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동남아시아의 시설 관리 업계(2025-2030년)

Facility Management Industry, Southeast Asia, 2025-2030

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 74 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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아웃소싱과 부가가치 서비스에 대한 수요가 진화하는 고객 니즈와 기술 대응 솔루션으로 혁신적 성장을 견인할 것입니다.

동남아시아의 시설관리(FM) 시장의 꾸준한 성장은 성숙한 싱가포르 시장의 성장률 하락이 상쇄되었지만, 이 지역 신흥국 시장의 견조한 성장이 주요 요인으로 작용했습니다. 자산 기반 확대, 진화하는 FM 니즈, 기술 수용의 확대, 지속가능성 개념에 힘입은 아웃소싱 문화 증가는 동남아시아 FM의 발전을 뒷받침하고 있습니다.

그러나 적절한 프로토콜과 서비스 제공 품질에 대한 지침이 거의 없는 규제 없는 시장에서 특정 시장과 최종 사용자 부문은 FM 팀을 사내에 유지하는 것을 선호하는 경향이 강해 FM의 성장에 찬물을 끼얹고 있습니다. 인력에 대한 높은 의존도와 관련된 다른 FM 이슈도 시장의 주요 억제요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 장애물에도 불구하고, SEA 시장은 높은 성장 잠재력을 가지고 있기 때문에 국내외 FM 진출 기업들에게 여전히 매력적인 시장입니다. 에너지 효율성, 지속가능성, 기술 대응 솔루션 등 부가가치 서비스에 대한 인식과 수용이 증가함에 따라 이 지역은 향후 5년간 FM의 수직적 발전이 예상됩니다.

중동 및 아프리카의 FM 시장을 분석했으며, 주요 시장 성장 촉진요인, 저해요인, 동향, 성장 기회, 경쟁 환경 등을 조사했으며, 시장 현황에 대해 조사하여 전해드립니다. 본 조사에서는 이 지역의 주요 6개 시장(말레이시아, 인도네시아, 싱가포르, 싱가포르, 태국, 베트남, 필리핀)을 분석하였습니다. 조사 범위는 2022-2030년간이며, 2024년을 기준 연도으로 삼았습니다.

수익 및 예측

2022년 기본 예상 매출액은 140억 5,000만 달러, CAGR은 6.7%로 전망

분석 범위

  • 건물, 공장, 창고, 학교, 병원 등 사람들은 특정 요구를 충족시키기 위해 시설을 건설, 설치, 설립합니다. 시설관리(FM)에는 청소, 엔지니어링, 경비, 환경, 조경, 기타 관련 서비스 등 시설의 운영 및 유지관리와 관련된 서비스가 포함됩니다. 시설관리 시장을 3가지 주요 서비스 카테고리(하드웨어, 소프트웨어, 추가 FM 서비스)로 분류하고 있습니다. SEA의 시설관리 아웃소싱 동향을 이해하는 것은 시장 진출기업에게 매우 중요합니다.
  • 하드 FM 서비스: 하드 서비스 또는 엔지니어링 솔루션이라고도 불리는 이 분야는 건물이나 시설의 물리적 복지에 관한 것입니다. 건물이나 시설의 구성요소 중 사람이 제거할 수 없는 구성요소에 대한 서비스가 포함됩니다. 일반적으로 법으로 의무화되어 있으며, 건물의 적절한 기능과 거주자의 안전과 복지를 보장하기 위해 시행됩니다. 하드 서비스에는 조명, 배관, 배관, 전기 시스템, 난방, 환기, 공조(HVAC) 기계 및 전기(M&E), 일반 건축 공사, 소방 시스템, 도장 및 낙서 제거 등이 포함됩니다. 솔루션은 단발성 사후 유지보수부터 시설물 관리 시장의 완벽한 자산 관리 및 예방적 유지보수 솔루션에 이르기까지 다양합니다.
  • 소프트 FM 서비스 : 소프트 서비스는 건물이나 시설 거주자의 복리후생과 관련된 서비스입니다. 이러한 서비스는 환경을 보다 안전하고 쾌적하게 만들어 줍니다. 소프트 서비스에는 청소, 케이터링, 해충 방제, 보안, 사무실 지원 등이 포함되어 시장 상황의 전반적인 개선에 기여하고 있습니다.
  • 부가 서비스: 이 부문에는 비상 대응, 부동산(공간 계획 및 이전), 환경 관리(폐기물 및 재활용 서비스), 기타 서비스(IT 및 통신)가 포함되며, 첨단 기술을 활용한 시설 관리 솔루션 시장의 진화를 보완하고 있습니다.
  • 본 조사에서는 아웃소싱된 FM에 초점을 맞추어 FM이라고 부릅니다. 본 조사에서는 시설관리 시장 중 소규모 시설에 대한 소규모 단일 사이트 계약으로 시설관리만 제공하는 Small FM은 제외하였습니다.

