시장보고서
상품코드
1857173

세계의 워크플레이스 관리 기술 전략과 디지털 혁신(2025-2030년)

Technology Strategy and Digital Innovation in Workplace Management, Global, 2025-2030

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 49 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

디지털화와 워크포스 수요의 진화에 의한 워크플레이스 관리의 혁신 추진

이 Frost & Sullivan의 세계의 워크플레이스 관리 시장 분석은 세계 동향, 기술 전략 및 디지털 혁신을 밝혀줍니다. 직장과 직업의 본질은 새로운 기술, 사회적 변화, 경제적 현실에 적응하기 위해 끊임없이 진화하고 있습니다.

이 기술은 워크플레이스 관리 산업에 큰 영향을 미칩니다. 클라우드 컴퓨팅, 증강현실(AR), 사물 인터넷(IoT), 인공지능(AI) 등의 혁신은 업무를 효율화하고 직장 환경을 개선하고 있습니다. 기업은 참여와 생산성을 높이기 위해 커뮤니케이션과 업무 수명 균형을 개선하여 직원 경험을 개선하는 데 주력하고 있습니다. 또한 비용 최적화와 환경 목표 달성을 위해 워크플레이스 관리 전략이 중요해지고 지속가능성도 각광받고 있습니다. 대기업이 자원 최적화를 활용하는 반면, 중소기업과 신흥 기업은 비용 절감을 위해 공유 공간을 활용하고 있습니다. 일반적으로 워크플레이스 관리 솔루션은 보다 스마트하고 지속가능한 사람 친화적인 워크플레이스에 기여합니다.

이러한 진보에도 불구하고 전체 워크플레이스 관리 시장은 엄격한 가격 경쟁, 시장 포화 및 통합을 긴장시키는 운영 비용이 증가함에 따라 점점 더 어려움을 겪고 있습니다. 기존 기업의 자원 우위가 신규 진출기업에 대한 과제가 되고 있는 것 외에 기술적 비호환성, 데이터 보안의 우려, IoT 데이터를 레거시 시스템과 통합하는 것에 대한 조직의 저항도 진입 장벽이 되고 있습니다. 효과적인 직장 및 시설 관리 업무는 정확하고 통합된 데이터에 의존하지만 프라이버시 규정, 데이터 품질 문제, 사일로화된 시스템은 기술 채용과 환경 최적화를 방해합니다.

Frost & Sullivan의 이 조사 보고서는 세계의 워크플레이스 관리 시장을 조사했으며, 기술 전략, 디지털 혁신, 시장 성장 촉진 및 억제요인, 경쟁 구도에 중점을 둡니다. 이 설문 조사 서비스는 세 가지 주요 성장 기회도 확인합니다.

세그먼테이션

워크플레이스 관리

  • 유연한 작업 공간

물리적 솔루션

  • 코워킹 스페이스, 핫 데스크·오피스, 하이브리드·워크 스페이스 등 다양한 유형을 제공
  • 쾌적성, 실용성, 콜라보레이션, 편리성의 최적의 융합을 실현
  • 리소스 공유로 비용 절감

소프트웨어 솔루션

  • 생산성, 지속가능성, 수익성, 복리후생 등 폭넓은 목표에 따른 물리적 공간의 관리를 촉진
  • 프로액티브 관리를 위한 실시간 데이터와 분석을 생성
  • 사람들이 물리적 작업 공간을 어떻게 이용하고 있는지를 이해하고, 그 데이터를 활용하여 정보에 근거한 의사 결정을 실시한다

