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시장보고서
상품코드
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소프트웨어 정의 트럭 시장 : 북미 및 유럽(2024-2040년)Software-Defined Truck Market, North America and Europe, 2024-2040 |
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소프트웨어 정의 트럭은 전기화와 연결성으로 인해 변혁적 성장을 이루고 있습니다.
소프트웨어 정의 트럭은 차량 기능을 분리하는 하드웨어-소프트웨어 계층으로 설계된 차량으로, 이를 통해 차량 기능 업데이트, 차량 관리, 클라우드 기반 분석은 물론 하나 또는 여러 영역에서의 무선 소프트웨어 업데이트가 가능합니다. 소프트웨어 정의 트럭은 업그레이드 여지가 거의 없거나 전혀 없는 고정형 하드웨어 메커니즘으로 구성되는 대신, 차량 기능, 적응형 메커니즘 및 수명 주기 유연성에 대한 지속적인 개선을 지원할 잠재력을 지닙니다. 소프트웨어 정의 트럭은 고정형 하드웨어 구성 대신 모듈형 소프트웨어를 통해 기본 기능을 관리하고 수정할 수 있는 상용차 엔지니어링의 새로운 접근 방식을 나타냅니다.
Frost & Sullivan은 하드웨어 정의 트럭에서 소프트웨어 정의 트럭으로의 전환에 관한 아키텍처, 운영 및 경제성에 대한 타당성 연구를 제시합니다. 본 보고서는 업계 내 소프트웨어 정의 접근 방식의 구현 사례를 검토하고, 현재의 소프트웨어 플랫폼을 강조하며, 향상된 충돌 방지 기능 및 중앙 집중식 컴퓨팅 시스템으로의 전환과 같은 소프트웨어 정의 생태계의 촉진 요인을 탐구합니다. 또한 비용, 보안 및 개인정보 보호 문제와 같은 소프트웨어 정의 트럭과 관련된 도전 과제들도 검토합니다. 본 연구는 OEM(Original Equipment Manufacturer), 1차 공급업체 및 차량 운영사가 하드웨어 기반 개발 주기를 맞춤형 소프트웨어 정의 주기로 전환함에 따라 발생하는 지속적인 영향도 심층 분석합니다.
변화를 가져오는 메가 트렌드
배경
Frost의 견해
파괴적인 기술
이유
Frost의 견해
내부적 도전 과제
이유
Frost의 견해
성장 촉진요인
중앙 집중형 컴퓨팅 아키텍처
분산된 다수의 전자 제어 장치(ECU)에서 중앙 집중형 컴퓨팅 플랫폼으로의 전환은 소프트웨어 정의 트럭의 기반입니다. 중앙 집중화를 통해 컴퓨팅 자원을 통합하여 더 큰 데이터 세트를 더 빠르게 처리하고, 단순화된 소프트웨어 업그레이드 및 릴리스의 이점을 활용하며, 더 광범위한 기능을 통합할 수 있습니다. OEM(원본 장비 제조업체)들은 차량 플랫폼의 장기적 생존성을 지원하기 위해 확장 가능하고 모듈화된 아키텍처를 개발 중입니다.
충돌 회피 성능 향상
트럭 운전, 특히 장거리 트럭 운전은 장시간 연속 운행으로 인한 운전자의 피로, 주의 소홀 또는 긴급 상황에서의 반응 지연으로 인해 극도로 까다로운 직업입니다. 충돌 회피 기술은 특히 도로 사망 사고의 대부분을 차지하는 트럭의 경우 OEM이 더 높은 안전 수준을 달성할 수 있도록 합니다.
규제 추진
사망률 감소 및 차량 안전성 강화를 위해 유럽 규제 기관은 자동 긴급 제동 시스템(AEBS) 및 차선 이탈 경고(LDW)와 같은 일부 첨단 운전자 보조 시스템(ADAS) 기능 및 안전 사양을 의무화하는 방안을 추진할 예정입니다. 첨단 ADAS 기능 도입을 위한 정책 지침은 시장 참여자들이 향후 트럭 플랫폼에 해당 기능을 도입하는 데 방향을 제시할 것입니다.
센서 제품군 개발
시각 향상 및 센서 제품군 기술의 발전으로 ADAS는 이전 세대보다 더 신뢰할 수 있게 될 것입니다.
성장 억제요인
Software-defined Trucks are Experiencing Transformational Growth due to Electrification and Connectivity
Software-defined trucks are vehicles designed with hardware-software layers that decouple the capabilities of the vehicle, thus allowing for updates to vehicle features, fleet management, and cloud-based analytics, as well as over-the-air software updates from one or several domains. Rather than being composed of fixed hardware mechanisms with little or no room for upgrades, software-defined trucks have the potential to support ongoing improvements in functionality for vehicles, adaptive mechanisms, and lifecycle flexibility. Software-defined trucks represent a new approach in the engineering of commercial vehicles, where base functionality can be managed and modified through modular software instead of fixed hardware configurations.
Frost & Sullivan presents a feasibility study on the architecture, operations, and economics of transitioning from hardware-defined to software-defined trucks. The report examines implementations of software-defined approaches in the industry, highlights the current software platforms, and explores the enablers for a software-defined ecosystem, such as enhanced crash avoidance features and a shift to centralized computing systems. It also examines challenges associated with software-defined trucks, like cost, security, and privacy concerns. The study further examines continued implications for original equipment manufacturers (OEMs), Tier I suppliers, and fleets as they cultivate their development life cycles from a hardware-based to a tailored software-defined cycle.
Transformative Megatrends
Why
Frost Perspective
Disruptive Technologies
Why
Frost Perspective
Internal Challenges
Why
Frost Perspective
Growth Drivers
Centralized Compute Architectures
The shift from multiple distributed electronic control units (ECUs) to a centralized computing platform is the foundation of Software-Defined Trucks. With centralization, computing resources can be pooled to process larger data sets more quickly, unlock the benefits of simpler software upgrades and releases, and allow for a broader range of features to be integrated. Original equipment manufacturers (OEMs) are developing scalable, modular architectures to support the long-term viability of vehicle platforms.
Better Crash Avoidance
Truck driving, particularly long-haul truck driving, is an extremely demanding job because of the long and continuous operating hours that cause driver fatigue, oversight, or delayed responses in emergencies. Crash avoidance technologies enable OEMs to achieve higher safety levels, particularly for trucks, as they are the vehicle type involved in a majority of road fatalities.
Regulatory Push
To reduce fatality rates and enhance vehicle safety, European regulators will push initiatives to make some advanced driver assistance system (ADAS) functions and safety features, such as the automatic emergency braking system (AEBS) and lane-departure warning (LDW), mandatory. Policy guidelines for the adoption of advanced ADAS functions will guide market participants in introducing features in future truck platforms.
Sensor Suite Development
Developments in vision enhancement and sensor suite technologies will make ADAS more reliable than previous generations.
Growth Restraints