시장 규모

  • 이 보고서는 기존 데이터, 2차 조사, 2022년부터 2024년까지의 인터뷰, 시장 추정, 수익 성장 추정, 세분화를 통해 수집한 정보를 바탕으로 시설 관리 시장의 역동적인 특성을 반영하여 작성되었습니다.

1차 조사

  • 구조화된 토론 가이드를 사용하여 동남아시아에서 하드웨어 및 소프트웨어 FM 서비스를 제공하는 주요 기업들을 인터뷰하여 동남아시아의 시설관리 아웃소싱 동향에 대한 통찰력을 얻었습니다.

2차 조사

  • 이 보고서는 기술 지원 시설 관리 솔루션 시장을 분석하기 위해 자체 데이터베이스, 업계 보고서, 시장 데이터베이스, 업계 저널, 업계 문헌, 웹 기반 자료, 연례 보고서 등 보조 연구 기반 정보를 활용하여 작성되었습니다.

동남아시아의 시설관리 산업의 3대 전략 과제에 대한 영향력

내부 과제

  • 왜?
  • 동남아시아의 많은 서비스 제공업체, 특히 국내 기업들은 변화에 대한 최종 사용자의 저항으로 인해 혁신 도입에 소극적인 태도를 보이고 있습니다.
  • 이러한 보수적인 접근 방식은 서비스의 상품화를 초래하고 가격 경쟁을 심화시켜 FM 산업의 급속한 발전을 저해하고 있습니다.
  • 이러한 추세는 성숙한 싱가포르 시장의 특정 최종 사용자 부문에서조차도 이 지역 대부분의 국가별 시장으로 확산되고 있으며, 지속가능성을 중시하는 FM 서비스 시장의 중요성을 강조하고 있습니다.
  • 관점
  • 최종 사용자의 사고방식은 주로 이 지역에 진출한 외국계 기업 및 다국적 기업(MNC)의 영향을 받아 변화하고 있습니다.
  • 현대 직장의 변화하는 요구사항은 보다 혁신적이고 적응력 있는 FM 솔루션의 필요성을 촉구하고 있습니다.
  • 시설관리 시장에서 아웃소싱의 인지도 향상과 도입을 위해서는 규제의 뒷받침이 필수적입니다.
  • 이러한 변화에 대응하지 못하는 서비스 제공업체는 시장에서 경쟁력을 잃을 위험이 있습니다.

경쟁의 치열함

  • 왜?
  • 이 지역에서는 대형 업체들이 소규모 FM 진출기업 및 벤더의 인수를 적극적으로 검토하고 있어 시장 경쟁이 심화되고 있습니다.
  • 발판을 다지고, 최종 사용자의 전문성을 강화하고, 지리적 입지를 확장하고, 자체 제공 능력을 향상시키기 위해 무기 성장 경로가 선호됩니다.
  • 하이테크를 활용한 시설관리 솔루션 시장에서는 디지털화 및 첨단 기술 대응 솔루션의 도입이 시급한 상황입니다.
  • 관점
  • 인적 자원에 대한 의존도가 높은 것은 피할 수 없지만, 디지털화와 기술 지원형 솔루션 도입이 효율화의 길입니다.
  • 서비스 제공업체는 증가하는 수요에 대응할 수 있는 전문 지식과 도구를 보유해야 하며, 이를 위해서는 빌딩 시스템에 대한 깊은 이해와 시설관리 시장 내 기술 발전에 뒤처지지 않는 자세가 요구됩니다.

