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자동차 데이터 수익화를 위한 에코시스템 활동(2024-2030년)

Ecosystem Activity for Automotive Data Monetization, 2024-2030

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 80 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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OEM과 솔루션 프로바이더는 차량 데이터 수익화 시장을 혁신하는 새로운 컨셉과 어프로치를 개발중

경쟁이 치열하고 세분화된 차량 데이터 시장에서 타사와의 파트너십은 주문자 상표 부착 제품 제조업체(OEM)의 전략의 성패를 좌우합니다.

데이터 수익화의 전성기를 이끌었던 차량 데이터의 가치에 대한 부풀려진 기대는 이제 자동차 업계에서 완전히 과거의 일이 되었습니다. 현재 OEM들은 차량 데이터 시장, API 프로바이더 및 업계 단체와의 파트너십을 검토하는 한편, 자체 데이터 플랫폼 및 액세스 포인트 구축에 몰두하고 있습니다.

동시에 OEM은 혁신과 세계 데이터 프라이버시 규정 및 규제 준수 사이에서 균형을 맞추어야 합니다.

이번 Frost & Sullivan의 분석은 유럽과 북미의 OEM들이 차량 데이터 활동의 세부 사항을 공개하고 있으며, 데이터 활용을 통해 내부 이익과 외부 투자 매출 목표를 달성할 수 있도록 지원하는 솔루션 프로바이더를 조사했습니다.

목차

전략적 과제

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 자동차 데이터 수익화 업계에서 상위 3의 전략적 과제의 영향

서론

  • 자동차·모빌리티 업계에서 데이터 수익화의 배경과 문맥
  • 본 조사의 구성과 내용의 개요

본 조사 요점

  • 미국, 유럽, 중국에서 데이터 프라이버시 법제의 개요
  • OEM 활동의 개요
  • 자동차 데이터 스페셜리스트 활동의 개요

에코시스템의 개요

  • 차량 데이터 수익화를 위한 OEM 전략의 진화
  • 차량 데이터 신규 기업과 유통업체 에코시스템의 개요
  • 차량 데이터 신규 기업의 역할
  • 협회와 컨소시엄
  • 프라이버시 솔루션 프로바이더

법적 인사이트

  • 차량 데이터 수익화에 대한 규제 상황의 영향
  • 데이터 보호의 기본 원칙을 중심으로 성숙하고 있는 유럽의 데이터 전략
  • 유럽 - 프라이버시와 데이터 보호에 관한 지침과 규제의 현황
  • 미국 - 현재 프라이버시 및 데이터 보호에 관한 연방 지침 및 규제
  • 미국 - 현재 및 향후 시행되는 주 레벨 프라이버시 및 데이터 보호에 관한 지침 및 규제(2024년 7월 22일 현재)
  • 중국 - 현재 프라이버시 및 데이터 보호에 관한 지침 및 규칙
  • 자동차 데이터의 이용에는 소비자의 프라이버시를 중시할 필요가 있다.

OEM 활동

  • BMW Group
  • Ford
  • General Motors
  • Mercedes-Benz
  • Stellantis
  • Volkswagen Group

차량 데이터 스페셜리스트

  • CANGO Mobility
  • CARUSO Dataplace
  • Dawex
  • ECHOES
  • Gaist
  • HERE Marketplace
  • High Mobility
  • Mobito
  • Motorq
  • ObjectBox
  • Smartcar

성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : OEM과 차량 데이터 스페셜리스트의 교류 확대
  • 성장 기회 2 : 민관 파트너십
  • 성장 기회 3 : 혁신 허브에 대한 참가

부록과 다음 스텝

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 스텝
  • 별지 리스트
  • 면책사항
KSA 24.12.26

OEMs and Solution Providers are Developing New Concepts and Approaches to Re-invent the Vehicle Data Monetization Market

In a competitive, yet fragmented market for vehicle data, partnerships with third parties can be the difference between a successful or failed strategy for original equipment manufacturers (OEMs).

Inflated expectations linked to the value of vehicle data that marked the peak hype years for data monetization are well behind the automotive industry. Now, OEMs are busy creating data platforms and access points that they own and operate, while weighing up partnerships with vehicle data marketplace, API providers, and industry associations.

At the same time, OEMs need to balance innovation with an acute focus on compliance with data privacy rules and regulations across the world.

This Frost & Sullivan analysis examines the European and North American OEMs that have publicly disclosed details of their vehicle data activity, as well as the solution providers that aim to help them achieve their aims of internal benefits and external returns on investment from data utilization.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Data Monetization Industry

Introduction

  • Background and Context to Data Monetization in the Automotive and Mobility Industry
  • Overview of the Structure and Content of the Study

Study Takeaways

  • Data Privacy Legislation Overview in the United States, Europe, and China
  • Overview of OEM Activity
  • Overview of Vehicle Data Specialists Activity

Ecosystem Overview

  • Evolution of OEM Strategies for Vehicle Data Monetization
  • Overview of Vehicle Data Start-up and Distributor Ecosystem
  • Roles of Vehicle Data Start-ups
  • Association and Consortia
  • Privacy Solution Providers

Legal Considerations

  • Implications of the Regulatory Landscape on Vehicle Data Monetization
  • The European Strategy for Data Is Maturing around the Core Principle of Data Protection
  • Europe-Live Privacy and Data Protection Directives and Regulations
  • United States-Live Federal Privacy and Data Protection Directives and Regulations
  • United States-Current Picture of Live and Incoming State-level Privacy and Data Protection Directives and Regulations (as of 22 July 2024)
  • China-Live Privacy and Data Protection Directives and Regulations
  • Using Vehicle Data Requires an Acute Focus on Consumer Privacy

OEM Activity

  • BMW Group
  • Ford
  • General Motors
  • Mercedes-Benz
  • Stellantis
  • Volkswagen Group

Vehicle Data Specialists

  • CANGO Mobility
  • CARUSO Dataplace
  • Dawex
  • ECHOES
  • Gaist
  • HERE Marketplace
  • High Mobility
  • Mobito
  • Motorq
  • ObjectBox
  • Smartcar

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Increased Interaction between OEMs and Vehicle Data Specialists
  • Growth Opportunity 2: Public-private Partnerships
  • Growth Opportunity 3: Participation in Innovation Hubs

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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