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세계의 자동차 OEM의 지속가능성에 관한 대처

Global Automotive OEMs Sustainability Practices

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 107 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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"세계의 주요 자동차 OEM은 2050년까지 탄소 중립을 달성하기 위해 디스랩티브 기술과 지속 가능한 노력을 채택했다"

설문조사는 세계 자동차 OEM 9개사의 지속가능한 이니셔티브에 대해 파악하고, 2025년까지 탄소 중립을 달성하기 위해 밸류체인 전반에 걸친 조치를 종합적으로 분석했습니다. 지속 가능한 이니셔티브가 조달, 제조, 설계, 재료, 서비스 수명 종료 등 제품 수명주기의 모든 측면에 어떻게 통합되는지 확인합니다. 또한 OEM이 공급망에서 지속가능한 조달을 우선시하고 탄력성과 윤리 기준을 중시하고 있는지를 밝히고 있습니다.

설문조사는 이러한 OEM이 채택한 녹색 제조 노력이 제조 단계에서 탄소 실적의 감소와 자원 최적화에 어떻게 기여하는지를 보여줍니다. 환경에 대한 배려와 제조효율의 균형을 맞추면서 단기적인 비용과 장기적인 영향 모두 도입의 복잡성을 고찰하고 있습니다. 9개사의 OEM이 지속가능한 재료를 혁신적으로 사용하고, 순환형 경제의 원칙에 따라 장기적인 지속가능성 목표에 공헌하고 있음을 소개했습니다. 또한 이러한 OEM이 환경 친화적 인 재료를 자동차에 통합 할 때 채택한 다양한 접근법을 소개합니다. 또한 이러한 OEM이 사용된 차량의 폐기, 재제조 및 재사용 활동이 환경에 미치는 영향을 어떻게 관리하는지에 대해서도 밝혔습니다. 또한 부품 재제조, 다양한 재활용 방법, 서비스 수명 종료 활동의 최근 실적 등 혁신적인 노력에 대해 자세히 설명합니다. 설문조사에서는 이러한 주요 자동차 제조업체들이 지속가능성과 업계 효율성의 기로를 극복하는 방법에 대한 미묘한 이해를 제공합니다.

목차

전략적 과제

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 자동차 업계의 지속가능성에 대한 노력에 대한 주요 전략적 과제의 영향
  • 성장 기회가 Growth Pipeline Engine(TM)을 가속

성장 기회 분석

  • 분석 범위
  • 주요 경쟁업체
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인

성장 애널리틱스

  • 요점
  • 자동차 브랜드와 지속가능성 로드맵
  • 자동차의 지속가능성에 관한 노력의 세분화

Stellantis

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

포드

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

GM

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

현대 & 키아

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

Mercedes-Benz

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

Nissan

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

Renault

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

토요타

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

VW

  • 지속가능성 개요
  • 지속가능성 발전과 파트너십 생태계
  • 지속 가능한 원재료 조달
  • 지속 가능한 공급망
  • 지속 가능한 설계·제조
  • 지속 가능한 재료 사용 개요
  • 리사이클과 EOL의 실천

성장 기회

  • 성장 기회 1: 순환형 경제와 EOL 전략
  • 성장 기회 2: 지속 가능한 공급망 관리
  • 성장 기회 3 : 지속 가능한 운영의 디지털화

다음 단계

JHS 24.02.16

"Key Global Automotive OEMs are Employing Disruptive Technologies and Sustainable Practices to Achieve Carbon Neutrality by 2050."

This report delves into the sustainable practices of 9 global automotive original equipment manufacturers (OEMs), providing a comprehensive analysis of the measures being taken across the entire value chain to achieve carbon neutrality by 2025. The study examines the way sustainable practices are being integrated into all aspects of the product life cycle, including sourcing, manufacturing, design, materials, and end-of-life. It reveals the degree to which OEMs prioritize sustainable sourcing in their supply chains, emphasizing resilience and ethical standards.