변화의 메가트렌드

  • 왜?
  • 서비스 제공업체부터 최종 사용자에 이르기까지 이해관계자들의 사고방식의 변화가 진화하는 FM의 상황을 형성하고 있습니다.
  • 특히 스마트하고 에너지 효율적인 설계에 중점을 두고 있으며, 정부 정책과 기업의 사회적 책임 이니셔티브에 의해 뒷받침되고 있습니다.
  • 지속가능성과 관련된 국가적 과제에 기반한 다양한 친환경 운동은 이 지역의 FM 트렌드 전환에 필수적이며, 그 결과 지속가능성 중심의 FM 서비스 시장에 영향을 미치고 있습니다.
  • 관점
  • 전통적인 건물 설계에서 스마트 빌딩 설계 및 그린 빌딩 설계로 전환하기 위해서는 에너지 효율이 높은 솔루션과 지능형 솔루션의 채택이 필요하며, 이는 시설 관리 시장에서 고급 빌딩 관리 서비스 및 솔루션의 필요성을 높이고 있습니다.
  • 서비스 제공업체는 에너지 효율이 높은 솔루션을 도입할 수 있는 전문 지식과 툴을 갖추고, 고객이 진화하는 표준과 규정을 준수할 수 있도록 지원해야 합니다.

주요 경쟁사

  • PCS Security and Facility Services Ltd
  • G4S Security Services(Thailand) Ltd
  • Plus Property Co., Ltd
  • CBM Facilities & Security Management(Thailand) Co., Ltd
  • C.P. Facility Management Company Ltd
  • Doing Well Security and Facility Services Co., Ltd
  • AGS Vietnam
  • ADEN Services(Vietnam) Company Ltd
  • Pan Services Co., Ltd
  • Property & Management Company(PMC)
  • RCR Technical Infrastructure Vietnam Co., Ltd
  • FirstEMS
  • Colliers International
  • P. Dussmann Service Vietnam Co., Ltd
  • Hoan My Hygiene
  • Service Co., Ltd
  • HB-KMIX Trading Service Co., Ltd
  • Altara Hospitality Group
  • VSIP Facility Management Services Co., Ltd
  • S-1 Corporation Vietnam Co., Ltd
  • AEON Delight(Vietnam) Co., Ltd
  • TSP Vietnam
  • Megatech Technology Solutions Co., Ltd
  • Ayala Property Management Corporation
  • FPD Asia Property Services, Inc
  • Century Properties Management Inc
  • KMC Savills, Inc
  • City Service Corporation
  • Colliers International Philippines Inc
  • OCS Facilities Services Philippines Inc
  • BCC Group of Companies
  • BMS Janitorial and Allied Services Inc
  • Facilities Managers, Inc(FMI)

성장 촉진요인

  • "동남아시아의 시설 관리 산업: 2025-2030년"은 시설 관리 시장의 역동성을 밝혀내고 있습니다.
  • 아웃소싱 문화 증가는 신규 건설별 자산 기반의 지속적인 확대에 힘입어 동남아시아의 FM 발전을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이 지역의 FM 시장 기반 확대는 특히 신흥 경제국에서 새로운 가능성과 미개척 시장 잠재력을 제시하고 있습니다.
  • 끊임없이 진화하는 고객 니즈는 종종 경제 및 시장 환경에 영향을 받아 FM 수요의 변동에 필수적입니다. 코로나19 사태로 인해 신기술, 혁신, 지속가능성 개발이 더욱 강화되고 있습니다. 따라서 서비스 제공업체들은 동남아시아의 시설관리 아웃소싱 트렌드에 있어, 사내 지식과 숙련된 팀을 활용하여 지역 전체에서 변화하는 고객 수요에 적응하기 위해 노력하고 있습니다.
  • 이 지역 기업들은 빅데이터, 사물인터넷(IoT) 등 신기술에 능통하며, 데이터 분석과 실시간 모니터링을 통해 시설의 효과적인 관리로 이어지고 있습니다. 서비스 제공업체, 특히 지역 진출 기업이나 여러 국가에 기반을 둔 서비스 제공업체들은 인수합병(M&A)이나 파트너십을 통해 혁신적인 솔루션을 모색하거나 인수하고 있습니다. 이를 통해, 니즈에 맞는 기술 지원의 가치 제안을 원하는 성숙한 최종사용자를 끌어들여 기술 지원 설비 관리 솔루션 시장 확대에 기여하고 있습니다.
  • 향후 에너지 효율화 추세는 건축 기준의 도입과 개선에 힘입어 시장 개척에 영향을 미치고 있습니다. 녹색화, 에너지 효율화 이니셔티브 채택, 지능형 빌딩 개발 등의 조치는 일부 중동 및 아프리카 국가와 대도시에서 확산되고 있습니다. 그러나 수요는 주로 특정 최종 사용자 그룹에 국한되어 있으며, 지속가능성을 중시하는 FM 서비스 시장과 관련된 규제 변경 및 지원의 영향을 받고 있습니다.
  • 서비스 제공업체와 고객 간의 기대치 격차가 줄어들면 시장 성장과 신규 고객 확보의 기회가 크게 늘어날 것입니다. 가격에 민감한 최종 사용자가 있는 지역인 만큼 FM 업계의 이해관계자들은 시설을 최적화하고 비용을 절감할 수 있는 새로운 방법을 점점 더 많이 요구하고 있습니다. 전략적 파트너로 자리매김하여 비용절감을 실현하고 복합 서비스를 통해 업무 효율성을 개선할 수 있는 서비스 제공업체는 시설관리 시장에서 경쟁 우위를 점할 가능성이 높습니다.

