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고객의 소리(VOC) : 차내 서비스 및 기능(승용차) - 미국(2021년)

Voice of Customer: In-car Services and Features, Passenger Vehicles, US, 2021

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 121 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

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미국 승용차의 차내 서비스·기능에 대해 조사했으며, 차내 서비스, 온디맨드 기능, 무선(OTA) 업데이트, 접속 서비스, 지불 옵션의 현재 사용 상황 평가와 다양한 기능에 대한 사용자의 관심 및 선호도 등에 대해 정리하여 전해드립니다.

목차

주요 목적과 조사 결과

업계의 개요

  • 온디맨드 기능의 테크놀러지 전제조건
  • 자동차 마켓플레이스 세분화
  • 컨셉으로서의 자동차용 마켓플레이스
  • 자동차용 마켓플레이스의 사용 예
  • 수년간 자동차용 마켓플레이스의 응용
  • 자동차용 온디맨드 기능 결제에서의 주요 비즈니스 모델
  • 온디맨드 기능 : 업계 최고 경영진의 의견
  • 온디맨드 기능 : 액세스 유형과 전달
  • 사례 연구 : Mercedes Me

조사 방법과 샘플

  • 조사 방법
  • 미국의 샘플
  • 미국의 샘플 : 데이터 가중치
  • 응답자 개요 : 합계
  • 응답자 개요 : 인구통계
  • 응답자 개요 : 차량 소유권과 주행거리

고객 프로파일링 : 현재 및 향후 차량

  • 고객의 선호도 : 엔진 - 파워트레인(지역별)
  • 고객의 선호도 : 엔진 - 파워트레인(자동차 부문별)
  • 고객의 선호도 : 차량 접속과 서비스
  • SIM 카드로 제공되는 자동차용 접속 서비스·기능
  • 기본 인터넷 접속 패키지의 구입 의향 : 지역별
  • 기본 인터넷 접속 패키지의 구입 의향 : 자동차 부문별
  • 기본 인터넷 접속 패키지의 구입 의향 : 브랜드별
  • OTA 업데이트의 지불 우선 : 지역별
  • OTA 업데이트의 지불 우선 : 자동차 부문별
  • OTA 업데이트의 우선 지불 모드
  • 소비자의 차내 활동
  • 차내 소비자 엔터테인먼트 선호도 : 자동차 부문별
  • 주요 라디오/음악 소스
  • 주요 라디오/음악 소스 : 자동차 부문별
  • 새로운 자동차용 기술에 대한 소비자 선호도
  • 신기술의 중요성 : 부문별
  • 자동차 정기 구입에 관한 의견의 차이 : 지역별

자동차용 마켓플레이스

  • 응답자 선호도 : 자동차용 판매
  • Retail On Demand 서비스와 기능의 사용에 대한 관심 : 지역별
  • 리테일 온디맨드 서비스와 기능의 사용에 대한 관심 : 자동차 부문별
  • 자동차용 스크린 예상되는 마켓플레이스 : 지역별
  • 마켓플레이스내에서 희망하는 제품 또는 서비스 : 지역별
  • 자동차용 마켓플레이스를 통한 제품 또는 서비스 지불
  • 주유소 가맹점의 검토 : 지역별
  • 주유소 가맹점의 검토 : 자동차 부문별
  • QSR/패스트푸드 소매업체의 검토 : 지역별
  • QSR/패스트푸드 소매업체의 검토 : 자동차 부문별
  • QSR/패스트푸드 소매업체의 검토 : 브랜드별

온디맨드 기능 : 소비자의 시점

  • 서론 : 온디맨드 기능
  • 수요 있는 25개의 기능 구입에 대한 관심의 조사
  • 새로운 기능에 대한 지불 의욕 : 지역별
  • 차량내 기능에 대한 소비자 심리
  • 다양한 차량내 체험에 대한 지불 의욕
  • 신차로의 기능 이동에 관한 고객의 소리
  • 다음 차의 온디맨드 기능 구입에 대한 관심
  • 온디맨드 기능에 대한 지불 의욕
  • 온디맨드 기능에 대한 관심 : 지역별
  • 온디맨드 기능에 대한 관심 : 소유차별
  • 온디맨드 기능에 대한 관심 : 엔진 유형·연간 주행거리별
  • 온디맨드 기능에 대한 관심 : 인구통계별
  • 온디맨드 기능 서브스크립션의 우선도 : 자동차 부문별
  • 온디맨드 기능 서브스크립션의 우선도 : 브랜드별
  • 차량내 기능의 인식
  • 기본적인 접속 패키지에 대한 지출 의욕 : 지역별
  • 기본적인 접속 패키지에 대한 지출 의욕 : 자동차 부문별
  • 기본적인 접속 패키지에 대한 지출 의욕 : 브랜드별

