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IoT 스타트업 트래커 시장 : 자동차 디지털 서비스의 성장 기회

IoT Start-up Tracker: Automotive Digital Services Growth Opportunities

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 55 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

커넥티드카는 사물인터넷의 중요한 이용 사례로 디지털 서비스 기회를 촉진합니다.

자동차 부품 제조업체의 수익은 여전히 주로 자동차 판매에 의존하고 있으며 드라이브 중심 비즈니스 모델을 추가해도 핵심 역량에 영향을 미치지 않아야 합니다. 스타트업 트래커는 생태계 참가자가 산업 과제를 해결하는 솔루션 제공업체를 식별하는 데 도움이 됩니다.

스타트업 트래커는 자동차 서비스 프로세스를 변화시키고 최종 사용자에게 부가가치를 제공할 수 있는 신흥 기업과 틈새 기업의 풍부한 데이터베이스를 제공합니다. Best Practices 데이터베이스 외에도 CB Insights 및 Tracxn의 자동차 서비스 기술 시장지도 및 기타 지역의 자동차 서비스 기술 매핑 및 순위와 같은 세계 자동차 생태계 매핑 및 순위에 대한 2차 조사를 기반으로 선정되었습니다.

커넥티드 자동차 공급망, 스마트 자동차 제조, 커넥티드카, 디지털 자동차 소매·비클 관계 관리, mobility as a service 등 다양한 부문을 포함해 지역별로 사물인터넷(IoT) 자동차 서비스에 초점을 맞춘 신흥기업 목록을 만들었습니다.

이 보고서는 경쟁 프로파일을 작성하고 관련 개발, 전략 및 가치 프로포지션을 이해하기 위해 각 지역에서 눈에 띄는 신흥 기업에 대한 상세한 1 차 인터뷰를 실시합니다. 최종 후보에 남은 각 기업은 애널리스트에 의해 선별 및 분석되어 본 조사에 기재된 기준에 근거하여 각 신흥 기업의 종합 스코어가 설정되었습니다.

주요 특징

IoT 영역은 여전히 유동적이며 자동차, 에너지, 운송 등 다른 산업과 크게 중복됩니다. IoT 관련 경제 활동을 정확하게 관찰하고 측정하기 위해 제품, 용도 및 서비스가 IoT 산업의 일부로 간주되는지 여부를 결정하기 위해 일정한 기준을 사용합니다. 특히, 제품, 용도 및 서비스는 보다 대규모 솔루션의 일부이며 IoT의 구성 요소로 간주하려면 다음과 같은 특징이 필요합니다.

  • 가상화되어 데이터 측정 기능이 부여된 오브젝트
  • 물리적 및 가상 객체에 ID를 부여하는 기능
  • 모니터링 및 상호작용을 목적으로 하는 솔루션 내의 객체 간의 상호연결
  • 데이터로부터 실시간 통찰력을 생성하여 기존 비즈니스 프로세스에 통합할 수 있는 능력

목차

전략적 과제

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 자동차 디지털 서비스 산업에 있어서의 전략적 과제 상위 3의 영향
  • Growth Pipeline Engine(TM)을 가속하는 성장 기회

분석 범위

  • IoT의 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법 및 프로세스
  • 자동차 서비스의 IoT : 본 조사의 주요 주제

성장 기회 분석

  • 자동차 서비스 시장의 주요 과제
  • 자동차 서비스 시장의 주요 미충족 요구
  • 자동차 디지털 서비스 시장의 주요 과제
  • 자동차 디지털 서비스 시장 생태계
  • 자동차 디지털 서비스 시장의 주요 부문
  • 커넥티드카의 주요 동향
  • 증가하는 커넥티드카 서비스
  • 향후 커넥티드카 서비스
  • 커넥티드카의 주요 기술
  • 커넥티드카의 접속 모델
  • IoC의 주요 용도
  • 자동차 디지털 서비스 시장에서 상위 4개의 성장 기회
  • 성장을 위한 중요한 성공 요인

경쟁 환경

  • 자동차 디지털 서비스 시장에서의 주요 경쟁업체(스타트업)
  • 경쟁 프로파일 조사 방법
  • 경쟁 프로파일의 혁신 목표

기업 프로파일

  • Sibros : 기업 프로파일
  • Sibros : 분석가의 관점
  • Able-On : 기업 프로파일
  • Able-On : 애널리스트의 관점
  • Motive : 기업 프로파일
  • Motive : 분석가의 관점
  • Lizmotors Mobility : 기업 프로파일
  • Lizmotors Mobility : 분석가의 관점
  • Sentiance : 기업 프로파일
  • Sentiance : 분석가의 관점

