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커넥티드 서비스에서의 FoD(Feature on demand) 비즈니스 모델 동향과 성장 기회

Trends and Growth Opportunities in the Feature On-demand (FoD) Business Models for Connected Services

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2021년 12월 상품코드 1053951
페이지 정보 영문 104 Pages 배송안내 1-2일 (영업일 기준)
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커넥티드 서비스에서의 FoD(Feature on demand) 비즈니스 모델 동향과 성장 기회 Trends and Growth Opportunities in the Feature On-demand (FoD) Business Models for Connected Services
발행일 : 2021년 12월 페이지 정보 : 영문 104 Pages

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FoD(Feature on Demand)를 통한 온디맨드 서브스크립션형 서비스의 혁신적인 비즈니스 모델은 2025년까지 40억 4,000만 달러 매출을 창출할 것으로 예상됩니다.

세계의 FoD(Feature on Demand) 서비스 시장을 분석했으며, 시장의 기본 구조, 주요 시장 성장 촉진요인 및 억제요인, 주요 서비스 유형과 OEM별 도입 상황, 각종 서비스 매출·시장 점유율 전망(향후 5년간, 기준년도 : 2020년), 주요 시장 진출 기업/OEM, 향후 성장 기회와 과제 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

전략적 과제

성장 기회 분석

  • FoD 서비스의 범위 분석
  • 하드웨어에서 소프트웨어 비즈니스로의 이동
  • 새로운 비즈니스 모델을 지원하는 고객 동향 변화
  • 미래의 자동차 접근 방식
  • 수명주기를 통한 가치 창조
  • 향후의 FoD(Feature on Demand)와 SoD(Service on Demand) : 서비스 범위
  • FoD 서비스의 정의와 세분화
  • FoD 서비스 시장 세분화
  • FoD 서비스 주요 기업
  • FoD 서비스 주요 성장 지표
  • FoD 서비스 성장 촉진요인
  • FoD 서비스 성장 억제요인

주요 동향과 기술

  • 임시 기능 FoD 서비스
  • 온디맨드 비즈니스의 기술적인 전제조건
  • 커넥티비티의 정의 변경 : Tesla에서 얻는 FoD 교훈
  • 커넥티비티의 영향
  • 미래 비즈니스 모델에서의 커넥티비티 효과
  • E/E 아키텍처의 진화
  • E/E 아키텍처 재정의를 위한 서비스 지향 비즈니스 요구
  • Function on Demand : 기능 영역의 성숙도
  • 사례 연구 : VW
  • FoD 채택에 영향을 미치는 OTA의 동향
  • OTA 단계와 OEM의 전략
  • 자동차 제조업체의 OTA 업데이트(유럽)
  • 자동차 제조업체의 OTA 활동 : 개요
  • 사례 연구 : Tesla OTA 전략 예
  • 비즈니스 모델 변화 : 자동차 제조업체에 대한 제안
  • FoD 액세스 유형과 유통
  • 차량내 결제 옵션 : 카드와 디지털 지갑
  • 차량내 결제 : 중개 및 서비스 유형
  • 차량내 FoD 결제의 주요 비즈니스 모델
  • FoD 구매를 위한 OEM 결제 플랫폼
  • 서비스 프로바이더 결제 플랫폼
  • 향후의 디지털 결제 옵션
  • 차량내 결제의 미래
  • 사례 연구 : Tesla의 차량내 결제
  • FoD 구현의 규제상 및 법률상 과제
  • FoD에 영향을 미치는 주요 규제와 기준

세계의 자동차 제조업체 포트폴리오

  • 자동차 제조업체의 FoD 전략 캔버스
  • 도메인 벤치마킹 : 전체
  • 포장 및 가격 개요
  • 자동차 제조업체에서 제공할 가능성 있는/현재 제공중 FoD 기능
  • Audi : FoD 서비스
  • BMW : FoD 서비스
  • Mercedes Benz : FoD 서비스
  • Porsche : FoD 서비스
  • Tesla : FoD 서비스
  • 사례 연구 : Tesla의 위치 기반 서스펜션
  • 사례 연구 : Tesla의 OTA 업데이트
  • VW : FoD 서비스
  • Skoda : FoD 서비스
  • 예측의 전제조건
  • FoD 서비스 : 침투율 예측, 서비스별
  • 인포테인먼트 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • 내비게이션 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • Wi-Fi 핫스팟 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • 원격 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • 안전 및 보안 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • 컨시어지 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • ADAS/AD 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • 편의성 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • EV 고유 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • 완전 자율주행 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • FoD 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • Function on Demand 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별
  • FoD 서비스 : 매출 예측, 가격 모델별

성장 기회 : FoD 서비스

  • 커넥티드카 고객을 포착 사로잡는 Hook Model
  • 자동차 제조업체에 대한 영향과 제안
  • 성장 기회(1) : 커넥티드 서비스 고객에게 새로운 관심을 낳기 위한 FoD
  • 성장 기회(2) : OEM 수익화 기회를 촉진하기 위한 FoD
  • 성장 기회(3) : 각종 결제 게이트웨이 기회를 촉진하기 위한 FoD

다음 단계

LSH 22.03.07

Innovative Business Model of On-demand Subscription-based Services Through FoD to Generate $4.04 Billion Revenue by 2025

On-demand business model in the automotive industry is revolutionizing the way customers subscribe to a particular service offered by the OEMs. This allows the customer to activate or deactivate a service according to their regional or custom requirements.

