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시장보고서
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ASEAN의 5G 수익 창출 및 도입 전략5G Monetization and Adoption Strategies in ASEAN |
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5G의 미개발된 잠재력 활용을 위해 업계 진출기업의 적극적인 역할 필요
4G의 후속 기술인 5G 기술은 더 빠른 속도, 더 넓은 대역폭, 더 적은 지연, 다중 연결이 가능합니다. 이 기술은 플랫폼의 디지털화, 기기 배터리 수명 연장 등 다른 이점도 제공합니다. 5G의 새로운 차원은 새로운 서비스 개발 및 기술 수익화를 야기하고 있으며, APAC의 대부분의 정부는 경제 성장을 가속하는 데 도움이 될 수 있다고 보고 국내 5G 구축을 지지하고 있습니다. 모바일 사업자들은 5G에 주목하여 연결성 이외의 새로운 수익원을 창출하고 고정형 광대역 사업자에 대한 경쟁력을 회복하기 위해 5G에 주목하고 있습니다.
5G 고객 부문은 소비자 부문와 기업 부문으로 구성되며, 기업용 5G 분야는 아직 초기 단계이지만, 향후 수익화 가능성이 높기 때문에 ASEAN 내 기업과 해당 생태계가 적극적으로 연구개발에 나서고 있습니다. 이번 조사에서는 업종별 및 국가별 분석을 제외하고, 고객 부문만을 대상으로 합니다.
전체적으로 ASEAN 지역의 5G 총 수익은 2022년 1.64억 달러에서 2027년 7.43억 달러로 증가해 35.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다. 소비자 부문의 5G 수익 기여도는 2022년 15억 9,820만 달러에서 2027년 59억 9,450만 달러로 증가하며 2022-2027년 CAGR은 30.3%를 나타낼 것으로 예상됩니다. 기업 부문의 5G 매출 기여도는 2022년 4,150만 달러에서 2027년 14억 3,200만 달러로 증가해 2022-2027년 CAGR은 103%를 나타낼 전망입니다. 2027년 5G 매출은 ASEAN 소비자 부문이 80.7%를 차지할 것으로 보이며, 기업 부문이 19.3%를 차지할 것으로 예상됩니다.
본 조사에서는 모바일 사업자가 5G에 특화된 수익을 창출하는 데 도움이 되는 기반 도구(운영지원시스템(OSS)/업무지원시스템(BSS), 플랫폼, 전략, 프레임워크 등)에 대한 관점을 포함한 톱다운 방식의 전략적 관점을 고찰하고 있습니다.
이 보고서는 소비자 및 기업 부문의 수익화 기회를 포함하여 ASEAN의 5G 수익화 및 도입 전략에 대해 심층적으로 분석합니다. 본 조사는 5G 수익 창출에 대한 적절한 조사 결과를 제공합니다.
Industry Participants Need to Play an Active Role to Harness Untapped Potential with 5G
5G technology, the successor of 4G, has higher speeds and bandwidth, lower latency, and multiple connections. The technology provides other benefits, such as platform digitalization and extended device battery life. The new dimensions of 5G are triggering the development of new services and technology monetization. Most governments in APAC support domestic 5G deployments, as they help drive economic growth. Mobile operators look to 5G to spur new revenue streams beyond connectivity and help them regain competitiveness against fixed broadband providers.
The 5G customer segment comprises the consumer and enterprise segments. Although the 5G enterprise space is still nascent, its future monetization potential drives enterprises and their corresponding ecosystems within ASEAN to proactively undertake R&D. This study covers customer segmentation, excluding analysis on segmentation by industry vertical and country.
Overall, the total 5G revenue in the ASEAN region will increase from $1.64 billion in 2022 to $7.43 billion in 2027, at a CAGR of 35.3%. 5G revenue contribution from the consumer segment will increase from $1,598.2 million in 2022 to $5,994.5 million in 2027, at a CAGR of 30.3% from 2022 to 2027. 5G revenue contribution from the enterprise segment will increase from $41.5 million in 2022 to $1,432.0 million in 2027, at a CAGR of 103% from 2022 to 2027. The consumer and enterprise segments in ASEAN will contribute 80.7% and 19.3%, respectively, to 5G revenue in 2027.
This study considers a top-down strategic view of the business, which includes a view on foundational tools (e.g., operation support systems [OSS]/business support systems [BSS], platforms, strategies, and frameworks) that can help mobile operators generate 5G-focused revenues.
The study drills in-depth into 5G monetization and adoption strategies in ASEAN, including monetization opportunities for the consumer and enterprise segments. This study provides pertinent survey results on or related to 5G monetization.