성장 억제요인

  • FM 시장 개척의 주요 걸림돌은 가격에 민감한 최종 사용자이며, 아웃소싱은 추가 비용으로 인식되는 경향이 있습니다. 또한, 보수적인 최종 사용자들 사이에서는 FM 팀을 사내에 유지하는 것을 선호하고, 아웃소싱은 시설의 운영 통제권을 잃고 비즈니스의 취약성을 노출시킬 수 있다는 점에서 위협으로 인식되는 것도 아웃소싱에 대한 소극적인 태도의 원인으로 작용하고 있습니다. 그 결과, 보수적인 최종 사용자층에서는 많은 현지 최종 사용자, 그리고 어느 정도의 대기업이 시설 관리 시장의 맥락에서 유지보수를 사내에서 유지하게 될 것입니다.
  • FM의 프로토콜과 표준이 세계적으로 인정받고 채택되지 않는 것이 시장 개척에 부정적인 영향을 미치고 있습니다. 서비스 제공업체, 특히 세계 및 신규 진출기업들은 FM 모범 사례를 추진하고 가이드를 제공하지만, 중앙 집중식 관리 기관이 없기 때문에 서비스 제공 품질이 일관되지 않고 고객의 기대와 서비스 제공업체의 가치 제안에 차이가 발생할 수 있습니다. 서비스 제공업체의 가치 제안에 차이가 발생할 수 있습니다. 표준화된 벤치마크가 없기 때문에 최종 사용자가 SEA FM 시장에서 최적의 FM 파트너를 선택하기가 어렵습니다.
  • 인적 자원은 FM 계약 및 제공에 있어 매우 중요하지만, 숙련된 인력 부족과 블루칼라 근로자의 직원 유지율 문제는 모든 SEA 시장에서 여전히 과제로 남아있습니다. 싱가포르, 태국, 말레이시아 등에서는 최저임금 인상에 따른 비용 증가가 이러한 문제를 더욱 악화시키고 있으며, 가격에 민감한 이 지역에서는 가격 책정이 어려워지고 있습니다. FM이 다른 서비스업에 비해 전문성이 확립되지 않은 분야라는 점이 인력 격차를 더욱 악화시키고 구직자들의 눈에 잘 띄지 않게 만들고 있습니다.
  • 일부 신흥국 시장에서는 FM의 발전 속도가 상대적으로 느리다. 이 지역에서는 일반적으로 보수적이고 가격에 민감한 최종 사용자가 많기 때문에 기본적인 FM 요구사항(청소 및 보안에 국한되는 경우가 많음) 이상의 아웃소싱에 대한 고객의 의지가 낮고 꺼려하는 경향이 있습니다. 그럼에도 불구하고, 팬데믹 이후 FM의 발전은 작업장 관리 및 안전 및 보건에 대한 인식이 높아짐에 따라 유망한 성장세를 보이고 있으며, 첨단 기술을 활용한 시설 관리 솔루션 시장에 영향을 미치는 디지털 및 혁신적 솔루션에 대한 수용이 증가하고 있습니다. 도 이를 뒷받침하고 있습니다.

