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자동차 데이터 수익화의 성장 기회(2024-2030년)

Growth Opportunities in Automotive Data Monetization, 2024-2030

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 85 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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2030년까지 혁신적 성장을 이루기 위해서는 OEM은 제3자 데이터 소비자의 요구를 충족시키고 새로운 지속적인 수입원을 확보해야 합니다.

자동차는 데이터를 수집하여 새로운 서비스와 솔루션에 활용할 수 있습니다. 자동차 제조업체 내부에서 활용하기도 하고, 혁신적인 이용 사례와 가치를 제안하기 위해 데이터를 필요로 하는 제3자가 활용하기도 합니다.

커넥티드카는 이미 풍부한 정보원이며, 새로운 모델 출시, 연결성 향상, 전기 파워트레인으로의 전환에 따라 사용 가능한 데이터세트는 더욱 깊고 강력해지고 있습니다.

이 보고서는 자동차 데이터 수익화에 대한 현재 동향과 발전 현황을 분석하고, 다양한 데이터 수익화 전략과 비즈니스 모델을 평가하고, 데이터베이스 이용 사례의 성장을 예측함으로써 이 산업 분야의 성장 기회를 조명합니다.

목차

에코시스템

  • 분석의 범위
  • 정의 시장 세분화

성장 환경 : 변혁

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 자동차 데이터 산업에서 3대 전략의 영향
  • 구성과 내용의 개요

서론

  • 자동차·모빌리티 업계에서 데이터 수익화의 배경과 문맥

성장 기회 분석

  • 성장 지표 : 낙관적

성장 환경

  • 주요 조사 결과
  • 자동차 업계에서 데이터 수익화 비즈니스 모델의 진화
  • 경쟁 환경

데이터 수익화의 이해

  • 데이터 수익화 개념 : 자동차와 비자동차
  • 차량 데이터 유형 : 소스, 속성, 패키지
  • 자동차 Data-as-a-Service 유형
  • 기존 데이터 스트림과 새로운 데이터 스트림
  • 왜 차량 데이터 액세스가 중요한가?
  • 차량 데이터의 주요 소비자

데이터 수익화 기회

  • 데이터 주도형 비즈니스 모델 시장 동향과 기회
  • 직접적인 매출 기회의 현황
  • 간접적인 매출 기회의 현황
  • 데이터 수익화의 미래를 형태 만드는 새로운 테크놀러지
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인

데이터 수익화 전략

  • 자동차 데이터 산업 : 세계의 자동차 데이터 상용 화을 위한 비즈니스 모델(2024-2030년)
  • 자동차 데이터 활용의 주요기둥과 기반
  • 소비자의 차량 데이터 공유 의욕
  • 차량 데이터 하이프붐으로부터 배운 교훈

사용 사례와 예측

  • 2024년, 차량 데이터 사용 사례 시장 카테고리
  • 2024년, 세계의 사용 사례 카테고리의 특징
  • 사용 사례 : 에너지(하이브리드 모드 이용)
  • 사용 사례 : 플릿 관리(충실한 차량 데이터)
  • 사용 사례 : 지도제작과 내비게이션(지능형·맵)
  • 사용 사례 : 인프라와 정부(교통안전 핫스팟)
  • 사용 사례 : 보험(커넥티드·클레임)
  • 차량 데이터 가치 예측 방법(2024-2030년)
  • 차량 데이터 가치의 조사 방법과 전제조건
  • 예측에 관한 인사이트
  • 자동차 데이터 가치 예측 : 낙관적 전망(2024-2030년)
  • 자동차 데이터 가치 예측 : 중간 정도 전망(2024-2030년)
  • 자동차 데이터 가치 예측 : 비관적 전망(2024-2030년)
  • 자동차 데이터 가치 예측 : 세계 전망(2024-2030년)
  • 2030년을 향한 차량 데이터 사용 사례의 새로운 카테고리
  • 2030년을 향해서 새롭게 출현하는 사용 사례의 특징
  • 사용 사례 : 부품 공급업체(부품 예측)
  • 사용 사례 : 딜러(차량 디지털 프리뷰)
  • 사용 사례 : 운전자/동승자(헬스 & 웰빙)
  • 사용 사례 : 소매·광고(소매점포 특정)
  • 사용 사례 : 자동차 건강(디지털 로드사이드 어시스턴스)

