시장보고서
상품코드
1277017

세계 인공지능(AI)용 통신 서비스 사업자의 성장 기회

Global Growth Opportunities for Telecommunications Service Providers in Artificial Intelligence (AI)

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 53 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

핵심적인 통신 서비스로부터의 매출이 감소하고 있으므로 통신 서비스 사업자는 통신 서비스를 변혁하고, 큰 비즈니스 가치를 창출하기 위해 업무의 폭을 넓히고 AI를 활용하고 있습니다.

세계의 인공지능(AI)용 통신 서비스 사업자에 대해 조사했으며, 시장의 개요와 전략적 필수요건, 성장 기회, 주목할 만한 기업의 개요 등을 제공하고 있습니다.

목차

전략적 필수요건

  • 성장이 더욱 더 곤란해지는 이유는?
  • 전략적 필수요건
  • 통신 업계에서 AI에 대한 상위 3 전략적 필수요건의 영향
  • 성장 기회가 성장 파이프라인 엔진을 가속시킨다.

성장 환경

  • 업계의 과제와 새로운 기회
  • 통신사업에서 AI의 영향
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인

성장 기회 분석

  • 통신사업 기능에서 AI의 성장 기회
  • 업무를 강화하기 위한 AI : 업계의 예
  • 네트워크 운영
  • 판매, 마케팅, 고객 경험
  • 신제품·서비스 개발 : AIoT 솔루션
  • 신제품/서비스 개발 : 데이터 수익화
  • 신상품· 신서비스 개발 : 디지털 광고

주목할 만한 기업

  • Avanseus
  • Globe Telecom
  • Orange Business
  • Subex
  • Telefonica Tech
  • Vodafone Idea

향후 방향성

성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : 업계 수직 솔루션
  • 성장 기회 2 : AI 어드바이저리 및 실장 서비스
  • 성장 기회 3 : 대화형 챗봇 솔루션
  • 첨부 문서 리스트
  • 면책사항
KSA 23.05.30

AI Enables Enhanced Business Operations, Data Monetization, and Service Customization to Support Growth

In this report, Frost & Sullivan examines the role of AI in the telecommunications services industry. Due to declining revenue from core telecom services, telecommunications service providers (telcos) are broadening their operations and leveraging AI to transform telecom services and create significant business value.

We identify telcos using AI to enhance network operations, customer experience, and sales and marketing services and increase their product and service portfolio. With the rising deployment of the 5G network and edge infrastructure capabilities, telcos are pivotal in offering industry vertical solutions as part of their Artificial Intelligence of Things (AIoT) enterprise solutions.

The report also highlights the role of telcos in monetizing consumer data for enterprise customers and offering advertising and marketing services that utilize consumer and network data. It identifies growth drivers that will facilitate AI adoption in the telecommunications industry. Notably, the study mentions several growth opportunities, such as AI advisory services, industry/vertical-specific use cases, and conversational AI solutions that market participants can explore.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on AI in the Telecommunications Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Industry Challenges and New Opportunities
  • Impact of AI in Telecommunications Business
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Opportunities for AI in Telecom Business Functions
  • AI for Enhancing Operations: Industry Examples
  • Network Operations
  • Sales, Marketing, and Customer Experience
  • New Product/Services Development: AIoT Solutions
  • New Product/Services Development: Data Monetization
  • New Product/Services Development: Digital Advertising

Companies to Watch

  • Avanseus
  • Globe Telecom
  • Orange Business
  • Subex
  • Telefonica Tech
  • Vodafone Idea

Way Forward

  • Way Forward

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Industry Vertical Solutions
  • Growth Opportunity 2: AI Advisory and Implementation Services
  • Growth Opportunity 3: Conversational Chatbot Solutions
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제