![]() |
시장보고서
상품코드
1532328
갱년기 케어 관리 기술 분야의 성장 기회(2024-2029년)Menopause Care Management Technology Growth Opportunities, 2024-2029 |
경쟁 심화로 갱년기 케어 관리의 향후 성장 가능성은 더욱 커질 것으로 전망
세계 인구가 고령화됨에 따라 45세에서 55세 사이의 개인, 특히 갱년기 및 폐경기 여성의 요구에 더 많은 관심을 기울여야 하며, 45세 이상의 여성은 업무 및 개인적 책임감 측면에서 중요한 단계에 있지만 안면 홍조, 수면 장애, 정신 질환과 같은 갱년기 증상으로 인해 일상 생활에 영향을 미칠 수 있습니다. 업계에서는 웨어러블 기술, 가상 케어 솔루션, 영양 보충제, 디지털 플랫폼, 스킨케어 및 헤어케어 제품, 식품 보충제, 음료 등 다양한 기술과 트렌드를 포함한 여러 혁신이 갱년기 여성의 다면적인 요구를 충족시키고 있습니다. 따라서 디지털 건강, 의료/웰니스 기기, 화장품, 식품 등 다양한 업계가 이 분야에서 혁신을 일으켜 삶의 질을 개선하고 삶의 3분의 1을 갱년기/폐경기에 보내며 쇠약해지는 증상과 싸우는 커뮤니티의 요구에 부응할 수 있습니다.
갱년기 관리 솔루션 도입이 직면하고 있는 가장 큰 문제 중 하나는 낮은 인지도입니다. 그러나 디지털 헬스(모바일 앱) 기업들은 서비스의 일부로 교육 리소스와 커뮤니티 지원을 제공함으로써 이 문제를 완화하고자 노력하고 있습니다. 이를 통해 여성들은 자신이 이해받고 있다고 느끼고 안심하고 도움을 요청할 수 있어 충성도 높은 사용자층을 형성할 수 있습니다.
갱년기 케어 관리 기술 산업은 수년 동안 제대로 된 서비스를 받지 못했습니다. 갱년기에 대한 인식과 구매력이 높아지면서 이러한 역학이 변화하고 있으며, 이 시기에 여성들이 원하는 혁신적인 기술과 총체적 건강 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 보고서는 성장 촉진요인과 억제요인, 새로운 기술 플랫폼, 성장 기회를 파악하고 성장 전망을 제시합니다. 또한 이해관계자 생태계에 대한 개요를 제공하고 이해관계자 및 업계 참여자들이 활용할 수 있는 주목할 만한 M&A, 자금 조달 및 파트너십을 식별합니다.
Growing competitive intensity fuels future growth potential in menopause care management
As the global population ages, more attention should be paid to the needs of individuals aged 45 to 55, particularly women in the perimenopausal and menopausal stages. Women aged 45 and above are at a crucial stage in terms of professional and personal responsibilities; however, they are challenged by menopausal symptoms, such as hot flashes, sleep disturbances, and mental health conditions, which can impact their daily activities. Several innovations in the industry address the multifaceted needs of menopausal women, including technologies and trends such as wearable technologies, virtual care solutions, dietary supplements, digital platforms, skin care/hair care products, and food supplements and beverages. Hence, various industries, including digital health, medical/wellness devices, cosmetics, and food, can innovate in this space to improve quality of life and cater to a community that spends one-third of its life in the menopausal/post-menopausal stage battling debilitating symptoms.
One of the major challenges facing menopause care solution adoption is the lack of awareness; nevertheless, digital health (mobile app) companies are trying to alleviate this challenge by offering educational resources and community support as part of their services. This makes women feel understood and comfortable to seek help, which creates a loyal user base.
The menopause care management technology industry has been underserved for many years. Rising awareness and purchasing power have changed the dynamics, fueling a spurt of innovative technologies and holistic health solutions that women seek at this stage of their lives. This study identifies growth drivers and restraints, new technology platforms, and growth opportunities and offers a growth outlook. It also provides an overview of the stakeholder ecosystem, identifying notable mergers and acquisitions, funding, and partnerships for stakeholders and industry participants to leverage.