서비스 솔루션

  • 업무의 기능성, 쾌적성, 안전성, 효율성을 확보하기 위한 체계적인 어프로치를 채용
  • 건물 내의 공간을 추적, 분석, 최적화
  • 사무실 개선을 위한 실행 가능한 단계를 제공
  • 사무실의 여러 경비를 절감하고 생산성을 향상시키고 직원의 참여도를 높이는
  • 물리적인 점유 공간을 확보하지 않고 일류 주소를 비즈니스에 제공
  • 전화 응대, 우편물 처리, 전송 서비스를 포함
  • 워크플레이스 관리는 조직이 직장 환경의 다양한 측면을 감독하기 위해 채택하는 종합적인 접근법을 포함합니다. 여기에는 인원, 업무, 자원, 시설 등이 포함됩니다. 워크플레이스 관리 전략의 도입은 직장이나 사무실의 효율성, 생산성, 비용 효과를 높이는 것을 목적으로 하고 있습니다. 이 분석에서는 워크플레이스 관리를 물리적 솔루션, 소프트웨어 솔루션, 서비스 솔루션의 세 가지 주요 서비스 유형으로 분류합니다.
  • 물리적 솔루션은 유연한 작업 공간을 제공하는 것으로, 기업 조직이나 개인은 기존의 사무실보다 단기간에 임대
  • 소프트웨어 솔루션은 공간 관리(조직의 물리적 공간 재고 모니터링, 추적, 관리), 시설 관리(FM) 시스템(부동산, 건물, 설비, 기타 운영 요소 등 기업 자산 관리), 가동 관리(사람들이 물리적 공간을 어떻게 이용하고 있는지 실시간으로 추적, 관리)을 제공
  • 서비스 솔루션은 워크플레이스 컨설턴트(기존 워크플레이스의 효율성과 생산성을 높이기 위한 자문 서비스 제공)이나 가상 오피스 등의 서비스를 제공

워크플레이스 관리 산업에서 상위 3가지 전략적 과제의 영향

파괴적인 기술

  • 이유
  • 인공지능(AI), 머신러닝, 사물인터넷(IoT), 클라우드, 첨단 컴퓨팅 기술을 기반으로 한 디지털화 및 디지털 솔루션은 미래의 일의 일부가 되고 있습니다.
  • 소프트웨어 및 커넥티드 시스템/제품을 제공하는 시스템 통합사업자 및 솔루션 제공업체는 긍정적인 성장을 이루고 있습니다.
  • 서리의 시점
  • 변화하는 노동 환경에서는 새로운 환경에서 빌딩과 직장을 운영하고 거주자의 경험을 중시하는 스마트 워크플레이스 증가 요구에 부응하기 위해 고급 분석과 AI가 필요합니다.
  • 이러한 기술은 빌딩 기술 개발의 주역이며, 워크플레이스 운영 비용을 낮추고 지속가능성 과제에 기여하는 전형적인 기술 전략이 되었습니다.

변혁의 메가 트렌드

  • 이유
  • 직업의 미래와 같은 기술, 노동, 직장 변화는 건축 기술, 고객 기반, 가치 제안, 솔루션 요구에 영향을 미칩니다. 이러한 변화는 기술, 서비스 솔루션 및 비즈니스 모델에서 혁신의 방아쇠가 됩니다.
  • 기후 변화, 자원 핍박, 탄소 배출과 같은 현재의 급박한 문제는 업계 이해관계자들에게 적절한 메가트렌드와 전략적 이니셔티브의 채용을 강요하고 있습니다.
  • 서리의 시점
  • 주요 시장 기업은 디지털화, 탈탄소화, 에너지 전환, 인구 역학 변화 등 여러 주요 메가 트렌드를 활용하여 성장을 돕기 위해 전략을 재구성하고 있습니다.
  • 성공하기 위해서는 시장 기업은 고객의 지속가능성 목표에 기반한 가치 제안을 활용하여 비즈니스 효율성과 비즈니스 생산성 목표로 이어져야 합니다.