목차

조사 범위

성장 환경 : 동남아시아의 시설 관리 업계의 변혁

  • 왜 성장이 더욱 더 어려워지는가?
  • 전략적 필수 요건
  • 동남아시아의 시설 관리 업계에 대한 3개 전략적 필수 요건의 영향

시설 관리 부문 에코시스템

  • 경쟁 환경
  • 주요 경쟁

동남아시아의 시설 관리 업계 촉진요인

  • 성장 지표
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 예측 고려사항
  • 매출 예측
  • 매출 예측 분석
  • 업계별 매출 예측
  • 업계별 매출 예측 분석
  • 국가별 매출 예측
  • 국가별 매출 예측 분석
  • 서비스 유형별 매출 예측과 분석
  • 아웃소싱 시설 관리 동향
  • 통합 시설 관리 보급 동향
  • 2025년 시설 관리 주요 동향
  • 시설 관리 밸류체인 지속가능성 실현
  • 업계 주요 기업 매출 점유율
  • 매출 분배 분석

성장 촉진요인 : 말레이시아

  • 성장 지표
  • 매출 예측과 분석
  • 서비스 유형별 매출 예측과 분석
  • 최종사용자별 매출 예측과 분석
  • 아웃소싱 시설 관리 동향
  • 통합 시설 관리 보급 동향
  • 경쟁 환경

성장 촉진요인 : 인도네시아

  • 성장 지표
  • 매출 예측과 분석
  • 서비스 유형별 매출 예측과 분석
  • 최종사용자별 매출 예측과 분석
  • 아웃소싱 시설 관리 동향
  • 통합 시설 관리 보급 동향
  • 경쟁 환경

성장 촉진요인 : 싱가포르

  • 성장 지표
  • 매출 예측과 분석
  • 서비스 유형별 매출 예측과 분석
  • 최종사용자별 매출 예측과 분석
  • 아웃소싱 시설 관리 동향
  • 통합 시설 관리 보급 동향
  • 경쟁 환경

성장 촉진요인 : 태국

  • 성장 지표
  • 매출 예측과 분석
  • 서비스 유형별 매출 예측과 분석
  • 최종사용자별 매출 예측과 분석
  • 아웃소싱 시설 관리 동향
  • 통합 시설 관리 보급 동향
  • 경쟁 환경

성장 촉진요인 : 베트남

  • 성장 지표
  • 매출 예측과 분석
  • 서비스 유형별 매출 예측과 분석
  • 최종사용자별 매출 예측과 분석
  • 아웃소싱 시설 관리 동향
  • 통합 시설 관리 보급 동향
  • 경쟁 환경

성장 촉진요인 : 필리핀

  • 성장 지표
  • 매출 예측과 분석
  • 서비스 유형별 매출 예측과 분석
  • 최종사용자별 매출 예측과 분석
  • 아웃소싱 시설 관리 동향
  • 통합 시설 관리 보급 동향
  • 경쟁 환경

성장 기회

  • 성장 기회 1: 시설 관리 통합
  • 성장 기회 2: 지속가능성 집중 및 규제 준수
  • 성장 기회 3: 기술 기반 시설 관리 솔루션

부록과 다음 단계

LSH 25.09.02

Demand for Outsourcing and Value-added Services Driving Transformational Growth Due to Evolving Customer Needs and Technology-enabled Solutions

The steady growth of the Southeast Asian facility management (FM) market is primarily driven by robust growth in developing markets in the region, offset by a lower growth rate in the mature Singapore market. The growing outsourcing culture, bolstered by asset base expansion, evolving FM needs, greater acceptance of technologies, and the sustainability concept, supports Southeast Asia's FM development.

However, the high preference for maintaining in-house FM teams in certain markets and end-user sectors, amid an unregulated market with little guidance on proper protocols and service delivery qualities, has dampened FM growth. Other FM challenges associated with high reliance on manpower are also key market restraints. Despite these obstacles, the SEA market remains attractive to local and foreign FM players due to its high growth potential. With the growing awareness and acceptance of value-added services, including energy efficiency, sustainability, and tech-enabled solutions, the region is expected to witness vertical FM development over the next 5 years.