The study depicts how the green manufacturing practices employed by these OEMs contribute to reducing carbon footprints and optimizing resources during the manufacturing stage. Striking a balance between environmental consciousness and manufacturing efficiency, the study considers both short-term costs and long-term impacts, as well as the complexities of implementation. The report highlights the innovative use of sustainable materials by the 9 OEMs, aligning with circular economy principles and contributing to long-term sustainability goals. It showcases the diverse approaches adopted by these manufacturers in incorporating eco-friendly materials into their vehicles. Furthermore, the report sheds light on how these OEMs manage the environmental impact of end-of-life vehicle disposal, remanufacturing, and reuse activities. It details innovative practices such as parts remanufacturing, various recycling methods, and recent achievements in end-of-life activities. The study provides a nuanced understanding of how these automotive giants are navigating the intersection of sustainability and industry efficiency across their operations.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Sustainable Practices Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Key Competitors
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Analytics

  • Key Takeaways
  • Automotive Brands and Their Sustainability Roadmaps
  • Automotive Sustainability Practices Segmentation

Stellantis

  • Sustainability Overview: Stellantis Group
  • Stellantis Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Stellantis
  • Sustainable Supply Chain: Stellantis
  • Sustainable Design and Manufacturing: Stellantis
  • Sustainable Material Usage Overview: Stellantis
  • Recycling and EOL Practices: Stellantis

Ford

  • Sustainability Overview: Ford
  • Ford Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Ford
  • Sustainable Supply Chain: Ford
  • Sustainable Design and Manufacturing: Ford
  • Sustainable Material Usage Overview: Ford
  • Recycling and EOL Practices: Ford

GM

  • Sustainability Overview: GM
  • GM Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: GM
  • Sustainable Supply Chain: GM
  • Sustainable Design and Manufacturing: GM
  • Sustainable Material Usage Overview: GM
  • Recycling and EOL Practices: GM

Hyundai & Kia

  • Sustainability Overview: Hyundai & Kia
  • Hyundai & Kia Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Hyundai & Kia
  • Sustainable Supply Chain: Hyundai & Kia
  • Sustainable Design and Manufacturing: Hyundai & Kia
  • Sustainable Material Usage Overview: Hyundai & Kia
  • Recycling and EOL Practices: Hyundai & Kia

Mercedes-Benz

  • Sustainability Overview: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Mercedes-Benz
  • Sustainable Supply Chain: Mercedes-Benz
  • Sustainable Design and Manufacturing: Mercedes-Benz
  • Sustainable Material Usage Overview: Mercedes-Benz
  • Recycling and EOL Practices: Mercedes-Benz

Nissan

  • Sustainability Overview: Nissan
  • Nissan Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Nissan
  • Sustainable Supply Chain: Nissan
  • Sustainable Design and Manufacturing: Nissan
  • Sustainable Material Usage Overview: Nissan
  • Recycling and EOL Practices: Nissan

Renault

  • Sustainability Overview: Renault
  • Renault Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Renault
  • Sustainable Supply Chain: Renault
  • Sustainable Design and Manufacturing: Renault
  • Sustainable Material Usage Overview: Renault
  • Recycling and EOL Practices: Renault

Toyota

  • Sustainability Overview: Toyota
  • Toyota Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Toyota
  • Sustainable Supply Chain: Toyota
  • Sustainable Design and Manufacturing: Toyota
  • Sustainable Material Usage Overview: Toyota
  • Recycling and EOL Practices: Toyota

VW

  • Sustainability Overview: VW
  • VW Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: VW
  • Sustainable Supply Chain: VW
  • Sustainable Design and Manufacturing: VW
  • Sustainable Material Usage Overview: VW
  • Recycling and EOL Practices: VW

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Circular Economy and EOL Strategies
  • Growth Opportunity 2: Sustainable Supply Chain Management
  • Growth Opportunity 3: Digitalization for Sustainable Operations

Next Steps

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  • Why Frost, Why Now?
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