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유럽과 북미의 MaaS(Mobility-as-a-Service) 성장 기회

European and North American Mobility-as-a-Service Growth Opportunities

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 80 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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오픈 데이터 정책, 데이터 공유, 민관 협력, 정부의 지원은 성공에 필수적입니다.

북미와 유럽에서는 노동 환경의 진화와 산업 구조의 변화로 인해 도시 이동에 대한 소비자의 선호도가 변화하고 있습니다. 도시들은 교통망을 보다 유연하고 지속가능하게 만들기 위해 교통망 재검토에 더욱 적극적으로 나서고 있습니다. 시민의 요구를 충족하고, 통합적이고 효율적인 교통 시스템을 보장하며, 지구 환경 목표를 준수하기 위해서는 혁신적인 솔루션이 필요합니다. 지속 가능한 모빌리티는 급속한 도시화와 교통 체증 증가라는 과제를 해결할 수 있습니다.

MaaS(Mobility-as-a-Service)는 여러 공급자가 제공하는 다양한 교통수단을 하나의 앱으로 통합하여 여행과 관련된 모든 사항(여행 계획, 결제 등)을 처리합니다. 향후에는 다른 부가가치 서비스도 포함될 것으로 예상되며, MaaS는 사용자를 위한 독립적인 기업 대 고객(B2C) 솔루션으로 등장하고 있으며, 지방 정부 및 지방 자치 단체는 MaaS 플랫폼에 대한 광범위한 관심과 채택을 등록하고 있습니다. MaaS 시장은 아직 초기 단계에 있으며, 비즈니스 모델과 수익 모델도 진화하고 있으며, MaaS 공급자에게는 모빌리티 네트워크를 최적화하는 데 필요한 도구, 데이터 및 기술을 제공할 수 있는 기회입니다.

기타 주제는 다음과 같습니다.
  • MaaS 사업자와 밸류풀의 대응 가능한 시장(2030년 말까지)
  • 모빌리티 생태계 이해관계자 및 예상되는 생태계 진화 전망
  • 구현 모델과 성공 예측 수준
  • 단기, 중기, 장기 시장 동향

목차

전략적 과제

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • MaaS(Mobility-as-a-Service) 업계 주요 전략적 필수 요건의 영향
  • Growth Pipeline Engine(TM)을 가속하는 성장 기회

성장 기회 분석

  • 분석 범위
  • 정의
  • 시장 세분화
  • 성장 지표
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 주요 이해관계자
  • 실장 모델
  • 다양한 실장 모델과 비교
  • 독자적인 세일즈 포인트
  • 가능한 매출 모델과 향후 매출 모델
  • 향후 시장 시나리오
  • 주요 경쟁
  • 예측의 전제조건
  • 매출과 예측
  • 지역별 매출 예측
  • 부문별 매출 예측
  • 지역별 매출 예측 분석
  • 경쟁 환경

성장 기회 분석 : 유럽

  • 성장 지표
  • 매출 예측
  • 부문별 매출 예측
  • MaaS 성숙도 지수
  • B2G 및 B2C MaaS 전개
  • MaaS 프로그램과 공유 모빌리티 사업자 매핑
  • B2C 및 B2G MaaS 앱 조사 결과
  • MaaS 영향 평가

성장 기회 분석 : 북미

  • 성장 지표
  • MaaS 시장 매출과 예측
  • 부문별 매출 예측
  • MaaS 성숙도 지수
  • MaaS 솔루션 다양한 형태
  • 공공 교통기관과의 통합예
  • 공공 교통기관과 TNC 및 계획 앱 파트너십 : 성공인가, 실패인가?

주요 기업 개요

  • Mobilleo
  • Trafi
  • Gaiyo
  • Hacon
  • SkedGo

성장 기회 유니버스

  • 성장 기회 1 : 모빌리티와 통근 패턴 변화
  • 성장 기회 2 : 민관 협업
  • 성장 기회 3 : 시장 통합

결론

  • 결론

다음 단계

LSH 23.12.15

Open Data Policies, Data Sharing, Public-Private Partnerships, and Government Pushes Vital for Success

Evolving work environments and shifting industry structures in North America and Europe have changed consumer preferences for urban mobility. Cities have become more proactive in rethinking their transportation networks to make them more flexible and sustainable. Innovative solutions are necessary to meet citizens' needs, ensure integrated and efficient transportation systems, and comply with global environmental goals. Sustainable mobility can solve the challenges of rapid urbanization and increased congestion.

Mobility-as-a-service (MaaS) consolidates various transport modes from different providers into a single app that handles all travel matters (e.g., travel planning and payments). In the future, it will include other value-added services. MaaS emerged as a stand-alone business-to-customer (B2C) solution for users, and local and regional governments are registering widespread interest in and adoption of MaaS platforms. This is an opportunity for MaaS providers to offer the necessary tools, data, and technology to optimize mobility networks. The MaaS market is still in the nascent phase, with evolving business and revenue models.

Other topics covered include:

  • the addressable market for MaaS operators and value pool by the end of 2030;
  • mobility ecosystem stakeholders and the ecosystem's expected evolution;
  • implementation models and projected success levels; and
  • market trends in the short, medium, and long terms.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Mobility-as-a-Service Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Definition
  • Market Segmentation
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Major Stakeholders
  • Implementation Models
  • Various Implementation Models and Comparison
  • Unique Selling Points
  • Possible and Future Revenue Models
  • Future Market Scenarios
  • Key Competitors*
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast by Segment
  • Revenue Forecast Analysis by Region
  • Competitive Environment

Growth Opportunity Analysis: Europe

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Segment
  • MaaS Maturity Index
  • B2G and B2C MaaS Deployments
  • Mapping of MaaS Programs and Shared Mobility Operators
  • B2C and B2G MaaS App Findings
  • MaaS Impact Assessment

Growth Opportunity Analysis: North America

  • Growth Metrics
  • MaaS Market Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Segment
  • MaaS Maturity Index
  • Different Forms of MaaS solutions
  • Examples of Public Transit Integrations
  • Public Transit Partnership with TNC and Planning Apps: Success or Letdown?

Key Company Profiles

  • Mobilleo
  • Trafi
  • Gaiyo
  • Hacon
  • SkedGo

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Changing Mobility and Commuting Patterns
  • Growth Opportunity 2: Public-Private Collaborations
  • Growth Opportunity 3: Market Consolidation

Conclusions

  • Conclusions

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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