This study analyzes the SEA FM market, examining key market drivers, restraints, forecasts, trends, and growth opportunities, while also discussing the competitive landscape. The study analyzes 6 key markets in the region: Malaysia, Indonesia, Singapore, Thailand, Vietnam, and the Philippines. The study's scope encompasses the period from 2022 to 2030, with 2024 serving as the base year.

Revenue Forecast

The revenue estimate for the base year 2022 is $14.05 billion, with a CAGR of 6.7%

Scope of Analysis

  • People build, install, or establish a facility, be it a building, factory, warehouse, school, or hospital, to meet specific needs. Facility management (FM) includes services associated with running or maintaining a facility, such as janitorial, engineering, security, environmental, landscaping, and other related services. Frost & Sullivan segments the facility management market into 3 main service categories-hard, soft, and additional FM services. Understanding the facility management outsourcing trends in SEA is crucial for market participants.
  • Hard FM Services: Also referred to as hard services or engineering solutions, this segment relates to the physical well-being of a building or facility. It entails services for building or facility components that people cannot remove. Generally required by law, they are put in place to ensure the proper functioning of the building and the safety and welfare of its inhabitants. Hard services include mechanical and electrical (M&E) of lighting, plumbing, electrical systems, heating, ventilation, and air-conditioning (HVAC), as well as general building work, fire safety systems, and painting/graffiti removal. Solutions may range from one-off reactive maintenance jobs to complete asset management and preventive maintenance solutions in the facility management market.
  • Soft FM Services: Soft services relate to the well-being of occupants in a building or facility. These services make the environment more secure and pleasant. Soft services include cleaning, catering, pest control, security, and office support, contributing to the overall landscape of the SEA FM market.
  • Additional Services: This segment includes emergency, property (space planning and relocation), environmental management (waste and recycling services), and other services (IT and telecommunication), complementing the evolution of tech-enabled facility management solutions market.
  • The study focuses on outsourced FM and refers to it as FM. The study excludes small FM, which involves small, single-site contracts for small facilities that only serve facilities care within the facility management market.

Market Sizing

  • Frost & Sullivan based market estimates, revenue growth estimates, and segmentation on existing data, secondary research, and information gathered from interviews between 2022 and 2024 reflect the dynamic nature of the facility management market.

Primary Research

  • Using a structured discussion guide, we interviewed major enterprises that provide hard and soft FM services in Southeast Asia for insights into the facility management outsourcing trends in SEA.

Secondary Research

  • Frost & Sullivan's internal database, industry reports, market databases, trade journals, industry literature, web-based materials, annual reports, and other sources from the basis of secondary research have been utilized to analyze the tech-enabled facility management solutions market.

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Southeast Asian Facility Management Industry

Internal Challenges

  • Why:
  • Many service providers in SEA, particularly domestic firms, are reluctant to embrace innovation because of end-user resistance to change, largely due to the perception of unnecessary expenses that affect the entire facility management market.
  • This conservative approach has led to the commoditization of services, intensifying price competition and hindering the rapid development of the FM industry.
  • This trend is prevalent across most country-specific markets in the region, even in specific end-user segments in the mature Singapore market, highlighting the importance of sustainability-driven FM services market.
  • Frost Perspective:
  • The end-user mindset is changing, primarily through the influence of foreign companies or multinational corporations (MNCs) operating in the region.
  • Shifting demands of the modern workplace drive a need for more innovative and adaptive FM solutions.
  • Regulatory push will be critical in improving outsourcing awareness and adoption within the facility management market.
  • Service providers that fail to adapt to these changes risk losing their competitive edge in the market.

Competitive Intensity

  • Why:
  • High competitiveness is visible across the region, where market consolidation activities are observed with major providers actively looking to acquire smaller FM players or vendors in the facility management market.
  • The inorganic growth path is favored to bolster foothold, strengthen end-user specialization, widen geographical presence, and enhance self-delivering capabilities.
  • There is a high urgency for digitalization and the adoption of advanced technology-enabled solutions in the tech-enabled facility management solutions market.
  • Frost Perspective:
  • While the heavy reliance on human resources is inevitable, the incorporation of digitalization and technology-supported solutions is the way forward for efficiency.
  • Service providers must possess the expertise and tools to meet the growing demand, requiring a deep understanding of building systems and a commitment to staying abreast of technologies within the facility management market.

