|
시장보고서
상품코드
1725023
Frost Radar : 비즈니스 프로세스 관리(BPM) 서비스(2025년)Frost Radar: Business Process Management Services, 2025 |
||||||
주요 기업들을 자극하는 벤치마킹 시스템 - 새로운 거래의 흐름과 성장 파이프라인을 촉진하는 혁신
BPM 또는 BPO 서비스 시장은 디지털 전환, AI 도입, 비용 최적화의 압력에 힘입어 지속적으로 성장하고 있습니다. 조직은 전통적인 노동력 계약 모델에서 자동화, AI 기반 분석, 고객 맞춤형 초개인화를 통한 성과 기반 계약으로 전환하고 있습니다. 디지털 시대의 발전에 따라 조직은 기술, 재무 및 회계, 신용 및 보안, 고객 경험, 공급망 및 조달, 인사 관리, 지식 관리 및 기타 필수적인 비즈니스 프로세스를 점점 더 많이 아웃소싱하고 있습니다. 생성형 인공지능(AI)와 에이전트형 AI를 포함한 지능형 자동화와 인공지능(AI)은 비즈니스 프로세스 관리(BPM) 서비스의 가치 제안을 변화시키고 근본적으로 재정의하고 있습니다.
세계 및 로컬 IT 서비스, BPM, 컨설팅, 컨택센터, 디지털 솔루션 업체들의 유입으로 인해 세계 비즈니스 프로세스 관리(BPM) 서비스 시장은 경쟁이 치열하고 파편화되어 있습니다. 서비스 제공업체들은 AI, 데이터 분석, 자동화를 활용하여 정량화 가능한 비즈니스 가치를 제공하면서 노동 중심에서 기술 우선의 접근 방식으로 전환해야 합니다. 승자는 플랫폼 중심의 BPM, 산업별 AI 솔루션, 엔드투엔드 디지털 전환을 촉진하는 자문 서비스에 투자하는 기업이 될 것입니다.
Frost & Sullivan은 업계 내 수많은 기업을 분석합니다. 리더십 및 기타 특징에 따라 추가 분석을 위해 선정된 기업들은 10가지 성장 및 혁신 기준에 따라 벤치마킹되어 Frost Radar(TM)에서의 포지셔닝을 확인할 수 있습니다. 본 공개기업에서는 Frost Radar(TM)에 등재된 각 기업의 강점과 그 강점에 가장 적합한 기회를 고려한 경쟁 프로파일을 제시합니다.
A Benchmarking System to Spark Companies to Action - Innovation That Fuels New Deal Flow and Growth Pipelines
The business process management (BPM) or business process outsourcing services market continues to grow, driven by digital transformation, AI adoption, and cost optimization pressures. Organizations are shifting from traditional labor arbitrage models to outcome-based engagements with automation, AI-driven analytics, and hyper-personalization of client interactions. With the advancement of the digital era, organizations are increasingly outsourcing their technology, finance and accounting, trust and safety, customer experience, supply chain and procurement, human resource management, knowledge management, and other essential business processes. Intelligent automation and artificial intelligence (AI) including generative AI and agentic AI are transforming and fundamentally redefining the BPM services value proposition.
The global BPM services market is competitive and fragmented because of the influx of companies in global and local IT services, BPM, consulting, contact center, and digital solutions. Service providers must transition from labor-centric to technology-first approaches while utilizing AI, data analytics, and automation to deliver quantifiable business value. Winners will be those that invest in platform-driven BPM, industry-specific AI solutions, and advisory services that facilitate end-to-end digital transformation.
Frost & Sullivan analyzes numerous companies in an industry. Those selected for further analysis based on their leadership or other distinctions are benchmarked across 10 Growth and Innovation criteria to reveal their position on the Frost Radar™. The publication presents competitive profiles of each company on the Frost Radar™ considering their strengths and the opportunities that best fit those strengths.