경쟁의 심각성

  • 이유
  • 하이브리드 워크 모델, 디지털화, 유연하고 지속 가능한 공간에 대한 수요는 AI 중심의 클라우드 기반 워크플레이스 솔루션을 제공하는 민첩한 기술 신흥 기업에 기회를 제공합니다.
  • 기존 기업은 보다 빠르고 비용 효율적이며 경험이 뛰어난 서비스를 제공하도록 강요되고 있으며, 혁신과 워크포스 수요 변화로 인해 경쟁이 치열해지고 있습니다.
  • 서리의 시점
  • 새로운 신흥 기업과 디지털 퍼스트 비즈니스 모델이 보다 스마트하고 빠르며 비용 효율적인 솔루션을 제공함으로써 시장 기대에 급속히 영향을 미치기 때문에 워크플레이스 관리 업계에서 경쟁의 치열성을 무시할 수 없습니다.
  • 레거시 기업이 관련성을 유지하기 위해서는 기존 전략을 재평가하고 고객 가치와 서비스 제공을 재정의하는 파괴적 세력을 적극적으로 대처해야 합니다.

성장 억제요인

  • 격렬한 가격 경쟁은 유연한 워크플레이스 솔루션의 재무적 지속가능성을 손상시키고 시장 포화는 동질 벤더 간의 차별화를 복잡하게 만듭니다. 또한 기존 기업의 비대칭 자원 우위성이 신흥 기업의 진입 장벽이 되고 있습니다.
  • 워크플레이스 관리에 기술을 통합할 때의 첫 번째 과제는 레거시 시스템과의 통합입니다. 예를 들어, IoT에 의해 생성된 실시간 데이터를 기존 운영 시스템과 통합하는 것은 종종 데이터 형식의 비호환성, 차이 및 동기화 시 보안 위험에 의해 방해받습니다. 시스템 통합은 기술적 복잡성으로 인해 새로운 플랫폼에 대한 조직의 저항으로 인해 더욱 어려워집니다.
  • 워크플레이스 관리 및 FM 시스템은 업무를 최적화하기 위해 정확하고 통합된 안전한 데이터에 대한 액세스가 필요합니다. 하지만 개인정보보호규제, 기술적 제한(데이터 사일로화, 데이터 품질 등), 레거시 시스템 통합의 과제 등으로 채용 장벽이 존재하고 데이터 주도의 환경 최적화와 의사결정이 제한되어 있습니다.

성장 촉진요인

  • 기술의 도입은 워크플레이스 관리 산업의 주요 원동력임에 변화는 없습니다. 가상 머신, 클라우드 컴퓨팅 및 증강현실(AR)은 데이터 및 시스템에 원활하게 액세스할 수 있는 혁신 중 하나입니다. 또한 IoT와 AI는 직장의 효율성과 효율성을 향상시키는 데 도움이 됩니다.
  • 기업은 직원의 참여와 생산성을 유지하기 위해 직원 경험의 중요성을 인식하고 있습니다. 명확한 커뮤니케이션, 작업 생활 균형, 직원 경험은 생산적이고 효율적인 직장 만들기의 최우선 사항입니다.
  • 조직은 규제 기준을 충족하고 운영 비용을 줄이고 환경 의식이 높은 이해 관계자에게 호소하기 위해 지속 가능한 관행을 채택합니다. 워크플레이스 관리의 제안은 기술과 전략을 활용하여 직장에서의 지속가능성 노력을 추진하는 데 중요한 역할을 합니다.
  • 워크플레이스 관리 솔루션은 조직 전체에서 상당한 비용 절감을 추진합니다. 기존 기업이 대규모 작업공간을 관리하기 위해 자원 최적화 전략을 활용하는 한편, 신흥기업과 중소기업은 공유 작업공간을 통해 비용 최적화를 달성하는 경우가 늘고 있습니다.