성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : 부품 공급업체용 차량 데이터
  • 성장 기회 2 : 딜러용 차량 데이터
  • 성장 기회 3 : 운전자와 승객 건강에 관한 차량 데이터
  • 성장 기회 4 : 소매·광고용 차량 데이터
  • 성장 기회 5 : 차량 헬스 애플리케이션을 위한 차량 데이터

부록과 다음 스텝

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 스텝
  • 별지 리스트
  • 면책사항
KSA 25.01.23

OEMs must Service the Needs of Third-party Data Consumers and Unlock New Recurring Revenue Streams to Drive Transformational Growth by 2030

Vehicles generate data that can be collected and used for new services and solutions-either for internal purposes within the workings of an automaker or for third parties that require data to create innovative use cases and value propositions.

The connected car is already a rich source of information, and with new model launches, increased levels of connectivity, and the transition to electric powertrains, available data sets are becoming deeper and more powerful.

This study analyzes current trends and developments in automotive data monetization, evaluates various data monetization strategies and business models, and forecasts growth for data-driven use case categories to shine a light on the growth opportunities in this corner of the industry.

Table of Contents

Ecosystem

  • Scope of Analysis
  • Definitions: Market Segmentation

Growth Environment: Transformation

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Data Industry
  • Overview of the Structure and Content

Introduction

  • Background and Context of Data Monetization in the Automotive and Mobility Industry

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Metrics: Optimistic

Growth Environment

  • Key Findings
  • Evolving Data Monetization Business Models in the Automotive Industry
  • Competitive Environment

Understanding Data Monetization

  • Concept of Data Monetization: Automotive and Non-automotive
  • Vehicle Data Types: Source, Attributes, and Packages
  • Automotive Data-as-a-Service Types
  • Existing and New Data Streams
  • Why is Vehicle Data Access Important?
  • Key Consumers of Vehicle Data

Data Monetization Opportunities

  • Market Trends and Opportunities for Data-driven Business Models
  • Snapshot of Direct Revenue Opportunities
  • Snapshot of Indirect Revenue Opportunities
  • Emerging Technologies Shaping the Future of Data Monetization
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Data Monetization Strategies

  • Automotive Data Industry: Winning Business Models to Commercialize Vehicle Data, Global, 2024-2030
  • The Key Pillars and Foundations of Vehicle Data Utilization
  • Consumer Willingness to Share Vehicle Data
  • Lessons Learnt from the Vehicle Data Hype Boom

Use Cases and Forecast

  • In-market Categories of Vehicle Data Use Cases in 2024
  • Characteristics of In-market Use Case Categories, Global, 2024
  • Example Use Cases: Energy (Hybrid Mode Utilization)
  • Example Use Cases: Fleet Management (Enriched Vehicle Data)
  • Example Use Cases: Mapping and Navigation (Intelligent Maps)
  • Example Use Cases: Infrastructure and Government (Road Safety Hotspots)
  • Example Use Cases: Insurance (Connected Claims)
  • Forecast Methodology for Vehicle Data Value, 2024-2030
  • Vehicle Data Value Methodology and Assumptions
  • Forecast Considerations
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Optimistic Outlook
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Moderate Outlook
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Pessimistic Outlook
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Global Outlook
  • Emerging Categories of Vehicle Data Use Cases Toward 2030
  • Characteristics of Emerging Use Case Categories Toward 2030, Global
  • Example Use Cases: Component Suppliers (Parts Forecasting)
  • Example Use Cases: Dealers (Vehicle Digital Previews)
  • Example Use Cases: Driver/Passenger (Health & Wellbeing)
  • Example Use Cases: Retail & Advertising (Identifying Retail Estate)
  • Example Use Cases: Vehicle Health (Digital Roadside Assistance)

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Vehicle Data for Component Suppliers
  • Growth Opportunity 2: Vehicle Data for Dealerships
  • Growth Opportunity 3: Vehicle Data for Driver and Passenger Health
  • Growth Opportunity 4: Vehicle Data for Retail and Advertising
  • Growth Opportunity 5: Vehicle Data for Vehicle Health Applications

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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