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시장보고서
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성장 기회 : 자동차 업계의 2035년 동향Growth Opportunities: Future Trends in the Automotive Industry in 2035 |
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기존 및 신기술, 동향, 이용 사례
세계 각국의 정부가 전기차를 인센티브로 전례 없는 양의 탄소 배출 감축을 시도하고 있는 가운데 수백만대의 화석 연료 자동차가 앞으로 수십년동안 도로를 계속 달리고 있다는 현실이 있습니다. 자동차 회사와 에너지 회사는 이를 염두에 두고 전기 연료 제조(재생 가능 에너지를 이용한 촉매 연료)에 대한 투자가 배출량 감축을 위한 유익한 방법이 될지 여부를 검토하고 있습니다. 일반적으로 eFuels라고 불리는 이러한 유형의 연료는 이미 사용 가능한 급유 인프라를 이용하여 기존 주유소에서 소비자에게 제공할 수 있습니다. 그러나 경제적인 역풍이 불고 기업이 신기술에 투자하는 능력과 소비자가 신기술을 구매하는 능력을 제한할 수 있습니다. 수소자동차와 eFuels는 여전히 비교적 새로운 기술이기 때문에 대규모 효율화에는 불리할 수 있습니다. Porsche는 시판 모델의 전기 자동차화를 이끌고 추진하고 있는 자동차 제조업체의 하나이며, 향후 10년간에 판매 대수의 80% 이상을 전기 자동차로할 것으로 예측했습니다.
본 조사에서는 업계 동향을 조사하고, 촉진요인과 억제요인을 고찰하고, 이해관계자에게 있어서의 성장 기회를 제시합니다.
Existing and Emerging Technologies, Trends, and Use Cases
As governments around the world try to reduce carbon emissions by an unprecedent amount with electric vehicles as a focus of incentives, the reality is that millions fossil fuel-powered cars will remain on the road for decades to come. With this in mind, automotive and energy companies are considering whether an investment in electrofuel production (fuels catalyzed using renewable energy) would be a profitable way to reduce emissions. Fuels of this type, commonly known as eFuels, could be available to consumers at existing gas stations using already available fueling infrastructure. Still, economic headwinds appear to be developing that could restrict companies' ability to invest in new technologies and consumers' ability to purchase them. Hydrogen-powered vehicles and eFuels are still relatively new, which could put them at a disadvantage in gaining efficiency at scale. Porsche is one of the automakers taking the lead on introducing electric versions of its production models, projecting that in the next decade more than 80% of its sales will be EVs, and at the same time investing in eFuel production for higher-performance models.
This study explores developments in the industry, considers drivers and restraints, and presents growth opportunities for stakeholders.