주요 경쟁업체

유연한 작업 공간

  • WeWork
  • IWG
  • The Executive Centre
  • Servcorp
  • Impact Hub
  • Industrious(CBRE)

공간 관리

  • Skedda
  • OfficeRnD
  • Spacewell
  • MRI Software
  • Accruent
  • FM : Systems
  • Planon
  • Eptura
  • JLL
  • Sodexo

FM 시스템

  • Vemco Group
  • CBRE
  • Facilio
  • IBM Tririga
  • TOPdesk
  • Eptura
  • Tigerinx
  • FM : Systems
  • ISS

점유 관리

  • Avigilon
  • Green Koncepts
  • JLL
  • Spacewell
  • Archibus

워크플레이스 컨설팅

  • Knight Frank
  • Savills
  • RPS Group
  • Cundall
  • Colliers
  • Foster Partners

가상 오피스

  • Regus
  • Servcorp
  • Davinci Virtual Offices
  • Alliance Virtual Offices
  • Opus

경쟁 환경

카테고리

상세

경쟁업체 수

  • 약 150개사

경쟁 요인

  • 비용, 성능, 지원, 기술, 신뢰성, 혁신, 서비스, 사용자 정의, 전문 지식

주요 최종 사용자 산업

  • 상업 사무실, 제조, 헬스케어, 교육, 정부, 소매, 접객

주요 경쟁업체

  • IWG, Spacewell, JLL, WeWork, Eptura, CBRE, FM : Systems

기타 주목할 만한 경쟁업체

  • Planon, IBM Tririga, Avigilon, Knight Frank

유통 구조

  • 직접 판매, 부가가치 유통업체, 온라인 시장 공간, 파트너십, 소개 네트워크

주목해야 할 업계 뉴스(2023-2025년)

  • 2023년 5월 : Willowmoore Pte Ltd와 CBM Pte Ltd가 스마트한 통합 시설 관리(IFM) 플랫폼 개발로 제휴를 발표.
  • 2023년 7월 : Aldar Properties PJSC(Aldar), International Holding Company(IHC), ADENEC Group이 UAE와 더 넓은 지역에서 성장을 가속화하기 위해 제휴.
  • 2024년 2월 : CBRE는 미국 연방 정부를 위한 엔지니어링 서비스 및 시설 유지보수에 특화된 J&J 월드 와이드 서비스 인수를 완료.

경쟁 환경

  • 주목해야 할 업계 뉴스(2023-2025년)
  • 2024년 2월 : 플렉시 그룹은 Than Venture Acquisition Corp.의 인수에 대한 기업 결합 계약의 종료를 발표했습니다. 최초의 인수는 2022년 8월에 발표되었습니다.
  • 2024년 6월 : WeWork는 2023년 11월에 연방 파산법 제11장의 적용을 선언하고, 2024년 6월에 사업 재편과 채무 삭감을 계획하여 파산으로부터 탈각.
  • 2024년 10월 J : LL은 거래에서 워크플레이스 분석에 이르기까지 리싱 라이프사이클 전체를 통해 혁신적인 디지털 부동산 플랫폼을 사용한 고객 솔루션을 제공하는 하이테크를 구사한 브로커인 레이즈 커머셜 리얼 에스테이트(레이즈) 인수를 발표.
  • 2025년 1월 : CBRE에 의한 인더스트리우스의 인수는 워크플레이스 체험 서비스 강화를 목적으로 하는 주목할 만한 신규 사업이며, Building Operations and Experience라는 새로운 사업 부문에 통합되었습니다.
  • 2025년 2월 : Skedda는 커뮤니티 공간에 특화된 새로운 예약 플랫폼 AllBooked를 시작했습니다. 새로운 제품 개발 팀의 이 시작은 다양한 공간 관리 요구에 대응하기 위해 Skedda가 제공하는 서비스의 확대에 주력하고 있음을 보여줍니다.
  • 2025년 4월 : 사빌스 아일랜드는 북아일랜드의 주요 상업시설 중개사 오스본 킹을 인수. 오스본 킹은 사빌스로 브랜드명을 변경하여 아일랜드에서 사빌스의 서비스와 시장에서의 지위를 강화.