온디맨드의 기능 : 지불 의욕과 수요의 가격 탄력성

  • 가격 포인트
  • 지불 의욕과 수요의 가격 탄력성(PED)
  • 온디맨드 기능의 PED
  • 구매 의욕 : 파워트레인 업그레이드
  • 구매 의욕 : EV의 항속거리 연장
  • 구매 의욕 : 커넥티드 매핑
  • 구매 의욕 : 강화된 기능을 갖춘 음성 비서
  • 구매 의욕 : 스마트폰 앱별 리모트 기능/서비스
  • 구매 의욕 : 앱 경유 리모트 주차
  • 구매 의욕 : 오토파일럿
  • 구매 의욕 : Connected Radio(IP 대응 무선)
  • 구매 의욕 : iMax 오디오/시네마 경험
  • 구매 의욕 : 윈터 컴포트 패키지
  • 구매 의욕 : 노이즈 저감 기술
  • 온디맨드 운전자 졸음/주의 산만 탐지와 경보
  • 기능 패키지 : 지불 의욕
  • 드라이브 기능 : 지불 의욕
  • 운전 지원/자율주행 기능 : 지불 의욕
  • 편리한 기능 : 지불 의욕
  • 오디오/엔터테인먼트 기능 : 지불 의욕
  • 쾌적 기능 : 지불 의욕
  • 생산성 기능 : 지불 의욕
  • 헬스/웰니스 기능 : 지불 의욕

권장되는 사용자 인터페이스

  • 온디맨드 기능과 대화하기 위한 제어 옵션 : 지역별
  • 온디맨드 기능과 대화하기 위한 제어 옵션 : 자동차 부문별
  • 온디맨드 기능과 대화하기 위한 제어 옵션 : 브랜드별
  • 음성 비서의 우선 브랜드 : 지역별
  • 음성 비서의 우선 브랜드 : 자동차 부문별

전략적 필수사항

  • 성장이 더욱 더 곤란해지는 이유는?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 성장 기회가 Growth Pipeline Engine(TM)을 촉진
  • 도표 리스트
  • 면책사항
KSA 23.06.07

This Survey Assesses Consumers' Opinions about In-car Services, On-demand Features, Over-the-air Updates, Connectivity, and Payment Options

Despite disrupting sales and profitability in many markets, the COVID-19 pandemic has ignited minds to build a safer and more convenient environment. The connected automotive industry is making the best of the situation through trending use-cases that will build the new normal across consumer segments. Frost & Sullivan's 'Voice of Customer: In-car Services and Features, Passenger Vehicles, US, 2021' study aims to explore and evaluate current uses of in-car services, on-demand features, over-the-air (OTA) updates, connected services, and payment options among respondents in the United States. The study also addresses respondents' payment preferences.

In addition, it focuses on customer analysis bifurcation by car segment type across the United States and user interest in and preference for various features. Data was collected through a panel-based survey in the United States. A total of 1,507 decision-makers or key influencers for connected car services were surveyed to obtain the results.

Table of Contents

Key Objectives and Findings

  • Key Objectives of the Study
  • Key Findings

Industry Overview

  • Technology Prerequisites for On-demand Features
  • Automotive Marketplace Segmentation
  • In-car Marketplace as a Concept
  • In-car Marketplace Use-Cases
  • In-car Marketplace Applications over the Years
  • Key Business Models in In-vehicle On-demand Feature Payments
  • On-demand Features: Top Industry Executives' Opinions
  • On-demand Features: Access Types and Delivery
  • Case Study: Mercedes Me

Research Methodology and Sample

  • Research Methodology
  • US Sample
  • US Sample: Data Weighting
  • Residential Respondent Profile: Total
  • Respondent Profile: Demographics
  • Respondent Profile: Vehicle Ownership and Mileage

