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시장보고서
상품코드
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자동차 데이터 수익화를 위한 에코시스템 활동(2024-2030년)Ecosystem Activity for Automotive Data Monetization, 2024-2030 |
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OEM과 솔루션 프로바이더는 차량 데이터 수익화 시장을 혁신하는 새로운 컨셉과 어프로치를 개발중
경쟁이 치열하고 세분화된 차량 데이터 시장에서 타사와의 파트너십은 주문자 상표 부착 제품 제조업체(OEM)의 전략의 성패를 좌우합니다.
데이터 수익화의 전성기를 이끌었던 차량 데이터의 가치에 대한 부풀려진 기대는 이제 자동차 업계에서 완전히 과거의 일이 되었습니다. 현재 OEM들은 차량 데이터 시장, API 프로바이더 및 업계 단체와의 파트너십을 검토하는 한편, 자체 데이터 플랫폼 및 액세스 포인트 구축에 몰두하고 있습니다.
동시에 OEM은 혁신과 세계 데이터 프라이버시 규정 및 규제 준수 사이에서 균형을 맞추어야 합니다.
이번 Frost & Sullivan의 분석은 유럽과 북미의 OEM들이 차량 데이터 활동의 세부 사항을 공개하고 있으며, 데이터 활용을 통해 내부 이익과 외부 투자 매출 목표를 달성할 수 있도록 지원하는 솔루션 프로바이더를 조사했습니다.
OEMs and Solution Providers are Developing New Concepts and Approaches to Re-invent the Vehicle Data Monetization Market
In a competitive, yet fragmented market for vehicle data, partnerships with third parties can be the difference between a successful or failed strategy for original equipment manufacturers (OEMs).
Inflated expectations linked to the value of vehicle data that marked the peak hype years for data monetization are well behind the automotive industry. Now, OEMs are busy creating data platforms and access points that they own and operate, while weighing up partnerships with vehicle data marketplace, API providers, and industry associations.
At the same time, OEMs need to balance innovation with an acute focus on compliance with data privacy rules and regulations across the world.
This Frost & Sullivan analysis examines the European and North American OEMs that have publicly disclosed details of their vehicle data activity, as well as the solution providers that aim to help them achieve their aims of internal benefits and external returns on investment from data utilization.