목차

조사 범위

  • 분석 범위
  • 세분화
  • 유통 채널
  • 산업 구조

전략적 과제

  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 워크플레이스 관리 업계에서 상위 3가지 전략적 과제의 영향

성장 기회 분석

  • 워크플레이스의 진화
  • 워크플레이스의 동향
  • 워크플레이스의 디지털 솔루션
  • 하이브리드 워크컬쳐와 워크플레이스
  • 성장 지표
  • 성장 촉진요인
  • 성장 촉진요인 분석
  • 성장 억제요인
  • 성장 억제요인 분석
  • 워크플레이스 관리 동향의 개관
  • 워크플레이스 관리의 단기 동향
  • 워크플레이스 관리의 중기 동향
  • 워크플레이스 관리의 장기 동향
  • 경쟁 환경
  • 주요 경쟁업체
  • 시장 진출기업의 제안 : IWG
  • 시장 진출기업의 제안 : Eptura
  • 시장 진출기업의 제안 : CBRE
  • 시장 진출기업의 제안 : Impact Hub
  • 시장 진출기업의 제안 : Planon

기술 전략과 디지털 혁신 :

  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 개요
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 워크플레이스 지속가능성과 ESG 매칭
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 워크플레이스 지속가능성과 ESG 매칭 : Impact Hub와 IWG
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : IoT 관련 기술의 통합과 투자
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : IoT 관련 기술의 통합과 투자 : FM : Systems와 IWG
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : AI를 활용한 워크플레이스 관리
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : AI를 활용한 워크플레이스 관리 : Eptura와 CBRE
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 직원 경험과 워크플레이스의 편안함
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 직원 경험과 작업 공간의 편안함 : WeWork와 Hub Australia
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 디지털 시대의 작업 공간 보안
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 디지털 시대의 작업 공간 보안 : CBRE와 JLL
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 빌딩 시스템에 의한 업무 효율화
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 빌딩 시스템에 의한 업무 효율화 : Johnson Controls와 Schneider Electric
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 전략적 워크플레이스 인에이블러로서의 메타버스
  • 기술전략과 디지털이노베이션 : 전략적 워크플레이스 인에이블러로서의 메타버스 : Kumospace and Spatial
  • 기술 전략 및 디지털 혁신 : 데이터 중심의 워크플레이스 인사이트를 위한 디지털 트윈 에코시스템
  • 기술 전략과 디지털 혁신 : 데이터 구동형 워크플레이스 인사이트를 위한 디지털 트윈 에코시스템 : Planon과 Eptura
  • 기술 전략 및 디지털 혁신 : 공유 작업 공간에서의 자산 라이트 모델
  • 기술 전략 및 디지털 혁신 : 공유 작업 공간에서의 자산 라이트 모델 : IWG와 Awfis

성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : 워크플레이스의 디지털화
  • 성장 기회 2 : 워크플레이스 자동화
  • 성장 기회 3 : 워크플레이스의 진화에 관한 파트너십

부록 및 다음 단계

  • 성장 기회의 장점과 영향
  • 다음 단계
  • 별지 리스트
  • 면책사항
KTH 25.12.11

Driving Workplace Management Innovation Through Digitalization and Evolving Workforce Demands

This Frost & Sullivan analysis of the global workplace management market identifies trends, technology strategies, and digital innovations worldwide. The workplace and the nature of work are evolving continuously to adapt to new technologies, social shifts, and economic realities.

Technology has a profound influence on the workplace management industry. Innovations such as cloud computing, augmented reality (AR), Internet of Things (IoT), and artificial intelligence (AI) are making operations more efficient and improving the work environment. Companies are focusing on enhancing the employee experience by improving communication and work-life balance to boost engagement and productivity. Sustainability is also gaining limelight as workplace management strategies become important in cost optimization and the achievement of environmental objectives. While large companies leverage resource optimization, small companies and startups are utilizing shared spaces to save costs. In general, workplace management solutions are contributing to smarter, more sustainable, and people-friendly workplaces.