Customer Profiling: Current and Future Vehicles

  • Customer Preferences: Engine-Powertrain (By Region)
  • Customer Preferences: Engine-Powertrain (By Car Segment)
  • Customer Preference: Vehicle Connectivity and Services
  • In-vehicle Connectivity Services/Functions Offered with SIM Cards
  • Willingness to Buy the Basic Internet Connectivity Package: By Region
  • Willingness to Buy the Basic Internet Connectivity Package: By Car Segment
  • Willingness to Buy the Basic Internet Connectivity Package: By Brand
  • Payment Preference for OTA Updates: By Region
  • Payment Preference for OTA Updates: By Car Segment
  • Preferred Payment Mode for OTA Updates
  • Consumers' In-car Activities
  • In-car Consumer Entertainment Preferences: By Car Segment
  • Primary Radio/Music Sources
  • Primary Radio/Music Sources: By Car Segment
  • Consumer Preference for New In-car Technology
  • Importance of New Technology: By Segment
  • Differences in Opinion on Vehicle Subscriptions: By Region

In-car Marketplace

  • Respondents' Preferences: In-car Retail
  • Interest in Using Retail On-demand Services and Features: By Region
  • Interest in Using Retail On-demand Services and Features: By Car Segment
  • Expected Marketplace on Vehicle Screens: By Region
  • Desired Products or Services within Marketplaces: By Region
  • Product or Service Payment through In-car Marketplaces
  • Consideration of Gas Station Merchants: By Region
  • Consideration of Gas Station Merchants: By Car Segment
  • Consideration of QSR/Fast-food Retailer: By Region
  • Consideration of QSR/Fast-food Retailer: By Car Segment
  • Consideration of QSR/Fast-food Retailer: By Brand

On-demand Features: Consumer Perspective

  • Introduction: On-demand Features
  • Interest in the Purchase of the Following 25 In-demand Features was Tested
  • Willingness to Pay for New Features/Functionalities: By Region
  • Consumer Sentiment about In-vehicle Features
  • Willingness to Pay for Different In-vehicle Experiences
  • Customer Sentiment about Transferring Features to New Cars
  • Interest in Purchasing On-demand Features for the Next Car
  • Willingness to Pay for On-demand Features
  • Interest in On-demand Features: By Region
  • Interest in On-demand Features: By Car Owned
  • Interest in On-demand Features: By Engine Type and Annual Mileage
  • Interest in On-demand Features: By Demographics
  • Preference for On-demand Feature Subscriptions: By Car Segment
  • Preference for On-demand Feature Subscriptions: By Brand
  • Perception of In-vehicle Functionalities
  • Willingness to Spend on Basic Connectivity Packages: By Region
  • Willingness to Spend on Basic Connectivity Packages: By Car Segment
  • Willingness to Spend on Basic Connectivity Packages: By Brand

On-demand Features: Willingness to Pay and Price Elasticity of Demand

  • Price Points Tested
  • Willingness to Pay and Price Elasticity of Demand (PED)
  • On-demand Features' PED
  • Interested in Purchasing: Powertrain Upgrades
  • Interested in Purchasing: Range Extension for EVs
  • Interested in Purchasing: Connected Mapping
  • Interested in Purchasing: Voice Assistant with Enhanced Capability
  • Interested in Purchasing: Remote Features/Services via Smartphone Apps
  • Interested in Purchasing: Remote Parking via App
  • Interested in Purchasing: Autopilot
  • Interested in Purchasing: Connected Radio (IP-supported Radio)
  • Interested in Purchasing: iMax Audio/Cinema Experience
  • Interested in Purchasing: Winter Comfort Package
  • Interested in Purchasing: Noise Reduction Technology
  • On-demand Driver Drowsiness/Distraction Detection and Alarm
  • Feature Packages: Willingness to Pay
  • Driving Features: Willingness to Pay
  • Assisted/Automated Driving Features: Willingness to Pay
  • Convenience Features: Willingness to Pay
  • Audio/Entertainment Features: Willingness to Pay
  • Comfort Features: Willingness to Pay
  • Productivity Features: Willingness to Pay
  • Health/Wellness Features: Willingness to Pay

Preferred User Interface

  • Control Options to Interact with On-demand Features: By Region
  • Control Options to Interact with On-demand Features: By Car Segment
  • Control Options to Interact with On-demand Features: By Brand
  • Preferred Brands for Voice Assistance: By Region
  • Preferred Brands for Voice Assistance: By Car Segment

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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