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시장보고서
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급속한 고령화 및 세계 실버 경제의 기회(-2050년)Rapidly Aging Demographics and Opportunities from the Global Silver Economy-2050 |
기업들은 성장하는 실버 소비자층에 주목해야 합니다. 2050년 고령자가 세계 인구의 22%를 차지하게 될 것입니다.
고령화 현상은 세계 인구 통계와 소비 시장의 양상을 빠르게 변화시키고 있으며, 2050년까지 세계 노인 인구는 21억 명에 달할 것으로 예상되고 있습니다. 전통적으로 고령화가 진행된 유럽과 미국 경제를 제외하고 신흥 시장 경제에서는 2030년부터 2050년까지 고령 인구가 빠르게 증가합니다. 이러한 인구통계학적 지각변동에 비추어 볼 때, 조기 전략 수립과 연령별 포용적 설계를 통해 선점 이익을 얻고, 활황을 맞이하는 실버 경제를 수용하는 것이 비즈니스에 있어 점점 더 중요해질 것으로 보입니다.
실버 경제에 대한 이 소트트 리더십은 고령 인구 예측, 고령자 소비 패턴, 실버 경제 관련 산업 기회에 대한 통찰력을 제공하는 것을 목표로 하며, 2050년까지의 인구 통계학적 예측을 통해 의사결정권자에게 세계 트렌드와 우선순위에 대한 통찰력을 제공합니다. 을 제공합니다.
부의 패턴과 관련해 일부 지역에서는 노년층과 젊은 층의 부의 격차가 확대되고 있는 것으로 나타났습니다. 따라서 Z세대에 초점을 맞춘 솔루션과 마케팅은 기업의 성장 접근 방식 중 하나이지만, 고령자를 위한 고부가가치 솔루션과 종합적인 마케팅을 무시해서는 안 됩니다.
실버 경제의 기회는 방대하며, 간병 로봇과 원격 의료에서 스마트 홈과 실버 관광에 이르기까지 그 응용 범위가 매우 넓다. 현재 일부 솔루션은 개발 및 성장 단계에 있으며, 향후 20년간 충분한 성장 기회를 제공합니다. 급속한 고령화, 간병인 부족 등의 요인으로 인해 실버테크 용도는 높은 성장세를 보일 것으로 예상됩니다.
Businesses Should Focus on the Growing Silver Consumer Segment, with the Elderly to Account for 22% of the World s 2050 Population
The aging phenomenon is rapidly changing the face of demographics and consumer markets globally, with the global elderly to touch 2.1 billion persons by 2050. Aside from Western economies, which have traditionally been associated with aging populations, emerging market economies will see fast-growing aging populations between 2030 and 2050. In the light of these tectonic demographic shifts, it becomes increasingly important for business to strategize early and undertake age-inclusive design to capture early-mover advantages and tap into the booming silver economy.
This thought-leadership piece on the silver economy is designed to provide foresight into aging population forecasts, elderly spending patterns, and industry opportunities related to the silver economy. Demographic forecasts are provided until 2050, providing decision-makers with insights into global trends and regions of priority.
Regarding wealth patterns, data points to a widening gap in wealth between the elderly and younger cohorts in some regions. Hence, while GenZ-focused solutions and marketing might be one growing approach for businesses, higher value-add solutions and inclusive marketing for the elderly should not be ignored.
The silver economy opportunity universe is vast, with applications ranging from care robots and telemedicine to smart homes and silver tourism. Currently, some solutions are in the development-growth stage, providing ample growth opportunities over the next 2 decades. Silver tech, or age tech, applications are set to witness high growth, given factors such as rapidly aging demographics and caregiver shortages.