Despite these advancements, the overall workplace management market is increasingly challenged by stiff pricing competition, market saturation, and increased operational costs that are straining consolidation. In addition to the resource dominance of established players posing a challenge to new entrants, the technical incompatibility, data security concerns, and organizational resistance to integrating IoT data with legacy systems are other barriers to entry. Effective workplace and facility management operations rely on accurate, integrated data; however, privacy regulations, data quality issues, and siloed systems hinder technology adoption and environmental optimization.

This Frost & Sullivan study examines the global workplace management market, focusing on technology strategies, digital innovations, and market growth drivers and restraints, as well as the competitive landscape. This research service also identifies the 3 key growth opportunities.

Segmentation

Workplace Management

  • Flexible Workspace

Physical Solutions

  • Features various types, including coworking spaces, hot-desk offices, and hybrid workspaces
  • Delivers an optimal blend of comfort, utility, collaboration, and convenience
  • Ensures cost savings through shared resources

Software Solutions

  • Facilitates management of physical spaces to align with broader goals for productivity, sustainability, profitability, and well-being
  • Generates real-time data and analytics for proactive management
  • Entails an understanding of how people use the physical workspace and leverage that data to make informed decisions

Service Solutions

  • Employs a systematic approach to ensure the functionality, comfort, safety, and efficiency of business operations
  • Tracks, analyzes, and optimizes the space within the building
  • Delivers actionable steps for the improvement of the office
  • Reduces office overheads, increases productivity, and boosts staff engagement
  • Offers businesses a prestigious address for correspondence without the need for physical occupancy
  • Includes phone answering, mail handling, and forwarding services
  • Workplace Management encompasses the comprehensive approach organizations adopt to oversee different aspects within a work setting. This includes personnel, tasks, resources, and facilities. Implementing workplace management strategies aims to enhance the efficiency, productivity, and cost-effectiveness of the workplace or office. The analysis segments workplace management into 3 main service types: physical solutions, software solutions, and service solutions.
  • Physical Solutions offer flexible workspaces, which business organizations or individuals lease for shorter periods than traditional offices.
  • Software Solutions offer space management (monitoring, tracking, and managing the physical space inventory of an organization), a facility management (FM) system (maintaining company assets such as property, buildings, equipment, and other elements of operation), and occupancy management (tracking and managing how people use physical space in real time).
  • Service Solutions offer workplace consultancy (providing advisory services to enhance the efficiency and productivity of the existing workplace) and services such as virtual offices.

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Workplace Management Industry

Disruptive Technologies

  • Why
  • Digitalization and digital solutions based on artificial intelligence (AI), machine learning, Internet of Things (IoT), cloud, and advanced computing technologies are becoming a part of the future of work.
  • System integrators and solution providers that provide software solutions and connected systems/products are seeing positive growth.
  • Frost Perspective
  • The changing work environment requires advanced analytics and AI to operate buildings and the workplace in the new environment and meet the growing demands of the smart workplace with a focus on occupant experience.
  • These technologies are the main force behind the development of building technologies, becoming a typical technology strategy to lower the operating costs of the workplace and contribute to the sustainability agenda.

Transformative Megatrends

  • Why
  • Technological, labor, and workplace changes, such as the future of work, affect building technologies, customer bases, value propositions, and the needs of solutions. Such transformations trigger innovation in technologies and service solutions, and business models.
  • Current pressing issues, such as climate change, resource crunch, and carbon emissions, are compelling industry stakeholders to adopt pertinent megatrends and strategic initiatives.
  • Frost Perspective
  • Major market players are re-strategizing their focus to aid growth by capitalizing on several major megatrends such as digitalization, decarbonization, energy transition, and demographic change.
  • To succeed, market players need to leverage their value propositions based on the sustainability objectives of their customers, leading to operational efficiencies, and business productivity objectives.