Transformative Megatrends

  • Why:
  • A shift in mindset among stakeholders, from service providers to end users, is shaping the evolving FM landscape.
  • SEA has seen a significant shift toward sustainable building practices, with a particular emphasis on smart and energy-efficient designs, supported by government policies and corporate social responsibility initiatives.
  • Various green movements, often backed by national agendas on sustainability-related matters, are imperative to the FM trend shift in the region, thus impacting the sustainability-driven FM services market.
  • Frost Perspective:
  • The transition from conventional to smart or green building designs demands adopting energy-efficient or intelligent solutions, which drives the need for advanced building management services and solutions in the facility management market.
  • Service providers must possess the expertise and tools to implement energy-efficient solutions and help clients in meeting evolving standards and regulatory compliance.

Key Competitors

  • PCS Security and Facility Services Ltd
  • G4S Security Services (Thailand) Ltd
  • Plus Property Co., Ltd
  • CBM Facilities & Security Management (Thailand) Co., Ltd
  • C.P. Facility Management Company Ltd
  • Doing Well Security and Facility Services Co., Ltd
  • AGS Vietnam
  • ADEN Services (Vietnam) Company Ltd
  • Pan Services Co., Ltd
  • Property & Management Company (PMC)
  • RCR Technical Infrastructure Vietnam Co., Ltd
  • FirstEMS
  • Colliers International
  • P. Dussmann Service Vietnam Co., Ltd
  • Hoan My Hygiene
  • Service Co., Ltd
  • HB-KMIX Trading Service Co., Ltd
  • Altara Hospitality Group
  • VSIP Facility Management Services Co., Ltd
  • S-1 Corporation Vietnam Co., Ltd
  • AEON Delight (Vietnam) Co., Ltd
  • TSP Vietnam
  • Megatech Technology Solutions Co., Ltd
  • Ayala Property Management Corporation
  • FPD Asia Property Services, Inc
  • Century Properties Management Inc
  • KMC Savills, Inc
  • City Service Corporation
  • Colliers International Philippines Inc
  • OCS Facilities Services Philippines Inc
  • BCC Group of Companies
  • BMS Janitorial and Allied Services Inc
  • Facilities Managers, Inc (FMI)

Growth Drivers

  • FM: Growth Drivers, Southeast Asia, 2025-2030, highlighting the facility management market dynamics.
  • The growing outsourcing culture is key to driving FM development in SEA, supported by the continuous expansion of the asset base through new constructions. The expansion of the penetable FM market base in the region presents new possibilities and untapped market potential, particularly in the region's mostly developing economies.
  • Constantly evolving customer needs, often driven by economic and market environments, are integral to the fluctuating nature of FM demands. The COVID-19 pandemic has intensified the development of new technologies, innovation, and sustainability. As such, service providers strive to adapt to varying customer demands across the region by leveraging in-house knowledge and skilled teams in the facility management outsourcing trends in SEA.
  • Enterprises in the region are more familiar with new technologies, including Big Data and the Internet of Things (IoT), leading to the effective management of facilities through the use of data analytics and real-time monitoring. Service providers, especially regional players or those with multi-country footprints, seek or acquire innovative solutions, whether through mergers and acquisitions (M&As) or partnerships. This allows them to capture mature end users seeking tech-supported value propositions that fit their needs and contributes to the tech-enabled facility management solutions market.
  • Upcoming energy efficiency trends are influencing market development, supported by the introduction or improvement of building standards. Measures such as going green, adopting energy efficiency initiatives, or developing intelligent buildings are gaining prevalence in certain SEA countries and major cities. However, demand is largely confined to specific end-user groups and primarily influenced by regulatory changes and support related to the sustainability-driven FM services market.
  • Narrowing the expectation gaps between service providers and clients will drive significant market growth and the opportunity to capture new accounts. As a region with price-sensitive end users, FM industry stakeholders increasingly seek new ways to optimize facilities and reduce expenses. Service providers that can position themselves as strategic partners, deliver cost savings, and improve operational efficiency through combined services are likely to have a competitive advantage within the facility management market.