The subscription offered by auto makers can be on a monthly, yearly, one-time payment, and also on an hourly basis. This business model enables OEMs to monetize and increase their revenue from the connected services that are being offered by them.

Currently, most of the premium OEMs offer services on subscription basis, with the trend slowly picking up with volume OEMs. This study captures all the services offered by various OEMs through the on-demand business model and also the price at which they are being offered in 2020 (base year).

This study also offers the revenue generated by each service and the total revenue from all services combined for 2020 (base year) and the forecast revenue till 2025.

Key Issues Addressed:

  • What are the growth opportunities for OEMs in the FoD market?
  • What are the drivers and restraints in the FoD market?
  • How are the types of services offered through FoD distributed across OEMs?
  • What is the revenue share of each service offered through FoD for the next 5 years compared to 2020 (base year)?
  • Who are the main participants/OEMs that offer FoD?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on Feature on Demand (FoD) Services
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Feature on Demand (FoD) Services Scope Analysis
  • Transition from Hardware to Software Business
  • Shifting Customer Trends Supporting Newer Business Models
  • Car of Future Approach
  • Value Creation through Lifecycle
  • Extent of Features and Services on Demand in the Future
  • Definitions and Segmentation of FoD Services
  • Feature on Demand Services Market Segmentation
  • Key Competitors for FoD Services
  • Key Growth Metrics for FoD Services
  • Growth Drivers for Feature on Demand Services
  • Growth Restraints for Feature on Demand Services

Key Trends and Technologies

  • Tentative Feature on Demand Services
  • Technology Prerequisites for On-demand Business
  • Changing Definition of Connectivity-FoD Lessons from Tesla
  • Impact of Connectivity
  • Effect of Connectivity in Futuristic Business Models
  • Evolution of E/E Architecture
  • Service-oriented Business Calls For Redefining E/E Architectures
  • Maturity of Functional Domains for Functions on Demand
  • Case Study-VW
  • OTA Trends Affecting FoD Adoption
  • OTA Phases and OEM Strategies
  • OTA Updates by Automakers (Europe)
  • Summary of Automaker OTA Activities
  • Case Study-Tesla OTA Strategy Examples
  • Business Model Shifts-Recommendations to Automakers
  • FoD Access Types and Delivery
  • In-Vehicle Payment Options-Cards & Digital Wallets
  • In-Vehicle Payment-Types of Intermediaries and Services
  • Key Business Models in In-Vehicle FoD Payments
  • OEM Payment Platform for Purchasing FoD
  • Service Provider Payment Platform
  • Future Digital Payment Options
  • What will be the Future of In-Vehicle Payments?
  • Case Study-Tesla In-Car Payments
  • Regulatory and Legal Challenges in Implementing FoD
  • Key Regulations & Standards to Impact FoD
  • Key Regulations & Standards to Impact FoD (continued)

Automaker Portfolios, Global

  • Automakers' FoD Strategy Canvas
  • Domains Benchmarking, Overall
  • Packaging and Pricing Summary
  • Probable FoD Features from Automakers from Announcements and Current Offerings
  • Audi, FoD Services
  • BMW, FoD Services
  • BMW, FoD Services (continued)
  • BMW, FoD Services (continued)
  • Mercedes Benz, FoD Services
  • Mercedes Benz, FoD Services (continued)
  • Mercedes Benz, FoD Services (continued)
  • Porsche, FoD Services
  • Porsche, FoD Services (continued)
  • Tesla, FoD Services
  • Case Study-Tesla's Location-based Suspension
  • Case Study-Tesla OTA Updates
  • VW, FoD Services
  • Skoda, FoD Services
  • Forecast Assumptions
  • Forecast Assumptions (continued)
  • FoD Services, Percent Penetration Forecast by Services
  • Infotainment Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Navigation Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Wi-Fi Hotspot Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Remote Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Safety & Security Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Concierge Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • ADAS & AD Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Convenience Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • EV-specific Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Full Self-driving Service-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Feature on Demand Services-Revenue Forecast by Pricing Model
  • Function on Demand Services-Revenue Forecast by Pricing Model
  • FoD Services-Revenue Forecast by Pricing Model

Growth Opportunity Universe, Feature on Demand Services

  • Hook Model to Capture Connected Car Customers
  • Implications and Recommendations to Automakers
  • Growth Opportunity 1-Feature on Demand to Generate Renewed Interest in Customers in Connected Services
  • Growth Opportunity 1-Feature on Demand to Generate Renewed Interest in Customers in Connected Services (continued)
  • Growth Opportunity 2-Feature on Demand to Drive Monetization Opportunities for OEMs
  • Growth Opportunity 2-Feature on Demand to Drive Monetization Opportunities for OEMs (continued)
  • Growth Opportunity 3-Feature on Demand to Drive Opportunities for Various Payment Gateways
  • Growth Opportunity 3-Feature on Demand to Drive Opportunities for Various Payment Gateways (continued)

Next Steps

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