet of Things (IoT) space is still in flux. Unlike more mature ICT verticals, the IoT space also has significant overlap with other industries such as the automotive, energy, and manufacturing industries.
  • To accurately observe and measure IoT-related economic activity, Frost & Sullivan uses the definition above to determine if a technology product, application, or service is to be considered part of the IoT.

The key digital agriculture products covered in this study are automation and control systems, wireless connectivity and sensors, and smart retail equipment and machinery. The key segments covered in this study are indoor mapping, smart dressing rooms, sensor-based analytics and marketing, and service robots. Indoor mapping is often used to create promotions. Smart dressing rooms is usually based on interactive touchscreen. Sensor-based analytics and marketing solutions often tracks in-store visitors. Service robots aim enables shelves to stay always stocked.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on Digital Retail Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Market Definition and Methodology

  • Definition of the Internet of Things (IoT)
  • Scope of the Study
  • Research Process and Methodology
  • Research Process and Methodology (continued)
  • IoT in Retail-Key Topics Covered in this Study

Growth Environment

  • Business Goals in the Retail Market
  • Building Technology Foundations
  • State of Edge Architectures
  • Future of Retail
  • Changing Role of the Store
  • Changing Role of the Store (continued)
  • Just Commerce
  • Personalisation, Immersive Experiences, and Marketing Channels
  • Continuous Experimentation and 'Retailtainment'
  • Frictionless Convenience
  • Main Trends in Digital Retail Market
  • Main Technologies in Digital Retail Market
  • In-store IoT Solutions
  • Top 4 Growth Opportunities in Digital Retail Market
  • Critical Success Factors for Growth

Key Competitors

  • Key Competitors (Start-ups) in the Digital Retail Market
  • Scoring Methodology for Competitive Profiles
  • Innovation Target for Competitive Profiles

Company Profile

  • RetailNext-Company Profile
  • RetailNext-Analyst Viewpoint
  • Aislelabs-Company Profile
  • Aislelabs-Analyst Viewpoint
  • VideoMining-Company Profile
  • VideoMining-Analyst Viewpoint
  • Zaitt-Company Profile
  • Zaitt-Analyst Viewpoint

Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1-Software Integration for Time-to-market Acceleration
  • Growth Opportunity 1-Software Integration for Time-to-market Acceleration (continued)
  • Growth Opportunity 2-Affordable Hardware for Market Massification
  • Growth Opportunity 2-Affordable Hardware for Market Massification (continued)
  • Growth Opportunity 3-Consulting and Support for increased Awareness
  • Growth Opportunity 3-Consulting and Support for Increased Awareness (continued)
  • Growth Opportunity 4-Wider Breadth of Connectivity Options for Retail Infrastructure
  • Growth Opportunity 4-Wider Breadth of Connectivity Options for Retail Infrastructure (continued)
  • List of Exhibits
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