Competitive Intensity

  • Why
  • The hybrid work model, digitalization, and demand for flexible, sustainable spaces create opportunities for agile technology start-ups that provide AI-driven, cloud-based workplace solutions.
  • Incumbents are under growing pressure to adapt and deliver more responsive, cost-effective, and experience-driven services, which is increasing the competition, driven by innovation and changing workforce demands.
  • Frost Perspective
  • Competitive intensity in the workplace management industry should not be ignored as new start-ups and digital-first business models rapidly influence market expectations by offering smarter, faster, and more cost-effective solutions.
  • To stay relevant, legacy players must re-evaluate their existing strategies and proactively address the disruptive forces redefining customer value and service delivery.

Growth Restraints

  • Intense pricing competition undermines the financial sustainability of flexible workplace solutions, while market saturation complicates differentiation among homogeneous vendors. Rising operating costs exacerbate consolidation pressures in an increasingly competitive sector, and incumbents' asymmetric resource dominance creates barriers to entry for emerging businesses.
  • The primary challenge in incorporating technology in workplace management is its integration with legacy systems. For example, integrating IoT-generated real-time data with existing operations systems is often hindered by incompatibilities and differences in data formats, as well as security risks during synchronization. System integration is made more difficult by organizational resistance to new platforms due to technical complexity.
  • Workplace management and FM systems require access to accurate, integrated, and secure data for optimized operations. However, adoption barriers exist due to privacy regulations, technical limitations (e.g., data silos, poor data quality), and challenges in integrating legacy systems, which limit data-driven environmental optimization and decision-making.

Growth Drivers

  • Technology adoption remains a key driver in the workplace management industry. Virtual machines, cloud computing, and augmented reality (AR) are among the innovations enabling seamless access to data and systems. Additionally, IoT and AI are helping to improve the efficiency and effectiveness of workplaces.
  • Businesses realize the importance of employee experience in maintaining employee engagement and productivity. Clear communication, work-life balance, and employee experience are top priorities in creating a productive and efficient workplace.
  • Organizations adopt sustainability practices to meet regulatory standards, reduce operational costs, and appeal to environmentally-conscious stakeholders. Workplace management propositions play a crucial role in pivoting sustainability efforts in the workplace by leveraging technology and strategy.
  • Workplace management solutions drive substantial cost savings across organizations. While established companies utilize resource optimization strategies to manage their large workspaces, startups and smaller businesses are increasingly achieving cost optimization through shared workspaces.

Key Competitors

Flexible Workspace

  • WeWork
  • IWG
  • The Executive Centre
  • Servcorp
  • Impact Hub
  • Industrious (CBRE)

Space Management

  • Skedda
  • OfficeRnD
  • Spacewell
  • MRI Software
  • Accruent
  • FM:Systems
  • Planon
  • Eptura
  • JLL
  • Sodexo

FM System

  • Vemco Group
  • CBRE
  • Facilio
  • IBM Tririga
  • TOPdesk
  • Eptura
  • Tigerinx
  • FM:Systems
  • ISS

Occupancy Management

  • Avigilon
  • Green Koncepts
  • JLL
  • Spacewell
  • Archibus

Workplace Consultancy

  • Knight Frank
  • Savills
  • RPS Group
  • Cundall
  • Colliers
  • Foster + Partners

Virtual Office

  • Regus
  • Servcorp
  • Davinci Virtual Offices
  • Alliance Virtual Offices
  • Opus

Competitive Environment

Category

Details

Number of Competitors

  • Approximately 150 major players

Competitive Factors

  • Cost, performance, support, technology, reliability, innovation, service, customization, expertise

Key End-user Industry Verticals

  • Commercial offices, manufacturing, healthcare, education, government, retail, hospitality

Leading Competitors

  • IWG, Spacewell, JLL, WeWork, Eptura, CBRE, FM:Systems

Other Notable Competitors

  • Planon, IBM Tririga, Avigilon, Knight Frank

Distribution Structure

  • Direct sales, value-added resellers, online marketplace, partnerships, referral network

Notable Industry News (2023-2025)

  • May 2023: Willowmoore Pte Ltd and CBM Pte Ltd announced their partnership to develop a smart integrated facility management (IFM) platform.
  • July 2023: Aldar Properties PJSC (Aldar), International Holding Company (IHC), and ADENEC Group teamed up to accelerate growth across the UAE and wider region.
  • February 2024: CBRE completed the acquisition of J&J Worldwide Services, focusing on engineering services and facilities maintenance for the US federal government.

