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시장보고서
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세계의 당뇨병 및 비만 치료제 시장 : 성장 기회(2024-2028년)Growth Opportunities in Global Diabetes and Obesity Therapeutics, 2024-2028 |
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합리적인 가격의 질병 관리를 위한 GLP-1 RA 약제군, 병용요법, 디지털 컨버전스가 성장을 견인
전 세계적으로 제2형 당뇨병 및 비만과 같은 대사성 질환의 진단이 증가하고 있으며, COVID-19 팬데믹 이후 전 세계 비만 유병률은 더욱 악화되고 있습니다. 비만은 당뇨병의 주요 전조증상으로 간주되며, 제2형 당뇨병 위험의 80-85%를 차지하는 것으로 추정됩니다. 그 결과, 의료 관련 경제적 부담은 증가하고 있으며, 앞으로도 계속될 것으로 예상됩니다. 이러한 헬스케어의 어려움으로 인해 당뇨병과 비만을 동시에 치료하는 병용요법에 대한 수요가 눈에 띄게 증가하고 있습니다.
비만에 대한 현재의 약물 치료는 안전성과 유효성 프로파일에 한계가 있습니다. 또한 환자 중심주의와 질병 관리의 다양성이 부족합니다. 이러한 치료법의 격차는 GLP-1 수용체 작용제와 같은 새로운 계열의 약물에 대한 수요 증가로 이어져 획기적인 약물로 등장하여 우수한 혈당 조절과 체중 감소를 가져오고 더 나은 임상 결과를 가져오는 GLP-1 수용체 작용제와 같은 새로운 계열의 약물에 대한 수요를 증가시킵니다. 세계 수요가 급증함에 따라 시장 진입 기업들의 연구 개발 노력도 강화될 것입니다. 더 많은 환자들에게 이러한 치료제를 공급하고, 더 저렴한 가격으로 제공하고, 오남용을 방지하고, 접근성을 향상시키는 전략은 소비자 직접 판매 및 하이브리드 케어 모델을 촉진할 것으로 보입니다.
생명과학 기업들은 경쟁적 차별화 전략으로 투여 횟수 감소, 제지방량 감소 없이 지속적인 체중 감소, 심혈관계 전반에 걸친 효과, 약물전달 혁신에 중점을 두고 안전하고 효과적인 약리학적 치료법을 개발하기 위한 연구 노력을 강화할 것으로 보입니다. 이러한 전략적 연구 파트너십의 추세는 차세대 의약품, 새로운 작용기전을 가진 새로운 약물군, 비욘드 더 필(beyond-the-pill) 솔루션의 개발을 가속화할 수 있는 여건을 조성하고 있습니다. 또한, 심대사 질환을 관리하기 위해 약물 치료와 영양, 행동 및 생활습관 중재를 결합한 환자 중심의 치료 접근법이 채택될 것입니다. 따라서 향후 2-3년 내에 제약사들은 개인화된 치료 관리를 위해 원격의료 플랫폼과 제휴하여 환자 접근성을 개선하는 디지털 서비스를 출시하는 경우가 늘어날 것으로 예상됩니다.
또한, 향후 5년간 정밀의료(PM)에 대한 관심이 높아질 것이며, 이는 더 나은 질병 관리로 이어질 것으로 보입니다. 이에 따라 소규모 생명공학 기업 및 시장 리더들의 PM 연구가 지속적으로 추진될 것입니다. 예를 들어, Novo Nordisk Foundation Centre for Genomic Mechanism of Diseases는 Broad Institute of Cambridge와 같은 학술 연구 기관과 협력하여 비만과 당뇨병의 인간 유전자 조절을 매핑하고 있습니다.
이 조사의 목적은 가까운 미래에 당뇨병 시장을 주도할 주요 성장 기회를 파악하는 것입니다. 또한 업계 이해관계자들이 환자 접근성 측면에서 지리적 범위를 확장하고 환자 접근성 제한이라는 과제를 해결할 수 있도록 시장 전반에 걸쳐 확산되고 있는 가장 눈에 띄는 새로운 비즈니스 모델을 파악하는 것을 목표로 하고 있습니다. 또한 성장에 영향을 미치는 중요한 시장 촉진요인과 시장 억제요인을 조명합니다. 이 보고서는 각 적응증에서 성장 궤도를 유지하기 위해 파괴적인 의약품 및 기술 개발에 매진하고 있는 각 적응증별 게임 체인저에 대한 간결하면서도 중요한 인사이트를 제공합니다. 이 보고서는 시장에 영향을 미치는 주요 인수합병(M&A) 및 제휴 활동은 물론, 시장의 미래를 좌우할 현재와 향후 시장 동향에 초점을 맞추고 있습니다. 조사 기간은 2021-2028년입니다.
조사 하이라이트
GLP-1 RA Drug Class, Combination Therapies, and Digital Convergence for Affordable Disease Management Drive Growth
Globally, diagnosis of metabolic diseases such as type 2 diabetes and obesity have increased. Since the COVID-19 pandemic, the global prevalence of obesity has worsened. Obesity is considered a main precursor of diabetes and contributes an estimated 80% to 85% toward the risk of type 2 diabetes. As a result, the financial burden associated with healthcare has grown and is predicted to continue. The demand for combination treatments that address obesity and diabetes (diabesity) jointly has increased notable as a result of these healthcare challenges.
Current drug therapies for obesity have a limited safety and efficacy profile. Furthermore, patient-centricity and variability in disease management are lacking. These gaps in available therapies will lead to increased demand for newer classes of drugs, such as GLP-1 receptor agonists, that have emerged as breakthrough drug classes and offer superior glycemic control and weight loss, resulting in better clinical outcomes. Owing to a surge in demand globally, R&D efforts by market participants will intensify. Strategies to improve supply, affordability, and access to these therapies for a wider patient population while preventing off-label sales will drive direct-to-consumer and hybrid care models.
Life sciences companies are likely to augment their research efforts to develop safe and efficacious pharmacological therapies with a focus on lowering the dosing frequency, sustained weight loss without lean muscle loss, benefits across the cardiometabolic spectrum, and drug delivery innovations as key competitive differentiation strategies. The trend of strategic research partnerships is poised to accelerate the development of next-generation medicines, novel drug classes with new mechanisms of action, and beyond-the-pill solutions. In addition, a patient-centric treatment approach will be adopted that will combine pharmacotherapy with nutrition, behavioral, and lifestyle interventions for managing cardiometabolic diseases. Hence, in the next 2 to 3 years, pharma companies will increasingly launch digital services to improve patient access in partnership with telehealth platforms for personalized treatment management.
In addition, the focus on precision medicine (PM) will rise in the next 5 years, leading to better disease management. This will continue to drive PM research by small biotechs and market leaders. For example, the Novo Nordisk Foundation Centre for Genomic Mechanism of Diseases partners with academia and research institutes such as the Broad Institute of Cambridge to map human gene regulation in obesity and diabetes.
This study aims to identify the primary growth opportunities that will drive the diabesity market in the near future. The study also aims to highlight the most prominent and emerging business models prevalent across the market that will enable industry stakeholders to enhance their geographic coverage in terms of patient outreach and address the challenges of limited patient access. The study will also shed light on some of the crucial market drivers and restraints that impact growth. It provides brief yet significant insights into the game-changing participants across each indication that are striving to develop disruptive drugs and technologies to maintain their growth trajectory. The study focuses on the leading M&A and partnership activities that are impacting the market as well as present and future market trends that will shape its future. The study period is 2021 to 2028.
Research Highlights