|
시장보고서
상품코드
1490881
북미 자동차용 오디오 부문의 성장 기회(2023-2030년)Growth Opportunities in the North American Automotive Audio Sector, 2023-2030 |
||||||
소프트웨어 정의 업그레이드는 커넥티드, 자율, 공유, 전기자동차라는 혁신적인 메가 트렌드에 적응합니다.
자동차 산업은 소비자의 편의성과 차내 경험을 지속적으로 향상시키고 있습니다. 그 큰 요인이 되고 있는 것이 스피커, 음향 및 애플리케이션이라고 하는 오디오 기술의 진보입니다.
연결, 자율, 공유 및 전기 이동성의 시대에 오디오 기술의 성장 기회는 중요합니다. 고급 자동차 제조업체는 이미 최첨단 기술을 자동차에 탑재하고 있으며 많은 대중차 제조업체는 업그레이드 옵션으로 브랜드 오디오를 제공합니다.
Frost & Sullivan은 OEM 제조업체, Tier 1 공급업체 및 기술 공급자의 오피니언 리더와 면밀한 토론을 했습니다. 이 분석에서는 스피커 수 증가, 오디오 신호 처리, 공장 장착(브랜드 및 비브랜드) 스피커 기술, 서라운드 사운드 시스템, 3D 공간 오디오 등 3가지 분야의 소프트웨어 마이그레이션 관점에서 업계 상황을 살펴봅니다. 또한 자동차 제조업체와 공급업체의 성장 기회에 대해서도 검증하고 있습니다.
Software-Defined Upgrades Will Adapt to the Transformative Megatrends of Connected, Autonomous, Shared, and Electric Vehicles
The automotive industry continues to enrich consumer convenience and the in-vehicle experience. A major contributor is advancements in audio technology: speakers, acoustics, and applications.
This analysis provides insights on
Growth opportunities for audio technology are significant in the era of connected, autonomous, shared, and electric mobility. Premium automakers have already implemented the most advanced technologies in their vehicles, and many mass-market manufacturers are offering branded audio as an upgrade option.
Frost & Sullivan conducted in-depth discussions with thought leaders from original equipment manufacturers, Tier I suppliers, and technology providers. The analysis considers the industry landscape in terms of increasing speaker counts, audio signal processing, and software transitions in three areas: factory fitted (branded/unbranded) speaker technology; surround sound systems; and 3D spatial audio. The analysis examines also growth opportunities for automakers and suppliers.