성장 기회

  • 성장 기회 1 : FoD 기능을 제공하는 커넥티드카
  • 성장 기회 2 : 교통과 운전자의 건강을 지키는 자율 주행차
  • 성장 기회 3 : 잠재적인 고장을 예측하는 차량 유지보수 시스템
  • 성장 기회 4 : 내비게이션과 ADAS를 개선하는 텔레매틱스
  • 도표 일람
  • 면책사항
AJY 24.09.03

Connected Cars as a Key Use Case for Internet of Things Driving Digital Services Opportunities

The revenue of automotive original equipment manufacturers still relies mainly on selling vehicles, and additional drive-centric business models must not affect its core competency. Frost & Sullivan's start-up tracker helps ecosystem participants identify solution providers with offerings that address industry challenges.

The start-up tracker provides a rich database of start-up and niche players that can transform processes in automotive services and add value to the end user. These companies were selected based on the Frost & Sullivan Best Practices database, in addition to secondary research on worldwide automotive ecosystem mappings and rankings, such as the automotive services tech market map from CB Insights and Tracxn and other regional automotive services tech mapping and rankings.

We made a list of start-ups focused on Internet of Things (IoT) automotive services by region, including different segments: connected automotive supply chain, smart automotive manufacturing, connected cars, digital automotive retailing & vehicle relationship management, and mobility as a service.

Frost & Sullivan conducted detailed primary interviews with start-ups that stand out in different regions to generate a competitive profile and understand relevant developments, strategies, and value propositions. Each shortlisted company has been screened and analyzed by the analyst, with an overall score established for each start-up based on the criteria described in this study.

Key Features

The IoT space is still in flux and significantly overlaps with other industries, such as automotive, energy, and transportation. To accurately observe and measure IoT-related economic activity, Frost & Sullivan uses certain criteria to determine if a product, application, or service is to be considered part of the IoT industry. Specifically, a product, application, or service must be part of a larger solution and feature the following to be considered a component of the IoT:

  • Objects that are virtualized and imbued with data measurement capabilities
  • The ability to grant identities to physical and virtual objects
  • Interconnections between the objects in the solution for monitoring and interaction purposes
  • The ability to generate real-time insights from data and incorporate them into existing business processes

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Digital Services Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Scope of Analysis

  • Definition of IoT
  • Scope of the Study
  • Research Process and Methodology
  • IoT in Automotive Services: Key Topics Covered in This Study

Growth Opportunity Analysis

  • Key Challenges of the Automotive Services Market
  • Key Unmet Needs of the Automotive Services Market
  • Key Challenges of the Automotive Digital Services Market
  • Ecosystem of the Automotive Digital Services Market
  • Key Segments of the Automotive Digital Services Market
  • Key Trends of Connected Cars
  • Connected Car Services Offerings on the Rise
  • Future Connected Cars Services
  • Key Technologies of Connected Cars
  • Connectivity Models of Connected Cars
  • Key Applications of the Internet of Car (IoC)
  • Top 4 Growth Opportunities in the Automotive Digital Services Market
  • Critical Success Factors for Growth

Competitive Environment

  • Key Competitors (Start-ups) in the Automotive Digital Services Market
  • Scoring Methodology for Competitive Profiles
  • Innovation Target for Competitive Profiles

Company Profiles

  • Sibros: Company Profile
  • Sibros: Analyst Viewpoint
  • Able-On: Company Profile
  • Able-On: Analyst Viewpoint
  • Motive: Company Profile
  • Motive: Analyst Viewpoint
  • Lizmotors Mobility: Company Profile
  • Lizmotors Mobility: Analyst Viewpoint
  • Sentiance: Company Profile
  • Sentiance: Analyst Viewpoint

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Connected Vehicles to Offer FoD Functions
  • Growth Opportunity 2: Autonomous Vehicles to Secure Traffic and Driver Health
  • Growth Opportunity 3: Vehicle Maintenance Systems to Predict Potential Failures
  • Growth Opportunity 4: Telematics to Improve Navigation and ADAS
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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