Competitive Environment

  • Notable Industry News (2023-2025)
  • February 2024: The Flexi Group announced the termination of its business combination agreement to acquire TG Venture Acquisition Corp, a Tsangs Group-sponsored special purpose acquisition firm. The initial deal was first announced in August 2022.
  • June 2024: WeWork declared Chapter 11 bankruptcy in November 2023 and emerged from bankruptcy in June 2024 with plans for business restructuring and debt reduction.
  • October 2024: JLL announced its acquisition of Raise Commercial Real Estate (Raise), a tech-powered brokerage that provides client solutions using a transformative digital real estate platform throughout the leasing lifecycle, from transaction to workplace analytics.
  • January 2025: CBRE's acquisition of Industrious stands out as a notable new venture, aiming to bolster its workplace experience services, which will be parked under a new business segment called Building Operations and Experience.
  • February 2025: Skedda launched AllBooked, a new booking platform tailored for community-oriented spaces. This launch, supported by a new product development team, indicates Skedda's focus on expanding its offerings to meet diverse space management needs.
  • April 2025: Savills Ireland acquired Osborne King, a leading Northern Ireland commercial property agency. Osborne King will rebrand as Savills, enhancing Savills's services and market position in Ireland.

Table of Contents

Research Scope

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Distribution Channels
  • Industry Structure

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Workplace Management Industry

Growth Opportunity Analysis

  • Workplace Evolution
  • Workplace Trends
  • Digital Solutions for the Workplace
  • Hybrid Work Culture and Workplace
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Workplace Management Trend Overview
  • Workplace Management Short-Term Trends
  • Workplace Management Medium-Term Trends
  • Workplace Management Long-Term Trends
  • Competitive Environment
  • Key Competitors
  • Proposition of Market Participants-IWG
  • Proposition of Market Participants-Eptura
  • Proposition of Market Participants-CBRE
  • Proposition of Market Participants-Impact Hub
  • Proposition of Market Participants-Planon

Technology Strategy and Digital Innovation

  • Technology Strategy and Digital Innovation Overview
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Workplace Sustainability and ESG Alignment
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Workplace Sustainability and ESG Alignment-Impact Hub and IWG
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Integration and Investment in IoT-related Technologies
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Integration and Investment in IoT-related Technologies-FM:Systems and IWG
  • Technology Strategy and Digital Innovation: AI-driven Workplace Management
  • Technology Strategy and Digital Innovation: AI-driven Workplace Management-Eptura and CBRE
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Employee Experience and Workplace Comfort
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Employee Experience and Workplace Comfort-WeWork and Hub Australia
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Workplace Security in the Digital Age
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Workplace Security in the Digital Age-CBRE and JLL
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Operational Efficiency Through Building Systems
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Operational Efficiency through Building Systems-Johnson Controls and Schneider Electric
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Metaverse as a Strategic Workplace Enabler
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Metaverse as a Strategic Workplace Enabler-Kumospace and Spatial
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Digital Twin Ecosystem for Data-driven Workplace Insights
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Digital Twin Ecosystem for Data-driven Workplace Insights-Planon and Eptura
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Asset-light Model in Shared Workspaces
  • Technology Strategy and Digital Innovation: Asset-light Model in Shared Workspaces-IWG and Awfis

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Workplace Digitalization
  • Growth Opportunity 2: Workplace Automation
  • Growth Opportunity 3: Partnerships on Workplace Advancement

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제