Growth Restraints

  • A primary hindrance to FM market development is price-sensitive end users, where outsourcing is often perceived as an additional cost. The reluctance to outsource also stems from a preference to maintain in-house FM teams among conservative end users, where outsourcing is perceived as a threat, in terms of losing control of their facility's operations and possibly exposing their business vulnerability. This results in many local end users, and to a certain extent, larger corporations from conservative end-user segments, keeping their maintenance in-house within the context of the facility management market.
  • The lack of universally recognized and adopted FM protocols and standards has been detrimental to market development. While service providers, especially global players, promote FM best practices and offer guidance, the absence of a centralized governing body creates inconsistencies in service delivery quality, leading to misalignment and possible gaps between client expectations and service providers' value propositions. The lack of standardized benchmarks makes it challenging for end users to select the optimal FM partner in the SEA FM market.
  • Human resources are crucial in FM engagements and delivery; however, the scarcity of skilled personnel and employee retention issues among blue-collar workers remain challenges across all SEA markets. The increased costs associated with minimum wage hikes in countries such as Singapore, Thailand, and Malaysia exacerbate these issues further, making price setting tricky in this price-sensitive region. The fact that FM is a less established professional field than other service industries exacerbates the talent gap, making it less visible to prospective job seekers.
  • The FM development pace in certain SEA markets is comparatively slow. Generally conservative and price-sensitive end users in these regions contribute to the low willingness and reluctance among customers to outsource beyond basic FM needs, often limited to cleaning and security. That said, FM development shows encouraging growth post-pandemic, with greater awareness of workplace management and health and safety needs, further supported by the higher acceptance of digital or innovative solutions impacting the tech-enabled facility management solutions market.

Table of Contents

Research Scope

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Definition of FM End Users
  • Definition of FM Service Types

Growth Environment: Transformation in the Southeast Asian Facility Management Industry

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Southeast Asian Facility Management Industry

Ecosystem in the Facility Management Sector

  • Competitive Environment
  • Key Competitors

Growth Generator in the Southeast Asian Facility Management Industry

  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Considerations
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Industry Vertical
  • Revenue Forecast Analysis by Industry Vertical
  • Revenue Forecast by Country
  • Revenue Forecast Analysis by Country
  • Revenue Forecast and Analysis by Service Type
  • Outsourced Facility Management Trend
  • Integrated Facilities Management Penetration Trend
  • Key 2025 Facility Management Trends
  • Achieving Sustainability in the Facility Management Value Chain
  • Revenue Share of Top Industry Participants
  • Revenue Share Analysis

Growth Generator: Malaysia

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast and Analysis
  • Revenue Forecast and Analysis by Service Type
  • Revenue Forecast and Analysis by End User
  • Outsourced Facility Management Trend
  • Integrated Facilities Management Penetration Trend
  • Competitive Environment

Growth Generator: Indonesia

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast and Analysis
  • Revenue Forecast and Analysis by Service Type
  • Revenue Forecast and Analysis by End User
  • Outsourced Facility Management Trend
  • Integrated Facilities Management Penetration Trend
  • Competitive Environment

Growth Generator: Singapore

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast and Analysis
  • Revenue Forecast and Analysis by Service Type
  • Revenue Forecast and Analysis by End User
  • Outsourced Facility Management Trend
  • Integrated Facilities Management Penetration Trend
  • Competitive Environment

Growth Generator: Thailand

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast and Analysis
  • Revenue Forecast and Analysis by Service Type
  • Revenue Forecast and Analysis by End User
  • Outsourced Facility Management Trend
  • Integrated Facilities Management Penetration Trend
  • Competitive Environment

Growth Generator: Vietnam

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast and Analysis
  • Revenue Forecast and Analysis by Service Type
  • Revenue Forecast and Analysis by End User
  • Outsourced Facility Management Trend
  • Integrated Facilities Management Penetration Trend
  • Competitive Environment

Growth Generator: Philippines

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast and Analysis
  • Revenue Forecast and Analysis by Service Type
  • Revenue Forecast and Analysis by End User
  • Outsourced Facility Management Trend
  • Integrated Facilities Management Penetration Trend
  • Competitive Environment

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: FM Consolidation
  • Growth Opportunity 2: Sustainability Focus and Regulatory Compliance
  • Growth Opportunity 3: Tech-enabled FM Solutions

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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